Gå til innhold

Date noen som har vært utro med eksen sin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har datet en fyr nå i ca 2 mnd. Vi har begge har kommet ut av lange forhold. Han er 36 jeg er 30.

Fra starten av har vi vært veldig åpne om bruddene våres, da vi har vært i lik situasjon. Jeg letet egentlig ikke etter noe seriøst. Men vi har veldig god kjemi, vi har hatt masse bra/dype samtaler (noe som jeg savnet med eksen) .. en stor felles interesse og det føles som vi er på veldig lik bølgelengde..om det gir mening. Han har også lagt inn mye innsats for å invitere meg dates etc (Jeg bor i utlandet). Pluss kanskje den beste sexen jeg har hatt…

Jeg har holdt følelsene mine veldig tilbake, satt klare grenser hele tiden, da jeg bestemte meg etter bruddet med eksen (som var veldig smertefullt men riktig), at jeg ikke skal la ting gå for fort eller la meg selv falle for fort.

Jeg har følt at jeg har klart å ha følelsene «under kontroll».. og jeg har generelt vært mer skeptisk enn det jeg var før. Han har fått gjennomgå mange direkte og kanskje «ubehagelige» spørsmål. Grunnen til dette er at jeg ikke ønsker å kaste bort tid og krefter på noen som ikke er verdt det.. jeg har lært den harde veien der. 

Men, han er veldig kjekk, har draget på damene og han har vært med mange jenter.…Dette merket jeg allerede på første date, så jeg tok han ikke så veldig seriøst. Dette endret seg litt ettersom ukene gikk da vi har blitt bedre kjent og hatt det hyggelig sammen. 

Nå til problemet: For 2 uker siden fortalte han meg at han var utro med eksen 1 gang (så sier han i alle fall). Han fortalte dette ikke til eksen, da han mente det ville gjøre mer skade for henne for fremtidige forhold. Han gjorde det slutt kort tid etter. Jeg ble satt ut og det ble en diskusjon da jeg er veldig i mot utroskap. Til tross for hans casanova vibes ble jeg sjokkert da han snakket tidlig om at lojalitet var noe verdsetter. 

I det øyeblikket vurderte jeg om jeg skulle avslutte hele greia. Jeg så at han ble veldig opprørt og ja.. det virket som han angret mye på det han gjorde og at det ikke var verdt det, men likevel klarte han å gi sine grunner for utroskapen. Jeg sa rett ut at det er skikkelig dårlig selvkontroll og egentlig en deal-breaker for min del. 

Men jeg er jo litt dobbeltmoralsk også. Jeg lot meg selv bli sterkt betatt/ forelska i en annen fyr når jeg var i et forhold med eksen (Dette gikk fort over og var en måte på rømme fra forholdet og problemene vi hadde).  Dette var også på slutten..

Så hva er verre? La seg selv bli sterkt betatt/små forelska og fantasere om en annen person eller ha en one night stand? 

På grunn av dette tenkte jeg at jeg får gi det en sjanse. Men jeg kjenner at jeg er i tvil med tanken på at han er en fyr som damene snur seg etter og som også har latt seg falle for fristelsen før. Hva skjer når ting er tøft og tilbudene kommer?

Så til mitt spørsmål: 

Stemmer det, en gang utro, alltid utro? 

Har noen her erfaring med å date en mann som var utro i tidligere forhold? 

Anonymkode: 5cf9b...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må du nesten kjenne på selv. Er ingen her som kan svare deg på det, og vi kjenner ikke han. Jeg hadde vært skeptisk til en mann som hadde vært utro mot partneren sin, og jeg hadde forventet at han hadde full oversikt over hva som gjorde at han var utro. Hadde ikke turt å bli sammen med en som ikke hadde hatt et reflektert forhold til det. 

Anonymkode: d2ac6...685

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

det øyeblikket vurderte jeg om jeg skulle avslutte hele greia. Jeg så at han ble veldig opprørt og ja.. det virket som han angret mye på det han gjorde og at det ikke var verdt det, men likevel klarte han å gi sine grunner for utroskapen. Jeg sa rett ut at det er skikkelig dårlig selvkontroll og egentlig en deal-breaker for min del. 

Virker som han angret? Eller angret han?

Jeg har vært utro i et tidligere forhold, jeg angrer, jeg har fikset grunnene og problemene i meg som førte til det, jeg angrer, ferdigsnakka. Hvis han ikke la det frem sånn, men la skylda på andre eller ytre faktorer, hadde jeg vært veldig skeptisk. Utroskap er 100% ens egen avgjørelse. 

Anonymkode: 9929c...283

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det må du nesten kjenne på selv. Er ingen her som kan svare deg på det, og vi kjenner ikke han. Jeg hadde vært skeptisk til en mann som hadde vært utro mot partneren sin, og jeg hadde forventet at han hadde full oversikt over hva som gjorde at han var utro. Hadde ikke turt å bli sammen med en som ikke hadde hatt et reflektert forhold til det. 

Anonymkode: d2ac6...685

Takk for svar. Jeg har fått grunnene. Mitt inntrykk (utifra hva han fortalte) er at han følte seg tatt for gitt i forholdet. Han sa at han ikke følte seg bra nok/uattraktiv for henne da hun sjeldent tok Initiativ når han kom på besøk - de hadde avstandsforhold (forskjellige byer), han sa at forholdet føltes mer eller mindre dødt de siste to årene. Han prøvde før dette å pushe forholdet fremover ved å spørre om de skulle flytte sammen etc.. men hun kom tydeligvis alltid med unnskyldinger etc. Jeg merker også at han har en litt usikkerhet i seg selv noen ganger.. jeg har spurt meg selv om det er på grunn av forholdet. 
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Virker som han angret? Eller angret han?

Jeg har vært utro i et tidligere forhold, jeg angrer, jeg har fikset grunnene og problemene i meg som førte til det, jeg angrer, ferdigsnakka. Hvis han ikke la det frem sånn, men la skylda på andre eller ytre faktorer, hadde jeg vært veldig skeptisk. Utroskap er 100% ens egen avgjørelse. 

Anonymkode: 9929c...283

Ja, det virket som han angret. Han sa det var en jævlig følelse etterpå. Jeg spurte selvsagt om hvorfor han var utro og da fikk jeg jo noen grunner som jeg skrevet ovenfor her. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hei!

Jeg har datet en fyr nå i ca 2 mnd. Vi har begge har kommet ut av lange forhold. Han er 36 jeg er 30.

Fra starten av har vi vært veldig åpne om bruddene våres, da vi har vært i lik situasjon. Jeg letet egentlig ikke etter noe seriøst. Men vi har veldig god kjemi, vi har hatt masse bra/dype samtaler (noe som jeg savnet med eksen) .. en stor felles interesse og det føles som vi er på veldig lik bølgelengde..om det gir mening. Han har også lagt inn mye innsats for å invitere meg dates etc (Jeg bor i utlandet). Pluss kanskje den beste sexen jeg har hatt…

Jeg har holdt følelsene mine veldig tilbake, satt klare grenser hele tiden, da jeg bestemte meg etter bruddet med eksen (som var veldig smertefullt men riktig), at jeg ikke skal la ting gå for fort eller la meg selv falle for fort.

Jeg har følt at jeg har klart å ha følelsene «under kontroll».. og jeg har generelt vært mer skeptisk enn det jeg var før. Han har fått gjennomgå mange direkte og kanskje «ubehagelige» spørsmål. Grunnen til dette er at jeg ikke ønsker å kaste bort tid og krefter på noen som ikke er verdt det.. jeg har lært den harde veien der. 

Men, han er veldig kjekk, har draget på damene og han har vært med mange jenter.…Dette merket jeg allerede på første date, så jeg tok han ikke så veldig seriøst. Dette endret seg litt ettersom ukene gikk da vi har blitt bedre kjent og hatt det hyggelig sammen. 

Nå til problemet: For 2 uker siden fortalte han meg at han var utro med eksen 1 gang (så sier han i alle fall). Han fortalte dette ikke til eksen, da han mente det ville gjøre mer skade for henne for fremtidige forhold. Han gjorde det slutt kort tid etter. Jeg ble satt ut og det ble en diskusjon da jeg er veldig i mot utroskap. Til tross for hans casanova vibes ble jeg sjokkert da han snakket tidlig om at lojalitet var noe verdsetter. 

I det øyeblikket vurderte jeg om jeg skulle avslutte hele greia. Jeg så at han ble veldig opprørt og ja.. det virket som han angret mye på det han gjorde og at det ikke var verdt det, men likevel klarte han å gi sine grunner for utroskapen. Jeg sa rett ut at det er skikkelig dårlig selvkontroll og egentlig en deal-breaker for min del. 

Men jeg er jo litt dobbeltmoralsk også. Jeg lot meg selv bli sterkt betatt/ forelska i en annen fyr når jeg var i et forhold med eksen (Dette gikk fort over og var en måte på rømme fra forholdet og problemene vi hadde).  Dette var også på slutten..

Så hva er verre? La seg selv bli sterkt betatt/små forelska og fantasere om en annen person eller ha en one night stand? 

På grunn av dette tenkte jeg at jeg får gi det en sjanse. Men jeg kjenner at jeg er i tvil med tanken på at han er en fyr som damene snur seg etter og som også har latt seg falle for fristelsen før. Hva skjer når ting er tøft og tilbudene kommer?

Så til mitt spørsmål: 

Nei det stemmer ikke for min del.

Jeg var ung og dum, og man lærer av feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være utro kan slå begge veier, man kan finne ut at det er en grei måte å få både i pose og sekk og ha lyst å gjøre det mer, og man kan angre som en hund og skjønne at dette vil jeg ikke gjøre mot noen igjen.

Hvilken variant han er må du jo finne ut, men jeg synes ikke han høres ut som den notorisk utro typen ut fra hva du sier. Så er man jo aldri garantert uansett, selv de som misliker utroskap sterkt går plutselig på en smell iblant. Og svært mange har vært utro en gang, så skal man selektere på det kan det bli magert utvalg igjen 😉 For meg har det mest å si hvor han står i livet nå og hva slags personlighet jeg klarer å fange opp.

Anonymkode: 2b302...67b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer var utro mot sin eks, han var 20 år yngre enn det han er nå og gjorde det som hevn fordi hans daværende kjæreste hadde vært utro først. Han har også hatt sex med mange damer, og jeg merker hvordan mange kvinner fremdeles kikker litt for lenge på han, når vi er ute sammen. Men jeg kan ikke straffe han for noe han ikke har gjort mot meg, så jeg må velge å stole på han. Så tenker jeg det er ganske stor forskjell på en person som har vært utro én gang og angrer på det, og en person som har vært utro flere ganger, gjerne i løpet av det samme forholdet. 

Anonymkode: 4bb8b...213

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan snakke litt fra begge sider. Jeg var selv i et forhold som ble trukket ut for lenge. Etter hvert fikk jeg en veldig flørtende tone med en kollega. Det skjedde aldri noe mellom oss så lenge jeg var gift, men etterpå endte vi opp med å ha et ONS. Ikke bra. Og jeg skammer meg over det. Men det fører også til at jeg ikke kommer til å la det skje igjen. 

min partner har ved flere anledninger endt opp med å bli aldri full og klina med andre damer enn sin ex. Det følte jeg var ganske vanskelig. Men han angrer også på det. Og vi er enige om at han ikke skal bli så full når han er ute alene. Det er jo sånn sett ganske uskyldig, men fortsatt ikke noe gøy. Så man forsøker å unngå situasjonen. 

så jeg tenker ja og nei. Du må se om du klarer å stole på ham. 

Anonymkode: 4f803...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var utro med min x. Jeg var ung. Var ikke det beste forholdet. Han var utro. Utrolig sjalu. Skulle banke alle som så på meg. Jeg fant jo ut at grunnen for at han var så forbanna sjalu var jo for at han drev på med damer på si. Jeg møtte en ungdomsforelskelse en kveld. Han var akkurat som jeg husket. Like oppslukt i meg som førstegangen vi møttes. Jeg ble sjarmert og jeg ble med han hjem. Hadde ikke sex. Men gjorde andre ting. Det fikk meg til å få meg ut av det dårlige forholde jeg hadde. Jeg angrer overhodet ikke. Har aldri vært utro siden. Kun den ene gangen. 

Anonymkode: 235e7...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så til mitt spørsmål: 

Ja. Selvfølgelig. Har man vært utro, så vil man for alltid være en som har vært utro.

Ved å være utro så fremviser man noen holdninger, mangel på moral og sterke karakterbrist som gjør at vedkommende aldri hadde vært aktuell som partner for min del. Det handler om personlighet og karakter som ikke er noe som plutselig forandrer seg. Jeg sier ikke at vedkommende garantert vil være utro igjen, men karakterbristen vil alltid være der. De har noen mangler rent kognitivt som de aldri kan kompensere for på annen måte.

Anonymkode: 4a26b...02f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært utro en gang for 20 år siden nå, angrer men jeg gjorde slutt den helgen etter det skjedde. Visste seg at X hadde gjort det samma mot meg noe han ikke nevnte noe om. Ble sammen med en etter det men ble slutt for 6 mnd siden, var aldri utro der. 

Anonymkode: 120ca...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var utro med sin daværende kjæreste da han var 17, det samme var jeg da jeg var et par år eldre. Det betyr overhodet ingenting for vårt forhold, skulle bare mangle! 😅

Anonymkode: d9376...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja. Selvfølgelig. Har man vært utro, så vil man for alltid være en som har vært utro.

Ved å være utro så fremviser man noen holdninger, mangel på moral og sterke karakterbrist som gjør at vedkommende aldri hadde vært aktuell som partner for min del. Det handler om personlighet og karakter som ikke er noe som plutselig forandrer seg. Jeg sier ikke at vedkommende garantert vil være utro igjen, men karakterbristen vil alltid være der. De har noen mangler rent kognitivt som de aldri kan kompensere for på annen måte.

Anonymkode: 4a26b...02f

Det blir som å si at har du løyet en gang, har du en karakterbrist, så du er alltid en løgner da.Det samme vil gjelde for mange ting.  Alle kan gjøre feil, og alle har "brister" i gitte situasjoner. Den evig perfekt moralske som aldri gjør noe dumt, finnes ikke. Det finnes mennesker som er utro i et forhold, men aldri i et annet. Det finnes også  mennesker som er utro en gang, og fortsetter forholdet uten at det noensinne skjer igjen. Og det finnes dem som er notorisk utro. Det man har gjort, har man gjort, men det er ikke sant at man nødvendigvis gjør det igjen. Skulle gjerne sett det mennesket som aldri har gjort noe som ikke burde vært gjort. Ikke for å forsvare utroskap, men ulike mennesker i ulike situasjoner tar ulike valg. Det betyr ikke at man vil ta samme valg igjen og igjen.

Anonymkode: f91a5...bd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ex møtte meg mens han fortsatt bodde med sin ex og deres barn.

Til meg sa han at forholdet var over,  at han hadde flyttet inn på eget soverom og bodde der fordi han ønsket å se sitt barn daglig og hjelpe moren siden barnet var lite.

Jeg var springbrettet han trengte for å komme seg ut av det dårlige forholdet med moren til sitt barn.

Han flyttet ut og inn til meg en måneds tid, mens han lette etter eget sted, og vi var særboere i årevis, men så hverandre nesten daglig.

Etter 5-6 år oppdaget jeg at han flørtet med damer på sosiale medier, men han bortforklarte det med at det var kun venninner.

Etter 11 år oppdaget jeg at hadde hatt fyllesex to ganger med ei dame fordi han var kåt, men han var ikke interessert i henne, men hun var interessert i han.

Han fant ut at det var meg han elsket da jeg tok han i utroskap og ønsket å gifte seg og kjøpe hus, men han hadde ødelagt alt mellom oss.

Jeg tror at det er noe i utrykket "en gang utro-alltid utro".

Anonymkode: 96897...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...