AnonymBruker Skrevet 26. april #161 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og til deg over, c99: hun kommer ikke til å bli sykehusets hore. Ærlig talt, håper du skammer deg over å skrive noe så stygt og usant. Jeg jobber på sykehus og har gjort det i årevis, og vi snakker IKKE sånn om pasientene. Det er et tilbud om abort i dette la det ved uplanlagt/uønsket svangerskap, ingen abortplikt. Heldigvis!! Anonymkode: d84ab...8f7 Unnskyld meg men hvor dum er du? Jeg snakker om henne som ANSATT, ikke pasient. TS er åpenbart ansatt og har møtt denne fyren via jobb på samme sted. Og joda, da er det nok godt kjent innad i miljøet at hun like han, har lagt seg etter han og «tilfeldigvis» blitt gravid, så han nå må rømme utenlands for å komme unna henne. Og da får hun det ryktet. Hvordan du klarer å blandet pasienter inn i det her forstår jeg ikke. Anonymkode: 8bb66...c99 2 7
AnonymBruker Skrevet 26. april #162 Skrevet 26. april Hvilke stønader har jeg krav på? Han sier allerede nå at han nekter å betale barnebidrag og at om jeg spør om det,må vi snakkes gjennom advokater. Du har jo ikke rett på stønader, annet enn utvidet barnetrygd. NAV skal jo ikke dekke det at du har hatt sex uten beskyttelse, og gjort et helt bevisst valg? Du er i full jobb og har full inntekt, så det blir jo ikke endret? Du får fars permisjonsuker, slik at du får være hjemme hele permisjonstida. Barnebidrag kan du jo kreve, men han ønsker jo ikke å bli far? For en mølje! Anonymkode: 4b2e5...746 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #163 Skrevet 26. april Selvfølgelig så har dere begge planlagt nøye å få dette barnet, når ingen av dere har brukt prevensjon. Eller tror dere at babyer kommer med storken? Anonymkode: f7b7f...bac 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #164 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg hadde ikke valgt denne mannens gener videreført til mitt barn. For ustabil fyr, hvilke utfordringer får barnet? Om du er seks uker på vei, det er enkelt å løse. Det finnes gode menn i verden, dette er ikke en av dem. Anonymkode: 4b2e5...746 TS høres heller ikke spesielt ressurssterk ut, som ikke har skjønt at ubeskyttet sex fører til graviditet. Min mann og jeg har 2 barn. Det ene bedriver toppidrett på høyt nivå som koster oss 100 000 kr per år, og det er enorme mengder med kjøring og helger med konkurranser. Det andre barnet vårt har en gjennomgripende utviklingsforstyrrelse, med alt som det innebærer av ekstra møter og oppfølging, og stor sorg over alt som ikke vil bli. Vi foreldre henger nesten ikke sammen. At TS med viten og vilje går inn for å bli fattig alenemor i dagens samfunn er mer enn jeg klarer å begripe. Anonymkode: f7b7f...bac 6 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #165 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Unnskyld meg men hvor dum er du? Jeg snakker om henne som ANSATT, ikke pasient. TS er åpenbart ansatt og har møtt denne fyren via jobb på samme sted. Og joda, da er det nok godt kjent innad i miljøet at hun like han, har lagt seg etter han og «tilfeldigvis» blitt gravid, så han nå må rømme utenlands for å komme unna henne. Og da får hun det ryktet. Hvordan du klarer å blandet pasienter inn i det her forstår jeg ikke. Anonymkode: 8bb66...c99 Vel, jeg har en kollega som fikk et barn etter et liknende forhold som ts, og ingen snakker noe stygt om henne heller. Snarere tvert imot. Så det falt meg ikke inn🤷♀️ Har ikke lest hele tråden, så visste ikke at hun jobbet på sykehus. Men her jeg jobber tenker vi ikke sånn om kollegaene våre. Glad jeg ikke jobber samme sted som deg. Anonymkode: d84ab...8f7 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #166 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har ikke planlagt dette eller gjort det bevisst. Dere overdriver VELDIG! Han er ingen voldelig mann på den måten. Og han er faktisk en god pappa til sin sønn. Ja, kommentaren om at han ønsker meg død svir vanvittig mye og gjør vondt langt inne i hjerterota. Men alt er jo på tekstmelding, heldigvis. Jeg tror oppriktig han ikke vil ha noe med barnet å gjøre. Virkelig. Han har ikke den form for empati og pliktfølelse. Dessuten har han sitt andre barn 50/50 og en jobb som er mer krevende enn andres jobber. Anonymkode: a8bc6...d7e La meg gjette, han er leeeege, mens du er en yngre sykepleier 🤣 Virkelig en ekte klassiker! Unge sykepleiere som legger seg etter leger er ikke noe nytt. Så utrolig pinlig. Anonymkode: f7b7f...bac 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #167 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Unnskyld meg men hvor dum er du? Jeg snakker om henne som ANSATT, ikke pasient. TS er åpenbart ansatt og har møtt denne fyren via jobb på samme sted. Og joda, da er det nok godt kjent innad i miljøet at hun like han, har lagt seg etter han og «tilfeldigvis» blitt gravid, så han nå må rømme utenlands for å komme unna henne. Og da får hun det ryktet. Hvordan du klarer å blandet pasienter inn i det her forstår jeg ikke. Anonymkode: 8bb66...c99 Eller man kan snakke om drittsekken som rømte fra ansvaret sitt, og som gir langt faen i barnet sitt…? Ikke at jeg liker å baksnakke kolleger på den måten, men vet hvem av disse to som hadde fått mest tyn på min arbeidsplass. Anonymkode: 9fe96...148 4
AnonymBruker Skrevet 26. april #168 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Barnefar er kirurg, ikke narkoman? Hva i all verden? Anonymkode: a8bc6...d7e Dette var et svar på mitt innlegg at en kunne skrive "far ukjent " på fødselsattest. Som en jeg kjente gjorde. Ikke om ts sin eks Anonymkode: e960c...e33
AnonymBruker Skrevet 26. april #169 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Takk for innspill. Jeg opplever det som ganske sterkt å høre at det å ønske å beholde et barn kan tolkes som egoisme. For mange er det motsatte sant: å avslutte et svangerskap mot sitt eget ønske fordi den andre parten "ikke gidder å forholde seg til det" kan være både traumatisk og dypt urettferdig. Kanskje problemet ikke er at noen «påfører» noen et barn, men at vi ikke tar hverandres følelser og ansvar alvorlig nok fra starten av.Det er lett å si at begge skal være enige, men virkeligheten er sjelden så ryddig. Når to mennesker velger å ha sex uten 100 % sikker prevensjon, vet begge at graviditet er en mulig konsekvens. Husker han sa etter siste samleie at «jeg vil ikke høre at du om 1 måned er gravid». Det er ikke påtvungent, det er en risiko man sammen har valgt å ta. Og barnet—hvis det blir til—er faktisk en realitet, ikke et argument i en diskusjon. Anonymkode: a8bc6...d7e Hvis man med viten og vilje har ubeskyttet sex, da blir man jo planlagt gravid. Er det mulig… Anonymkode: 3e734...407 3 1
Gorgonzola Skrevet 26. april #170 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei! Trenger litt råd og tips. Jeg hadde en relasjon til en mann i 6 måneder. Vi hadde alltid ubeskyttet sex… Han gjorde det slutt med meg og kastet seg rett på datingapper. Han sier nå at han vil møte en annen og danne er familieliv med. Han har en sønn fra før og er skilt. Jeg fortalte han at jeg var gravid, og hans reaksjon var stygg. Han sa at han håper jeg dør, blir påkjørt, at jeg har planlagt dette og at han ikke ønsker å være involvert. Jeg har ikke planlagt det, og kommentarene hans er så klart veldig sårende. Så nå blir jeg alenemamma fordi barnefar nekter å være involvert. Jeg vet at jeg må ta selvkritikk på mye, for jeg visste innerst inne hvordan han var. Men man angrer på mannen, og ikke barnet. ❤️ Jeg har en mastergrad og 600k i grunnlønn (får også tillegg for kvelder, natt, helger og helligdager). Jeg eier bolig. Jeg har massiv støtte blant familie og venner. Så dette kan jo gå fint - eller? Jeg forstår at det selvsagt blir vanskeligere økonomisk for meg enn hva det er for andre som har to voksne i jobb og et barn. Mine spørsmål er… Har noen vært i lignende situasjon hvor barnefar endret sitt syn? Vet jeg ikke skal håpe på det. Men at han har ønsket samvær likevel? Hvilke stønader har jeg krav på? Han sier allerede nå at han nekter å betale barnebidrag og at om jeg spør om det, må vi snakkes gjennom advokater. Jeg er både glad, redd, engstelig og såret. Men vet det vokser et lite, uskyldig barn inne i meg - og tilknytningen er der allerede. Tror bare mødre selv kan forstå denne tilknytingen. Innlegg som dette er vel selve grunnsteinen til at hele dette forumet ble etablert, så kvinner kan gasse seg i medsøstre som ikke tar ansvar for sitt eget liv, samtidig som det forventes at samfunnet hjelper dem og flertallet av medsøstrene kaster hjerte emojis mens mindretallet finner frem moralfingeren, med dertil påfølgende tastaturhuggeri. Gratulerer 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #171 Skrevet 26. april Gorgonzola skrev (20 minutter siden): Innlegg som dette er vel selve grunnsteinen til at hele dette forumet ble etablert, så kvinner kan gasse seg i medsøstre som ikke tar ansvar for sitt eget liv, samtidig som det forventes at samfunnet hjelper dem og flertallet av medsøstrene kaster hjerte emojis mens mindretallet finner frem moralfingeren, med dertil påfølgende tastaturhuggeri. Gratulerer Det var jo akkurat dette denne tråden trengte nå, litt metaanalyse. Da er den komplett. Kos deg med popkorn. Anonymkode: 9bb5f...751 1
Gorgonzola Skrevet 26. april #172 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det var jo akkurat dette denne tråden trengte nå, litt metaanalyse. Da er den komplett. Kos deg med popkorn. Anonymkode: 9bb5f...751 Bukker og takker 🙇♂️
AnonymBruker Skrevet 26. april #173 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor gammel er du ts? Er du redd du ikke blir gravid igjen? Anonymkode: c1fe5...b69 Ja. 34. Anonymkode: a8bc6...d7e
AnonymBruker Skrevet 26. april #174 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Unnskyld meg men hvor dum er du? Jeg snakker om henne som ANSATT, ikke pasient. TS er åpenbart ansatt og har møtt denne fyren via jobb på samme sted. Og joda, da er det nok godt kjent innad i miljøet at hun like han, har lagt seg etter han og «tilfeldigvis» blitt gravid, så han nå må rømme utenlands for å komme unna henne. Og da får hun det ryktet. Hvordan du klarer å blandet pasienter inn i det her forstår jeg ikke. Anonymkode: 8bb66...c99 Oi. Herregud for en stygg kommentar. Vi møttes i utlandet. Ikke via jobb. Har ikke lagt meg etter han. Han lå an på meg først. Anonymkode: a8bc6...d7e 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #175 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel, jeg har en kollega som fikk et barn etter et liknende forhold som ts, og ingen snakker noe stygt om henne heller. Snarere tvert imot. Så det falt meg ikke inn🤷♀️ Har ikke lest hele tråden, så visste ikke at hun jobbet på sykehus. Men her jeg jobber tenker vi ikke sånn om kollegaene våre. Glad jeg ikke jobber samme sted som deg. Anonymkode: d84ab...8f7 Takk ❤️ Anonymkode: a8bc6...d7e 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #176 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men han vet at hun er gravid. Og hvis han vil, kan han kreve farskapstest, og da blir han ført opp som far. Med alle rettigheter det medfører. Sikkerhetsmessig har det dermed ingen betydning. Det er heller ikke riktig ovenfor barnet. TS VET jo hvem som er far, han bør betale for barnet sitt, og barnet har rett på arv. Anonymkode: f5be2...797 Men han er jo ikke interessert i å bli far og han virker jo gal ut ifra det TS skriver. Nå har det vært såpass mange partnerdrap i Norge de siste årene at jeg hadde gjort nødvendige forhåndsregler. Jeg er ellers enig i at barnefar i det fleste tilfeller skal betale både barnebidrag og få arv, men i dette tilfelle virker ikke mannen helt god. Derfor for sin egen sikkerhet bør hun ikke oppgi navn. Anonymkode: 7b88a...4be 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #177 Skrevet 26. april Ingen normale mennesker ønsker en gravid kvinne død eller ønsker hun skal bli påkjørt. Jeg hadde tatt det som en trussel. Det er grusomt sagt. Anonymkode: 7b88a...4be 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #178 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): La meg gjette, han er leeeege, mens du er en yngre sykepleier 🤣 Virkelig en ekte klassiker! Unge sykepleiere som legger seg etter leger er ikke noe nytt. Så utrolig pinlig. Anonymkode: f7b7f...bac Nei. Ikke sykepleier Men han er lege, ja. Anonymkode: a8bc6...d7e
AnonymBruker Skrevet 26. april #179 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Men han er jo ikke interessert i å bli far og han virker jo gal ut ifra det TS skriver. Nå har det vært såpass mange partnerdrap i Norge de siste årene at jeg hadde gjort nødvendige forhåndsregler. Jeg er ellers enig i at barnefar i det fleste tilfeller skal betale både barnebidrag og få arv, men i dette tilfelle virker ikke mannen helt god. Derfor for sin egen sikkerhet bør hun ikke oppgi navn. Anonymkode: 7b88a...4be Partnerdrap? Han hadde aldri gjort noe slikt. Her eskalerer tråden til å handle om noe helt annet. Burde han skrevet de ufine tingene? Nei. Men han handlet vel i affekt. Han er ingen trussel for min sikkerhet. Anonymkode: a8bc6...d7e
AnonymBruker Skrevet 26. april #180 Skrevet 26. april Du blir jo nødt til å forholde deg til denne drittfyren i minst 18 år fremover. Og barnet arver 50% hans gener… Jeg hadde tenkt meg godt om. Anonymkode: 6655e...807 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå