AnonymBruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april I lys av 17 Mai snart, kjør debatt! Jeg eier allerede to bunader, men har veldig lyst på en sånn. Fordi den er rosa og fordi jeg syns begge bunadene jeg har er kjedelige. Moren min og et par venninner mener det har klikka litt for meg, men jeg tenker hvorfor ikke? Bunadene mine samler bare støv, føler jeg ville brukt denne siden den er rosa 🙂😅 Anonymkode: 1e3f3...b2b 1 1
Gjest selkie Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Festdrakt er pent, men synes det blir for dumt med innslag av palestinaskjerf o.l.
AnonymBruker Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april Hvis du har problemer med å bruke pengene dine, kan du få vipps'en min altså Anonymkode: e514e...ac0 3
AnonymBruker Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har problemer med å bruke pengene dine, kan du få vipps'en min altså Anonymkode: e514e...ac0 Haha😝🙈 Den er ikke så dyr, 1600 tror jeg det var, ikke så ille for en festdrakt som vil vare i mange år? Anonymkode: 1e3f3...b2b 3
AnonymBruker Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april Kan man ikke gå i det man vil? Om det så er en sommerkjole, bukse, bunad eller festdrakt? You do you. At du eier allerede 2 bunader forteller meg at du ikke har dårlig råd, så whats the problem??? Kjøp den festdrakten om du vil, det er liksom ditt valg uansett hvordan du vrir og vender på det. Anonymkode: b4394...51a 3
AnonymBruker Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan man ikke gå i det man vil? Om det så er en sommerkjole, bukse, bunad eller festdrakt? You do you. At du eier allerede 2 bunader forteller meg at du ikke har dårlig råd, så whats the problem??? Kjøp den festdrakten om du vil, det er liksom ditt valg uansett hvordan du vrir og vender på det. Anonymkode: b4394...51a Takk 🌸🙂! Vet det er mitt valg, var litt ute etter hva folk syns med tanke på hvem som er penest.. De jeg har fra før av Buskerud og Gudbrandsdalen. Begge arvet/fått så brukt null kr på de, jeg er ikke i kategorien god råd (Even tho i wish hehe 😅) Anonymkode: 1e3f3...b2b 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan man ikke gå i det man vil? Om det så er en sommerkjole, bukse, bunad eller festdrakt? You do you. At du eier allerede 2 bunader forteller meg at du ikke har dårlig råd, så whats the problem??? Kjøp den festdrakten om du vil, det er liksom ditt valg uansett hvordan du vrir og vender på det. Anonymkode: b4394...51a Problemet er moren min og et par venninner som jeg skrev. Også får jeg jo litt dårlig samvittighet ovenfor dem to jeg allerede har hvis jeg skal kjøpe meg en ny, men på en annen side så bruker jeg de jo ikke, de henger bare i skapet så i dont know 🙈 Anonymkode: 1e3f3...b2b
AnonymBruker Skrevet 25. april #8 Skrevet 25. april Jenta mi valgte festdrakt ovenfor bunad da hun ble konfirmert. Den var mer henne og hun var ikke i tvil da hun så den. Ser absolutt ingen grunn til å ikke eie festdrakt selv om du allerede har bunad. Anonymkode: 65650...b62 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #9 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet er moren min og et par venninner som jeg skrev. Også får jeg jo litt dårlig samvittighet ovenfor dem to jeg allerede har hvis jeg skal kjøpe meg en ny, men på en annen side så bruker jeg de jo ikke, de henger bare i skapet så i dont know 🙈 Anonymkode: 1e3f3...b2b De to ubrukte bunadene, er ikke noen andre som få arve de slik at de da faktisk kan bli brukt? Da for å få bort maset fra familien. Du bruker de jo ikke uansett, så hva skal du med de annet enn at de er arv. Kjøp deg festdrakt om du vil. Anonymkode: e514e...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #10 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jenta mi valgte festdrakt ovenfor bunad da hun ble konfirmert. Den var mer henne og hun var ikke i tvil da hun så den. Ser absolutt ingen grunn til å ikke eie festdrakt selv om du allerede har bunad. Anonymkode: 65650...b62 samme her. hu klarte ikke helt å bestemme seg for hvilken bunad og hvilke farger hu likte best av de hu kunne velge i. Og mens vi så på bilder på nett, dukket det opp en festdrakt fra Pascal og hun brøt ut; DEN vil jeg ha. veldig fin og veldig henne Anonymkode: a30a5...1b3 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #11 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): samme her. hu klarte ikke helt å bestemme seg for hvilken bunad og hvilke farger hu likte best av de hu kunne velge i. Og mens vi så på bilder på nett, dukket det opp en festdrakt fra Pascal og hun brøt ut; DEN vil jeg ha. veldig fin og veldig henne Anonymkode: a30a5...1b3 Ble Pascal her også 😃 Anonymkode: 65650...b62
AnonymBruker Skrevet 25. april #12 Skrevet 25. april Jeg har også bunad og festdrakt fra Sparkjøp. Synes festdrakten er lettere å gå med, bunaden er tung og varm. Anonymkode: 72df8...708
AnonymBruker Skrevet 25. april #13 Skrevet 25. april Gå med hva du vil? Mange bunader er direkte stygge, og da er en festdrakt å foretrekke. Bunad på 17. Mai er en relativt ny greie, og jeg mener det er helt greit å eksperimentere litt. Anonymkode: 7dfad...45f
AnonymBruker Skrevet 25. april #14 Skrevet 25. april Jeg syntes den på bildet var veldig kjedelig. 🫣 Kan du ikke bruke en farget skjorte til en av bunadene du allerede har i steden? 🤷♀️ Anonymkode: 989be...c92 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #15 Skrevet 25. april Jeg har skaffe meg min første bunad i år, og har vurdert festdrakt tidligere, men når jeg har prøvd festdraktene så har de virkelig hatt en fin passform. Det er fordelen med bunad, den er jo skreddersydd til deg, og ulempen med festdrakt er jo at de er masseprodusert og ikke får blitt sydd nøyaktig etter dine mål. Anonymkode: ef173...077 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #16 Skrevet 25. april Datteren vår fikk festdrakt fra Pascal og den er skreddersydd til henne. Utrolig flott festdrakt! Anonymkode: 2a8b1...07d
AnonymBruker Skrevet 25. april #17 Skrevet 25. april Jeg kunne også tenkt meg rosa festdrakt, og synes den fra Sparkjøp er fin. Jeg har bunad fra Rogaland, og kommer ikke til å kjøpe festdrakt på grunn av det, men synes det er flere fine på markedet. 💗 Anonymkode: 2a730...40c
AnonymBruker Skrevet 25. april #18 Skrevet 25. april Jeg har en festdrakt som er kjempedyr og fryktelig fin. Jeg synes festdrakter er en naturlig måte å ta vare på drakttradisjonen vår på, da de både kommer som skreddersydde og masseproduserte og kombinerer utvikling med tradisjon. Bunader er «frosset» i form og tid, men ingen gjenstander som brukes er upåvirkelige av nye impulser. Jeg er for eksempel veldig for omsøm av gamle broderte duker til bunadsskjorter. Anonymkode: c337d...9f9 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #19 Skrevet 25. april Jeg tenkte akkurat det samme når jeg leste den artikkelen. Jeg har rogalandsbunad, som er kjempefin. Men nå er det så mange fine festdrakter, og så mange fine skjorter, så jeg vurderer nesten å selge den. Anonymkode: 84937...aa8
AnonymBruker Skrevet 25. april #20 Skrevet 25. april Gå for det! Jeg vurderer å kjøpe en festdrakt på sparkjøp selv...har bunad, men den er for trang, og det er for sent å sy den ut i år 🤦♀️ Det som stanser meg, er frykten for å bli dømt av bunadpolitiet. Anonymkode: 7e324...3ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå