Gå til innhold

Er i uke 6 og vet allerede nå at jeg blir alenemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Maleficenta skrev (25 minutter siden):

Vil du at han skal ha samvær når han sa han ønsket deg død når du sa du var gravid?? 

Nei, men håper han forandrer seg… 

Anonymkode: a8bc6...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

For en kald dust, men er han slik er det best å ikke involvere ham utover barnebidrag. En dårlig forelder nummer to er verre enn å bare ha én. Selv er jeg alenepappa, tjener litt mindre enn deg og får null i barnebidrag – vi klarer oss kjempefint. Får jo litt ekstra barnetrygd og betaler nesten ingenting for barnehage/SFO. Har ellers familie og bekjente i ryggen. Jeg har ikke klart å finne noen selv, men de få alenemødrene jeg vet om har dessuten funnet kjærligheten igjen innen få år.

Anonymkode: 67a29...cb1

Tusen takk for oppløftende melding ❤️ Alenepappaer er tøffe! Du er sterk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, skal være ærlig og synes jeg det er ufint for ungen å vokse opp uten en far 

Anonymkode: e60eb...27e

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dessverre et for tøft valg for meg…

Så det er enklere å gå for en tilværelse som alenemor og kranglete idiot av en far i 18 år framover? 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk en kontrabeskjed av han nå. Nå har de tydeligvis en stabil relasjon og god kontakt…. nå er jeg roten til alt vondt og alle problem.

Da vet du hva du - og dessverre det ev. barnet du velger å gi en slik far - har foran dere.

Han kommer til å skape et helvete for deg, og det vil også gå utover barnet.

All forståelse for at det er tøft å ta abort, jeg hadde slitt selv om jeg var i din situasjon. Men å med viten og vilje velge en så ustabil mann som far til ditt barn, en mann som faktisk truer deg også, det er veldig uansvarlig av deg, og ikke minst egoistisk. Du påfører på denne måten barnet store konflikter i livet, og du gjør det vel vitende om at dette blir tøft for barnet også.

Dessverre er det ikke alt et godt nettverk rundt kan kompensere for, når far er som dette. Det har ikke bare min venninne, som jeg fortalte om, opplevd, men mange andre også. Slike ustabile og truende menn kan bli ditt verste mareritt i flere tiår fremover, og du bør egentlig regne med at det også vil skade det ev. barnet.

Er det ikke bedre å gi et barn et bedre utgangspunkt, når du faktisk har et valg?

Du virker naiv i måten du tilsynelatende ikke tar dette på alvor. Det virker som om du ikke forstår alvoret i det du planlegger å utsette et ev. barn for.

Anonymkode: 82a4e...21b

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
got2go skrev (8 minutter siden):

Så det er enklere å gå for en tilværelse som alenemor og kranglete idiot av en far i 18 år framover? 

Hun går ikke for bare en tilværelse som alenemor i 20 år fremover.

Hun velger en tilværelse som terrorisert alenemor,  terrorisert av en far som vil skade både henne og barnet.

En mann som faktisk ønsker henne død (noe hun burde gå til politiet med, men sikkert ikke gjør) på en slik måte at det kan ses på som trusler.

Det å få dette barnet er uforsvarlig, etter min mening, ikke bare for henne selv, men først og fremst for dette potensielle barnet.

Hun er nå kommet så kort på vei at det å ta abort nå er enklere enn om det utsettes.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun går ikke for bare en tilværelse som alenemor i 20 år fremover.

Hun velger en tilværelse som terrorisert alenemor,  terrorisert av en far som vil skade både henne og barnet.

En mann som faktisk ønsker henne død (noe hun burde gå til politiet med, men sikkert ikke gjør) på en slik måte at det kan ses på som trusler.

Det å få dette barnet er uforsvarlig, etter min mening, ikke bare for henne selv, men først og fremst for dette potensielle barnet.

Hun er nå kommet så kort på vei at det å ta abort nå er enklere enn om det utsettes.

Jeg er helt enig her, men ts syns abort visstnok er sååå vanskelig og tungt. Selv om alternativet ikke kommer til å bli noe bedre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til opplysning så kan du i verste fall ende opp med å stå uten barnehageplass frem til august/september 2027. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da vet du hva du - og dessverre det ev. barnet du velger å gi en slik far - har foran dere.

Han kommer til å skape et helvete for deg, og det vil også gå utover barnet.

All forståelse for at det er tøft å ta abort, jeg hadde slitt selv om jeg var i din situasjon. Men å med viten og vilje velge en så ustabil mann som far til ditt barn, en mann som faktisk truer deg også, det er veldig uansvarlig av deg, og ikke minst egoistisk. Du påfører på denne måten barnet store konflikter i livet, og du gjør det vel vitende om at dette blir tøft for barnet også.

Dessverre er det ikke alt et godt nettverk rundt kan kompensere for, når far er som dette. Det har ikke bare min venninne, som jeg fortalte om, opplevd, men mange andre også. Slike ustabile og truende menn kan bli ditt verste mareritt i flere tiår fremover, og du bør egentlig regne med at det også vil skade det ev. barnet.

Er det ikke bedre å gi et barn et bedre utgangspunkt, når du faktisk har et valg?

Du virker naiv i måten du tilsynelatende ikke tar dette på alvor. Det virker som om du ikke forstår alvoret i det du planlegger å utsette et ev. barn for.

Tror nok barnefar aldri vil være involvert. Virkelig ikke. Så tror ikke han lager et helvete for oss. Dessuten, han skal flytte til et annet land. Og disse truende meldingene han sender meg, er nok en handling gjort i affekt. Tror ikke han oppriktig ønsker meg død, men han vil ikke være en del av dette valget. Det får være hans valg. Han er 41 år og kommer nok aldri til å forandre seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var i samme situasjon og tok abort. Angret sykt på dette i etterkant når jeg ble mor og ble alene. Ser at det går helt fint, og hadde gått helt fint tidligere også. Det er kanskje vell så greit å basere seg på å være alene, og ville gjerne unngått å involvert han om han ikke vil, men kanskje han endrer seg senere? Barnebidrag får du uansett gjennom Nav. Før han opp som far. Rapporter til Nav søknad om barnebidrag. Statens innkreving krever inn om han ikke vil betale. Han vil kunne ha rett på samvær om han ønsker senere, helt uvisst om han vil ha mer ansvar senere, det er bare ham som vet. Men å være alenemor helt alene går helt fint, da står du for alle beslutninger selv som er mye enklere. 

Anonymkode: 80b7a...5d2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være aleneforelder i seg selv går som regel greit Det som høres ut som om kommer til å skape problemer her, er det at barnets far høres kranglete og vanskelig ut. Du har sett hvordan han holder på og kriger med moren til det barnet han allerede har, og det er vel ingen grunn til å tro at han vil bli noe enklere å samarbeide med for deg. Fyren har allerede sagt at han håper du dør (!). Det er virkelig ikke normal oppførsel. Hvis du får barnet, må du forholde deg til dette mennesket i minst 18 år, egentlig så lenge dere begge lever. Ønsker du virkelig det? Jeg ville tenkt meg veldig, veldig godt om her.

Velger du å beholde, ville jeg ikke forventa noe fra fyren, bortsett fra barnebidrag - som alle MÅ betale (ikke mulig å komme seg unna det med advokat, det vet alle advokater, så det er bare tomme trusler), men det kan du kreve inn via NAV, uten å ta kontakt med fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var i samme situasjon og tok abort. Angret sykt på dette i etterkant når jeg ble mor og ble alene. Ser at det går helt fint, og hadde gått helt fint tidligere også. Det er kanskje vell så greit å basere seg på å være alene, og ville gjerne unngått å involvert han om han ikke vil, men kanskje han endrer seg senere? Barnebidrag får du uansett gjennom Nav. Før han opp som far. Rapporter til Nav søknad om barnebidrag. Statens innkreving krever inn om han ikke vil betale. Han vil kunne ha rett på samvær om han ønsker senere, helt uvisst om han vil ha mer ansvar senere, det er bare ham som vet. Men å være alenemor helt alene går helt fint, da står du for alle beslutninger selv som er mye enklere. 

Anonymkode: 80b7a...5d2

Har han rett på samvær selv om han bor utenlands? Takk for meldingen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk en kontrabeskjed av han nå. Nå har de tydeligvis en stabil relasjon og god kontakt…. nå er jeg roten til alt vondt og alle problem.

Så han viser nok en gang at han er ustabil. 

Han anklager deg for å være roten til alt vondt. Da kan du bare tenke deg hva han kan finne på å si til ungen om deg. Når og hvis det blir samvær, er han i stand til å snu ungen mot deg og vipps så bor ungen hos han. Dette er tydeligvis en smart og oppegående kar som er vant til å få viljen sin, antakeligvis ganske manipulerende av seg vil jeg faktisk tro. Det ligger til yrket hans... 

Jeg har selv en ung med en fyr som kaller meg roten til alt ondt, og tro meg. Jeg skulle ønske jeg kunne gått tilbake i tid og tatt et annet valg. Han sa 'hvis hitler kunne, hadde han snudd seg i grava om han hadde sett hvordan jeg oppførte meg'. Det var da på familievernkontoret. Vi har hatt politet på døra, anmeldt han uten at det resulterer i noe, drapstrusler, mange rettssaker og mye mer. Det har vært rolig i ett år seg, ungen er tenåring. Det har kun roet seg fordi han har funnet noen andre å plage, han har fått unge med ei anna... Men jeg ser på nettet at de ikke bor sammen lenger, så bare venter på at det skal smelle igjen. Heldigvis bor vi ikke på i samme landsdel lenger!  

Anonymkode: 9793a...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Far har rett på samvær helt til en dommer sier noe annet. 

Anonymkode: 9793a...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i alle dager ønsker du å sette deg selv og ungen i denne situasjonen?

Anonymkode: 7736f...3bb

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke klart å være alenemor må jeg helt ærlig si nå når jeg har en baby som krever ekstremt mye. De dagene jeg er alene med babyen fordi mannen må jobbe hele dagen, så er jeg ødelagt i flere dager. Jeg fikk et barn med kolikk som fremdeles har det og er 5 måneder nå. Når man ikke har sovet stort på snart et halvt år så er det tøft må jeg si, og det kan godt være sånn her i mange måneder til. 

Jeg tenker at man kan si man har massiv støtte etc og det har vi og i foreldrene våre, men de kunne jo ikke kommet hit hver eneste dag liksom. Vi fikk avlastning et par timer noen dager i uka på det aller verste, men ikke mer enn det. 

Jeg tenker at 6 uker på vei kan man jo ta abort fortsatt. 

Anonymkode: d4350...46c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dessverre et for tøft valg for meg…

Så det er lettere for deg å få barne inn i det utrygge, istedefor at du skal være den voksne her å ta det vanskelige valget.

Anonymkode: 12be0...e52

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er barnet som har rett på samvær med sin far og det er mye som skal til for å nekte det hvis faren ber om det.

Så lenge du krever bidrag kommer han nok til å gjøre livet surt for deg. Både ved å be om samvær, sikkert hele omsorgen og å anmelde deg for diverse. Synes jo ikke han skal slippe unna plikter fordi han er truende, voldelig og ufin. Men du får vurdere om bidraget er verdt en 18 års kamp. Det kan jo hende han lar deg og barnet være i fred hvis du lar han være i fred.

Anonymkode: 7e977...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (4 timer siden):

Hvorfor hadde dere ubeskyttet seg så lenge om dere ikke ville bli gravid? Oh dere vært sammen i 6 mnd?

Vil du beholde?

Og visste at mannen ikke egnet seg?

Anonymkode: c94b1...657

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tror nok barnefar aldri vil være involvert. Virkelig ikke. Så tror ikke han lager et helvete for oss. Dessuten, han skal flytte til et annet land. Og disse truende meldingene han sender meg, er nok en handling gjort i affekt. Tror ikke han oppriktig ønsker meg død, men han vil ikke være en del av dette valget. Det får være hans valg. Han er 41 år og kommer nok aldri til å forandre seg. 

Unnskyld meg, men så naiv er det ikke lov å være hvis du skal bli mor!

Du vet utmerket godt at denne mannen har laget helvete for sitt første barns mor.

Nå er du den han vil skape problemer for, og du tror han ikke mener alvor - selv om han til og med har vært tydelig på at han ønsker deg (og dermed barnet...) død, og truer med å lage helvete for deg.

Du sier det selv - han kommer aldri til å endre seg. Det er det eneste du har rett i.

Å da sette et barn til verden, vel vitende om dette, det er uforsvarlig, uansvarlig og svært egoistisk!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...