AnonymBruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Nei, det er ingen ny mann i bildet, og det er også uaktuelt å finne ny mann etter bruddet. Grunnen til bruddet er at forholdet har utspilt seg selv, og jeg ser ingen fremtid i forholdet lenger. Det er ingenting galt med samboer overhodet - han er snill, edruelig, morsom, god i senga, smart. Så han kommer nok ikke til å få problemer med å finne ny dame etter at vi er ferdig. Men han er sammen med meg på grunn av det praktiske. Han er et forholdsmenneske, og takler ikke å være singel så lenge (dette fant jeg ikke ut før et godt stykke ut i forholdet). Jeg er det som på en politisk korrekt måte kan kalles "en mindre pen dame", og jeg har aldri opplevd at menn er sammen med meg annet enn for å oppnå noe. Det er sårt, og jeg tror at jeg kommer til å finne mer ro hvis jeg er alene. Jeg har en grei jobb, veldig givende hobby som på ganske kort sikt blir næring og noe som jeg ønsker å drive med resten av livet; barna er store, økonomien er OK. Samboer og meg tilbringer mindre og mindre tid sammen. I starten jobbet han en del, men han var hjemme hver kveld, og vi fant på ting sammen. Så begynte han å ukependle og var hjemme i helgene. Nå har han gått ut i 13/8-turnus, og jobber gjerne 1 eller 2 dager ekstra før han kommer hjem, noe som betyr at han er enda mindre hjemme. Han vil ikke gifte seg, selv om han ikke hadde tapt noe økonomisk eller praktisk på giftemålet, enda han vet det er viktig for meg. Så jeg har kommet til det punktet at jeg egentlig får det bedre alene. Jeg føler at jeg står på stedet hvil i forholdet, og at det gir meg svært lite annet enn litt koselig omgang med prat osv, og god sex. Begge deler kan jeg unnvære, og det blir lettere for meg å være alene hele tiden enn å være alene mesteparten av tiden, og ha en "søndagskjæreste" noen dager i måneden. Jeg er veldig glad i samboer som person, og ønsker ikke å såre ham mer enn nødvendig. Jeg gruer meg derfor til å si til ham at jeg ønsker slutt. Har dere noen tips til hvordan gjøre det på mest mulig skånsom måte? Anonymkode: 7a853...fe6 10
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har dere noen tips til hvordan gjøre det på mest mulig skånsom måte? Resultatet blir uansett det samme, så det er bare å hoppe i det og stå for det du sier. Lille gullegull funker uansett ikke når man avslutter et forhold. Vær direkte og si det som det er. Jeg har mistet følelsene for deg og ønsker å avslutte forholdet. Enkelt og greit. Anonymkode: d050b...7d3 9 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Resultatet blir uansett det samme, så det er bare å hoppe i det og stå for det du sier. Lille gullegull funker uansett ikke når man avslutter et forhold. Vær direkte og si det som det er. Jeg har mistet følelsene for deg og ønsker å avslutte forholdet. Enkelt og greit. Anonymkode: d050b...7d3 Ja, resultatet blir nok det samme uansett. Jeg ønsker bare ikke å såre ham unødvendig. Det er heller ikke sant at jeg har mistet følelser for ham, men forholdet slik det er nå, fungerer ikke og tilfører ikke mitt liv noe godt. TS Anonymkode: 7a853...fe6 2 5
AnonymBruker Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, resultatet blir nok det samme uansett. Jeg ønsker bare ikke å såre ham unødvendig. Det er heller ikke sant at jeg har mistet følelser for ham, men forholdet slik det er nå, fungerer ikke og tilfører ikke mitt liv noe godt. TS Anonymkode: 7a853...fe6 Du kan mer eller miste lese opp det du skriver i hovedinnlegget. Du vil jo gjøre det slutt fordi du merker at han ikke egentlig elsker deg for den du er, men fordi han ikke vil være alene? Anonymkode: 63bba...744 11 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan mer eller miste lese opp det du skriver i hovedinnlegget. Du vil jo gjøre det slutt fordi du merker at han ikke egentlig elsker deg for den du er, men fordi han ikke vil være alene? Anonymkode: 63bba...744 Men det kommer han å benekte (jeg har tatt dette opp et par ganger allerede). Han nekter også å si hvorfor det er så viktig for ham å ikke være gift. Jeg føler at vi rett og slett ikke kommer noen vei, og at det blir lettere for meg å være alene hele tiden, uten dette "søndagskjæresteopplegget" de få dagene han er hjemme fra jobb. TS Anonymkode: 7a853...fe6 2 1
Isambard Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april (endret) Er lite kontrollsoørsmål bare: Er dette selvdestruktivt? Jeg får inntrykk av at det største problemet til TS er at hun ikke klarer å tro på at han egentlig er glad i henne. Hun omtaler seg selv som mindre pen. Hun har fått for seg at han bare er sammen med henne for å ikke være alene. Jeg lurer også veldig på hva hun skal si: Hun er glad i ham. Hun liker både der fysiske og samtalene. Endret 25. april av Isambard 14 6
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april Isambard skrev (3 minutter siden): Er lite kontrollsoørsmål bare: Er dette selvdestruktivt? Jeg får inntrykk av at det største problemet til TS er at hun ikke klarer å tro på at han egentlig er glad i henne. Hun omtaler seg selv som mindre pen. Hun har fått for seg at han bare er sammen med henne for å ikke være alene. Jeg lurer også veldig på hva hun skal si: Hun er glad i ham. Hun liker både der fysiske og samtalene. Han har takket ja til en jobb der han er borte hele tiden. Han stritter imot giftemål for harde livet, uten forklaring. Dette er ikke selvdestruktivt. Å bli i et forhold der jeg er "kjekk å ha" er derimot destruktivt. Og hva er galt med å omtale seg som mindre pen? Ikke alle mennesker er pene. Vi som ikke er pene, merker det hver dag. For dem som er normalt pene eller veldig pene, er dette veldig vanskelig å forstå. Anonymkode: 7a853...fe6 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #8 Skrevet 25. april Menn med høy intelligens er typisk mindre opptatt av utseendet. Kan det være han elsker deg for dine indre kvaliteter? Du gjør som du vil, men om forholdet er bra er det merkelig å gjøre det slutt. Er du egentlig bare bitter fordi han ennå ikke har fridd? Anonymkode: 9a31f...ac8 4 3
AnonymBruker Skrevet 25. april #9 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Menn med høy intelligens er typisk mindre opptatt av utseendet. Kan det være han elsker deg for dine indre kvaliteter? Du gjør som du vil, men om forholdet er bra er det merkelig å gjøre det slutt. Er du egentlig bare bitter fordi han ennå ikke har fridd? Anonymkode: 9a31f...ac8 Hvis han elsker meg, så er det veldig rart at han tilbringer mindre og mindre tid med meg, helt frivillig (han hadde andre jobbtilbud, men valgte dette med turnusen), og at han hardnakket nekter å gifte seg. Selv om jeg var veldig åpen helt fra starten av forholdet at langvarig samboerskap ikke er noe for meg. Jeg er ikke bitter. Det er jeg som har fridd, og han sa nei. På spørsmål om hvorfor det er viktig for ham å være ugift, svarer han ikke noe fornuftig, men heller prøver å vri samtalen på helt andre temaer. Han har heller ikke forklart hvorfor han valgte jobb med turnus som gjør at han er svært lite hjemme, av tre jobbtilbud der to andre innebar at han var hjemme flere dager hver uke. Lønnsforskjellen mellom turnusjobben og de to andre var på rundt 50 000 per år, altså ikke akkurat utslagsgivende for de aller fleste. TS Anonymkode: 7a853...fe6 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #10 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det kommer han å benekte (jeg har tatt dette opp et par ganger allerede). Han nekter også å si hvorfor det er så viktig for ham å ikke være gift. Jeg føler at vi rett og slett ikke kommer noen vei, og at det blir lettere for meg å være alene hele tiden, uten dette "søndagskjæresteopplegget" de få dagene han er hjemme fra jobb. TS Anonymkode: 7a853...fe6 Har du vurdert at noen mennesker er bare sånn? Anonymkode: 2e7c2...a79
AnonymBruker Skrevet 25. april #11 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du vurdert at noen mennesker er bare sånn? Anonymkode: 2e7c2...a79 Selvfølgelig. Og da passer vi ikke sammen. Anonymkode: 7a853...fe6 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #12 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis han elsker meg, så er det veldig rart at han tilbringer mindre og mindre tid med meg, helt frivillig (han hadde andre jobbtilbud, men valgte dette med turnusen), og at han hardnakket nekter å gifte seg. Selv om jeg var veldig åpen helt fra starten av forholdet at langvarig samboerskap ikke er noe for meg. Jeg er ikke bitter. Det er jeg som har fridd, og han sa nei. På spørsmål om hvorfor det er viktig for ham å være ugift, svarer han ikke noe fornuftig, men heller prøver å vri samtalen på helt andre temaer. Han har heller ikke forklart hvorfor han valgte jobb med turnus som gjør at han er svært lite hjemme, av tre jobbtilbud der to andre innebar at han var hjemme flere dager hver uke. Lønnsforskjellen mellom turnusjobben og de to andre var på rundt 50 000 per år, altså ikke akkurat utslagsgivende for de aller fleste. TS Anonymkode: 7a853...fe6 Du virker bitter, gå fra ham. Anonymkode: cda0a...a78 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #13 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du virker bitter, gå fra ham. Anonymkode: cda0a...a78 Jeg skal jo gå fra ham. Mitt spørsmål i HI var hvordan ta det opp på en skånsom måte for å såre minst mulig. Anonymkode: 7a853...fe6 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #14 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skal jo gå fra ham. Mitt spørsmål i HI var hvordan ta det opp på en skånsom måte for å såre minst mulig. Anonymkode: 7a853...fe6 Den måten finnes ikke, det er en ønsketenkning. Noen vil bli såret uansett. Anonymkode: cda0a...a78 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #15 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er jeg som har fridd, og han sa nei. På spørsmål om hvorfor det er viktig for ham å være ugift, svarer han ikke noe fornuftig, men heller prøver å vri samtalen på helt andre temaer. Han har heller ikke forklart hvorfor han valgte jobb med turnus som gjør at han er svært lite hjemme, av tre jobbtilbud der to andre innebar at han var hjemme flere dager hver uke. Lønnsforskjellen mellom turnusjobben og de to andre var på rundt 50 000 per år, altså ikke akkurat utslagsgivende for de aller fleste. TS Anonymkode: 7a853...fe6 Han har allerede såret deg med å si nei da du fridde, så hvorfor er du så redd for å såre han? Det er viktig for han å ikke gifte seg, men være hjemmefra i dagevis hver uke. Er du sikker på at han ikke har noen på si? Lever et dobbeltliv? Anonymkode: 0d46f...298 8 6
AnonymBruker Skrevet 25. april #16 Skrevet 25. april Det finnes ikke en skånsom måte...bedre å ta det opp og bli ferdig med det. Lykke til, skjønner godt at du vurderer å avslutte, virker som han prioriterer deg bort Anonymkode: b196d...c68 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #17 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han har allerede såret deg med å si nei da du fridde, så hvorfor er du så redd for å såre han? Det er viktig for han å ikke gifte seg, men være hjemmefra i dagevis hver uke. Er du sikker på at han ikke har noen på si? Lever et dobbeltliv? Anonymkode: 0d46f...298 Han har ingen på si. Men det hjelper ikke, siden jeg uansett er alene på det meste. Jeg er dessverre også slik at jeg generelt er redd for å såre folk, uansett hvordan de har oppført seg mot meg tidligere. Anonymkode: 7a853...fe6
Saltbørse Skrevet 25. april #18 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har ingen på si. Men det hjelper ikke, siden jeg uansett er alene på det meste. Jeg er dessverre også slik at jeg generelt er redd for å såre folk, uansett hvordan de har oppført seg mot meg tidligere. Anonymkode: 7a853...fe6 Hvem er viktigst å lytte til? Vil mene at det er deg selv. Denne samtalen må taes, den må du velge å stå i. Om ikke er jeg redd den eneste du sårer er deg selv. 1
Elle Melle Skrevet 25. april #19 Skrevet 25. april Si til ham at: Dere vil ikke de samme tingene i livet. Du vil ha en tilstedeværende mann som prioriterer og satser på deg. Han vil jobbe borte og ikke gifte seg. Dere passer dermed ikke sammen. Dermed vil du ut av forholdet, siden det bare er han som får det han ønsker seg i denne relasjonen. 5 5
AnonymBruker Skrevet 25. april #20 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvis han elsker meg, så er det veldig rart at han tilbringer mindre og mindre tid med meg, helt frivillig (han hadde andre jobbtilbud, men valgte dette med turnusen), og at han hardnakket nekter å gifte seg. Selv om jeg var veldig åpen helt fra starten av forholdet at langvarig samboerskap ikke er noe for meg. Jeg er ikke bitter. Det er jeg som har fridd, og han sa nei. På spørsmål om hvorfor det er viktig for ham å være ugift, svarer han ikke noe fornuftig, men heller prøver å vri samtalen på helt andre temaer. Han har heller ikke forklart hvorfor han valgte jobb med turnus som gjør at han er svært lite hjemme, av tre jobbtilbud der to andre innebar at han var hjemme flere dager hver uke. Lønnsforskjellen mellom turnusjobben og de to andre var på rundt 50 000 per år, altså ikke akkurat utslagsgivende for de aller fleste. TS Anonymkode: 7a853...fe6 Var jeg deg ville jeg vært ekstremt tydelig på årsakene til at du gjør det slutt. At det handler om hans manglende evne til forpliktelse, og at du ikke ønsker søndagskjæreste. Det er helt legitime ønsker for et parforhold, og ting du har vært tydelige om hele veien. Dette gir han en sjanse, til å gå i seg selv og jobbe med det som stopper ham fra å forplikte seg til deg, hvis han greier/ønsker. Høres ut som en vond situasjon, å elske noen, men så å ikke bli respektert og valgt på de ønskene du har for samlivet. Anonymkode: a2789...52c 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå