Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. april Populært innlegg #1 Skrevet 25. april Da jeg vokste opp på 80- og 90-tallet var 17.mai en dag med masse god mat og topp steking, men kan ikke minnes at foreldrene våre drakk alkohol. Champagnefrokost og lignende var et fremmedord. Jeg husker 17. mai virkelig som "Barnas dag", der de voksne var med oss til byen på skolearrangemanger, og annet vi barna synes var moro. For noen dager siden kunne man lese dette: https://www.nrk.no/stor-oslo/bystyret-sier-ja-til-skjenking-fra-klokken-08-pa-oslos-utesteder-17.-mai-1.17392091 Jeg er hverken avholds eller religiøs, men skjønner virkelig ikke greia med at man MÅ ha alkoholservering fra kl.08:00? Anonymkode: d1742...f59 38 7 23
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da jeg vokste opp på 80- og 90-tallet var 17.mai en dag med masse god mat og topp stemning, men kan ikke minnes at foreldrene våre drakk alkohol. Champagnefrokost og lignende var et fremmedord. Jeg husker 17. mai virkelig som "Barnas dag", der de voksne var med oss til byen på skolearrangemanger, og annet vi barna synes var moro. For noen dager siden kunne man lese dette: https://www.nrk.no/stor-oslo/bystyret-sier-ja-til-skjenking-fra-klokken-08-pa-oslos-utesteder-17.-mai-1.17392091 Jeg er hverken avholds eller religiøs, men skjønner virkelig ikke greia med at man MÅ ha alkoholservering fra kl.08:00? Anonymkode: d1742...f59 Liten skriveleif der Anonymkode: d1742...f59 4
Ludovica- Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april (endret) Veldig merkelig. Aldri heller skjønt greia med 17. Mai frokost. Hvorfor i all verden MÅ man starte så tidlig? Hva skjedde med 17. Mai lunch og bittelitt mindre stress. Endret 25. april av Ludovica- 27 1 13
AnonymBruker Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april Hvor i landet er du fra ts? Anonymkode: 87799...829
AnonymBruker Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april Helt enig med deg, TS. Det er helt spinnvilt. Ikke mulig å vente med å ta seg et glass cava til kvelden heller, hermå det drekkes fra tidlig morgen 😅 17. mai er blitt det nye Magaluf- inkl. Bunad… Anonymkode: 9cd63...b12 20 6
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april Hovedsakelig fordi det er dritgøy. Anonymkode: 9313d...ab5 4 3
snillOnkel Skrevet 25. april #8 Skrevet 25. april (endret) Dette « barnas dag»-sludderet kommer fra folk på landet, der 17. mai feires med familie, og inntak av alkohol alltid betyr fyllefest. Unge voksne fra Oslo feirer med venner, og uten barn. Endret 25. april av snillOnkel 13 6
AnonymBruker Skrevet 25. april #9 Skrevet 25. april 17 mai har blitt en utrivelig fyllefest. Anonymkode: f5c95...f28 16 8
AnonymBruker Skrevet 25. april #10 Skrevet 25. april Er ikke champagne-frukost noe som studenter driver med? Andre som trenger alkohol tidlig på morgenen 17. mai har vel stort sett alkoholproblem…… Anonymkode: 7ee71...ff6 6 4
AnonymBruker Skrevet 25. april #11 Skrevet 25. april Alle voksne har ikke barn. For noen kan et glass champagne markere at det er en spesiell dag, uansett tid på dagen. Andre klarer ikke å begrense seg, men da tviler jeg på at det gjør stor forskjell på om serveringssteder får eller ikke får lov til å servere champagne til frokost. Anonymkode: 99ae2...f5b 9 6
AnonymBruker Skrevet 25. april #12 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke champagne-frukost noe som studenter driver med? Andre som trenger alkohol tidlig på morgenen 17. mai har vel stort sett alkoholproblem…… Anonymkode: 7ee71...ff6 I utgangspunktet har det vel vært noe unge og barnløse har for å gjøre litt ekstra ut av dagen. Men ser jo ut til at stadig flere folk med små barn også gjør dette? Anonymkode: d1742...f59 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #13 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle voksne har ikke barn. For noen kan et glass champagne markere at det er en spesiell dag, uansett tid på dagen. Andre klarer ikke å begrense seg, men da tviler jeg på at det gjør stor forskjell på om serveringssteder får eller ikke får lov til å servere champagne til frokost. Anonymkode: 99ae2...f5b Jo, det vil faktisk gjøre en stor forskjell, fordi serveringssteder har ikke lov til å skjenke alkohol til overstadig berusede mennesker. Da risikerer serveringsstedet å miste skjenkebevillingen. Når champagnefrokosten skjer i private hjem, er det derimot ingen kontroll på hvor mye som kan drikkes. Veldig godt poeng at ikke alle voksne har barn. Anonymkode: 9c8a3...22b 4 3
Stor pike Skrevet 25. april #14 Skrevet 25. april Nordmenn. Må drikke ved enhver anledning. Se bare på øldrikkende på Gardermoen kl 07 om morgenen. Forkastelig etter min mening. 15 7
AnonymBruker Skrevet 25. april #15 Skrevet 25. april Det er veldig mange som ikke klarer å begrense seg. Og da blir det problematisk at dette skjer på dagtid på en dag hvor «alle» skolebarn er i byen for å gå i tog og spise osv. Det er ikke spesielt hyggelig med folk som står og kaster opp midt på lyse dagen. Anonymkode: 9cd63...b12 14 4
AnonymBruker Skrevet 25. april #16 Skrevet 25. april Det er vel ikke folk med barn som drar til Oslos utesteder for å drikke seg fulle på 17. mai håper jeg. Har selv vært på fylla på 17. mai (aldri orket å starte 08) men det var jo før jeg fikk barn. Anonymkode: bb619...127 4
AnonymBruker Skrevet 25. april #17 Skrevet 25. april Fordi endel trenger alkohol for å klare å "kose seg"🤷♀️ Personlig syns jeg det er tragisk at alkoholen får så stor plass hos så mange. Anonymkode: 2cc4a...dd9 13 10
AnonymBruker Skrevet 25. april #18 Skrevet 25. april Dette gjelder vel bare unge voksne og studenter? Tror de fleste som har bikket 30 venter til ut på dagen i det minste. Anonymkode: 4febf...7f7 4
Majer Skrevet 25. april #19 Skrevet 25. april Føler det er litt som ski i Holmenkollen. Før var det en folkefest. Nå er det en fyllefest. Folk har det kanskje så kjipt pga tidsklemma at de ikke orker å være edru? 16 4
AnonymBruker Skrevet 25. april #20 Skrevet 25. april Stor pike skrev (7 minutter siden): Nordmenn. Må drikke ved enhver anledning. Se bare på øldrikkende på Gardermoen kl 07 om morgenen. Forkastelig etter min mening. Muligens fordi voksne folk får restriksjoner tredd over huene sine. I utlandet hvor man kan kjøpe alkohol døgnet rundt, er ikke dette noe stort problem. Anonymkode: ba2fa...663 3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå