NiceOrNothing Skrevet fredag kl 16:27 #101 Del Skrevet fredag kl 16:27 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei! Trenger litt råd og tips. Jeg hadde en relasjon til en mann i 6 måneder. Vi hadde alltid ubeskyttet sex… Han gjorde det slutt med meg og kastet seg rett på datingapper. Han sier nå at han vil møte en annen og danne er familieliv med. Han har en sønn fra før og er skilt. Jeg fortalte han at jeg var gravid, og hans reaksjon var stygg. Han sa at han håper jeg dør, blir påkjørt, at jeg har planlagt dette og at han ikke ønsker å være involvert. Jeg har ikke planlagt det, og kommentarene hans er så klart veldig sårende. Så nå blir jeg alenemamma fordi barnefar nekter å være involvert. Jeg vet at jeg må ta selvkritikk på mye, for jeg visste innerst inne hvordan han var. Men man angrer på mannen, og ikke barnet. ❤️ Jeg har en mastergrad og 600k i grunnlønn (får også tillegg for kvelder, natt, helger og helligdager). Jeg eier bolig. Jeg har massiv støtte blant familie og venner. Så dette kan jo gå fint - eller? Jeg forstår at det selvsagt blir vanskeligere økonomisk for meg enn hva det er for andre som har to voksne i jobb og et barn. Mine spørsmål er… Har noen vært i lignende situasjon hvor barnefar endret sitt syn? Vet jeg ikke skal håpe på det. Men at han har ønsket samvær likevel? Hvilke stønader har jeg krav på? Han sier allerede nå at han nekter å betale barnebidrag og at om jeg spør om det, må vi snakkes gjennom advokater. Jeg er både glad, redd, engstelig og såret. Men vet det vokser et lite, uskyldig barn inne i meg - og tilknytningen er der allerede. Tror bare mødre selv kan forstå denne tilknytingen. Hva ville du gjort? Tar imot alle tips og råd. Takk! Anonymkode: a8bc6...d7e Tror det er tusen ganger bedre du oppdrar dette barnet alene , enn sammen med en som er så umoden . Økonomisk kommer du til å klare deg godt . Barnebidrag søker du via nav . Bare husk å oppgi han som far på fødselsattest . Du trenger ikke diskutere mer med barnefar . Snakk med nav , og søk på alt du har rett på . Lykke til ⭐️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:29 #102 Del Skrevet fredag kl 16:29 Dette har NAV mye erfaring med. Bare å ta kontakt og kreve barnebidrag. Skal du la besteforeldrene på farssiden få vite at de skal bli besteforeldre? Kanskje de kan støtte deg (pass, involvering i barnets liv osv)? Anonymkode: ce7db...9a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:33 #103 Del Skrevet fredag kl 16:33 Ta abort, og få heller barn med en far som vil ta vare på ungen. Du er egoist, og gir barnet et dårlige liv allerede før fødselen. Anonymkode: 16ce3...285 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:04 #104 Del Skrevet fredag kl 17:04 Har ikke lest hele tråden, men jeg ville latt være å skrive navnet hans på farskapsattesten. Si du ikke vet. For barnet og din egens sikkerhet er det ikke verdt det. Anonymkode: 7b88a...4be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet fredag kl 17:14 #105 Del Skrevet fredag kl 17:14 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, men håper han forandrer seg… Anonymkode: a8bc6...d7e 😂😂😂😂. Sorry men det gjør ikke folk 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:32 #106 Del Skrevet fredag kl 17:32 Men planla du dette hele veien siden dere kun hadde ubeskyttet sex? Anonymkode: 7f1a0...23a 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:34 #107 Del Skrevet fredag kl 17:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for fin melding ❤️ Denne mannen er kirurg og jeg synes dermed han burde betale i hvert fall noe (vil ikke at det skal gå utover det andre barnet). Men likevel. hvordan har det vært for deg at han har hatt sporadisk kontakt med barnet ditt? Og hvordan er det for barnet? Anonymkode: a8bc6...d7e Hvis han skal flytte til utlandet trenger han ikke nødvendigvis betale barnebidrag, for staten klarer ikke kreve det inn. Kjenner noen med en udugelig barnefar i utlandet som ikke betalte frivillig. Det er et land i Europa. Han kunne ikke tvinges til å betale, og hun tjente for mye til å få bidragsforskudd fra staten. Så hun fikk null og niks i bidrag fra noen, og far slapp å betale noe som helst. Anonymkode: f5be2...797 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:36 #108 Del Skrevet fredag kl 17:36 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har ikke lest hele tråden, men jeg ville latt være å skrive navnet hans på farskapsattesten. Si du ikke vet. For barnet og din egens sikkerhet er det ikke verdt det. Anonymkode: 7b88a...4be Men han vet at hun er gravid. Og hvis han vil, kan han kreve farskapstest, og da blir han ført opp som far. Med alle rettigheter det medfører. Sikkerhetsmessig har det dermed ingen betydning. Det er heller ikke riktig ovenfor barnet. TS VET jo hvem som er far, han bør betale for barnet sitt, og barnet har rett på arv. Anonymkode: f5be2...797 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:42 #109 Del Skrevet fredag kl 17:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke gjør dette. Ikke frarøv barnet ditt farsarven. Anonymkode: 18995...e3b Far var narkoman, regner ikke med at det var noe å hente. Ikke alle som har noen /noe å arve. Går fint med de fleste likevel. Anonymkode: e960c...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:49 #110 Del Skrevet fredag kl 17:49 Hvorfor vil du deg selv og barnet så vondt! Ta abort og finn en bedre mann å få barn med Anonymkode: c5c4a...2e0 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:51 #111 Del Skrevet fredag kl 17:51 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, da får han ikke være involvert da. Er ikke desperat, men de som ikke har forståelse for at abort er et vanskelig valg, er jo mildt sagt spesielle selv… Anonymkode: a8bc6...d7e Du ble jo gravid med vilje, så argumentet med at du ikke «orker» abort gjelder ikke for deg!!! Hyklersk! Anonymkode: d7dd6...ff5 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:54 #112 Del Skrevet fredag kl 17:54 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Okei. Barnet må kanskje vokse opp uten en far, men barnet vil få ubetinget kjærlighet fra meg. Anonymkode: a8bc6...d7e Typisk overromantiserring og fortrenging av sannhet. Alle kvinner som presser på med egne ønsker om barn beskytter eget dårlig valg med «morskjærlighet» og tilsidesetter fars mulighet til å velge barn og kjærlighet i samme hus. Anonymkode: d7dd6...ff5 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet fredag kl 18:05 #113 Del Skrevet fredag kl 18:05 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Typisk overromantiserring og fortrenging av sannhet. Alle kvinner som presser på med egne ønsker om barn beskytter eget dårlig valg med «morskjærlighet» og tilsidesetter fars mulighet til å velge barn og kjærlighet i samme hus. Anonymkode: d7dd6...ff5 Er da mange barn som vokser lykkelig opp med en foreldre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:15 #114 Del Skrevet fredag kl 18:15 Til dere som oppfordrer til abort…. Hvem tror dere at dere er. Det er ikke det hun spør om. Barn kan ha et like bra liv med en forelder. Det er mange som av ulike årsaker ender opp med det, enten på denne måten eller andre måter. Folk kan falle fra underveis. Når som helst. Livet skjer. Her gjelder det å være vinden i ryggen, det er det som trenges ❤️ Anonymkode: 5034d...61b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:18 #115 Del Skrevet fredag kl 18:18 Du kan ikke ha jobb på skift når du er alenemor. Uansett hvor mye folk rundt deg sier at de skal stille opp. Ting endrer seg. Du kan også risikere å måtte sende det mest dyrebare du har til en mann du ikke kan stole på 50% av tiden. Dette må du tenke nøye gjennom. Anonymkode: dad40...19b 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:20 #116 Del Skrevet fredag kl 18:20 NiceOrNothing skrev (1 time siden): Tror det er tusen ganger bedre du oppdrar dette barnet alene , enn sammen med en som er så umoden . Økonomisk kommer du til å klare deg godt . Barnebidrag søker du via nav . Bare husk å oppgi han som far på fødselsattest . Du trenger ikke diskutere mer med barnefar . Snakk med nav , og søk på alt du har rett på . Lykke til ⭐️ Tusen, tusen takk! Jeg skal gjøre det ❤️ Anonymkode: a8bc6...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:21 #117 Del Skrevet fredag kl 18:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette har NAV mye erfaring med. Bare å ta kontakt og kreve barnebidrag. Skal du la besteforeldrene på farssiden få vite at de skal bli besteforeldre? Kanskje de kan støtte deg (pass, involvering i barnets liv osv)? Anonymkode: ce7db...9a8 Jeg har aldri møtt dem. Så jeg kan ikke være den som informerer dem. De får gjerne møte barnet, ja. Anonymkode: a8bc6...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:22 #118 Del Skrevet fredag kl 18:22 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Men planla du dette hele veien siden dere kun hadde ubeskyttet sex? Anonymkode: 7f1a0...23a Nei. Har hatt mye uregelmessigheter i mens. Og trodde helt ærlig ikke jeg kunne bli gravid. Anonymkode: a8bc6...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:23 #119 Del Skrevet fredag kl 18:23 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvis han skal flytte til utlandet trenger han ikke nødvendigvis betale barnebidrag, for staten klarer ikke kreve det inn. Kjenner noen med en udugelig barnefar i utlandet som ikke betalte frivillig. Det er et land i Europa. Han kunne ikke tvinges til å betale, og hun tjente for mye til å få bidragsforskudd fra staten. Så hun fikk null og niks i bidrag fra noen, og far slapp å betale noe som helst. Anonymkode: f5be2...797 I følge NAV sine sider så samarbeider danmark og Norge, slik at det kan kreves inn. Anonymkode: a8bc6...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:23 #120 Del Skrevet fredag kl 18:23 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, han har høyt lønnet jobb. Jobber som kirurg. Anonymkode: a8bc6...d7e Du kommer til å bli husket blant alle som ho der som gikk etter en med høy lønn og status kun for å bli gravid. Det vil også et eventuelt barn få vite. Anonymkode: 002d3...410 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå