AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:34 #1 Del Skrevet fredag kl 11:34 Noen menn får barn med mer enn en kvinne, mens andre menn ikke får barn. f.eks hvis vi ender opp i snitt med 1 far per 2 mødre, tror du dette er et problem? Hva med 1 far per 5 mødre, eller 1 far per 10 mødre? hvor mener du at grensen går? Akkurat nå tror jeg vi ligger på rundt 1 far per 1.3 mødre. Anonymkode: 62049...094 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet i går, 00:44 #2 Del Skrevet i går, 00:44 Har det ikke vært slik bestandig? Biologisk er det ikke noe problem, så lenge den totale populasjonen er stor nok. Samfunnsmessig kan det være et marginalt problem. De som ikke får barn er vanligvis selv marginale i samfunnet. Med liten evne til å skape omveltninger. Eliten får barn, gjerne med flere partnere. På det individuelle nivå kan det være et problem. Barnløshet har og en mental side, med savn og bitterhet. Samtidig er det flere enn noen gang som gir opp før de har prøvd. Som mangler viljen til å finne en partner og prøve å få barn. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet i går, 13:36 #3 Del Skrevet i går, 13:36 Det er ikke noe problem. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet i går, 13:43 #4 Del Skrevet i går, 13:43 Kvinner bærer frem barn og de velger å få barn uansett livssituasjon. Psykiske syke kvinner får (dessverre) barn. Menn i samme situasjon gjør ikke. Menn er mer prisgitt hvilke kort man har fått utdelt her i livet. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet i går, 13:57 #5 Del Skrevet i går, 13:57 AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 13.34): Noen menn får barn med mer enn en kvinne, mens andre menn ikke får barn. f.eks hvis vi ender opp i snitt med 1 far per 2 mødre, tror du dette er et problem? Hva med 1 far per 5 mødre, eller 1 far per 10 mødre? hvor mener du at grensen går? Akkurat nå tror jeg vi ligger på rundt 1 far per 1.3 mødre. Anonymkode: 62049...094 Vi får da håpe at disse mennene er i stand til å sette strek for flere barn, selv om deres nye partnere ønsker seg det, lenge før de kommer til partner nummer ti. Og at disse mennene steriliserer seg etter et passende (og beskjedent) antall unger og mødre. Dette "samfunnsproblemet" er det jo mennene selv som skaper, du får spørre dem. Hvorfor skaffer du unger med hver eneste partner du har? 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:04 #6 Del Skrevet i går, 15:04 Det rette her er vel at de som ikke er far til noen bør hjelpe til å betale for de som er far til flere. Anonymkode: 0de23...192 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:07 #7 Del Skrevet i går, 15:07 Det er ikke et samfunnnsproblem før det kan føre til innavl. Om flere menn ønsker å få barn, må de gjøre seg attraktive for kvinner som ønsker å få barn. Anonymkode: 5b3a1...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:09 #8 Del Skrevet i går, 15:09 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke et samfunnnsproblem før det kan føre til innavl. Om flere menn ønsker å få barn, må de gjøre seg attraktive for kvinner som ønsker å få barn. Anonymkode: 5b3a1...fa2 Hvorfor skal kvinne få inseminering og menn ikke surrogati? Anonymkode: 0de23...192 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:11 #9 Del Skrevet i går, 15:11 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det rette her er vel at de som ikke er far til noen bør hjelpe til å betale for de som er far til flere. Anonymkode: 0de23...192 Hvorfor? Jeg er far til to og har fått veldig mye fra samfunnet. Jeg er litt overrasket over at barnløse voksne er så generøse mot meg. Anonymkode: 4e4e0...d14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:12 #10 Del Skrevet i går, 15:12 Million skrev (1 time siden): Dette "samfunnsproblemet" er det jo mennene selv som skaper, du får spørre dem. Hvorfor skaffer du unger med hver eneste partner du har? Vanligvis er man to som lager barn. I den grad dette er et samfunnsproblem så må det vel være like mye kvinner som menn som skaper problemet? Hvorfor få barn med en mann som har barn fra før? Anonymkode: 4e4e0...d14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:15 #11 Del Skrevet i går, 15:15 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det rette her er vel at de som ikke er far til noen bør hjelpe til å betale for de som er far til flere. Anonymkode: 0de23...192 🤣 Anonymkode: 62049...094 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:15 #12 Del Skrevet i går, 15:15 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal kvinne få inseminering og menn ikke surrogati? Anonymkode: 0de23...192 Når ble dette temaet i tråden? Anonymkode: 5b3a1...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet i går, 15:18 #13 Del Skrevet i går, 15:18 Gjennom all tid så har kun 40% av menn reprodusert, tallet for kvinner er 89%. På det verste i menneskets historie var det 17 kvinner på hver mann, men med mange år med regler, religion, moral og da monogami, jevnet det seg ut. Datingapper og den seksuelle revolusjonen fører oss tilbake til den tiden få menn hadde all makt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet i går, 15:26 #14 Del Skrevet i går, 15:26 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): spørsmålet er om dette er et problem eller ikke. Voldtekt var jo en naturlig del av livet før, men jeg mener voldekt er galt. Anonymkode: 62049...094 Før i tiden ble det gjort med makt av Djengis Khan typer. I dag gjør kvinner det frivillig fordi de kan og fordi de gir kun en liten gruppe menn all oppmerksomhet. Jeg snakker nå selvsagt om generasjonen som skal få barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:38 #15 Del Skrevet i går, 15:38 Gratis skrev (10 minutter siden): Før i tiden ble det gjort med makt av Djengis Khan typer. I dag gjør kvinner det frivillig fordi de kan og fordi de gir kun en liten gruppe menn all oppmerksomhet. Jeg snakker nå selvsagt om generasjonen som skal få barn. Jeg er ganske sikker på at kvinner også i tidligere tider frivillig har latt seg besvangre av tøffinger med mange barn. Anonymkode: 4e4e0...d14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:42 #16 Del Skrevet i går, 15:42 Helt enig, hær må staten på banen! Når noen er blitt fedre første gang må de stilles i karantene til et viss antall andre har fått spredt sine gener. For å gjøre det rettferdig trekkes det lodd om hvem som skal ha barn med hvem, så får paret en forhåndsbestemt sum etter at barna er kommet til verden. Anonymkode: 4be7c...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:47 #17 Del Skrevet i går, 15:47 Nowayback skrev (1 time siden): Kvinner bærer frem barn og de velger å få barn uansett livssituasjon. Psykiske syke kvinner får (dessverre) barn. Menn i samme situasjon gjør ikke. Menn er mer prisgitt hvilke kort man har fått utdelt her i livet. Du snakker om å generalisere. Selv har jeg Asperger, angst og ocd. Mine gutter er friske, fine unger som følger utviklingen sin perfekt (og ligger også litt foran). Hs og barnehage er svært fornøyd med barnas evnenivå. Skulle ikke mine barn hatt livets rett fordi jeg har mitt å streve med? Enig i at enkelte psykisk syke har for mye å bære selv og derfor ikke har kapasitet, men å insinuere at alle psykisk syke burde holdt seg barnløse er det samme som å si at absolutt alle med en fysisk utfordring burde holde seg barnløse også. Blir for dumt. Til spørsmålet til ts, at en mann får barn med flere kvinner bør ikke være noen grunn til samfunnsproblemer, det er jo sånn mennesket er skapt fra tidenes morgen. Anonymkode: 320ec...fb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet i går, 15:57 #18 Del Skrevet i går, 15:57 AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 13.34): Noen menn får barn med mer enn en kvinne, mens andre menn ikke får barn. f.eks hvis vi ender opp i snitt med 1 far per 2 mødre, tror du dette er et problem? Hva med 1 far per 5 mødre, eller 1 far per 10 mødre? hvor mener du at grensen går? Akkurat nå tror jeg vi ligger på rundt 1 far per 1.3 mødre. Anonymkode: 62049...094 Jeg tror det avgjørende vil være hvorvidt de menn som får barn klarer å være tilstedeværende for alle ‘kullene’ og antallet menn som blir gående uten noen barn. Kombinasjonen av disse to, flere som ikke har en tilstedeværende far og flere som aldri får barn tror jeg kan bli beldig uheldig og samfunnsskadelig. Om vi får en større andel frustrerte menn som vokser opp uten en far og selv aldri får etablert seg, i kombinasjon med flere kvinner som vokser opp uten en tilstedeværende far, tror jeg vi kan risikere ganske radikale endringer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:05 #19 Del Skrevet i går, 16:05 Det største samfunnsproblemet er at det ikke fødes nok etnisk norske barn. Anonymkode: 818bc...071 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet i går, 16:15 #20 Del Skrevet i går, 16:15 (endret) stan skrev (17 timer siden): Har det ikke vært slik bestandig? Biologisk er det ikke noe problem, så lenge den totale populasjonen er stor nok. Samfunnsmessig kan det være et marginalt problem. De som ikke får barn er vanligvis selv marginale i samfunnet. Med liten evne til å skape omveltninger. Eliten får barn, gjerne med flere partnere. På det individuelle nivå kan det være et problem. Barnløshet har og en mental side, med savn og bitterhet. Samtidig er det flere enn noen gang som gir opp før de har prøvd. Som mangler viljen til å finne en partner og prøve å få barn. Nei det har det ikke, hvis vi går langt nok tilbake var fødsel såpass farlig at menn giftet seg på nytt og fikk nye barn med nye kvinner, og menn til overs døde i krig. Endret i går, 18:35 av NakenPanda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå