Gå til innhold

Barna vil ikke til far fordi han er «gjerrig». Dette er helt bak mål!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier de om hvorfor det er kjedelig da? Er de ikke vant til å kjede seg og underholde seg selv?

Anonymkode: a0d16...329

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva sier de om hvorfor det er kjedelig da? Er de ikke vant til å kjede seg og underholde seg selv?

De liker ikke å være ute i skogen, det er kjipt å sove ute i telt, mygg, insekter, eldstemann fryktet dårlig mobildekning. Yngste liker ikke å gå på do ute. Lista er lang. 

Anonymkode: c197b...eff

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle har godt av å komme seg ut i skog og mark, men ungene har også ferie og bør få komme med ønsker hva de har lyst til å gjøre. Fortsetter han slikt så kommer de til å nekte plent å dra til han når de blir større.

Jeg snakker av erfaring, jeg ble sendt til Finnmark for å være i flere uker hos pappa når jeg var mindre, og gode opplevelser var det absolutt, men gøy var det ikke. Jeg sluttet å dra når jeg var 13-14, da var jeg heller hjemme hos mamma selv om det betydde at hun evt fortsatt jobbet på sommeren.

Anonymkode: 5894b...890

• Liker 26
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvor har ungene lært seg å være kravstore? 

Anonymkode: 6103e...d4b

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

slik at barna forstår at dette er normalen?

men det er jo ikke det. Normalen er å vasse i alle mulige dippedutter, bruk og kast, kjøpe siste skrik innen alt osv.....

Anonymkode: 90d68...e24

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle har godt av å komme seg ut i skog og mark, men ungene har også ferie og bør få komme med ønsker hva de har lyst til å gjøre. Fortsetter han slikt så kommer de til å nekte plent å dra til han når de blir større.

Jeg snakker av erfaring, jeg ble sendt til Finnmark for å være i flere uker hos pappa når jeg var mindre, og gode opplevelser var det absolutt, men gøy var det ikke. Jeg sluttet å dra når jeg var 13-14, da var jeg heller hjemme hos mamma selv om det betydde at hun evt fortsatt jobbet på sommeren.

Anonymkode: 5894b...890

Barn velger ikke hvor foreldrene skal dra på ferie. Barna «velger» heller ikke om de vil dra på ferie til far når det er 50/50. Det bestemmer de voksne.

Anonymkode: 04723...ec0

• Liker 22
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barna dine er bortskjemte. Han høres ut som god far. 

Anonymkode: 6ef04...a46

Han er, som jeg skrev i hovedinnlegget, en fantastisk far. Ungene ser dessverre ikke dette 

• Liker 9
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Så hva er de vant til hos deg, da? Kan ikke bare du også innføres teltferie?

Anonymkode: 69f56...761

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel, mine barn hadde ikke trengt å bli tvunget med på telttur eller hytte til hytte. Syns faren de sin høres helt topp ut. Du kaller ham gjerrig. Er det deg barna får disse holdningene fra? 

Anonymkode: 6132d...c98

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får bare si at det blir som far har bestemt. Mobilen kan ligge igjen hjemme. 

Anonymkode: d866c...38e

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, mine barn hadde ikke trengt å bli tvunget med på telttur eller hytte til hytte. Syns faren de sin høres helt topp ut. Du kaller ham gjerrig. Er det deg barna får disse holdningene fra? 

Det er ingenting som tyder på at TS nører opp under dette, tvert imot

Anonymkode: 60438...0bc

• Liker 24
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er alderen på barna?

Hvis de er tenåringer så synes jeg de bør ha en viss bestemmelsesrett over hvordan de skal feriere i fire uker. Er det småbarn, så bestemmer mor og far.

Anonymkode: c76f1...974

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De liker ikke å være ute i skogen, det er kjipt å sove ute i telt, mygg, insekter, eldstemann fryktet dårlig mobildekning. Yngste liker ikke å gå på do ute. Lista er lang. 

veldig merkelig. Kanskje de ikke har nok mestringsevne på det. Følger far opp nok med tanke på å gjøre det mer bekvemt med myggstift og lignende? Min far var også friluftsmenneske, og en god far, men han så nok ikke at det var forskjell på å være en 11 år gammel jente og en 40 år gammel mann. Det gjorde at det som egentlig var hyggelige opplevelser ikke ble hyggelige erfaringer for meg. Jeg gikk og var nervøs fordi jeg egentlig ikke visste hvordan jeg skulle gjøre ting, han ble irritert om jeg spurte og la ikke til rette for at det også ble hyggelig for meg og gikk på turer som var for lange for det jeg egentlig hadde kapasitet til. 

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er så typisk å prøve å snu dette til at ts er problemet her. Ungene er problemet, og hvilke forventninger de har ut ifra samfunnet de vokser opp i og venner de omgås.

Anonymkode: a3e56...6dc

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er så typisk å prøve å snu dette til at ts er problemet her. Ungene er problemet, og hvilke forventninger de har ut ifra samfunnet de vokser opp i og venner de omgås.

Anonymkode: a3e56...6dc

Men så leser man jo også hvordan mor omtaler ham, da er jo det ikke akkurat rakettforskning å skjønne hvorfor de ikke tar til takke med telttur 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Les innlegget en gang til du. Mor har helt nydelige holdninger i forhold til far❤️ 
Men de har barn av sin tid. Er ikke mange barn som liker sånn type ferie når de er i den alderen der. Min 20 åring ville også hatet det da hun hater insekter og telt og utedo. Jeg vil jo tro de setter stor pris på opplevelsene når de blir større! 

Anonymkode: a7604...72c

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...