Proaktiv Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Idag sa altså KrF "JA" til en Trump Light utgave mht mangefold ved å forby regnbueflagget. Kan vi akseptere et slikt Trump vennlig parti på Stortinget ?? 5
elisa1819 Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Proaktiv skrev (3 minutter siden): Idag sa altså KrF "JA" til en Trump Light utgave mht mangefold ved å forby regnbueflagget. Kan vi akseptere et slikt Trump vennlig parti på Stortinget ?? Tragisk, og jeg er gammel Krf-velger. Nå kommer jeg ikke til å stemme på dem igjen før de har tatt et langt steg mot venstre. Dypt tragisk. Så en politiker i Østfold KrF kalte det type Orban-politikk. Det er til å grine av. 7 3 1
Clefable Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april Trist, men ikke uforventet fra KrF da. De var jo imot likekjønnet ekteskap også. 7
Husmuse Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april (endret) Proaktiv skrev (27 minutter siden): Idag sa altså KrF "JA" til en Trump Light utgave mht mangefold ved å forby regnbueflagget. Kan vi akseptere et slikt Trump vennlig parti på Stortinget ?? Det er vel ikke helt riktig. De ønsker oss tilbake til flaggreglene vi hadde før 2021. Det er diskusjon rundt pride-flagging hvert år. Det hadde vært godt å slippe den evinnelige diskusjonen. Offentlige flaggstenger bør kun flagges med norsk, samisk og kvensk flagg Endret 25. april av Husmuse 29 1 12
Proaktiv Skrevet 25. april Forfatter #5 Skrevet 25. april Husmuse skrev (2 timer siden): Det er vel ikke helt riktig. De ønsker oss tilbake til flaggreglene vi hadde før 2021. Det er diskusjon rundt pride-flagging hvert år. Det hadde vært godt å slippe den evinnelige diskusjonen. Offentlige flaggstenger bør kun flagges med norsk, samisk og kvensk flagg Og det var omtrent på samme måte Trump startet også for 8 år siden 4 1
Husmuse Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april Proaktiv skrev (33 minutter siden): Og det var omtrent på samme måte Trump startet også for 8 år siden Vi har hatt lov til dette i 4 år og det har bare skapt polarisering og et kjipere og mindre åpent norskt samfunn. Skolen skal være politisk nøytral, uansett hvor god saken som fremmes er. Dette bør være et prinsipp og noe skoleledelsen skal hige etter. Og folk må rett og slett slutte å sammenligne ALT med Trump og Hitler. Det er en så fordummende diskusjonsteknikk. Historien vår er lang og hvis man ikke finner bedre argumenter, så bør man lese flere historiebøker eller rett og slett se lengre enn egen nesetipp. 19 12
herzeleid Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april For egen del synes jeg det er ryddig om man ikke tvinger denne typen politiske markeringer inn i skolen og arbeidsplassen, og synes i utgangspunktet å markere Pride bør være en privatsak. De fleste som har satt seg inn i sakskomplekset vet at dette handler om mer enn å "feire kjærligheten", men også er en kamparena for en radikal forståelse av kjønn, aktivisme for å fremme og tvinge gjennom denne forståelsen, samt andre litt perifere saker som legalisering av sexkjøp. Skal en feire alle nordmenn og vår rett til å elske den vi vil er det ingen flagg som passer bedre enn det norske 22 16
Humas Skrevet 25. april #8 Skrevet 25. april Heter det egentlig regnbueflagg? Heter det ikke Pride? Som er en ideologi. Jeg omfavner alle med sin legning, men å flagge politisk for en ideologi en måned? Jeg forstår det ikke. Dette gjør at jeg vurderer å stemme krf. Hva har Trump med dette å gjøre egentlig. Det har siden tidenes morgen vært to biologiske kjønn, plutselig så har det de siste par årene blitt et krav om at menn må få kalle seg kvinner, og da gjerne løpe i kvinneklassen og vinne? Dette er en realitet, og kvinnesakskvinner heier det frem og svikter alle kvinner.. ok, det er unntak, men veldig ødeleggende. Og spar meg for at en mann tar frem ‘utstyret’ sitt på damedoen - dette skjer også. Jeg tror vi må ut av dette. Alle er like mye verd, men jeg nekter å være med på dette. Men hurra for homofile/lesbiske rettigheter. Og dere som vil sable meg ned. Har dere egentlig lest FRIs politiske program, det tviler jeg på. Og Fri er sponsor av pride 10 12
Sioux Skrevet 25. april #9 Skrevet 25. april Bra. Ned med Pride flagget, opp med norsk flagg. Opp med patriotisme og felles verdier, vi trenger dem mer enn noensinne. Det er gått så langt at man har store kjønnsdiskusjoner med enorm innlevelse mens det å delta i 17-Mai feiringen handler om "å gidde". 15 6
Grüner Skrevet 25. april #10 Skrevet 25. april (endret) Proaktiv skrev (4 timer siden): Idag sa altså KrF "JA" til en Trump Light utgave mht mangefold ved å forby regnbueflagget. Kan vi akseptere et slikt Trump vennlig parti på Stortinget ?? Det har ikke noe med Trump å gjøre og er ikke noe som har oppstått nå, men det er to fløyer i KrF: én konservativ og én liberal, og blant de konservative finnes folk som ser på homofili som synd og transkjønnethet som forvirring. Og de har tydeligvis nå fått gjennomslag i KrF for å si nei til Pride-flagg på offentlige bygg. Endret 25. april av Grüner 3 1
Callisto83 Skrevet 26. april #11 Skrevet 26. april Jeg mener at det norske flagget er ALLE i Norge sitt flagg. Forsøket på skvise alle individer som er LGBT under et såpass politisk symbol som regnbueflagget, er egentlig ganske frekt. Jeg synes f.eks ikke at BDSM og fetisjister skal sidestilles med seksuelle minoriteter. Bare det å antyde at BDSM og fetisjisme er en like grunnleggende del av en persons liv, som hvilket kjønn man er tiltrukket av, får meg til å lure på hvem sin agenda de kjemper for i organisasjonen FRI. Har jeg møtt noen i løpet av livet som har slitt med å komme ut av skapet. Ja. Har jeg møtt noen i livet, som har det virkelig vanskelig fordi de f.eks ikke kan tråkke på testiklene til noen med høyhælte sko? Nei. Så hvorfor i det hele tatt mener organisasjonen FRI dette?!? Jeg er fullt klar over at noen hater regnbueflagget fordi de hater LGBT personer. Det er utrolig trist. Mitt ståsted er derimot at jeg er drittlei av at alt skal bli politisk. LGBT personer er individer med helt ulike meninger, og fra helt forskjellige bakgrunner. Det norske flagget representerer dem like mye som alle andre. 24 1
Sjokoladepenge Skrevet 26. april #12 Skrevet 26. april Proaktiv skrev (15 timer siden): Idag sa altså KrF "JA" til en Trump Light utgave mht mangefold ved å forby regnbueflagget. Kan vi akseptere et slikt Trump vennlig parti på Stortinget ?? De ville vel ikke forby regnbueflagget? Var det ikke snakk om at det ved skoler kun skulle være tillatt å flagge med det norske, samiske og kvenske flagget? 8 1
Callisto83 Skrevet 26. april #13 Skrevet 26. april Hvorfor mener forresten KRF at det bare skal være tillatt med norske, samiske og kvenske flagg? Vi har andre nasjonale minoriteter i Norge også. Skogfinner, romanifolket og jøder. Hvorfor ikke disse flaggene også? 4
Socketlicker Skrevet 26. april #14 Skrevet 26. april (endret) Proaktiv skrev (18 timer siden): Idag sa altså KrF "JA" til en Trump Light utgave mht mangefold ved å forby regnbueflagget. Kan vi akseptere et slikt Trump vennlig parti på Stortinget ?? KRF vil ikke forby regnbueflagget, kun stanse bruken av dette politiske flagget på norske flaggstenger. Det er kun det norske flagget som hører hjemme på flaggstengene i det offentlige. Interesseorganisasjoner som støtter radikal kjønnsideologi får flagge privat hvis dere absolutt vil feire slikt. Dette har ingenting med Trum å gjøre, men skjønner Trump lever gratis i hodene på venstreradikale. Endret 26. april av Socketlicker 10
Skogtusssa Skrevet 26. april #15 Skrevet 26. april Skal vi ha demokrati må vi også ha respekt for ulike meninger. 1
Husmuse Skrevet 26. april #16 Skrevet 26. april Callisto83 skrev (21 minutter siden): Hvorfor mener forresten KRF at det bare skal være tillatt med norske, samiske og kvenske flagg? Vi har andre nasjonale minoriteter i Norge også. Skogfinner, romanifolket og jøder. Hvorfor ikke disse flaggene også? Kanskje fordi kvener og samer bor i større grupper i nordnorge og derfor blir majoriteter på enkelte skoler der oppe. Selv om det er mange med bakgrunn som skogfinner, er det ikke like mange som identifiserer seg som det på samme måte som kvener og samer. Det er veldig få etterkommere av skogfinner i Norge som lever etter skogfinsk kultur. Jøder og romanifolk blir såpass små minioriteter på en skole, så da er det nok flere som går inn under prideflagget. Har jøder et eget flagg forresten? Dette blir bare spekulasjoner, men tenker at det kanskje det er derfor. 3
Proaktiv Skrevet 28. april Forfatter #17 Skrevet 28. april Husmuse skrev (På 25.4.2025 den 19.56): Det er vel ikke helt riktig. De ønsker oss tilbake til flaggreglene vi hadde før 2021. Det er diskusjon rundt pride-flagging hvert år. Det hadde vært godt å slippe den evinnelige diskusjonen. Offentlige flaggstenger bør kun flagges med norsk, samisk og kvensk flagg Da må vi være konsekvente og også ta bort flagge med "kommune våpenet". Vi må også fjerne andre lands flagg om det kommer statsbesøk , Nobelprisutdeling, osv f.eks. på Stortinget 2
Enda en tulling Skrevet 28. april #18 Skrevet 28. april Proaktiv skrev (På 25.4.2025 den 19.31): Idag sa altså KrF "JA" til en Trump Light utgave mht mangefold ved å forby regnbueflagget. Kan vi akseptere et slikt Trump vennlig parti på Stortinget ?? Hva i alle dager har Trump med dette å gjøre?? Uten at jeg har fått med meg saken, antar jeg at det handler om hva som skal kunne flagges på offentlige flaggstenger og ikke et forbud mot Pride-flagg generelt. Det er etter min mening helt som det bør være, og slik det var lenge før noen i det hele tatt hadde hørt om Donald Trump. 9 8
Enda en tulling Skrevet 28. april #19 Skrevet 28. april Callisto83 skrev (På 26.4.2025 den 13.11): Hvorfor mener forresten KRF at det bare skal være tillatt med norske, samiske og kvenske flagg? Vi har andre nasjonale minoriteter i Norge også. Skogfinner, romanifolket og jøder. Hvorfor ikke disse flaggene også? Har disse egne flagg ?? 1 1
Callisto83 Skrevet 28. april #20 Skrevet 28. april Enda en tulling skrev (3 timer siden): Har disse egne flagg ?? Ja. Romanifolket og skogfinner har i hvert fall egne flagg. Merkelig at man ikke lærer noe om norske nasjonale minoriteter som har vært her i landet i flere århundrer, før man skal lære barna hva "polyamorøse" er. 4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå