AnonymBruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Om du er invitert i selskap og den flasken ikke blir drukket- tar du den med hjem da? Anonymkode: d403d...493
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Nei. Det synes jeg virker smålig. Anonymkode: a7abd...75e 16 8
AnonymBruker Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april Nei. Om jeg gir bi til vertskapet når jeg kommer, og den ikke blir drukket så tar jeg den selvsagt ikke med meg hjem igjen. Anonymkode: 65b80...1ed 6
AnonymBruker Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april Nei. Vinflasken er det jeg bringer til vertskapet som en slags takk, en liten gest, i anledning at jeg er invitert til dem. Om de deler den med meg, eller tilbyr meg noe annet å drikke og setter akkurat den flasken jeg hadde med meg til side til en annen gang, har ingenting å si for min del. Vanligvis spør de om å dele den jeg hadde med, har jeg vel inntrykk av, men det er selvfølgelig ikke påbudt. Anonymkode: 7b946...9a2 9
AnonymBruker Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om du er invitert i selskap og den flasken ikke blir drukket- tar du den med hjem da? Anonymkode: d403d...493 Står den på bordet tas den ikke med hjem, har jeg den nedpakket som i reserve, tas den med hjem. Anonymkode: 6b253...734 8 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april Nei, det er en gave. Ofte er meningen bak min gave til dem at de nettopp ikke drikker den samme kvelden, men sparer den til en senere anledning. Anonymkode: ec85b...15b 4
AnonymBruker Skrevet 25. april #8 Skrevet 25. april Nei, vinen jeg har med, regner jeg som en gave til vertskapet. Anonymkode: edf51...5e9 4
AnonymBruker Skrevet 25. april #9 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Om du er invitert i selskap og den flasken ikke blir drukket- tar du den med hjem da? Anonymkode: d403d...493 Ikke hvis den er ment som en vertinnegave, gaver man gir tar man da ikke med hjem igjen. Anonymkode: 6b253...734 4
AnonymBruker Skrevet 25. april #10 Skrevet 25. april Det kommer helt an på. Ser mange svarer at den var gave til vertskapet men jeg drar fremdeles i mange middager/fester der man tar med egen drikke. Da er ikke vinen jeg tok med for å drikke gave til vertskapet Har kanskje med vin til dem i tillegg da, den tar man såklart ikke med hjem. Men om jeg hadde med feks noen øl og 1 vin som drikke og ikke drikker opp alt så tar jeg iblant med hjem det kommer litt an på hva slags vin det var, hvem jeg er hos og hva slags selskap det var. Større fester tar jeg med hjem. Mindre middager oftest ikke, men spør gjerne om det er noe vertskapet selv liker før jeg setter igjen for jeg drikker litt billig hvitvin og de fleste jeg kjenner liker bare dyr vin, rødvin eller ikke vin i det hele tatt, og vil helst ikke ha en vin de ikke liker. Spesielt åpnet vin setter jeg ikke igjen som søppel de må deale med om de ikke liker den selv. Anonymkode: 966c1...f94 6 6
AnonymBruker Skrevet 25. april #11 Skrevet 25. april Ikke hvis det er en vertinnegave/bidrag. Men - hvis jeg er invitert på ting og alle tar med sin egen drikke, tar jeg med meg hjem igjen, men ikke hvis det er en åpnet flaske med littegrann oppi. De fleste ønsker vel ikke fullt av åpnete flasker med vinrester uansett. Jeg synes ingenting om å ha 3-4 flasker med noen desiliter igjen. Ikke skal jeg selv ha det og ikke er det noe å gjemme på. Anonymkode: a2bd1...600 3
AnonymBruker Skrevet 25. april #12 Skrevet 25. april Tar ikke med vertinnegave hjem, tar heller ikke med hjem vin som jeg setter på bordet til alle. Men om anledningen er typ fest der alle har med egen drikke kan det godt hende uåpnet drikke blir med hjem. Anonymkode: c38b3...5dc 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #13 Skrevet 25. april Nei, jeg er ikke 19 år og student. Da tok vi med oss hjem igjen det vi ikke hadde drukket opp. Den gjerrigste fyren troppet opp dagen etter vorspielet og ville ha igjen panteflaskene sine 😂 Anonymkode: e811f...c66 6 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #14 Skrevet 25. april I all hovedsak lar jeg det stå igjen, anser det som gave til verten hvis det ikke ble tømt. Har jeg en ekstra i bag’en blir den fort med hjem. Men, hvis verten sier «dette drikkes ikke her, kan du ikke ta med og nyte den». Så kan det jo skje at jeg tar det med. Vi er glade i god vin, og drikker flere ganger i året sjeldne og dyre viner som har ligget flere år i vinskapet og er vanskelige eller umulige å kjøpe igjen. Da avtaler vi oss mellom hvordan det som ikke er tomt fordeles. Anonymkode: 39249...6e9
AnonymBruker Skrevet 25. april #15 Skrevet 25. april Nei, lar det stå. Selvsagt når det er vertinnegave, men også hvis det er "vanlig" vorspiel, hvis grunnen til at jeg ikke har drukket opp vinen er at kanskje verten har laget velkomstdrink og spandert andre ting, snacks og annen drikke. Har vel aldri skjedd at jeg ikke har drukket vinen min, så det er et helt hypotetisk spørsmål, men de ytterst få gangene det har skjedd er det pga at jeg har blitt påspandert ting av andre/verten. Anonymkode: f51bf...aa7
AnonymBruker Skrevet 25. april #16 Skrevet 25. april Jeg har med øl som egen drikke på slike sammenkomster. Det som blir til overs tar jeg med meg hjem igjen. De fleste jeg er hos drikker ikke øl, så da hadde det bare blitt stående hos dem. Anonymkode: 8a54c...d58 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #18 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, jeg er ikke 19 år og student. Da tok vi med oss hjem igjen det vi ikke hadde drukket opp. Den gjerrigste fyren troppet opp dagen etter vorspielet og ville ha igjen panteflaskene sine 😂 Anonymkode: e811f...c66 Dette! Voksne mennesker i «ordentlige jobber» gjør ikke det. Anonymkode: a99ac...e07 5
AnonymBruker Skrevet 25. april #19 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ser mange svarer at den var gave til vertskapet men jeg drar fremdeles i mange middager/fester der man tar med egen drikke. Da er ikke vinen jeg tok med for å drikke gave til vertskapet Anonymkode: 966c1...f94 Ja, det er jeg enig i at er annerledes. For meg gjaldt dette tilfeller der vertskapet jo tilbyr meg noe å drikke, enten det er min vinflaske eller noe annet, altså et helt vanlig middagsselskap. På en fest der alle tar med egen drikke skjønner jeg godt om folk tar med seg en hel vinflaske som forble uåpnet hjem. Mulig jeg ikke hadde giddet selv, men enig i at det er noe annet. Anonymkode: 7b946...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #20 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har med øl som egen drikke på slike sammenkomster. Det som blir til overs tar jeg med meg hjem igjen. De fleste jeg er hos drikker ikke øl, så da hadde det bare blitt stående hos dem. Anonymkode: 8a54c...d58 Hadde jeg ikke vudert engang, og hadde noen gjort det her hadde jeg blitt overrasket. Ingen i min krets er så gjerrige! 🤣🤣Skjønner at andre syns nordmenn er kjipe.. Anonymkode: 75afd...f18 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå