Anonym09877 Skrevet 25. april #1 Del Skrevet 25. april (endret) Jeg møtte eksen min tilfeldig på gata. Vi prata kort og han ga meg en klem. Det var helt uskyldig og ubetydelig. Jeg sa det ikke til samboeren min fordi jeg visste han kom til å reagere og tenkte det ville skape unødvendig drama. Nå har han fått høre om det fra en kompis som tilfeldigvis kjørte forbi, og tror jeg har vært utro før. Når han tok det opp med meg så sa han at han hadde bevis på at vi har hatt hemmelige møter, tlf samtaler og treff gjennom forholdet vårt. Noe som ikke er sant. Jeg fortalte om at jeg tilfeldig møtte på han men utelo å gå i detalj fordi jeg ikke tenkte det var viktig. Og siden han anklaget meg for utroskap skjønte jeg ikke at det var denne samtalen han siktet til. Det er en ex det ble slutt med for 6 år siden. Jeg har vert med samboeren min i 5 år. Nå har det hele blitt en stor sak og han stoler ikke på meg og vil ut av forholdet. Jeg trenger utenfor perspektiv og angrer på at jeg ikke sa noe med en gang. Jeg synes det er en sterk reaksjon, men skjønner at det er sårende at jeg holdt tilbake dette. Men at det blir manipulerende å anklage med falske hendelser. Hva kan jeg gjøre? Han har rett i å reagere, men er det bare jeg som synes det blir overdramatisert? Jeg er så usikker Endret 25. april av Anonym09877 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Del Skrevet 25. april Hmmm… hvorfor reagerer han så sterkt? Har han møtt exen? Har det vært vondt blod mellom dem? Har du hatt hemmelig kontakt. Ef exen etter at dere ble sammen? jeg er jo enig i at du ikke har gjort noe galt siden du bare traff exen på gata og gav han en klem og slo av en prat. Men enten så må det jo ligge noe mer bak, eller så er samboeren din litt sykelig sjalu og da må han jobbe med det. For kontekst - min erfaring er fra andre sida. Exen til min samboer er en veldig lite hyggelig person som forsøkte å lage mye krøll for oss i starten. Viser seg at hun fortsatt løper rundt og snakker dårlig om samboeren over 8 år senere. Hun hadde et slags grep på min samboer som gjorde at hun fortalte løgner om meg til ham. For eksempel «jeg så xx i byen i dag og hun gav meg et skikkelig stygt blikk». Jeg hadde ikke en gang sett henne før hun hadde gått forbi fordi venninna mi dulta borti meg for å spørre hvem den dama som så så stygt på meg var. Hun ville på død og liv fortsatt være venn med samboeren min, men ville ikke vedkjenne seg meg. De to drev og prata på telefon og FaceTime uten at jeg visste det. Det førte til at jeg ikke følte meg komfortabel med kontakt mellom de to og ba samboer velge meg eller henne. Så, kan det være noe sånn? hvis det ikke er noen god grunn til det, så blir det jo veldig slitsomt å være med en person som ikke stoler på en Anonymkode: d876a...78a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #3 Del Skrevet 25. april Han er en sjalu idiot og kan tro hva han vil, siden han åpenbart ikke er noe å spare på uansett... Anonymkode: 73a79...975 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjarmør Skrevet 25. april #4 Del Skrevet 25. april Skjer det flere ganger så må du bare fortelle ham det. Det er også veldig slitsomt å være sykelig sjalu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #5 Del Skrevet 25. april Det må jo ligge mer bak. Enten er han skikkelig usikker på seg selv, eller deg/dere. Skjønner godt at han ikke orker å være sammen med noen han føler han ikke kan stole på. Har du dratt noen hvite løgner før? Ikke fortalt hele sannheten? Selv om det virker som det lureste der og da (for å beskytte deg selv og delvis han), så virker det ofte mot sin hensikt når alt kommer for en dag... Min samboer har gjort det samme mot meg (unnlatt å fortelle hele sannheten) flere ganger. Når jeg har konfrontert han, så har det kommet en og en detalj til. Det har ødelagt tilliten oss mellom... Istedenfor å være åpen og ærlig, så virker det som han bevisst skjuler ting. Det er ganske slitsomt å forholde seg til. Anonymkode: fc9a7...3d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 25. april #6 Del Skrevet 25. april Jeg hadde helt ærlig begynt å lure på om han hadde vært, eller er, utro selv, og at han nå projiserer på deg for å komme seg ut av forholdet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Del Skrevet 25. april Det er lov å gi klem til folk man har vært i forhold med tidligere. Kjæresten din virker veldig usikker. Anonymkode: 2cc2a...678 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #8 Del Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er lov å gi klem til folk man har vært i forhold med tidligere. Kjæresten din virker veldig usikker. Anonymkode: 2cc2a...678 Problemet er jo ikke klemmen, det er kommunikasjonen. At det er mangel på åpenhet. Eneste måten du kan redde dette på er å legge deg helt flat, si unnskyld, si at du forstår at han reagerer og at du burde sagt alt. Neste gang det dukker opp en situasjon (det vil jo skje), så lover du å fortelle alt med en gang. Det er nok den eneste måten du kan bygge opp tilliten og reparere situasjonen igjen. Men det spørs jo om du ønsker å være i et forhold med denne mannen da? Hvis han dikter opp ting som aldri har skjedd, så ville jeg kanskje bare latt bruddet gå sin gang....? Det høres ikke helt sunt ut. Hva slags bevis har han? Be om å få se. Anonymkode: fc9a7...3d0 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #9 Del Skrevet 26. april Hadde løpt om forloveden min hadde reagert slik. Vi er helt åpne og ærlige med hverandre. Null usikkerhet eller sjalusi. En så usikker mann hadde jeg styrt unna. Anonymkode: f34ee...04b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #10 Del Skrevet 26. april Hvorfor skulle du fortelle han at du hadde møtt eksen? Det et random møte og en liten samtale på gata.. Der er ingen stor ting. Her er eksen inne hos meg og drikker kaffe. Nå har vi riktignok barn sammen...og mannen min kan komme hjem mens han finner oss i sofaen. For å sette det på spissen. Dette virker helt sykt på meg. Anonymkode: cfdb5...368 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 26. april #11 Del Skrevet 26. april Dere har ikke et godt forhold. Hvorfor ønsker du et forhold hvor du frykter hans reaksjon på noe og du må skjule ting for han pga dette? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:53 #12 Del Skrevet lørdag kl 09:53 Virker som han er sykelig sjalu og overreagerer. - Med mindre du utelater hele historien her da. Prøver du å se det fra hans side?? Jeg sitter kanskje på motsatt side i en sammenlignbar sak. Jeg er i ferd med å avslutte et forhold. Jeg orker ikke mer av henne. Alt for mye hemmeligheter, halvsannheter og ting som ser ut til å være ren løgn. Hun holder veldig mye hemmelig for meg. Hvis jeg spør henne hva hun har gjort, nekter hun ofte å svare. Av og til spør jeg bare for å starte en samtale, men når hun nekter å svare så blir det kleint. For en tid tilbake ba hun meg hjelpe med noe med telefonen hennes. Mens jeg holdt på kom det en sms fra en mann. Jeg rakk ikke å se hva han skrev, før hun rappet telefonen ut av hendene mine, men han avsluttet med et hjerte. Jeg fikk også med meg navnet. Jeg skjønte senere at det var ekskjæresten hennes, når navnet dukket opp i en annen sammenheng. Hun snakker aldri om ham, men jeg skjønner ikke poenget med å holde det hemmelig heller. Vi alle har en eks eller fler. Enda litt senere, oppdager jeg at hun har installert noe på TV i hans navn. Hun står og later som hun ikke aner hva dette er og lyver når hun sier at hun ikke aner hvem denne personen er. Hun vet tydeligvis ikke at jeg vet hvem eksen hennes er. Vi har aldri pratet om ham. Jeg har egentlig ikke brydd meg så mye om det. Ok, hun har en eks. Hvem har ikke det. Han tok kontakt. Ok. Det skjer. Rent generelt har jeg ikke inntrykk av at hun har noe på si. Det som plager meg mest er hemmeligholdet og løgnen(e). Nå dukker det opp en ny sak. Hun har en hobby. Det synes jeg er sunt. Vi kan ikke gjøre alt sammen. Så plutselig har hun med seg noe utstyr hjem. Først trodde jeg hun hadde lånt det av klubben. Men, nei, når vi står og holder på med dette, kommer det fram at hun har lånt det av en mannlig venn fra klubben. Jeg har hittil ikke hørt henne nevne at hun har noe sosiale relasjoner der. Når jeg spør hvem dette er så blir hun ordknapp. Jeg har sagt til henne flere ganger at vi er voksne mennesker og at det ikke er unaturlig at vi har gamle bekjente osv. Å være åpne og ærlige er viktig for å bygge trygghet. Men å pleie kontakt med folk som egentlig ønsker å date oss har jeg ingen toleranse for. Å gjøre ting bak ryggen på hverandre har jeg ikke toleranse for. Jeg har latt henne se igjennom vennelista mi på face og sagt hun kan spørre om hva hun vil. Jeg har ingen kontakt med ekser. Har dem ikke som venner på SoMe osv. Jeg har ingenting å skjule. Nå er jeg lei av alle halvsannhetene og hemmelighetene hennes. Innerst inne tror jeg ikke hun er utro. Men jeg er lei av at hun hele tiden gjør det vanskelig å stole på henne. (det er mye fler eksempler enn jeg nevner her). Sånn kan dette oppleves fra den andre siden. Åpenhet og ærlighet er det eneste som bygger tillitt og gode forhold. Anonymkode: 916c0...dc0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:03 #13 Del Skrevet lørdag kl 10:03 Dette høres ut som et forhold jeg ikke hadde orket å være i i alle fall. En sjalu partner som har meninger om hvem jeg kan treffe og ikke, uavhengig av om det er eks eller ikke, har jeg rett og slett ikke plass til i mitt liv. Sånt stjeler for mye energi, Men dette er meg. You do you osv... Anonymkode: e7ada...5e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:41 #14 Del Skrevet lørdag kl 11:41 Det at du ikke turte å fortelle om møtet i utgangspunktet pga frykt for reaksjon og at det ville skape unødvendig drama, er jo egentlig hele problemet her slik jeg ser det. Han er for sjalu. Grensen for meg går når han lyver om å ha bevis. Greit nok at noen sliter veldig med sjalusi, eller at det har vært sårende for han at han opplever du ikke har vært helt ærlig. Men det er kjipt å bli beskyldt for noe man ikke har gjort. Nå skal han liksom gå rundt og - etter sitt syn med rette - betvile deg hele tiden, aldri stole på deg igjen. Lett for oss som ikke er i forholdet å si selvsagt, men for min del så hadde det i seg selv vært litt kroken på døra for meg altså. Bare å bli beskyldt for utroskap basert på en bagatell, det hadde jeg faktisk ikke funnet meg i, spesielt ikke om han prøvde å manipulere meg med at han liksom har bevis. Anonymkode: 356d9...40e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:59 #15 Del Skrevet søndag kl 06:59 Synes ikke han høres helt god ut. Er dette virkelig et forhold du ønsker å være i? Anonymkode: 62469...44e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:23 #16 Del Skrevet søndag kl 09:23 AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 21.11): Problemet er jo ikke klemmen, det er kommunikasjonen. At det er mangel på åpenhet. Eneste måten du kan redde dette på er å legge deg helt flat, si unnskyld, si at du forstår at han reagerer og at du burde sagt alt. Neste gang det dukker opp en situasjon (det vil jo skje), så lover du å fortelle alt med en gang. Det er nok den eneste måten du kan bygge opp tilliten og reparere situasjonen igjen. Men det spørs jo om du ønsker å være i et forhold med denne mannen da? Hvis han dikter opp ting som aldri har skjedd, så ville jeg kanskje bare latt bruddet gå sin gang....? Det høres ikke helt sunt ut. Hva slags bevis har han? Be om å få se. Anonymkode: fc9a7...3d0 Nei unnskyld meg, men her er det ikke ts som skal legge seg flat. Hun har jo ingen meldeplikt av alt ubetydelig som skjer i livet. Hadde jeg møtt på eksen min og sagt hei, så hadde ikke jeg tenkt at mannen trengte å vite det? Hadde ikke løyet om det, fordi det betyr ingenting, men hadde ikke løpt hjem å fortalt det heller. Hadde mannen min fortalt meg at han møtte eksen sin og de snakket sammen og hun ga han en klem, så hadde jeg tenkt «okei?». Det var jo hyggelig, typ. Tror ikke jeg hadde hatt flere tanker rundt det, utover at det var en random ting å fortelle. Anonymkode: eab00...fdf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:41 #17 Del Skrevet tirsdag kl 19:41 AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 11.23): Nei unnskyld meg, men her er det ikke ts som skal legge seg flat. Hun har jo ingen meldeplikt av alt ubetydelig som skjer i livet. Hadde jeg møtt på eksen min og sagt hei, så hadde ikke jeg tenkt at mannen trengte å vite det? Hadde ikke løyet om det, fordi det betyr ingenting, men hadde ikke løpt hjem å fortalt det heller. Hadde mannen min fortalt meg at han møtte eksen sin og de snakket sammen og hun ga han en klem, så hadde jeg tenkt «okei?». Det var jo hyggelig, typ. Tror ikke jeg hadde hatt flere tanker rundt det, utover at det var en random ting å fortelle. Anonymkode: eab00...fdf Nei, ingen har meldeplikt. Enig i at et tilfeldig møte ikke må tas opp, men hvis hun blir spurt direkte - så bør hun finne ut hvordan hun skaper mest mulig tillit. For meg hadde det kanskje vært noe ala: "møtte tilfeldigvis på Ole (ex) idag da forresten, han og dama skal få baby nr 2 i september (eller whatever news). Virker som det går veldig bra med dem, de har flytta inn i en enebolig rett ved hakkebakkeskogen". Noe slikt viser at begge har gått videre, og det ville vært beroligende for en urolig og tidvis sjalu partner. Kanskje... Men tror folk er veldig forskjellige på hva de deler. For noen er det det mest naturlige i verden, mens andre ville aldri nevnt det til sin nåværende kjæreste. Høres kanskje ut som du trenger en litt tryggere type da, TS. Slitsomt å bli mistenkeliggjort hele tiden, særlig hvis du er en utadvendt type og ikke legger så mye i slike ting. Mens han er en tenker og grubler, og graver seg ned i spekulasjoner og mistillit. Anonymkode: fc9a7...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå