AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:43 #21 Del Skrevet fredag kl 17:43 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): men det er jo ikke det. Normalen er å vasse i alle mulige dippedutter, bruk og kast, kjøpe siste skrik innen alt osv..... Anonymkode: 90d68...e24 Det er nettopp det. Snart er det vel barnemishandling å kreve at unger skal være ute... Anonymkode: d5abb...e82 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:47 #22 Del Skrevet fredag kl 17:47 Er ferier med deg veldig forskjellig fra det far gjør?. Om du drar de med til alle parker chartertur osv, blir det jo stor forskjell ? Anonymkode: 6ab08...150 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:48 #23 Del Skrevet fredag kl 17:48 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Les innlegget en gang til du. Mor har helt nydelige holdninger i forhold til far❤️ Men de har barn av sin tid. Er ikke mange barn som liker sånn type ferie når de er i den alderen der. Min 20 åring ville også hatet det da hun hater insekter og telt og utedo. Jeg vil jo tro de setter stor pris på opplevelsene når de blir større! Anonymkode: a7604...72c Mulig den overskriften kan tolkes på flere måter. Så den var litt uheldig, Anonymkode: 6132d...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:49 #24 Del Skrevet fredag kl 17:49 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men så leser man jo også hvordan mor omtaler ham, da er jo det ikke akkurat rakettforskning å skjønne hvorfor de ikke tar til takke med telttur Anonymkode: 6132d...c98 Og hvordan er det mor omtaler far? Mor skriver bare pent om far og at han er fantastisk. Dette er så dritt med KG, folk leser ikke hovedinnlegget før de kjører avgårde på fullstendig bomtur! Anonymkode: a7604...72c 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:49 #25 Del Skrevet fredag kl 17:49 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så hva er de vant til hos deg, da? Kan ikke bare du også innføres teltferie? Anonymkode: 69f56...761 Jeg er dessverre ikke friluftsmenneske i den grad at jeg sover ute i telt. Men drar gjerne på skogstur. Med meg er ungene med på alt fra storbyferie til charterferier. Synes det er supert at far tar dem med på teltturer og lærer dem å leve i naturen, de lærer så mye om friluft og utvikler gode ferdigheter der. Anonymkode: c197b...eff 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:51 #26 Del Skrevet fredag kl 17:51 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hvordan er det mor omtaler far? Mor skriver bare pent om far og at han er fantastisk. Dette er så dritt med KG, folk leser ikke hovedinnlegget før de kjører avgårde på fullstendig bomtur! Anonymkode: a7604...72c Overskriften kan tolkes på flere måter. Den kan oppfattes mot far og den kan oppfattes mot ungene. Det er vel bare litt sånn det er når ting er skriftlig. Anonymkode: 6132d...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:51 #27 Del Skrevet fredag kl 17:51 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han er, som jeg skrev i hovedinnlegget, en fantastisk far. Ungene ser dessverre ikke dette Anonymkode: c197b...eff La dem klage! De ser det senere. Jeg hatet min fars teltturer, men ser tilbake på dem som gode minner. Eller...jeg ler i alle fall av det nå. 😄 De får variasjon av deg. Anonymkode: ceddf...9cd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:52 #28 Del Skrevet fredag kl 17:52 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vel, mine barn hadde ikke trengt å bli tvunget med på telttur eller hytte til hytte. Syns faren de sin høres helt topp ut. Du kaller ham gjerrig. Er det deg barna får disse holdningene fra? Anonymkode: 6132d...c98 Jeg kaller han ikke gjerrig. Dette er barnas ord. De mener det er kjipt å dra på telttur, og at far bare har kjipe ferier fordi han er gjerrig. Dette er ikke mine ord. Beklager at overskriften ble litt uheldig formulert. Min eks er en super far. Jeg skulle ønske jeg var mer som min eksmannen. Anonymkode: c197b...eff 5 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:53 #29 Del Skrevet fredag kl 17:53 Hvorfor trenger du gjøre noe? Avhengig av alder og fungering, vil vel en variant av "hardt liv, vennen min. Kos dere hos pappa!" være tilstrekkelig? Anonymkode: 7e9aa...401 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:53 #30 Del Skrevet fredag kl 17:53 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men så leser man jo også hvordan mor omtaler ham, da er jo det ikke akkurat rakettforskning å skjønne hvorfor de ikke tar til takke med telttur Anonymkode: 6132d...c98 Det beskriver hvordan han er. Jeg har også venner og familie som er gjerrige, og der er helt greit, det er sånn de er. Du er bare ute etter å ta trådstarter på noe. Anonymkode: a3e56...6dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:54 #31 Del Skrevet fredag kl 17:54 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kaller han ikke gjerrig. Dette er barnas ord. De mener det er kjipt å dra på telttur, og at far bare har kjipe ferier fordi han er gjerrig. Dette er ikke mine ord. Beklager at overskriften ble litt uheldig formulert. Min eks er en super far. Jeg skulle ønske jeg var mer som min eksmannen. Anonymkode: c197b...eff Da forstår jeg. Anonymkode: 6132d...c98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:56 #32 Del Skrevet fredag kl 17:56 Kan komforten heves to hakk på hyttetur/telttur? Kjøpe ny sovepose, emaljekopp og nødlader til mobil? Hva er det de ikke liker? Anonymkode: 69f56...761 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:58 #33 Del Skrevet fredag kl 17:58 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det beskriver hvordan han er. Jeg har også venner og familie som er gjerrige, og der er helt greit, det er sånn de er. Du er bare ute etter å ta trådstarter på noe. Anonymkode: a3e56...6dc Slik som du er ute etter å ta meg nå? jeg misforsto overskriften. Anonymkode: 6132d...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:58 #34 Del Skrevet fredag kl 17:58 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): veldig merkelig. Kanskje de ikke har nok mestringsevne på det. Følger far opp nok med tanke på å gjøre det mer bekvemt med myggstift og lignende? Min far var også friluftsmenneske, og en god far, men han så nok ikke at det var forskjell på å være en 11 år gammel jente og en 40 år gammel mann. Det gjorde at det som egentlig var hyggelige opplevelser ikke ble hyggelige erfaringer for meg. Jeg gikk og var nervøs fordi jeg egentlig ikke visste hvordan jeg skulle gjøre ting, han ble irritert om jeg spurte og la ikke til rette for at det også ble hyggelig for meg og gikk på turer som var for lange for det jeg egentlig hadde kapasitet til. Anonymkode: a0d16...329 Far har tatt med ungene på tur siden de var ganske små, så de er vant til å være på tur, men liker det bare ikke. Vet at han kjøper med nåde myggspray og har utstyret på plass. Det er bare snakk om at ungene har veldig negative holdninger til farens turer. Anonymkode: c197b...eff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:00 #35 Del Skrevet fredag kl 18:00 Alle er ikke Lars Monsen. De må vel få bestemme litt selv og? Anonymkode: ab7c1...202 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:02 #36 Del Skrevet fredag kl 18:02 Jeg skjønner barna jeg. Teltturer er ikke for alle selv om mor og far synes det er aldri så fantastisk. Et forslag i tråden var kompromiss og felles planlegging med far. Telttur til et sted barna vil dra for eksempel, duppeditter som gjør det enklere og mer fristende. Hva med å velge turhytter heller enn telt så det blir mindre problem med både dekning og utendørs doturer for eksempel? Fortell barna mer om hvorfor det er viktig for far, hva det betyr for han å dele slike opplevelser med de og så videre. Det som må til her er kommunikasjon, kompromiss og forståelse fra begge parter. Anonymkode: 01396...bce 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:09 #37 Del Skrevet fredag kl 18:09 Tydelig at ungene har null peiling på penger dersom friluftsliv = gjerrighet. Sportsutstyr er generelt kostbart og utgjør ofte en betydelig utgift for de som driver med denne hobbyen, selv om man supplerer utstyr gradvis. Har forståelse for at ikke alle syns at en ukes telttur er en hyggelig måte å feriere på, men disse ungene fremstår helt ærlig som bortskjemte skitunger som forventer at pengene skal flyte hver gang det er fridager eller ferie. Her bør det åpenbart klareres rundt forventninger og ikke minst verdien av en krone. Anonymkode: f171a...867 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:09 #38 Del Skrevet fredag kl 18:09 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan komforten heves to hakk på hyttetur/telttur? Kjøpe ny sovepose, emaljekopp og nødlader til mobil? Hva er det de ikke liker? Anonymkode: 69f56...761 Barna har som sagt utstyret i orden. De har gode soveposer, turtøy, emaljekopper, termoser, powerbank osv. De liker ikke konseptet, altså det å sove ute i telt, gå på do i skogen/ute, mygg og insekter ute, gå i flere dager uten tilgang til dusj. De foretrekker ferie på hotell, all inclusive, buffeter, basseng, fornøyelsespark, hotellfrokost osv. Anonymkode: c197b...eff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:16 #39 Del Skrevet fredag kl 18:16 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skjønner barna jeg. Teltturer er ikke for alle selv om mor og far synes det er aldri så fantastisk. Et forslag i tråden var kompromiss og felles planlegging med far. Telttur til et sted barna vil dra for eksempel, duppeditter som gjør det enklere og mer fristende. Hva med å velge turhytter heller enn telt så det blir mindre problem med både dekning og utendørs doturer for eksempel? Fortell barna mer om hvorfor det er viktig for far, hva det betyr for han å dele slike opplevelser med de og så videre. Det som må til her er kommunikasjon, kompromiss og forståelse fra begge parter. Anonymkode: 01396...bce Jeg har snakket med far om dette, føler ungene kan bli mer på glid bare det blir hytte med innlagt vann og strøm. Noe av det verste med turene i følge ungene er å ikke ha tilgang til dusj og do (med innlagt vann). Men far ønsker ikke å leie hytte, han foretrekker å sove ute i telt eller hengekøye, og han mener at det er lærdom i å ikke ha dusj og do tilgjengelig. Det er jeg enig. På lengre turer, slik som i fjor sommer, så pleier far å planlegge turene slik at de er innom ett sted ca. Hver tredje dag der de får dusjet. Men barna synes disse dusjene er ekle. Anonymkode: c197b...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:19 #40 Del Skrevet fredag kl 18:19 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Barna har som sagt utstyret i orden. De har gode soveposer, turtøy, emaljekopper, termoser, powerbank osv. De liker ikke konseptet, altså det å sove ute i telt, gå på do i skogen/ute, mygg og insekter ute, gå i flere dager uten tilgang til dusj. De foretrekker ferie på hotell, all inclusive, buffeter, basseng, fornøyelsespark, hotellfrokost osv. Anonymkode: c197b...eff Jeg er 50 år og har aldri sovet ute i telt. At det skal være så fantastisk, for bare være. Og jeg har alltid vist hva jeg liker og hva jeg ikke liker. Slik som ungene dine. Lykke til med sommeren. Håper pappaen finer en annen type ferie, som ungene liker. Anonymkode: 872a7...64f 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå