Gå til innhold

Angrer på valg av forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, jeg har et problem. Jeg angrer på den jeg har valgt som forlover.

Hadde valget mellom to venninner, og tror jeg valgte feil ja.

Virket ikke som hun egentlig hadde lyst å være forlover. Svarte ja (under tvil)siden hun måtte. Og svarte etterhvert helt ja når vi ble enige om at hun skulle få slippe å stelle i stand utdrikningslag og slippe å holde tale i bryllupet.

Hun har aldri tid å bli med å se på brudekjole. Måtte ta med samboeren ut å finne brudekjole før det ble for seint.

Den andre venninnen min sitte igjen og er sååå gira på bryllupet. Er kjempe glad på våres vegne. Hun spør titt og ofte hvordan det går med planleggingen, og kommer gjerne med tips.

Er det feil av meg å si til forloveren min at dersom hun egentlig ikke har lyst til å være forlover så er det greit liksom..? Jeg har jo lyst å ha en forlover som bryr seg litt da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er höres helt greit ut jeg. Ta det opp paa en hyggelig maate som gir uttrykk for at du önsker aa fri henne fra en del plikter hun ikker virker til aa vise mye interesse for slik at bytte er en god lösning for begge parter. Paa den annen side synes jeg jo at du fikk saappass sterke hint naar du spurte henne om hun ville vaere forlover og hun har jo vaert helt klar paa hva hun ikke ville og du ville ha henne allikevel saa det kan godt henne hun blir sur for at du ikke godtar dette i ettertid. Lykke til!

Skrevet

Jeg tar det opp med henne og ser hva som skjer :sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet

Eg syns det er dårlig gjort å frata nokon forlovar-oppgåva når ein allereie har spurt. Kva med å prøve å involvere forlovaren din litt meir? Kanskje ho ikkje heilt veit kva ho skal gjere? Inviter på ost, vin og bryllups-snakk ein kveld! ;)

Den andre venninna kan du også involvere masse, sjølv om det ikkje er ho som skriv under på papira.. Du kan jo la henne vere forlovaren din i tillegg då? Er mange som har 2, veit du! ;)

Gjest Binna
Skrevet

Det er jo ikke noe problem om venninne nr2 hjelper deg med å finne kjole, det må ikke være forlovern .. Hvis du "tar fra" den første rollen, så husk at det kan få konsekvenser. Men det går jo an å lufte forslaget på en pen måte kanskje? Ymte litt frempå om hun egentlig har lyst?

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Ta med deg venninna di som ER gira på bryllupet for å se på kjoler da vel! :) Ingen regel som sier at det må være forloveren som er med på det, vel! ;)

Siden hun har sagt at hun ikke har lyst til å delta så mye, så syns jeg du får respektere det, eller evt. spørre om hun vil slippe hele greia som du nå er inne på. Men jeg mener nå fortsatt at hun kan være forlovern din selvom hun ikke har så mye tid og engasjement - del engasjementet ditt med venninner som er interessert i det!

Endret av Kverula
Skrevet

Kan du ikke spørre henne om det er greit for henne da?

Snakket med den av mine venninner som var mest aktuell til å bli forlover utenom hun som er det. Fortalte henne at jeg desverre følte at det var feil med to, og at jeg ikke ville være noe mindre venninne med henne.

Jeg deler fremdeles mye av planleggingen med henen også, så hun er ikke utenfor selv om hun ikke er forlover. (Inviterte alle veninnene på kjoleprøving, for jeg ønsket å se alles reaksjoner.)

Regner jo med at dere er gode venninner siden hun skulle være forloveren din.

Skrevet
Ta med deg venninna di som ER gira på bryllupet for å se på kjoler da vel! :) Ingen regel som sier at det må være forloveren som er med på det, vel! ;)

Enig!

Det er sikkert ikke så gøy å bli fratatt forlover-rollen når man først har blitt spurt, men kanskje du kan spørre henne om det er greit at du har to forlovere og at den andre venninnen din kan gjøre de oppgavene som hun ikke er interessert i? (det høres jo ut som det er det meste....)

Skrevet

Jeg har nå hintet frempå på en forsiktig måte og sagt at siden hun ikke virket så veldig begeistret når jeg spurte om hun ville være forlover så er det helt i orden at hu sier nei. Og at jeg ikke blir skuffet av den grunn.

På den måten fratar jeg jo henne ikke forlover-oppgaven? Gjør jeg vel? Jeg vil heller si jeg fritar henne.. Det er en god anledning for henne å trekke seg dersom hun egentlig ikke ønsker å være forlover.

Skrevet
kanskje du kan spørre henne om det er greit at du har to forlovere og at den andre venninnen din kan gjøre de oppgavene som hun ikke er interessert i? (det høres jo ut som det er det meste....)

Det er vel egentlig ingen oppgaver for henne som forlover. Ska være et lite bryllup med få gjester. Har egentlig bare lyst på en forlover som bryr seg..

Gjest Gjesta
Skrevet

Vær så snill:

Inkluder venninne nr 2 uten å ekskludere venninne nr 1.

Strengt tatt er det du som forventer mer enn du bør, og ikke forloveren som ikke gjør jobben sin.

Når du så er i en situasjon der du har en "alternativ forlover" må du bare gjøre det beste ut av det.

Uten å såre venninna di pga en tabbe du sjøl har gjort. Når man først har tråkka i salaten er det om å gjøre å stå stille.

Gjest Gjesta
Skrevet
Det er vel egentlig ingen oppgaver for henne som forlover. Ska være et lite bryllup med få gjester. Har egentlig bare lyst på en forlover som bryr seg..

Du sier at det ikke er noen oppgaver for forloveren, men du vil at hun bryr seg - og i det legger du bl.a å være med å se på kjoler da, for å ta et eksempel. Da er jo det en "oppgave" du forventer at hun skal være med på, sånn jeg tolker det. Og de gangene hun ikke har hatt mulighet til å være med deg, så trekker du konklusjonen at hun ikke bryr seg...

Jeg skjønner jo at du vil at hun skal bry seg, men det kan jo hende at hun bryr seg allerede, men at hun ikke helt vet hva som forventes og kanskje ikke har så mye tid til å delta så aktivt som du kunne ønske.

Det er nok fornuftig at dere tar en samtale, men jeg syns fortsatt ikke at du burde velge en annen forlover enn henne siden du allerede har spurt og hun har sagt ja. Men som sagt - inkluder de venninnene som har tid og lyst! :)

Skrevet
Strengt tatt er det du som forventer mer enn du bør, og ikke forloveren som ikke gjør jobben sin.

Forventer jeg mer enn jeg bør når det eneste jeg ønsker er en forlover som bryr seg litt? Hun har ikke noen jobb å gjøre. Hadde vert kjekt om hu ble med å så på brudekjole, men ellers forlanger jeg ingenting :sjenert:

Vil egentlig bare ha en forlover som faktisk ønsker å være forlover..

Skrevet

Hvis hun egentlig ikke ønsket å være forlover, skjønner jeg ikke hvorfor du valgte henne fremfor venninnen som er så gira.

Du bør nok tråkke forsiktig her, hun kan ta det ille opp om du nevner at du ønsker å bytte henne ut.

Gjest gjest1
Skrevet
Forventer jeg mer enn jeg bør når det eneste jeg ønsker er en forlover som bryr seg litt? Hun har ikke noen jobb å gjøre. Hadde vert kjekt om hu ble med å så på brudekjole, men ellers forlanger jeg ingenting  :sjenert:

Kanskje ho ikkje heilt er klar over kva forlovar-oppgåva innebærer, og kva dy ynskjer av henne som forlovar?

På kva måte har du prøvd å involvere henne?

Gjest Gjesta
Skrevet
Forventer jeg mer enn jeg bør når det eneste jeg ønsker er en forlover som bryr seg litt? Hun har ikke noen jobb å gjøre. Hadde vert kjekt om hu ble med å så på brudekjole, men ellers forlanger jeg ingenting  :sjenert:

Skjønner jo at det ikke er no' ålreit å ha en forlover som du ikke tror ønsker å være forlover, men hvorfor skulle hun ikke ønske det? Det innebærer jo strengt tatt bare å være tilstede på dagen og skrive under på et papir, samtidig som det jo er en hyggelig gest å bli spurt om å være forlover.

Men for å være ærlig tror jeg de færreste har en "ønske" om å være forlover, men de fleste syns jo det er hyggelig å bli spurt siden det jo betyr at man blir satt pris på.

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Jeg må si det er gannske spesielt at hun ikke vil holde tale eller holde utdrikningslag. Det ser jeg på som en av de viktigste tingene forloveren gjør.

Gjest Gjest
Skrevet

Det første som slår meg, er at du kanskje ikke kjenner dine venninner så godt. Eller har de forandret seg radikalt etter at de fikk høre du skal gifte deg?

Du har tatt et valg av forlover, spurt vedkommende og hun har sagt ja - da blir det for simpelt å komme etterpå å si at du heller vil ha en annen i den rollen. Det er du som har valgt feil - ikke henne - derfor bør du stå for valget og selv bidra til å gjøre det beste utav det.

Hvorfor skal forresten en forlover være med på å se på kjole? Ser flere her på forumet trekker frem det som en stor sak for forlover å være med på.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvorfor skal forresten en forlover være med på å se på kjole?  Ser flere her på forumet trekker frem det som en stor sak for forlover å være med på.

Fordi bestevenninner gjerne likar å handle klede saman.. ;)

Skrevet
Hvorfor skal forresten en forlover være med på å se på kjole?  Ser flere her på forumet trekker frem det som en stor sak for forlover å være med på.

Ingen grunn til at det er forloveren som gjør dette. Men forloveren er en god venninne, og man har jo lyst til å dele slikt med venninner. Hadde alle mine veninner med på kjolevisning jeg. Begrenset det ikke til forlover.

Kjempehyggelig, og så vet jeg hva de synes om den kjolen til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...