Gå til innhold

Adhd, andreklassing og strattera. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi startet på Ritalin(medikinet) først, fungerte mye bedre men matlysten gjorde at vi måtte bytte. Nå har vi startet på strattera(atomoksetin), vi legger merke til at hun er noe mer samlet, samt at det ikke er like store utbrudd. Men har forstått at virkningen kan komme sakte over tid, hvor lang tid tok det fra start til den fungerte på sitt beste? 🙂

For de som mener at barn ikke skal gå på medisin, det er ikke din avgjørelse. Med kraftig hyperaktivitet så trengs det i skoleårene fram til hun selv forstår hva adhd er og kan klare seg uten medisiner. Men det er ikke aktuelt nå. 

Anonymkode: 354e2...2bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette bør du ta med psykiateren til barnet. 

Anonymkode: 4fd08...3e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Dette bør du ta med psykiateren til barnet. 

Anonymkode: 4fd08...3e2

Tror du ikke vi gjør det? Nå etterspør jeg erfaringer, ikke legehjelp 🙄 

Skrevet (endret)

Har prøvd det. Hadde færre bivirkninger av det, men det fungerte ikke like godt for meg. Nå bruker jeg bare Ritalin en eller to dager i mnd da. Hadde aldri brukt sånne tabletter som barn, men det går vel greit så lenge barnet trives med det

Endret av Majer
Skriveleif
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (9 timer siden):

Har prøvd det. Hadde færre bivirkninger av det, men det fungerte ikke like godt for meg. Nå bruker jeg bare Ritalin en eller to dager i mnd da. Hadde aldri brukt sånne tabletter som barn, men det går vel greit så lenge barnet trives med det

Takk for svar. Når hun gikk på det som tilsvarer Ritalin beskrev hun det som perfekt. Vi alle la også merke til veldig godt at den hjalp på mye av problematikken rundt skole. Men hun spiste lite, det gjorde hun sliten og gikk ned for fort. Så her er medisin en positiv ting heldigvis, ikke noe bivirkninger på strattera heller. Men ønsker jo at det skal få en god effekt siden det hjelper på det sosiale og skole. 

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som inneholder informasjon om dosering av medisiner.

veronica<3, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...