Gå til innhold

Har du venner eller kjenner folk hvor du vet at en av de har vært/er utro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor vanlig det er. Jeg har en liten venninne gjeng og de hadde aldri gjort noe sånt mot sine partnere (ville blitt veldig overrasket)!. Og ikke i familien min, men dette er vel ikke noe en onkel eller tante ville fortalt meg med mindre det var et brudd av det. Noen har blitt bedratt da. 
Jeg vet om andre som ikke er nær meg som har vært utro.
Men min mann har masse venner og statistisk må vel noen av dem ha vært utro. 

har det overrasket deg å få vite at noen har vært utro? Som den snille, ordentlige mann og far i et stabilt langvarig forhold? Eller kona i et forhold hvor det ser ut som om de er stormforelsket?

Anonymkode: 5ca75...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk har forskjellig definisjon av utroskap. Selv skiller jeg på hva jeg anser som tabber på fylla og det å med overlegg lure partner. Men det er helt greit å ha sin egen definisjon og grense, så lenge begge er enige om dette.

Når jeg snakker om tabber på fylla kan dette være alt fra flørt, kyss, klem med utenforstående. Jeg tenker at man gjennom mange år sammen kan havne i situasjoner hvor ting går litt over styr, uten at dette er planlagt eller ønsket. For min del går det fint at partner gjør dette og han trenger ikke si det til meg heller. Så lenge det ikke gjentar seg til stadighet, så klart. Jeg har vært på ferietur med venner og hyttetur og diverse hvor folk ikke overnatter i egen seng. Har ikke inntrykk av at de forteller dette til partner, men jeg vet ikke helt sikkert. Av parene jeg kjenner tipper jeg at dette hender i kanskje 40-50% av parene. 

Det å med overlegg lure partner vil de færreste kunne tilgi. Med dette mener jeg å ha et romantisk og muligens seksuelt forhold med noen andre over tid. Har inntrykk av at dette er veldig uvanlig, men man vet jo aldri hva folk driver med. 

Anonymkode: c879c...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange som er/har vert utro. Veldig vanlig. Både kvinner og menn, men mest menn. Ofte 40+ og på søken.

Anonymkode: 86dab...16d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke mennesker som er "ordentlige" som har vært utro, annet enn de som er svake. Altså: de er i en dårlig situasjon med egen partner, men er enten økonomisk så dårlig stilt at de ikke kan gå, eller er ikke selvstendige nok til å tørre å leve alene. 

Det nærmeste jeg har kommet til en god forklaring på det å være utro blir nektet sex i forholdet.... men da kan de likevel si ifra til partneren deres om at de da kommer til å ha sex med noen andre, så kan partneren deres få et valg. Noen av disse håper kanskje at partneren en eller annen gsng kommer til å ville ha sex igjen. 

Noen få har plutselig forelsket seg i noen andre og kan ikke 100% sikkert vite at den andre personen kan satses på, eller har barn og vet at ting vile kommet til å bli veldig komplisert. Resterende jeg har sett vært utro har et empatiproblem, noen pga sex-avhengighet. 

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere som har hatt utroskapsforhold (altså langvarige romantiske og/eller seksuelle forhold med en annen). Er litt overrasket over hvor vanlig det er. Ingen av dem jeg kjenner har gått fra hverandre (som jeg også er overrasket over).

Antar det er flere i kretsen som er/har vært utro, bare at jeg ikke vet om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet om mange. Tror dessverre du TS er naiv… 

Anonymkode: e7995...cc8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner mange. Flere som kjøper sex når de er ute på reis. 

Anonymkode: 9c2ab...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var utro, etter 9 år sammen med meg. Jeg hadde vel ikke trodd at han var typen som kunne gjøre noe sånn, men der tok jeg jaggu feil gitt. 

Dette er en mann som har Aspergers og som ikke har så stort nettverk. Så hvor han har truffet denne "dama" vet jeg ikke... 🤔 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..jeg kjente til det i yngre dager, men ingen av mine venner nå. De som var utro- der tok forholdet slutt.

Anonymkode: 80bfe...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svoger bedro min søster over pr år. Ingen trodde at han var typen til det. Etter 20 års ekteskap med unger . 

Anonymkode: db54e...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært singel (og "fritt vilt" som enkelte menn sier 🙄) i flere år og opplevd nok til at jeg aldri blir overrasket over å høre at folk er utro. 

Jeg tror hvem som helst kan være det. 

Anonymkode: eb77a...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vært singel (og "fritt vilt" som enkelte menn sier 🙄) i flere år og opplevd nok til at jeg aldri blir overrasket over å høre at folk er utro. 

Jeg tror hvem som helst kan være det. 

Anonymkode: eb77a...453

Enig. Etter en god singelperiode nå så er jeg helt «skremt»…. 90% av mannfolk som tar kontakt er menn i forhold. DET er sykt…. 

Anonymkode: 75451...bbb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til både venner og kollegaer som er utro. Det er noen som er helt åpenbare kandidater også er det noen jeg ikke hadde trodd det om jeg ikke visste det.

Jeg dømmer ikke folk for det. Men jeg forventer å ikke måtte lyve/dekke over noe. At ikke jeg skal måtte stå i ubehag fordi noen andre velger å holde på sånn. Og er jeg bedre venner med den som blir bedratt enn den som er utro, så kan det være skummelt å la meg vite, da forteller jeg det fort til den jeg anser som nærmeste venn.

Anonymkode: 7d767...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, har aldri hørt om det. Vet om to kvinner som har blitt bedratt, men ellers har jeg aldri vært borti noe. Hadde ikke klart å være venn med noen jeg visste at var utro.

Anonymkode: 3e0c3...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk snakker lite åpent om dette, men jeg vet om to menn som har vært utro mot samboerens/konene sine, og det er menn jeg aldri ville sett for meg ville vært utro. Både pga. personlighet, men også fordi forholdene har vært preget av åpenlys flørting med hverandre, varme og kjærlighet. Felles for de begge er at de har reist en del med jobb. Uansett har disse to mennene fått meg til å innse at hvem som helst kan være utro. 

Jeg vet også om andre som har vært utro, men det er personer jeg egentlig ikke er så overrasket over. 

Anonymkode: 4c5e0...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei venninne som var utro. Jeg støttet henne da det hadde skjedd én gang og hun var fortvila. Da hadde vi gode samtaler omkring dette. 

Men, etter ei tid tok hun opp kontakten med han hun hadde hatt seg med i fylla, og de startet et forhold. 

Jeg var hele tiden krystallklar på at hun måtte gå fra mannen sin. Dette gjorde hun ikke, istedet bedro hun ham i nesten to år før hun brøt med elskeren. 

Vårt vennskap ble ødelagt av dette, og det rare er at jeg tror jeg føler på mer skam og skyld og dårlig samvittighet overfor ektefellen hennes enn hun gjør. 

Jeg traff aldri ektefellen hennes etter utroskapen startet, hadde jeg gjort, så hadde jeg nok sagt noe, men jeg klarte ikke å ringe en mann jeg knapt kjente og såre ham så ekstremt mye. Og det skammer jeg meg over. 

Anonymkode: a8688...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det overrasket meg stort at jeg selv kunne være utro. Det hadde jeg overhodet ikke sett for meg. Regelrytter så det holder, og jeg elsker mannen min!  

Desverre lot jeg meg bli sjarmert av en annen mann, og var utro i et halvt års tid. Mannen min fant det ut, og utrolig nok så tilga han meg! Vet ikke om jeg selv hadde klart det samme om situasjonen var motsatt, så det synes jeg er stort av han ❤️

Jeg skammer meg fortsatt mer enn ord kan beskrive, snart 15 år senere. Det vil alltid gjøre fysisk vondt å tenke på det jeg gjorde mot min kjæreste kjære.

Anonymkode: db0d3...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...