Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #1 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg lurer på en ting: når man registrerer CV hos et byrå, vil de da finne frem til meg når de har ledige stillinger inne, eller må man selv søke på de stillingene man vil ha? Jeg har nemlig hørt at mange stillinger ikke lyses ut, men de bare finner rett kandidat fra databasen sin. Stemmer det? Arbeidssøkende (som desp. trenger litt hjelp) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. mars 2006 #2 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg lurer på en ting: når man registrerer CV hos et byrå, vil de da finne frem til meg når de har ledige stillinger inne, eller må man selv søke på de stillingene man vil ha? Jeg har nemlig hørt at mange stillinger ikke lyses ut, men de bare finner rett kandidat fra databasen sin. Stemmer det? Arbeidssøkende (som desp. trenger litt hjelp) ← Det vil nok lønne seg å følge med på sidene dems og søke på aktuelle stillinger. Jo flere ganger navnet ditt er oppe, jo lettere er det å huske på deg. (Å, ja, det var den personen som søkte på den og den stillingen... Aktiv og interessert....) De søker gjerne gjennom egen database for å se etter aktuelle kandidater. Har de mange nok, vil de nok ikke lyse ut stillingen, for det krever litt ekstra tid og penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #3 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg ble nylig oppringt og innkalt på intervju etter å ha lagt inn CV i en slik database til et rekrutteringsbyrå. Har ikke gjort noe som helst etter det, har ikke ringt, ikke søkt noe, husket faktisk ikke at jeg hadde lagt inn CV-en min der i det hele tatt.... Så ja, det skjer. I dette tilfellet fordi kunden hadde behov for folk rimelig kjapt, og hadde ikke tid til å vente på utlysning og dildall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2006 #4 Del Skrevet 15. mars 2006 Ble ringt opp flere år (okei da, sånn ca 1 og 1/2) etter å ha registrert meg hos Manpower jeg, men da hadde jeg starta å studere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå