Gå til innhold

Hvorfor er det viktig at mannen tar initiativ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Personle so flyge eg ikkje itte mannfolkja, kon av den gronna att dei faktisk verte totalt forskremte. 

Da e vist karajobb å bestemme slikt, og mannfolkja får innøvetiss om damene styre fø mykje. Testosteronet renne ut og dei verte rosa og femi og lika plotsele chai latte og fotformsko. 

Karane her lika best slike reflekskle, som gjer dei ganske synle og lette å finne, og med slike kle e da faktisk rart att dei ikkje tåle att me dame knipe litt. 

Anonymkode: 42cd2...ef2

De fleste menn blir ikke skremte av slikt.. Knip i vei vesla.

Anonymkode: 6ee24...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg liker best at menn tar initiativet. Det innledende. Så kan jeg også være med å ta initiativ til å møtes osv. etter det:) Men hadde sikkert vært gøy å prøvd å ta initiativet selv også. Det er nok noe med det at vi ofte hører» er mannen interessert så viser han det». Så da tør man ikke ta initiativ selv eller føler mannen ikke er interessert nok etc. Men er vel noen menn som ikke tør ta initiativ også. Og man er mer vant til at det er mannen som tar initiativ, og man liker ikke gå utenfor komfortsonen

Anonymkode: 772b2...bef

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke meningen at det er dama som skal ta initiativ. 

Personlig ville jeg aldri tatt initiativet til å vise interesse. Min ektemann var veldig ivrig da vi ble kjent, han ringte meg veldig ofte, spurte hvor jeg var og hva jeg skulle og ønsket å gifte seg asap. Ti års lykkelig ekteskap hittil. 

Anonymkode: d33de...562

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg liker best at menn tar initiativet. Det innledende. Så kan jeg også være med å ta initiativ til å møtes osv. etter det:) Men hadde sikkert vært gøy å prøvd å ta initiativet selv også. Det er nok noe med det at vi ofte hører» er mannen interessert så viser han det». Så da tør man ikke ta initiativ selv eller føler mannen ikke er interessert nok etc. Men er vel noen menn som ikke tør ta initiativ også. Og man er mer vant til at det er mannen som tar initiativ, og man liker ikke gå utenfor komfortsonen

Anonymkode: 772b2...bef

En mann som ikke tør å ta initiativ er ikke klar for et seriøst forhold.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom kvinner blir mer maskuline og menn mer feminine, så er vel også dette 50/50,
Var ikke det feminismens mål?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når en mann ikke viser interesse, så er det jo ikke noe vits i å ta initiativ. 

Samtidig så kan det jo også være sånn at han ikke viser interesse fordi han regner med at  han ikke har noen sjans.

Om man er interessert i noen, så vis det til en viss grad, - gjelder både kvinner og menn. 

Anonymkode: c7050...c57

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det sier kanskje litt om mot, tiltakslyst, at de gidder, tør..

Jeg vil ha en Mann som vil ha meg...og ikke en mus. Eller en som bare synes det er greit å ta de som kommer. Han skal vite hva han vil ha, og gå etter det.

Det sier noe om karakteren hans. Hvis du sitter med en fyr i etterkant som er tafatt, ikke tar initiativ, og var sånn passe interessert i utgangspunktet, så er ikke det veldig greit.

...tenker jeg. Men nå har jeg vært gift i 20 år så jeg er jo konservativ i mitt syn på verden og menn.

Anonymkode: 8b876...c6f

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er sjenert, og ender alltid opp med å falle for andre som er sjenerte. Da er det selvfølgelig ingen som tør ta initiativ, så det er egentlig helt tullete. 

Anonymkode: 8b456...ae1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Personlig ville jeg aldri tatt initiativet til å vise interesse. Min ektemann var veldig ivrig da vi ble kjent, han ringte meg veldig ofte, spurte hvor jeg var og hva jeg skulle og ønsket å gifte seg asap. Ti års lykkelig ekteskap hittil. 

Masing fra mannen er nøkkelen.

Menn bør mase mer, og aldri gi seg. Ring, ring ring, og aldri gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er ikke meningen? Og det har gud i himmelen bestemt?

Dyreriket florerer av arter hvor hunnen tar initiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vil ha en Mann som vil ha meg...og ikke en mus. Eller en som bare synes det er greit å ta de som kommer. Han skal vite hva han vil ha, og gå etter det.

Det sier noe om karakteren hans. Hvis du sitter med en fyr i etterkant som er tafatt, ikke tar initiativ, og var sånn passe interessert i utgangspunktet, så er ikke det veldig greit.

...tenker jeg. Men nå har jeg vært gift i 20 år så jeg er jo konservativ i mitt syn på verden og menn.

Stemmer, det er menn som vil ha mus. Mus som ikke tar initiativ. Dette liker alle menn.

Kvinner derimot, skal ikke ha mot eller tiltakslyst. Alle menn elsker feige damer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Når en mann ikke viser interesse, så er det jo ikke noe vits i å ta initiativ. 

Samtidig så kan det jo også være sånn at han ikke viser interesse fordi han regner med at  han ikke har noen sjans.

Om man er interessert i noen, så vis det til en viss grad, - gjelder både kvinner og menn. 

Anonymkode: c7050...c57

Har prøvd å forstå begge setningene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan kan en mann vite at han vil ha en kvinne om han ikke kjenner henne?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er sjenert og vil helst at mannen skal ta initiativ. Men som regel så er det klin kokos villbasser som røyker sokkene sine som tar kontakt, så jeg er fucked uansett.

Anonymkode: 062a6...341

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er et sykt maktspill. Nei er nei, det forstår alle. Misforstår du et ja som et slags kokketteri gir deg en voldtektsdom. 

Kvinner dytter alt ansvar og risiko over på menn når det gjelder seksuelle relasjoner. 

Anonymkode: cb475...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om initiativet er å like noe av det jeg har på nett, eller å sende meg intetsigende private meldinger, så fører det absolutt ingen steder hen for meg.

Om initiativet er å vrøvle fyllesetninger og se på meg med utsultede øyne, spørre om teite ting eller om jeg bor alene, går jeg min vei.

Jeg ønsker velkommen initiativ hvor jeg liker fyren, han oppfører seg høflig og respektfullt, tar imot signaler, spør om kontaktinformasjon og viser interesse. Alle de jeg er den som har vært aktiv med for å få kontakt, mister meg om de ikke tar tur på initiativene. Jeg har aldri fått til noen relasjon med en mann som ikke aktivt velger meg.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I en verden hvor damer er redd for å bli snakket til av fremmede mann. Hvor menn er redd for å snakke til damer i frykt for å være creepy. Men hvor damer fremdeles vil at mannen skal ta initiativet. Hvorfor er det viktig at mannen tar initiativet? Føler dere at dere er maskuline hvis dere tar initiativet? Er det at mannen blir attraktiv bare hvis han tør å ta initiativet? Jeg prøver bare å forstå 😃

Anonymkode: 86642...449

Nå kan jeg jo bare snakke for meg selv. Personlig er ikke jeg redd for å bli snakket til av fremmede menn. Jeg liker menn som vet hva de vil, som er litt mer utadvendte enn meg, som tar iniativ og som er litt dominerende.  Likevel så kan jeg også for all del ta iniativ jeg også.

Anonymkode: 121e4...75f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker nok best når mennene tar initiativ men innimellom er jeg modig nok til å gjøre det selv. Det viktigste er kansje fasen etterpå og mellom dates osv da trenger jeg absolutt en mann som tar initiativ til både gode samtaler, småsnakk og ikke minst til ting vi skal gjøre sammen. Hvis jeg kjenner på at jeg blir den som mest drar i gang ting er jeg nok ganske rask på å avslutte relasjonen. Så at begge tar jevnt over like mye initiativ er nok en fordel og jeg blir nok ekstra sjarmert om han står på litt. 

Skal også sies at jeg noen ganger trenger å få inn med teskje at mannen liker meg romantisk, han kan gjerne være sjenert men før eller siden må dette formidles 🤭Jeg har en tendens til å tiltrekke meg litt sjenerte menn selv om jeg blir sett på som veldig utadvent av venner og de rundt. De rundt mener jeg trenger en utadvent type og jeg gjør nok kansje det men de jeg havner i relasjon med er fort den der litt stille typen likevel. Når jeg liker noen så blir jeg nemlig ganske så sjenert selv selv om jeg ellers skravler i vei med kjente og ukjente. 

Motsetning tiltrekker hverandre kanskje. Derfor har jeg så lenge jeg kan huske alltid hatt "folk som henger rundt" uten at det skjer så mye. Nå er jeg riktignok en del erfaringer rikere med alderen så noen lar jeg bare fortsette henge rundt som bier rundt en bikube selv om jeg egentlig vet hva de vil😂

Så av og til tar jeg litt insj da skjer det gjerne raskt noe utvikling, men så mister jeg intressen da om ting ikke følges opp. 

Det jeg nok ikke liker er hvis jeg føler jeg blir menns hoved omsorg person /mamma /terapeut. Kan fort finne de som trenger meg så voldsomt. Men så trenger jeg kansje egentlig at noen kan være min omsorgs person? 

Prøver å utfordre den dynamikken, og da kan jeg nok bli litt skeptisk til de som ikke tar mye initiativ og står på selv om jeg erfaringsmessig vet at det handler om sjenerthet /de tror jeg ikke er interessert /usikkerhet på seg selv etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar gjerne initiativ selv. Men nå har jeg gått på så mange smeller, at jeg har sluttet å ta initiativ. Jeg har bedt ut på date, fått nei. Jeg har spurt om å bli kjærester, fått nei. Jeg har prøvd å sjekke opp en fyr, ingen napp. Dette er da 3 forskjellige menn på en 6 års periode. Sender jeg mld først etter match får jeg sjeldent svar. 

Nå er jeg lei av å bli avvist. Er noen intr fremover, får de ta initiativ. Jeg har gitt opp.

Kvinne 36

Anonymkode: b183c...e04

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan kan en mann vite at han vil ha en kvinne om han ikke kjenner henne?

Lurer på det samme. Det er sjelden jeg ser en dame som er så vakker at jeg legger merke til hun. Og hun hadde jeg ikke hatt sjans på uansett. Det er umulig for meg å vite at jeg vil ha en kvinne, når utseende er det eneste jeg vet noe om. Mye av interessen min kommer etter vi har blitt kjent. Jeg er passiv i starten, men jeg tar litt i overkant mye initiativ etterhvert. 

Før noen påstår jeg har lavt testosteron. Testosteronet mitt er målt høyt 😁

Anonymkode: 86642...449

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...