Gå til innhold

Mannen min oppfører seg merkelig mot dattera vår

anonym guru

Anbefalte innlegg

Jeg har barn i samme alder, som er lite blyge foreløpig. Men JEG gir dem jo mer privatliv nå. Banker på om jeg må inn på badet for å hjelpe til med dusj eller liknende. Ser selvsagt ikke på kroppene deres når de er nakne. 

Spør fader meg ikke om pubertet slik, wtf

Mannen din må skjerpe seg. Om han ikke er en overgriper må han lære seg mer om grenser. 

Anonymkode: 145c1...a93

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Som andre skriver sjekk pc og loggen der. 

Anonymkode: 76fae...703

Det har ingenting for seg å sjekke logg. PC-en må undersøkes for skjulte mapper etc

bruk fremgangsmåten over (uten å levere pc-en inn noe sted, bare gjem den) for å se reaksjonen hans. Den vil indikere om det er noe av bekymring lagret der. Om mistanken blir styrket, så leverer du den til politiet. 

en logg vil ikke avsløre noe som helst. 

Anonymkode: 4694a...d74

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE snakk med mannen din om dette, Ts!

Det du som mor må gjøre her er å ta kontakt med f.eks. Barnehuset, Stine Sofie-stiftelsen, eller også politiet.

Grunnen til at du skal gjøre det er for å be om råd om hvordan du skal forholde deg til dette videre.

Hvis det skulle være slik at han enten har begått overgrep eller har planer om det, så er det HELT AVGJØRENDE at du nå håndterer dette på riktige måten.

Det betyr at du IKKE skal snakke med mannen din om dette, og heller IKKE spørre datteren din! Om du gjør dette, så gir du nemlig han muligheten både til å ev. skjule spor, og til å manipulere din datter til å ikke fortelle noe (om noe har skjedd, eller selv om han ev. "bare" er i en groomefase).

Du MÅ overlate dette til fagfolk, og følge det de vet man skal gjøre i slike tilfeller. IKKE gjør noe før du har forhørt deg med fagfolk!

Anonymkode: 8b448...756

• Liker 13
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg ,magefølelsen TS. Ta kontakt med Stine Sofie stiftelsen og spør om råd.

Og fiks en nøkkel til badet slik at datteren din få dusje i fred. 

Anonymkode: dcd35...069

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig at alarmen går hos deg som mor. For råd, se de andres innlegg.

Jeg kan dog anbefale deg en ting, ikke skyv dette unna og overse hans oppførsel. Jeg har vært fritt vilt for overgripere fordi mine foreldre valgte å overse ting. Jeg mistenker til og med at min far har tilrettelagt for noen av overgrepene ved å tro at det var ufarlig bare jeg var bevisstløs.

Anonymkode: d37c2...fd2

• Liker 5
  • Hjerte 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å snakke med datteren din? Nå mener jeg ikke at du skal spørre direkte, men prøve å snakke litt forsiktig rundt det.

Anonymkode: 0852b...dc3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym guru skrev (40 minutter siden):

Nei jeg har ikke tatt det opp med han enda. Er så usikker på hvordan jeg skal komme frem uten å «anklage» han. 

Har dere et normalt sexliv? Sitter han mye på pc eller telefon og skjuler ting for deg? Her må du ta grep for det er IKKE normal oppførsel. Pedofile finnes overalt, også i tilsynelatende normale ekteskap.  Håper ikke han er trener eller involvert i andre ting som involverer barn.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare ekkelt. Som mor har mine barn helt privat liv på badet. Be din datter låse døren og er den låst kommer ingen inn. 

At din mann far til datteren glaner og oppsøker henne når hun er naken er mer enn nok til at du burde stille din mann til veggs. 

🚩🚩🚩

Anonymkode: b3102...2d1

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

IKKE snakk med mannen din om dette, Ts!

Det du som mor må gjøre her er å ta kontakt med f.eks. Barnehuset, Stine Sofie-stiftelsen, eller også politiet.

Grunnen til at du skal gjøre det er for å be om råd om hvordan du skal forholde deg til dette videre.

Hvis det skulle være slik at han enten har begått overgrep eller har planer om det, så er det HELT AVGJØRENDE at du nå håndterer dette på riktige måten.

Det betyr at du IKKE skal snakke med mannen din om dette, og heller IKKE spørre datteren din! Om du gjør dette, så gir du nemlig han muligheten både til å ev. skjule spor, og til å manipulere din datter til å ikke fortelle noe (om noe har skjedd, eller selv om han ev. "bare" er i en groomefase).

Du MÅ overlate dette til fagfolk, og følge det de vet man skal gjøre i slike tilfeller. IKKE gjør noe før du har forhørt deg med fagfolk!

Anonymkode: 8b448...756

Bruk hodet, og les og følg denne her.

Anonymkode: 4d342...bee

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en mors instink er sjeldent feil! bra at du har oppdaget disse feil signalene og ikke bare aksepterer det som normalt. det er ikke greit. jeg syntes du skal snakke med mannen din, og fortelle at du syntes det er ubehagelig at han ikke gir henne privatliv når hun er i dusjen eller ikke har fått kledd på seg enda. fortell det som at dere må lære henne at hun skal få et privatliv og hun begynner å bli eldre, og at det ikke bør være normalt for henne at noen bare kan komme inn når hun er naken. 

jeg syntes også at du bør snakke med datteren din, og snakke om grenser og vise henne videoer og snakke sammen om dette med overgrep, gode og dårlige hemmeligheter, hva som er normalt og ikke normalt når det kommer til voksne og barn osv. og at hun må komme til deg med en gang dersom hun opplever en voksen som ubehagelig osv. 

Anonymkode: 9553f...548

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym guru skrev (4 timer siden):

Hei. Jeg og mannen min har en datter på 9 år sammen. Og jeg har merka at han oppfører seg ekkelt mot henne. En SIKKELIG ubehagelig måte. Jeg har en klump i magen jeg bare må få ut.

Det er flere ting jeg har lagd merke til angående dette. For det første stirrer han unormalt lenge på dattera vår når hun har gått ut av dusjen, og ikke har på klær. Han pleier også å gå Inn på badet gjentatte ganger i mens hun bader/dusjer.. Han har også spurt henne om hun har fått hår på tissen enda. 
Er det jeg som overtenker eller er dette veldig rart?

Fra nå av og hver gang din datter skal dusje, blir du med på badet og hun kler på seg før hun går ut derifra. Så tar du en generell prat med henne, at det er viktig at hun sier ifra hvis noen gjør noe de ikke skal osv, uten å nevne faren. Du kjenner barnet og ser om det kommer en reaksjon. Det er også viktig at hun ikke er alene med faren før du har funnet ut om det er noe i dette, uansett er det direkte kvalmende væremåte på denne mannen.

Anonymkode: bf3ab...9ca

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som overtenker eller er dette veldig rart?

Er det å gå på KG det første du tenker på?

Ikke undersøkt noe mer?

Anonymkode: c0612...dbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ei som var rundt den aldern da overgrepene startet. Mamman har i alle år hevdet at ho ikke visste noe, og på en måte er det sikkert en overlevelsesstrategi(?)

Du har en følelse av at noe av galt så dersom noe skulle skje vil du (og din datter) aldri kunne tilgi deg. 

Sjekk litt her og ring nummeret for råd. 

https://jegvilvite.no/?post_causes=infantile-disease

Anonymkode: 3d019...0de

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er normalt at foreldre spør barna sine om de “har fått hår på tissen”? Eller at man har som vane å gå inn på badet flere ganger når et såpass stort barn er der inne?

Jeg ville spurt ham direkte om hva han driver med.

Anonymkode: b1cb0...804

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du våkne og ta ansvar! Dette er en situasjon som krever noe av deg. Du må handle.

Det du beskriver er grunnleggende feil og veldig ekkelt, og du må lytte til både magefølelsen og fornuften din og beskytte datteren din umiddelbart. Du har noen store valg å ta så snart som mulig.

Anonymkode: 9061a...110

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg har ikke tatt det opp med han enda. Er så usikker på hvordan jeg skal komme frem uten å «anklage» han. 

Det er helt greit å anklage ham for upassende oppførsel. Han vil jo selvsagt ikke innrømme dette. Han vil sikkert ha mange unnskyldninger for “ærendene” på badet, men det spørsmålet om behåring finnes det virkelig ingen god forklaring for.

Anonymkode: b1cb0...804

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette fikk jeg helt vondt i magen av. 

Bedre å gjøre noe med det nå enn å vente til noe har skjedd. (Får håpe at det faktisk ikke har skjedd noe). Dette er et tilfelle hvor du ikke har råd til å ta risikoen på at din datter er trygg. Ingenting som gjøres i etterkant kan bøte for de dype skadene som oppstår ved overgrep. Hun vil bære det med seg resten av livet. 

Anonymkode: 7f43a...159

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du ikke bare vente og se, ts. Bare spørsmålet om behåring alene er veldig bekymringsverdig. Du må handle nå. 

Anonymkode: 4a991...97d

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...