AnonymBruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Ser at mange leier ut ting når jeg leter etter ting på Finn. Spesielt barneutstyr som Prampack eller sleepytroll baby rocker. Ma skal jo ikke leie noe sånt så mange dagene før det lønner seg å bare kjøpe en brukt til litt høyere pris og også selge videre igjen? Pluss at man slipper å styre med henting og levering og depositum etc. ser jo at det vil være lønnsomt for utleier, men er det virkelig nok som benytter seg av det til at det er verdt bryet? Erfaringer? Anonymkode: 6d603...6ba 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Kjøper heller det jeg trenger og selger det når jeg er ferdig med det. Anonymkode: 62383...22a
AnonymBruker Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kjøper heller det jeg trenger og selger det når jeg er ferdig med det. Anonymkode: 62383...22a Ja, det er min tanke også. Da kan man jo bruke det så lenge man trenger før man kan selge det videre til omtrent samme pris. Mye mer lønnsomt. Er det pga plassmangel at folk leier kanskje? Anonymkode: 6d603...6ba
AnonymBruker Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ser at mange leier ut ting når jeg leter etter ting på Finn. Spesielt barneutstyr som Prampack eller sleepytroll baby rocker. Ma skal jo ikke leie noe sånt så mange dagene før det lønner seg å bare kjøpe en brukt til litt høyere pris og også selge videre igjen? Pluss at man slipper å styre med henting og levering og depositum etc. ser jo at det vil være lønnsomt for utleier, men er det virkelig nok som benytter seg av det til at det er verdt bryet? Erfaringer? Anonymkode: 6d603...6ba Skal du leie, så skal du kjøre og hente, kjøre og levere, bompenger, problemer om noe går i stykker eller du treffer på en uærlig utleier. Kjøp heller nytt og selg igjen om du ikke trenger dette etter bruk. Noen driver og å leier ut dekkstøy. Så skal du være ansvarlig for å hente, at ting ikke blir knust under transport og bruk. I tillegg vet du ikke hvordan dette har blitt vasket på forhånd og er noe da hakk i eller blir knust så skal du betale i dyre dommer for skader? Nei takk. Lokale med dekkstøy er da en bedre løsning. Eller å låne hos familie og venner. Anonymkode: 9800a...278 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april Moonboon er vel det eneste som lønner seg å leie, med mindre man klarer å håndtere barnet selv. Anonymkode: e34bc...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #6 Skrevet 26. april Jeg har leid prampack to ganger. Men det var veldig rimelig leie. 2-300 kr for en uke, og da var det verdt det syntes jeg. Ellers kjøper jeg stort sett og selger videre igjen. Anonymkode: d0dab...549
AnonymBruker Skrevet 26. april #7 Skrevet 26. april Vi leier ut partytelt, og det har betalt seg mange ganger😊 nå er det her åringen vår som har tatt over «businessen» han har kjøpt stoler, bord og pynt, som han leier ut sammen med de. Tipper mange bare skall bruke et partytelt én gang, og da ikke gidder å kjøpe… Anonymkode: 40173...8c1 1 2
frivis Skrevet 26. april #8 Skrevet 26. april Du vil bli overrasket over hvor mange som ikke har noen form for økonomisk sans og som sløser penger på alt mulig rart de leier + abbonoment, ikke har peiling på kg pris og varepris de siste 5-10 årene osv.
Vestlig Skrevet 27. april #9 Skrevet 27. april Jeg «leide ut» en prampack på Finn tidligere, men voldsom etterspørsel var det ikke. Jeg solgte den etter hvert for det samme som jeg kjøpte den (brukt) for, så noe inntekt var det på å låne den ut 3x, men ikke voldsomt lukurativt. Jeg bruker Hygglo, som er en utleieplattform primært for verktøy, men det er også alt fra partytelt til prampack der. Synst det er fint å kunne låne spesialverktøy jeg bare trenger en dag i stedet for å kjøpe, samtidig som en del av verktøyet mitt kan gi meg bittelitt ekstrainntekt imot at andre leier det. Tipper jeg maks har 2-3000,- inn i året og bruker nesten det samme på å leie selv, men da finansierer jeg i hvert fall leieforholdene mine. En slags delingsøkonomi. Var og hentet en lamellfres i dag, ikke mange dager i livet jeg trenger det, da er det fint å kunne leie.
AnonymBruker Skrevet 27. april #10 Skrevet 27. april Jeg har leid prampack. På finn kan man søke kun i lokalområdet sitt så det var praktisk. Kjøper ikke det fordi vi reiser ikke så mye når ungene bruker vogn. Med leie slipper man å oppbevare en stor ting og miljømessig er det bra. Om det ikke lønner seg så mye økonomisk, synes jeg det allikevel er verdt det Anonymkode: 1243c...fdd
AnonymBruker Skrevet 27. april #11 Skrevet 27. april Må innrømme at jeg blir ganske forbanna når jeg søker på Finn og det kommer en haug med utleieannonser. Spesielt siden jeg har spesifisert i søket at jeg leter etter «til salgs». Gidder ikke avtale to møter og betale depositum. Og prisen jeg har sett blir ofte høyere enn å bare kjøpe en brukt. Anonymkode: 6d603...6ba
AnonymBruker Skrevet 27. april #12 Skrevet 27. april Typisk eks: pris er oppgitt til 150kr 150kr per dag 500kr uke 1000kr depositum Bare spør hvis det er noe :)) Kan levere ( 120kr ) og hente (120kr) så om jeg skal leie den en halv uke så er det 500kr for å leie, 1000kr i depositum og muligens 240 kr om den skal hentes og leveres. Så jeg ender opp med en pris på 1740kr (selv om jeg forhåpentligvis får depositumet tilbake) mens jeg kan kjøpe en annen til 800 kr. Går noe galt og depositumet går blir det jo kjempedyrt. Problemet er jo når den andre må sendes og der går med rundt 400 ekstra til det. Men da har man i alle fall tingen om man skulle ha bruk for den igjen. Og så kan man jo eventuelt selge den til nesten samme pris igjen minus et par hundrelapper kanskje. Da er jo regnestykket ganske enkelt. Selv om man bruker ting en bare 5-6 ganger, så vil jo det gi en pris på litt over en hundrelapp per gang. Mens det blir mellom 5-700 kr å leie 🤯 pluss alt stresset man slipper Anonymkode: 6d603...6ba
AnonymBruker Skrevet 27. april #13 Skrevet 27. april Verktøy er lett og lønnsomt å leie ut på Finn. Leier ut spikerpistol, kapp- og gjærsag og giraffsliper på Finn. Innkjøpspris for alle verktøyene ble betalt inn i løpet av halvannet år. Nå tjener jeg 1500 kr/mnd på de… Anonymkode: 599b8...09c 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #14 Skrevet 27. april Spørs jo veldig på omstendighetene. Jeg hadde en venninne med kolikkbaby som i desperasjon leide en sånn hengevugge med motor. Den funket ikke, men hun slapp jo unna med 500 kr eller hva det var i ukesleie mot 6000-isj å kjøpe en egen. Vi var på bilferie for noen år siden og valgte å leie vogn til barnet ved det ene stoppet fordi vi skulle gå mye de dagene vi var der, men orket ikke ofre bagasjeplass for at vår vogn skulle bli med hele veien i bilen. Anonymkode: 0aa9f...746 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå