AnonymBruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Hei! Jeg lurer på hvordan det er å sitte i fengsel i Norge, og da kanskje spesielt lange dommer - særlig med tanke på hvordan det er å være så isolert (både på cellen og fra samfunnet forøvrig). Noen som har erfaringer eller kjenner noen som har det? Er det ensomt? Ble psykiske plager forverret? Jeg vil gjerne forstå mer! Anonymkode: d5f86...932
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Hvorfor ikke gå til kildene direkte? Det er mulig å bli besøksvenn for mennesker som sitter i fengsel. Det å synse på ett anonymt nettforum der samtlige kan lyve om alt, er litt skummelt om du faktisk er nysgjerrig? Anonymkode: 4523f...478 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor ikke gå til kildene direkte? Det er mulig å bli besøksvenn for mennesker som sitter i fengsel. Det å synse på ett anonymt nettforum der samtlige kan lyve om alt, er litt skummelt om du faktisk er nysgjerrig? Anonymkode: 4523f...478 Hvor finner jeg kilder som jeg kan kontakte direkte, er ikke så mange som ønsker å være åpen om det i det offentlige rom. Hadde jeg kjent noen, så hadde jeg naturligvis tatt kontakt med vedkommende. TS Anonymkode: d5f86...932
AnonymBruker Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april Det kommer an på om du er mann eller kvinne. Anonymkode: a06b7...e4a
AnonymBruker Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor finner jeg kilder som jeg kan kontakte direkte, er ikke så mange som ønsker å være åpen om det i det offentlige rom. Hadde jeg kjent noen, så hadde jeg naturligvis tatt kontakt med vedkommende. TS Anonymkode: d5f86...932 https://www.rodekors.no/tilbudene/visitortjenesten/ Anonymkode: 4523f...478
AnonymBruker Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april Fengsel og fengsel er mange forskjellige ting. Å bli fratatt friheten, familie, venner, er nok kjipt uansett. Anonymkode: 779bb...67c
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fengsel og fengsel er mange forskjellige ting. Å bli fratatt friheten, familie, venner, er nok kjipt uansett. Anonymkode: 779bb...67c Det tror jeg nok! Anonymkode: d5f86...932
AnonymBruker Skrevet 25. april #8 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hei! Jeg lurer på hvordan det er å sitte i fengsel i Norge, og da kanskje spesielt lange dommer - særlig med tanke på hvordan det er å være så isolert (både på cellen og fra samfunnet forøvrig). Noen som har erfaringer eller kjenner noen som har det? Er det ensomt? Ble psykiske plager forverret? Jeg vil gjerne forstå mer! Anonymkode: d5f86...932 Ja,man blir verre psykisk. Helt fucka opp. Anonymkode: 8fae4...8b2
AnonymBruker Skrevet 25. april #9 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja,man blir verre psykisk. Helt fucka opp. Anonymkode: 8fae4...8b2 Hvis man ender opp i fengsel så er man vel gansky fucka opp mentalt allerede. Det er nå min mening. Anonymkode: 775d1...2fe
AnonymBruker Skrevet 25. april #10 Skrevet 25. april Jeg har hatt en kjæreste som har vært i fengsel. Han synes det var vanskelig mentalt sett og han var sjokkert over alle pedofile som var der inne (og som forsøkte å lyve seg på andre dommer). Det er lite besøk, lite telefonsamtaler og det føltes ut som et skikkelig stigma. Du kan komme i fengsel av å være uheldig eller ikke ha tenkt skikkelig igjennom ting da du har undersøkelsesplikt og noen ganger må ta det beste av 2 onder. Eksemper: Du har kjørt forbi en bilist som har kjørt vinglete i veien og du heller vil komme forbi den enn at den kjører inn i deg eller inn i en fjellvegg. Forbikjøringen ble kanskje langt over det du tenkte fordi den andre bilen plutselig forsøker å presse deg ut av veien og da står du der når UP tar deg. At du er vogntog-sjåfør som har valget mellom å kjøre utfor (med de skader det forvolder eget kjøretøy og alle varer) eller å ha en møteulykke ved en forbikjøring på vinterstid og ta livet av de menneskene i det kjøretøyet. Det kan være noen som har blitt angrepet på byen, forsvart seg og deretter har angriperen falt galt og det har blitt permanente skader. Det er nok med et enkelt dytt eller slag og at motparten har falt inn i en kant og har slått hodet sitt. Det kan være at man med vilje eller uvilje har fylt ut papirer feil til statlige organer og at det blir tatt som svindel selv om en kanskje ikke visste bedre (det er min store skrekk). Noen har banket opp pedofile som har groomet eller misbrukt ungene deres. Noen har kjørt for fort og ikke visst fartsgrensen der. Listen er lang over ting du kan ha gjort uten å ha overlagt eller premedidert det, men at du allikevel havner i fengsel for en måned, 3 måneder, 6 måneder, 1 år eller mer. Det er mange som burde vært i fengsel som blant annet voldtekstmenn, pedofile, drapsmenn, tunge kriminelle og andre. Mange får dessverre permisjoner hvor de gjentar forbrytelsene eller finner på nye. Anonymkode: a253f...96a
AnonymBruker Skrevet 25. april #11 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis man ender opp i fengsel så er man vel gansky fucka opp mentalt allerede. Det er nå min mening. Anonymkode: 775d1...2fe Du kan lett selv havne i fengsel med eksemplene nedenfor i det andre innlegget mitt. Ett eksempel kan også være at en person kommer inn på soverommet ditt om natten for å rane, voldta eller drepe deg. Du har en verandadør eller vindu du kan komme deg ut av, men i stedet velger du å forsvare deg. Du skader personen hardt eller dreper personen i stedet for å rømme ut av vinduet eller døren. Motpartens advokat eller påtalemyndighetene kan da si at du hadde muligheten til å komme deg vekk for å unngå nødverge, men i stedet skadet du personen hardt/drepte personen og du havner (mest sannsynligvis) i fengsel eller får ubetinget fengsel. Du kan være uheldig og det er langt i fra alle som er "ganske fucka opp" allerede om de havner i fengsel. Anonymkode: a253f...96a 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #12 Skrevet 25. april Det er jo bare så NRK serien «Leo og de farlige» eller TV2 serien «Oslo Fengsel» Anonymkode: fb34f...ade
Rotemor Skrevet 25. april #13 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvis man ender opp i fengsel så er man vel gansky fucka opp mentalt allerede. Det er nå min mening. Anonymkode: 775d1...2fe Tåpelig forenkling. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #14 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man ender opp i fengsel så er man vel gansky fucka opp mentalt allerede. Det er nå min mening. Anonymkode: 775d1...2fe Ikke nødvendigvis nei.Man kan måtte sone pga ‘’filleting’’. Tror ikke du skal uttale deg så mye om akkurat det med å være fucka opp i hodet før man havner i fengsel. Anonymkode: 8fae4...8b2
AnonymBruker Skrevet 25. april #15 Skrevet 25. april Ei som har barn med en eks som stadig er i fengsel så kan jeg si at han ser på det som ferie. Du får god mat, tilgang på tv, pc, gamingutsyr og du tjener penger gjennom jobb. Kan trene og få gratis medisiner hvis det trengs. Dette er en eks for en grunn. De som sliter sterkt psykisk hadde hatt det tungt overalt, men de som får små dommer på opptil et år lider ingen nød. Jeg opplever at de som er i fengsel får bedre omsorg enn barn i barnevernet eller eldre på eldrehjem 👍 Samtidig sliter de som jobber med de innsatte for sin egen sikkerhet fordi regjeringen strammer inn overalt. Gud forby at ting koster penger 🤦♀️ Anonymkode: 5e39b...05c
Margeritt Skrevet 25. april #16 Skrevet 25. april Hør på Røverradion på NRK, innsatte som lager radio og forteller om det å sitte i fengsel på godt og vondt 😊
AnonymBruker Skrevet 25. april #17 Skrevet 25. april Margeritt skrev (43 minutter siden): Hør på Røverradion på NRK, innsatte som lager radio og forteller om det å sitte i fengsel på godt og vondt 😊 Takk for tips! -TS Anonymkode: d5f86...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå