AnonymBruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Jeg jobber som sykepleier i kommune med 100% stilling fast. Er på mammapermisjon nå med 80% foreldrepenger. Jeg ser på attesten jeg ba fra min arbeidsgiver at stillingen min ble redusert til 80% da jeg begynte på permisjon. Kan det stemme? Jeg forstår at lønnen blir 80%, men stillingen er jo 100%. Når ser det ut at jeg ikke har fulltidsstilling. Påvirker det pensjonssparingen min? Det føles ikke riktig ut. Anonymkode: 6b895...675
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Dette ville jeg spurt NAV eller tillitsvalgt fra fagforeningen om. Du risikerer jo at sjefen din mener du skal komme tilbake i 80% stilling. Er du sikker på at du ikke får 80% av 80% utbetalt? Jeg er lærer fylkeskommunen og har hatt 80% foreldrepenger to ganger, uten at det har endret stillingskoden min. Anonymkode: 43fd4...f19
AnonymBruker Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april Nei, arbeidsgiver skal ikke endre stillingsprosenten din under permisjon! Dette ville jeg krevd rettet opp i med en gang. Anonymkode: ec825...75d 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april Det er feil og må korrigeres. Anonymkode: cd3ce...8d1
Hareena Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april Det er ikke bare en teknikalitet da? Hvor lønningskontor forskutterer permisjonslønn så må det kanskje stå 80 slik at utbetalingen blir iht til det de får refundert fra NAV?
AnonymBruker Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april Da jeg hadde permisjon kunne jeg velge mellom ett år i perm med 80% lønn eller 8 mnd perm med 100 % lønn. Kanskje det er noe svar her? Anonymkode: 58133...1c5
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april Hareena skrev (1 time siden): Det er ikke bare en teknikalitet da? Hvor lønningskontor forskutterer permisjonslønn så må det kanskje stå 80 slik at utbetalingen blir iht til det de får refundert fra NAV? Nei, stillingsprosent skal ikke endres Anonymkode: ec825...75d 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #8 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Da jeg hadde permisjon kunne jeg velge mellom ett år i perm med 80% lønn eller 8 mnd perm med 100 % lønn. Kanskje det er noe svar her? Anonymkode: 58133...1c5 Men dette har ikke noe mer stillingsprosent å gjøre. Ts skal ha 80 prosent lønn av sin 100 prosent stilling. Anonymkode: ec825...75d 1 1
litle_my Skrevet 25. april #9 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg jobber som sykepleier i kommune med 100% stilling fast. Er på mammapermisjon nå med 80% foreldrepenger. Jeg ser på attesten jeg ba fra min arbeidsgiver at stillingen min ble redusert til 80% da jeg begynte på permisjon. Kan det stemme? Jeg forstår at lønnen blir 80%, men stillingen er jo 100%. Når ser det ut at jeg ikke har fulltidsstilling. Påvirker det pensjonssparingen min? Det føles ikke riktig ut. Anonymkode: 6b895...675 Det du har fått, er vel et tjenestebevis som viser hvor stor stilling du har fastlønn i. Når du er i permisjon, er din reelle stillingsprosent 0%, men arbeidsgiver forskutterer lønn for 80 %. Selvsagt påvirker dette din pensjonsopptjening, for den dreier seg om hvor mange kroner du tjener, så i disse månedene utgjør din opptjening hos KLP (eller en annen pensjonsleverandør) 80 %. Dersom du skal ha tjenestebeviset til å søke jobb, vil du uansett vise til at du hadde permisjon. Står ikke dette også på tjenestebeviset ditt? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå