AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:26 #21 Del Skrevet fredag kl 17:26 En ting er å gå privat. Men det er ikke noe vits å gjøre det Nå i helgen. Vent til uken. Anonymkode: 351c9...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:27 #22 Del Skrevet fredag kl 17:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bestilte time til hudlege på Aleris. Fordi det er så lang ventetid på fastlegen. Og dem ser det ikke som akutt. Jeg prøvde der først. Jeg betalte 2000 for det. For meg så var det verdt det for å roe meg ned. Jeg gikk inn på hjemmesiden deres kunne se når dem var ledig. Anonymkode: b6169...474 Var fullt hos fastlegen neste uke, hm..2000kr er jo mye for en sjekk av en føflekk så den får jeg tenke litt på hvis det ikke blir noe ledig hos fastlegen.. Anonymkode: ef11e...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:28 #23 Del Skrevet fredag kl 17:28 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjekket bestilling av timer til uka hos fastlege og er fullt. Er det nok grunn til å be om å komme imellom andre pasienter? Anonymkode: ef11e...412 Ring kl 8 mandag morgen, de har akutt timer, så får du komme inn med en gang. Anonymkode: 382f1...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:29 #24 Del Skrevet fredag kl 17:29 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En ting er å gå privat. Men det er ikke noe vits å gjøre det Nå i helgen. Vent til uken. Anonymkode: 351c9...dba ok, det ser ut som jeg venter til uken med hva det blir til 🙂 Anonymkode: ef11e...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:31 #25 Del Skrevet fredag kl 17:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ring kl 8 mandag morgen, de har akutt timer, så får du komme inn med en gang. Anonymkode: 382f1...4d3 Jo, det er jo verdt et forsøk. Jeg får ringe 8 mandag og høre 🙂 Anonymkode: ef11e...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:33 #26 Del Skrevet fredag kl 17:33 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, det er jo verdt et forsøk. Jeg får ringe 8 mandag og høre 🙂 Anonymkode: ef11e...412 Gjør det, lykke til Anonymkode: 382f1...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:34 #27 Del Skrevet fredag kl 17:34 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør det, lykke til Anonymkode: 382f1...4d3 Jo tusen takk. Får håpe det er ledig time mandag 🙂 Anonymkode: ef11e...412 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:37 #28 Del Skrevet fredag kl 17:37 Jeg har vært til sjekk hos apotek, ville sjekket om muligheten til å sjekke den der i morgen, men også fått bestilt en time hos fastlegen så fort det er mulig. Ser du skriver at det er fult hos fastlegen, jeg ville ringt inn mandag morgen når telefonlinjene åpner og hørt med dem. Det kan være du kvalifiserer til hastetime. Det skal de alltid ha tilgjengelig. Anonymkode: a3584...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:40 #29 Del Skrevet fredag kl 17:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vært til sjekk hos apotek, ville sjekket om muligheten til å sjekke den der i morgen, men også fått bestilt en time hos fastlegen så fort det er mulig. Ser du skriver at det er fult hos fastlegen, jeg ville ringt inn mandag morgen når telefonlinjene åpner og hørt med dem. Det kan være du kvalifiserer til hastetime. Det skal de alltid ha tilgjengelig. Anonymkode: a3584...5a0 ok, hvilken apotek kjede sjekket du hos? Har alle apotek den tjenesten? Skal ringe og høre om det er mulighet med hastetime mandag 🙂 Anonymkode: ef11e...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:43 #30 Del Skrevet fredag kl 18:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er freddan, og jeg har funnet en føflekk som er litt rød rundt i huden og lurer litt på den men det er helg og volvat, aleris osv tar meget høye priser. Kan man vente til uken for å få det undersøkt? Det er vel lange ventetider når man evt blir henvist og kanskje.. Noen råd? Anonymkode: ef11e...412 Pust med magen. Dette gjør ingen forskjell om det er fredag eller tirsdag at du får undersøkt. Smør den med god fuktighetskrem. Anonymkode: c4388...937 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:50 #31 Del Skrevet fredag kl 18:50 Det viktigste spørsmålet her er hvor lenge du har hatt den? Har den endret seg over tid, eller har du nylig oppdaget at den har endret seg? Klør den, blør den osv? Hvis svaret på de 3 siste er ja tar du kontakt med fastlegen på mandag og forklarer. Anonymkode: 3345e...891 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet fredag kl 18:51 #32 Del Skrevet fredag kl 18:51 Tips ...sr igjennom bilder fra 2024 og bakover og se på du ser bilde av føflekker. Da kan du sammenligne. Bestilte time hos legen...du kan fjerne den der...om de synes den ser farlig ut for du svar p noen uker..om ikke 5-8 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:01 #33 Del Skrevet fredag kl 19:01 Dette er ikke akutt. En tommelfingerregel for de aller fleste "hjelp, er det kreft??" symptomer er å oppsøke lege om de varer over to uker. Hodepiner, smerter, sår og slikt skal ikke vare lenger enn det. Og et pakkeforløp er på 21 dager. Du kan trygt roe helt ned, det skjer ingenting over helga. Sist gang fastlegen min var enig i at ene føflekken min var stygg var det mai, og jeg fjernet den i september. Jeg kjente en som nylig døde av føflekk-kreft. Han gikk med den i over ti år før han endelig fikk den sjekket (etter alle han kjente hadde oppfordret han til å gjøre det i alle de årene). Anonymkode: 571b8...692 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:01 #34 Del Skrevet fredag kl 19:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): ok, hvilken apotek kjede sjekket du hos? Har alle apotek den tjenesten? Skal ringe og høre om det er mulighet med hastetime mandag 🙂 Anonymkode: ef11e...412 Boots apotek. Ser de snikene har endret på rutinene. Før var det gratis, for å få folk til å sjekke seg gitt forekomsten av hudkreft i Norge. Nå koster det søren meg penger 🤬 https://www.boots.no/helsetjenester/foflekkskanning Man får ikke svar med en gang, de måtte sende det inn til vurdering. Og hadde jeg vært deg, gitt at dette koster og du ikke får svar med en gang, så hadde jeg droppet dette og hørt med fastlegen på mandag. Nok å betale for timen der. Beklager at jeg anbefalte, man hadde ikke sett for meg at de kom til å endre på rutinene for at dette var gratis 🥺 Anonymkode: a3584...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:24 #35 Del Skrevet fredag kl 19:24 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Boots apotek. Ser de snikene har endret på rutinene. Før var det gratis, for å få folk til å sjekke seg gitt forekomsten av hudkreft i Norge. Nå koster det søren meg penger 🤬 https://www.boots.no/helsetjenester/foflekkskanning Man får ikke svar med en gang, de måtte sende det inn til vurdering. Og hadde jeg vært deg, gitt at dette koster og du ikke får svar med en gang, så hadde jeg droppet dette og hørt med fastlegen på mandag. Nok å betale for timen der. Beklager at jeg anbefalte, man hadde ikke sett for meg at de kom til å endre på rutinene for at dette var gratis 🥺 Anonymkode: a3584...5a0 Og i tillegg, en høyst usikker måte å undersøke føflekker på. Det eneste sikre her er at denne aktører tjener penger. Anonymkode: c4388...937 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet fredag kl 20:27 #36 Del Skrevet fredag kl 20:27 Uansett hvor skummelt kreft høres ut, så er det stort sett aldri akutt. Normalt sett kan man fint ha en regel på at man ser an symptomene i to uker, og hvis de fortsatt er tilstedeværende da går man til lege. Jeg har hatt noen kreft-scares, og har fulgt denne regelen. Hos meg har det alltid vært over innen 14 dager. Så en føflekk kan fint vente til det er en ledig time hos fastlegen. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:47 #37 Del Skrevet fredag kl 21:47 Vær så snill å ikke ringe inn mandag morgen og be om at du vil ha akutt time pga en føflekk. Det er faktisk andre som har mer bruk for disse timene Anonymkode: df341...83b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:58 #38 Del Skrevet fredag kl 21:58 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ring kl 8 mandag morgen, de har akutt timer, så får du komme inn med en gang. Anonymkode: 382f1...4d3 Dette er jo ikke akutt … Tar det for lang tid hos fastlegen som det ofte gjør, ville jeg tatt det privat om vedkommende er veldig engstelig. Anonymkode: 170be...34d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:00 #39 Del Skrevet fredag kl 22:00 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Boots apotek. Ser de snikene har endret på rutinene. Før var det gratis, for å få folk til å sjekke seg gitt forekomsten av hudkreft i Norge. Nå koster det søren meg penger 🤬 https://www.boots.no/helsetjenester/foflekkskanning Man får ikke svar med en gang, de måtte sende det inn til vurdering. Og hadde jeg vært deg, gitt at dette koster og du ikke får svar med en gang, så hadde jeg droppet dette og hørt med fastlegen på mandag. Nok å betale for timen der. Beklager at jeg anbefalte, man hadde ikke sett for meg at de kom til å endre på rutinene for at dette var gratis 🥺 Anonymkode: a3584...5a0 Føflekkscanning hos Boots har aldri vært gratis. Nå driver du med feilinformasjon. Det har vært en tjeneste apoteket har tatt betalt for hele tiden. Noen ganger har det vært avslag pga kampanje, men aldri gratis. Anonymkode: 7ce63...ade 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:01 #40 Del Skrevet fredag kl 22:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Boots apotek. Ser de snikene har endret på rutinene. Før var det gratis, for å få folk til å sjekke seg gitt forekomsten av hudkreft i Norge. Nå koster det søren meg penger 🤬 https://www.boots.no/helsetjenester/foflekkskanning Man får ikke svar med en gang, de måtte sende det inn til vurdering. Og hadde jeg vært deg, gitt at dette koster og du ikke får svar med en gang, så hadde jeg droppet dette og hørt med fastlegen på mandag. Nok å betale for timen der. Beklager at jeg anbefalte, man hadde ikke sett for meg at de kom til å endre på rutinene for at dette var gratis 🥺 Anonymkode: a3584...5a0 Man må jo regne med at slikt koster noe??? Anonymkode: 170be...34d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå