Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et spørsmål jeg håper noen kan svare meg på.

Hvis man skriver inn på Google maps eller andre kartapper at man skal fra fra et sted til et annet så får man opp den beste/enkleste veien og i noen tilfeller får man også opp et par alternativer. 

Det jeg imidlertid lurer på er hvis man er lokalkjent og feks vet om en eller annen snarvei, vei gjennom skogen e.l.som google ikke vet så er det umulig å måle avstanden man går, sykler eller jogger. 

Finnes det en funksjon eventuelt en annen app der man bare kan tegne inn på kartet hvor man ønsker å gå / sykle / jogge og få opp avstanden det er?

Håper dere skjønner hva jeg mener.

Anonymkode: b273c...b59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På maps.google.com kan du dra/endre stien selv, med forbehold at stien faktisk er registrert hos google.

Har du smartklokke eller lignende og kjører GPS tracking mens du beveger deg imellom løypa så vil den vise avstand (så lenge du har kalibrert enheten du bruker)

Strava bruker gps lokasjonen til mobilen din, så om signalet er godt nok vil den også måle avstanden. 

Anonymkode: 4a8ea...1e0

Skrevet

Google Maps på pc. Høyreklikk og velg "mål avstand" nederst. Da kan du lage din egen rute

image.png.5611a4832bd4b180c80f5def43f5dbcb.png

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Da prøver jeg det. Tusen takk.

Anonymkode: b273c...b59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...