Gå til innhold

Hvorfor er det viktig at mannen tar initiativ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slik er jeg også 😉 og har de beste datene med slike som deg 

Anonymkode: 92293...41c

Slike som meg? 😂 Det finnes bare ei som meg 😉 Jeg er unik 🙌🙌🙌

Anonymkode: 3ed7b...791

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ser at mange bruker ordet «jakte» for å beskrive hvordan man tar initiativ og viser interesse i dating. Og at menn mister interesse når man jakter. Ja, jeg hadde mistet interessen hvis en kvinne jaktet på meg. Hvis det tilsier at hun ser på meg som et bytte, er veldig pågående og aldri gir opp. Men jeg kan ikke se for meg at kvinner finner det tiltrekkende å bli jaktet på? Man kan vise interesse, ønske å møtes, ville bli kjent på en normal måte, noe jeg som mann ser på som en absolutt nødvendighet i en kvinne. Der er ikke kvinner og menn så ulike. En sjekkekultur hvor menn jakter på kvinner gir monopol til en type mann.
Ordbruk som jakting, er sentral i den største feminist boken «det annet kjønn» der sosiale kjønnsroller, ikke biologi har gjort kvinner til det passive kjønn som er underlagt mannen. Verdt å tenke på hvordan dere beskriver deres egne roller 

Anonymkode: 86642...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Slike som meg? 😂 Det finnes bare ei som meg 😉 Jeg er unik 🙌🙌🙌

Gjesp, kanskje ikke likevel om du stadig må ha utgangspunkt at jeg tar feil 😅 men slike som deg -> tar initiativ, ingen prinsessenykker, take it or leave it. Du virker ekte - men unødvendig vanskelig 😉 visst er du unik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 19.28):

The egg doesnt chase the sperm. 

Anonymkode: 664bc...af3

Jo faktisk. I nyere forskning innen dette med befruktning, så kan det faktisk se ut som om det er egget som velger spermen. Det sender ut et slags signal og trekker til seg den spermen som den liker best. Syns det er ganske kult ! 

(Ikke helt tematikken her, men allikevel kult nok til å nevnes) 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring er at om jeg tar initiativ så er sjeldent menn interessert🤷🏼‍♀️ Så jeg gjør det svært sjeldent av nevnte grunn. Tenker at er de intressert nok så tar de kontakt.

Anonymkode: e486a...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjesp, kanskje ikke likevel om du stadig må ha utgangspunkt at jeg tar feil 😅 men slike som deg -> tar initiativ, ingen prinsessenykker, take it or leave it. Du virker ekte - men unødvendig vanskelig 😉 visst er du unik

Feil og feil...Det ser jeg heldigvis sjeldent. Vanskelig er jeg ikke...Liker bare ikke å bli sammenlignet med andre. Det må være lov synes jeg. Om noen synes jeg er vanskelig pga det, så er jo det bare fint for meg. Jeg er så ekte som jeg kan få blitt 😄

Får ofte tilbakemeldinger på at jeg er rettferdig, real og morsom. Elsker og smile å le 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 19.15):

I en verden hvor damer er redd for å bli snakket til av fremmede mann. Hvor menn er redd for å snakke til damer i frykt for å være creepy. Men hvor damer fremdeles vil at mannen skal ta initiativet. Hvorfor er det viktig at mannen tar initiativet? Føler dere at dere er maskuline hvis dere tar initiativet? Er det at mannen blir attraktiv bare hvis han tør å ta initiativet? Jeg prøver bare å forstå 😃

Jeg tenner når han er mer på. Jeg jakter ikke på en mann. Kan gjerne gi små hint men han må ta steget. Syntes det er feminint med menn som vil bli jaktet på og mister interessen da. Jeg foretrekker menn som går etter det de vil ha :) Baller er sexy!

Anonymkode: 941e4...a92

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 21.02):

Personle so flyge eg ikkje itte mannfolkja, kon av den gronna att dei faktisk verte totalt forskremte. 

Da e vist karajobb å bestemme slikt, og mannfolkja får innøvetiss om damene styre fø mykje. Testosteronet renne ut og dei verte rosa og femi og lika plotsele chai latte og fotformsko. 

Karane her lika best slike reflekskle, som gjer dei ganske synle og lette å finne, og med slike kle e da faktisk rart att dei ikkje tåle att me dame knipe litt. 

Anonymkode: 42cd2...ef2

Det er ikke lov å skrive dialekt her. Takk og lov for det. Så vær så snill å skriv bokmål eller nynorsk om du har noe å si. Spesielt om du ønsker at folk skal gidde å lese det..

Forstår virkelig ikke hvorfor noen på død og liv må skrive dialekt, vi har skriftspråk for en grunn..🤦‍♀️

Anonymkode: f4b6b...b2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (På 26.4.2025 den 11.06):

Fordi jeg er redd for å bli avvist. 

Jeg også😔 Men jeg går utenfor komfortsonen innimellom, og tar initiativ. (Som i å spørre om vi skal treffes osv). Jeg vil også hinte om det er noen jeg liker, men det fører ikke noe med seg.  (Jeg er enslig mor og ufør, så er ikke akkurat et catch) For meg så trenger jeg at mannen tar kontakt, for da føler jeg meg ønsket og verdsatt. Må jeg ta kontakt, vil jeg fort bli så usikker at jeg saboterer alt likevel. 

Men, jeg er derimot slett ikke redd for at fremmede menn tar kontakt, det skulle jeg ønske at menn turte mer, og "fikk lov til" mer, uten at de skal stemples som creepy osv. Hvordan skal man ellers treffe nye folk for enten vennskap eller mere, om man ikke tør ta kontakt med noen? 

Anonymkode: f4b6b...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 13.38):

Jeg ser at mange bruker ordet «jakte» for å beskrive hvordan man tar initiativ og viser interesse i dating. Og at menn mister interesse når man jakter. Ja, jeg hadde mistet interessen hvis en kvinne jaktet på meg. Hvis det tilsier at hun ser på meg som et bytte, er veldig pågående og aldri gir opp. Men jeg kan ikke se for meg at kvinner finner det tiltrekkende å bli jaktet på? Man kan vise interesse, ønske å møtes, ville bli kjent på en normal måte, noe jeg som mann ser på som en absolutt nødvendighet i en kvinne. Der er ikke kvinner og menn så ulike. En sjekkekultur hvor menn jakter på kvinner gir monopol til en type mann.
Ordbruk som jakting, er sentral i den største feminist boken «det annet kjønn» der sosiale kjønnsroller, ikke biologi har gjort kvinner til det passive kjønn som er underlagt mannen. Verdt å tenke på hvordan dere beskriver deres egne roller 

'Å jakte på' er vel en vel(ut)brukt metafor i litteraturen, og henviser ikke nødvendigvis å legge ned et slakt. 

Om ikke jeg hadde tatt initiativ, så hadde jeg ikke møtt dagens partner eller møtt de damene jeg møtte før henne. Hadde ikke hun gjengjeld initiativet, og bare  lagt seg ned som et bytte, så hadde jeg gjort opp slaktet og fortsett jakten på kjærligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke noe problem med å ta initativ som kvinne. Men når jeg må ta initiativ HVER gang så blir jeg møkk lei. Jeg orker ikke å være i en relasjon med en mann som bare dilter etter, det er for meg veldig usexy. Det beste er når begge viser tydelig initativ.

Anonymkode: e22f5...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er man i en relasjon så bør det fordele seg ganske jevnt etterhvert.

Helt i starten synes jeg mannen skal ta initiativet. Men en trygg og selvsikker man kan lese kvinners signaler, og sånn sett er det på mange måter hun som indirekte tar initiativ ved å signalisere gjennom blikk osv at et fremstøt vil bli tatt positivt imot. 
Snakker nå om IRL, såklart, ikke nett-tull.

Anonymkode: 5affa...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...