Gå til innhold

Stresspakke varer på butikken??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det virkelig folk som begynner å pakke varer i poser og nett før den i kassa har slått inn alt på kassa? Altså før man har betalt. Høres stress ut for meg! 

Jeg er jo ofte opptatt med å legge varer på båndet mens de blir slått inn.. 

Anonymkode: 4fe1f...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner vanligvis å pakke før alt er slått inn, ja. Står i hvert fall ikke der og venter i stedet. Det er jo mye mer stress å ikke være ferdig med pakkingen når de neste kundenes varer begynner å fylle opp pakkeområdet...

Anonymkode: 9cf70...8e3

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jja, dersom jeg er ferdig med å legge varer på båndet, og den i kassa ikke er ferdig med å bipe, så begynner jeg å pakke. Godt for alt som er unnagjort. Hva ellers er fornuftig å gjøre? Stå å se på?

Spesielt gjelder dette når det er mye frukt og grønt som den i kassa må slå inn kode på.

Anonymkode: 21c75...2e4

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Er det en foran, har jeg stort sett lagt varene på båndet før de blir slått inn. 

Anonymkode: 3b84c...cc8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresspakke?

Jeg synes det er mer stress hvis jeg venter slik at det blir kø bak meg. Jeg har ofte mange varer, og kan lett bruke lengre tid på å pakke enn kunden bak bruker på å betale. Det synes jeg er stress. Å pakke isteden for å vente mens den ansatte jobber med sitt er ikke stress i det hele tatt.

Anonymkode: 2fa75...3ef

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land er det sett på som uhøflig å ikke pakke varene fortløpende. 
har man med store barn begynner jo gjerne de å pakke…? 
men av en eller annen grunn har kulturen i Norge blitt at det står et voksent menneske og vifter med kortet og følger nøye med mens kassearbeideren scanner for harde livet. Til og med litt uhøflig å begynne å legge det i handleposer/veska før man har betalt? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det som er stresspakking. Stresspakking er når du har handlet en full handlevogn, og ikke begynner å pakke før du har betalt for varene. Da har du plutselig dårlig tid.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater når folk handler massevis og skal stå og se på at jeg slår inn alle varene og deretter ta opp hele båndet… Ofte må kundene bak deg vente på at det blir plass..

Synes ikke det er stress pakking, men en fin flyt for både deg, kasserer og resten av kundene dersom du skulle rekke å begynne å pakke litt mens jeg slår inn varer…

Anonymkode: ce351...8c6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker fortløpende dersom det er tid og rom for det, er ikke noe stress det. Men jeg kan irritere meg over de som ikke følger med mens de pakker, slik at når varene er ferdig slått inn så må de plutselig slippe alt de har i hendene, lete etter lommebok, fikle med kortet, passe på at bonus blir registrert, plutselig dukker det opp en pantelapp de hadde glemt osv. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Stresspakke?

Jeg synes det er mer stress hvis jeg venter slik at det blir kø bak meg. Jeg har ofte mange varer, og kan lett bruke lengre tid på å pakke enn kunden bak bruker på å betale. Det synes jeg er stress. Å pakke isteden for å vente mens den ansatte jobber med sitt er ikke stress i det hele tatt.

Anonymkode: 2fa75...3ef

Da blir vi stressa av ulike ting. Jeg syns det er stress og pakke mens varer blir slått inn og strekke nakken for å følge med når man kan betale.

Og så opplever jeg ikke alltid,heller sjelden,at skillepinne legges på av den foran meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (15 minutter siden):

Det er ikke det som er stresspakking. Stresspakking er når du har handlet en full handlevogn, og ikke begynner å pakke før du har betalt for varene. Da har du plutselig dårlig tid.

Nei,da kan jeg gjøre det skikkelig. Få sortert i kjøl,frys og tørrvare og slik. Så som sagt er stress forskjellig fra person til person. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (1 minutt siden):

Jeg pakker fortløpende dersom det er tid og rom for det, er ikke noe stress det. Men jeg kan irritere meg over de som ikke følger med mens de pakker, slik at når varene er ferdig slått inn så må de plutselig slippe alt de har i hendene, lete etter lommebok, fikle med kortet, passe på at bonus blir registrert, plutselig dukker det opp en pantelapp de hadde glemt osv. 

Fra den i kassa sin side, er dette en av ulempene ved å pakke fortløpende. Jeg får ikke gjort mer før kunden har betalt, så i praksis blir det liksom "full stopp" den tiden.

- Samtidig, som person av det mer distre slaget, så ender jeg fort opp med å være nettopp en slik kunde selv hvis jeg skal begynne å pakke mens kassapersonen scanner. 🫣🤣 Så jeg dømmer ingen på det området, det hadde vært hyklersk.

Anonymkode: e1ff1...211

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er det virkelig folk som begynner å pakke varer i poser og nett før den i kassa har slått inn alt på kassa? Altså før man har betalt. Høres stress ut for meg! 

Jeg er jo ofte opptatt med å legge varer på båndet mens de blir slått inn.. 

Står du og ser på at kassereren skanner alle varene, når du er ferdig med å tømme vognen…?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei,da kan jeg gjøre det skikkelig. Få sortert i kjøl,frys og tørrvare og slik. Så som sagt er stress forskjellig fra person til person. 

Er nok noe i det du sier at stress er forskjellig fra person til person. Stress for meg er at den som kommer etter meg ikke får plass til å pakke sine varer. 

Jeg legger det på båndet i den rekkefølgen jeg vil ha det i posene. Bruker en hybrid mellom vekt på varen og om det er tørr-, kjøl-, eller frysevare når jeg pakker. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner selvfølgelig å pakke så fort jeg har stablet alle varene på båndet. Noe annet ville ha vært veldig lite effektivt.

Anonymkode: 3859a...364

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnastar skrev (11 minutter siden):

Står du og ser på at kassereren skanner alle varene, når du er ferdig med å tømme vognen…?

Ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. 

Jøsses. Så du lager med vilje kø, og gjør det vanskelig for nestemann å pakke ned…?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er problemet med å være effektiv? Når jeg og mannen handler sammen så legger en på og den andre pakker. Handler jeg alene begynner jeg å pakke så fort alle varer er på båndet. Står ikke der og glor og sinker andre kunder unødig, nei

Anonymkode: 97925...5f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da blir vi stressa av ulike ting. Jeg syns det er stress og pakke mens varer blir slått inn og strekke nakken for å følge med når man kan betale.

Og så opplever jeg ikke alltid,heller sjelden,at skillepinne legges på av den foran meg. 

Da kan du vel legge på skillepinne selv? Står den foran deg i køen i veien så er «unnskyld meg» en fin åpning. 

Anonymkode: 22cf1...5cc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjelden så mye varer (eller så er jeg så treg med å legge ting på båndet) at det blir nevneverdig dødtid til å begynne pakkingen før betaling. I likhet med @17.11 irriterer jeg meg mye mer over de som er så opptatt med pakking underveis at det kommer brått og overraskende på dem at de skal betale - det er mye mer kødannende enn om de bruker litt ekstra tid på å pakke etterpå.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...