Gå til innhold

Følge barn til utlandsterminalen som ledsager, Gardermoen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Min tenåring med autisme skal fly alene til en kompis i et annet europeisk land. Flyturen kommer til å gå helt fint, men på den sikre siden vil jeg følge ham til gaten.

På Avinors nettsider står det at man kan få ledsagerbevis ved innsjekkingen, og følge passasjerer til utlandsterminalen.

Noen som har gjort dette? Er det så lettvint som det virker på nettsidene, eller kan man risikere å møte skrankepersonale som aldri har hørt om denne ordningen, eller som sier at man må søke ukesvis på forhånd..? Jeg vil minimere alt unødvendig stress på denne reisen...

Anonymkode: 1e476...356

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fulgt mange til den utland terminalen, norwegian skriver ut ledsager pass i skranken, det gjør helt sikkert de andre selskapene også, bare forklar kort hva og hvorfor så ordner de det nok. De skriver det i følge med flybilletten så ha den klar i lomma :)

Anonymkode: aa97a...9a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei!

Min tenåring med autisme skal fly alene til en kompis i et annet europeisk land. Flyturen kommer til å gå helt fint, men på den sikre siden vil jeg følge ham til gaten.

På Avinors nettsider står det at man kan få ledsagerbevis ved innsjekkingen, og følge passasjerer til utlandsterminalen.

Noen som har gjort dette? Er det så lettvint som det virker på nettsidene, eller kan man risikere å møte skrankepersonale som aldri har hørt om denne ordningen, eller som sier at man må søke ukesvis på forhånd..? Jeg vil minimere alt unødvendig stress på denne reisen...

Anonymkode: 1e476...356

Bestill assistanse sammen med billetten eller ing og ordn det i god tid på forhånd. Da får dere følge og alt går mye enklere. Han får da og følge fra flyet og så langt han ønsker gjennom terminalen. 

Anonymkode: 12367...76b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...