AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:23 #121 Del Skrevet fredag kl 18:23 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Men han vet at hun er gravid. Og hvis han vil, kan han kreve farskapstest, og da blir han ført opp som far. Med alle rettigheter det medfører. Sikkerhetsmessig har det dermed ingen betydning. Det er heller ikke riktig ovenfor barnet. TS VET jo hvem som er far, han bør betale for barnet sitt, og barnet har rett på arv. Anonymkode: f5be2...797 Enig. Anonymkode: a8bc6...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:24 #122 Del Skrevet fredag kl 18:24 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Far var narkoman, regner ikke med at det var noe å hente. Ikke alle som har noen /noe å arve. Går fint med de fleste likevel. Anonymkode: e960c...e33 Barnefar er kirurg, ikke narkoman? Hva i all verden? Anonymkode: a8bc6...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:50 #123 Del Skrevet fredag kl 18:50 Jeg ville ikke fått barn med noen som ikke vil ha barn og har vært klar på det. Dessuten høres han ut som en spesielt jævlig drittsekk som jeg aldri ville ønsket å være knyttet til for resten av livet. Det virker ikke som om akkurat det er noe problem for TS, det fremstår heller som en fordel. Litt merkelig å ønske seg barn med noen som håper at du dør, men men. Om et år eller to er du over denne karen her TS og da hadde det kanskje vært kjekkere å kunne få ditt første barn sammen med noen som faktisk er glad i deg. Anonymkode: 9bb5f...751 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:58 #124 Del Skrevet fredag kl 18:58 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Trenger litt råd og tips. Jeg hadde en relasjon til en mann i 6 måneder. Vi hadde alltid ubeskyttet sex… Han gjorde det slutt med meg og kastet seg rett på datingapper. Han sier nå at han vil møte en annen og danne er familieliv med. Han har en sønn fra før og er skilt. Jeg fortalte han at jeg var gravid, og hans reaksjon var stygg. Han sa at han håper jeg dør, blir påkjørt, at jeg har planlagt dette og at han ikke ønsker å være involvert. Jeg har ikke planlagt det, og kommentarene hans er så klart veldig sårende. Så nå blir jeg alenemamma fordi barnefar nekter å være involvert. Jeg vet at jeg må ta selvkritikk på mye, for jeg visste innerst inne hvordan han var. Men man angrer på mannen, og ikke barnet. ❤️ Jeg har en mastergrad og 600k i grunnlønn (får også tillegg for kvelder, natt, helger og helligdager). Jeg eier bolig. Jeg har massiv støtte blant familie og venner. Så dette kan jo gå fint - eller? Jeg forstår at det selvsagt blir vanskeligere økonomisk for meg enn hva det er for andre som har to voksne i jobb og et barn. Mine spørsmål er… Har noen vært i lignende situasjon hvor barnefar endret sitt syn? Vet jeg ikke skal håpe på det. Men at han har ønsket samvær likevel? Hvilke stønader har jeg krav på? Han sier allerede nå at han nekter å betale barnebidrag og at om jeg spør om det, må vi snakkes gjennom advokater. Jeg er både glad, redd, engstelig og såret. Men vet det vokser et lite, uskyldig barn inne i meg - og tilknytningen er der allerede. Tror bare mødre selv kan forstå denne tilknytingen. Hva ville du gjort? Tar imot alle tips og råd. Takk! Anonymkode: a8bc6...d7e Jeg er alene med en liten en. Mine råd er å koste på deg hjelp i huset, så slipper du den bekymringen når det står på som verst. Ordne deg jobb som tilpasser det at du har barn, jeg er heldig med min arbeidsplass. https://tjenester.nav.no/bidragskalkulator/innledning?0 Nav fastsetter bidrag. Overgangsstønad ut fra hva du tjener. Utvidet barnetrygd som nå blir på 4482. Fint at du har familie som kan stille opp når du mangler søvn, det har ikke jeg. Babyen her har slitt med kolikk så det har vært veldig tøft. Anonymkode: 4d286...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:21 #125 Del Skrevet fredag kl 19:21 Utfordringen her, er jo at far vil ha like stor rett på ungen som deg. Ikke bare risikerer du at barnet ditt har 50 % gener med eventuell galskap og manglende empati, du risikerer at faren vil kunne kreve samvær og ha negativ innflytelse/skade barnet. Det er ikke egoistisk å beholde barnet, det er ditt valg. Men beholder du, har far like stor rett til å være med barnet, han kan ombestemme seg selv om han ikke ønsker barnet nå. Anonymkode: cf206...52c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:25 #126 Del Skrevet fredag kl 19:25 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Utfordringen her, er jo at far vil ha like stor rett på ungen som deg. Ikke bare risikerer du at barnet ditt har 50 % gener med eventuell galskap og manglende empati, du risikerer at faren vil kunne kreve samvær og ha negativ innflytelse/skade barnet. Det er ikke egoistisk å beholde barnet, det er ditt valg. Men beholder du, har far like stor rett til å være med barnet, han kan ombestemme seg selv om han ikke ønsker barnet nå. Anonymkode: cf206...52c Han hater nok meg nå, men èn ting skal han faktisk ha: Han er en snill pappa. Omsorgsfull. Men behandler ikke kvinner så bra… Anonymkode: a8bc6...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:28 #127 Del Skrevet fredag kl 19:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han hater nok meg nå, men èn ting skal han faktisk ha: Han er en snill pappa. Omsorgsfull. Men behandler ikke kvinner så bra… Anonymkode: a8bc6...d7e Da kan det være noe som skurrer...han FREMSTÅR omsorgsfull. Kanskje han fremstår omsorgsfull ovenfor kvinnene sine for de han ønsker også. Men jeg er over gjennomsnittet mistenksom altså, så ikke hør for mye på meg. Han er sikkert en helt ordinær drittsekk....mye mulig han skjerper seg og tar ansvar for barnet etterhvert. Anonymkode: cf206...52c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:39 #128 Del Skrevet fredag kl 19:39 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er alene med en liten en. Mine råd er å koste på deg hjelp i huset, så slipper du den bekymringen når det står på som verst. Ordne deg jobb som tilpasser det at du har barn, jeg er heldig med min arbeidsplass. https://tjenester.nav.no/bidragskalkulator/innledning?0 Nav fastsetter bidrag. Overgangsstønad ut fra hva du tjener. Utvidet barnetrygd som nå blir på 4482. Fint at du har familie som kan stille opp når du mangler søvn, det har ikke jeg. Babyen her har slitt med kolikk så det har vært veldig tøft. Anonymkode: 4d286...38a Utvidet barnetrygd er 2516kr. Så kommer den ordinære i tillegg, den øker til 1968 eller der omkring fra 1.mai. Summen du kommer med, er utvida og ordinær til sammen. Anonymkode: 9793a...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:54 #129 Del Skrevet fredag kl 19:54 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Da kan det være noe som skurrer...han FREMSTÅR omsorgsfull. Kanskje han fremstår omsorgsfull ovenfor kvinnene sine for de han ønsker også. Men jeg er over gjennomsnittet mistenksom altså, så ikke hør for mye på meg. Han er sikkert en helt ordinær drittsekk....mye mulig han skjerper seg og tar ansvar for barnet etterhvert. Anonymkode: cf206...52c Jeg har sett han og sønnen flere ganger. Han er en snill pappa. Det vet jeg faktisk. Merker også at sønnen spør mye etter han og er svært knyttet til han. Ikke redd rundt han osv. Det er kvinner han har et mønster i å behandle dårlig. Alltid vært utro, blitt anklaget for psykisk- og fysisk vold m.m. Selv opplevde jeg ‘’bare’’ psykisk vold og trusler med ord. Anonymkode: a8bc6...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:07 #130 Del Skrevet fredag kl 20:07 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har sett han og sønnen flere ganger. Han er en snill pappa. Det vet jeg faktisk. Merker også at sønnen spør mye etter han og er svært knyttet til han. Ikke redd rundt han osv. Det er kvinner han har et mønster i å behandle dårlig. Alltid vært utro, blitt anklaget for psykisk- og fysisk vold m.m. Selv opplevde jeg ‘’bare’’ psykisk vold og trusler med ord. Anonymkode: a8bc6...d7e Beklager, men mennekser som mangler empatiske evner og bedriver psykisk og fysisk vold mot andre og spesielt om det er mot barnets andre forelder, er ikke gode foreldre. Han kan virke som det, men han er ikke det. Han mangler noe vesentlig. Barn er svært lojale uansett. Anonymkode: 4a1bb...c62 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:22 #131 Del Skrevet fredag kl 20:22 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Beklager, men mennekser som mangler empatiske evner og bedriver psykisk og fysisk vold mot andre og spesielt om det er mot barnets andre forelder, er ikke gode foreldre. Han kan virke som det, men han er ikke det. Han mangler noe vesentlig. Barn er svært lojale uansett. Anonymkode: 4a1bb...c62 Okei, han mangler mye og det er noe svært galt med han. Anonymkode: a8bc6...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet fredag kl 20:31 #132 Del Skrevet fredag kl 20:31 Jeg hadde desverre fjernet barnet. 100% Hadde aldri verden orket å måtte forholde meg til en sånn fyr resten av livet. For det må du jo uansett pga barnet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:37 #133 Del Skrevet fredag kl 20:37 Jeg hadde ikke oppført han som far. Eller tatt abort som egentlig er smartest her. Ville du bli gravid med han siden du hadde ubeskyttet sex hele veien? Anonymkode: c1fe5...b69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:48 #134 Del Skrevet fredag kl 20:48 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har han rett på samvær selv om han bor utenlands? Takk for meldingen din! Anonymkode: a8bc6...d7e Ja. Under korona var det til og med spesielle innreise-karantene-regler for de som har samvær. Så det er ganske mange som sender barn eller reiser over land og hav for å ha samvær. Anonymkode: 3d264...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:52 #135 Del Skrevet fredag kl 20:52 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er jo ikke en ideell plan. Det å påtvinge noen et barn er å be om problemer for seg selv og andre gjennom et helt liv. Et barn bør være ønsket av begge sine foreldre. Jeg mener det er veldig egoistisk. Og jeg gidder virkelig ikke å forholde meg til all siteringen jeg har i vente som gjentar varianter av «den som er med på leken..» eller «det er frivillig å pule» etc. Det handler om noe langt over det. Anonymkode: d7dd6...ff5 Så enig med deg! Er så egoistisk når mødre skal tvinge gjennom barn mot fars vilje. Det er så urettferdig at det kun er mor som kan bestemme, synes jeg, selv om jeg er kvinne. Tenker også for barnets skyld! Jeg kunne aldri levd med meg selv hvis jeg påførte andre et barn de ikke ønsket. og all den siterongen du snakker om…. Ja, jeg tenker at vi kvinner er like jævlig ansvarlig for å ikke bli ufrivillig gravid! Det er ikke et eneansvar mannen har. Høres ut for mange at mennene tvinger seg på kvinnene slik at de blir gravide… Jeg har så lang livserfaring både privat og jobb, at jeg ser gjennom mange av disse ufrivillige svangerskapene….; Mange er «bittelitt» planlagt fra kvinnens egoistiske side! For mange kvinner romantiserer det å få et barn, og mange tror det skal få mannen til å velge dem…. Mange tragiske skjebner for ulykkelige barn født at kvinner som tvinger det igjennom. Uke 6 er ingenting, og for meg hadde valget vært enkelt! Har faktisk tatt det valget en gang, og angrer ikke. Har en tante som har kjempet hele livet for å få kontakt med sin far og hans familie. Orker ikke se det i reprise Anonymkode: f3f74...1d9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:56 #136 Del Skrevet fredag kl 20:56 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, for de var sammen i flere år og var gift. De hadde en helt annen relasjon, og dermed har han nok større pliktfølelse for barnet han har med henne kontra meg. Anonymkode: a8bc6...d7e Og nettopp derfor er det langt farligere for deg (og ditt potensielle barn), fordi han ikke har noen følelser for deg, men ønsker deg død. Det er helt ufattelig at du velger dette som far til ditt barn! Er han norsk? Og hvilket land skal han flytte til? Om han plutselig finner ut at han vil ha samvær med barnet, da er også risikoen stor for at han tar med seg barnet til et annet land hvor det er vanskelig/umulig for deg å få barnet hjem igjen. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. Vi snakket ikke om det. Jeg synes mest synd på meg selv, ikke han. Han er virkelig forferdelig at this point. Men nå har han slettet og blokkert meg overalt. Og sier jeg aldri vil høre noe fra han igjen. Så da får jeg tro på det. Anonymkode: a8bc6...d7e Du burde synes mest synd på ditt potensielle barn, som får en så forferdelig far, en som ønker barnets mor død. Du kan ikke stole på at han ikke kontakter deg igjen, og om han gjør det så blir det trolig ditt største mareritt derfra og fremover. Du kan på ingen måter stole på denne mannen! At dette er det du vil for ditt potensielle barn er uforståelig. Men det sier jo mye når du valgte å ha ubeskyttet sex med en mann som du selv har innrømt egentlig visste er som han er. Det gjør deg til en forvirrende blanding av kynisk og egoistisk for å bli gravid, og farlig naiv med tanke på at du ikke tar hans trusler på alvor. Anonymkode: 82a4e...21b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:11 #137 Del Skrevet fredag kl 21:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han hater nok meg nå, men èn ting skal han faktisk ha: Han er en snill pappa. Omsorgsfull. Men behandler ikke kvinner så bra… Anonymkode: a8bc6...d7e AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har sett han og sønnen flere ganger. Han er en snill pappa. Det vet jeg faktisk. Merker også at sønnen spør mye etter han og er svært knyttet til han. Ikke redd rundt han osv. Det er kvinner han har et mønster i å behandle dårlig. Alltid vært utro, blitt anklaget for psykisk- og fysisk vold m.m. Selv opplevde jeg ‘’bare’’ psykisk vold og trusler med ord. Anonymkode: a8bc6...d7e Du har virkelig ikke forstått noe som helst! En snill far er ALDRI voldelig mot barnas mor! ALDRI! Du forstår også lite av hvor lojale barn ofte er, selv mot voldelig og overgripende foreldre kan barn søke og ønske nærhet og kjærlighet. Du har altså helt bevisst gått inn for å bli gravid med en voldelig mann, og nå som du såvidt er blitt gravid, så ønsker han deg død på en måte som bare kan ses på som en trussel. Innen fem år fra nå har du mest trolig hatt flere tråder her inne, hvor han har gjort ditt og barnets liv til et helvete, hvor du ikke forstår hvor det kom fra, for han ville jo ikke ha noe med barnet å gjøre... Unnskyld meg, men hvorfor i all verden velger du å få barn med en slik mann? En mann som mye trolig kan komme til å ødelegge både ditt og barnets liv? Du må faktisk regne det som sannsynlig at skjer. At du selv gir blaffen i deg selv, det er nå så, det er uforsvarlig. At du gir blaffen i at DU helt bevisst velger en voldsmann som far for ditt potensielle barn, det er en form for omsorgssvikt. Du må gjerne bagatellisere, men dette er bare sannheten. Du velger å sette både deg selv og potensielt barn for stor fare for å bli ødelagt. Og du velger dette helt bevisst. Vil du ha barn, få det med en kjent donor, da vil i det minste barnet være trygt, det vil det ikke være med han som du har valgt som far! Anonymkode: 82a4e...21b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:35 #138 Del Skrevet fredag kl 21:35 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Så enig med deg! Er så egoistisk når mødre skal tvinge gjennom barn mot fars vilje. Det er så urettferdig at det kun er mor som kan bestemme, synes jeg, selv om jeg er kvinne. Tenker også for barnets skyld! Jeg kunne aldri levd med meg selv hvis jeg påførte andre et barn de ikke ønsket. og all den siterongen du snakker om…. Ja, jeg tenker at vi kvinner er like jævlig ansvarlig for å ikke bli ufrivillig gravid! Det er ikke et eneansvar mannen har. Høres ut for mange at mennene tvinger seg på kvinnene slik at de blir gravide… Jeg har så lang livserfaring både privat og jobb, at jeg ser gjennom mange av disse ufrivillige svangerskapene….; Mange er «bittelitt» planlagt fra kvinnens egoistiske side! For mange kvinner romantiserer det å få et barn, og mange tror det skal få mannen til å velge dem…. Mange tragiske skjebner for ulykkelige barn født at kvinner som tvinger det igjennom. Uke 6 er ingenting, og for meg hadde valget vært enkelt! Har faktisk tatt det valget en gang, og angrer ikke. Har en tante som har kjempet hele livet for å få kontakt med sin far og hans familie. Orker ikke se det i reprise Anonymkode: f3f74...1d9 Hva er alternativet til at det kun er kvinnens valg tenker du? Anonymkode: 4a1bb...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:42 #139 Del Skrevet fredag kl 21:42 Du virker ekstremt umoden, naiv og egoistisk ut. For det kommende barnet sin del, så håper jeg dette er tull... Anonymkode: 12be0...e52 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:55 #140 Del Skrevet fredag kl 21:55 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Og nettopp derfor er det langt farligere for deg (og ditt potensielle barn), fordi han ikke har noen følelser for deg, men ønsker deg død. Det er helt ufattelig at du velger dette som far til ditt barn! Er han norsk? Og hvilket land skal han flytte til? Om han plutselig finner ut at han vil ha samvær med barnet, da er også risikoen stor for at han tar med seg barnet til et annet land hvor det er vanskelig/umulig for deg å få barnet hjem igjen. Du burde synes mest synd på ditt potensielle barn, som får en så forferdelig far, en som ønker barnets mor død. Du kan ikke stole på at han ikke kontakter deg igjen, og om han gjør det så blir det trolig ditt største mareritt derfra og fremover. Du kan på ingen måter stole på denne mannen! At dette er det du vil for ditt potensielle barn er uforståelig. Men det sier jo mye når du valgte å ha ubeskyttet sex med en mann som du selv har innrømt egentlig visste er som han er. Det gjør deg til en forvirrende blanding av kynisk og egoistisk for å bli gravid, og farlig naiv med tanke på at du ikke tar hans trusler på alvor. Anonymkode: 82a4e...21b Han flytter til Danmark for jobb. Anonymkode: a8bc6...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå