AnonymBruker Skrevet 27. april #21 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Selvsagt går de ikke ut og sier at de ansetter pedofile som miljøterapeuter. Men er ikke riktig landsdel, så får håpe for din del, at du ikke treffes på noen av det slaget. Anonymkode: c8e7c...ab3 Hæ? Blir sånne folk ansatt? Anonymkode: 05971...cec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #22 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ? Blir sånne folk ansatt? Anonymkode: 05971...cec Nei. De må levere vandelsattest på å bli ansatt på Fotenehuset. MEN, noen steder så kan nok mennesker med den type bakgrunn være brukere av huset. Anonymkode: 8abab...3b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #23 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nei. De må levere vandelsattest på å bli ansatt på Fotenehuset. MEN, noen steder så kan nok mennesker med den type bakgrunn være brukere av huset. Anonymkode: 8abab...3b5 Alle som gjør ting de ikke burde gjøre blir ikke tatt så sånn sett er ikke vandelsattesten verdt så mye mer enn papiret det er skrevet på. Digresjon men mennesker som liker å utnytte andre mennesker har en tendens til å jobbe med mennesker. Men slike drittmennesker finner man overalt, noen er ansatte og andre er brukere. Anonymkode: 5d6b9...9be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #24 Del Skrevet 28. april Du må forvente å møte alle slags folk der. I noen byer er Fontenehuset brukt for enten samfunnsstraff eller tilbakeføring fra fengsel. Og det er ikke bare små straffer de har sonet for. En av disse er en mann som har sittet i forvaring i 15 år, og dømt for 3 drapsforsøk. Han fikk nylig prøveløslatelse, men har brukt Fontenehuset i permisjon da han var i fengsel. Du har ikke rett på å vite bakgrunnen til folk her, så du kan møte hvem som helst. Jeg vil heller anbefale deg å oppsøke frivillighetsentralen eller en annen frivillig organisasjon. Du kan sjekke ut frivillig.no Anonymkode: 86ba2...32d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #25 Del Skrevet 28. april Jeg utelukket Fontenehuset helt etter jeg så den serien på tv 2 som avdekket at forvaringsdømte oppholder seg fritt på Fontenehuset. Anonymkode: 7a53a...9da 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #26 Del Skrevet 28. april Ville ikke hatt slike venner. Anonymkode: f1ec5...9be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:42 #27 Del Skrevet fredag kl 17:42 AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 10:08 PM): Er jo brukere som sliter som blir anbefalt fontenehuset, alt fra rus til psykisk sykdom å treffe på der. Tror ikke jeg ville gått for å utvide mitt nettverk der, men det er meg, jeg vet ikke hva slags situasjon du er i. Vanligvis så anbefaler man folk som er mer oppegående å finne seg en ny hobby for å treffe nye mennesker. Men jeg vet ikke hvor du er på skalaen? Finnes jo en slik venneapp og har jeg hørt, eller var det muligens facebook. Eventuelt en slik frisklivsgruppe er et godt alternativ, iallfall bedre enn fontenehuset. Anonymkode: 5d6b9...9be Frisklivsgruppe krever henvisning fra fastlegen. Anonymkode: 05971...cec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:47 #28 Del Skrevet fredag kl 17:47 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Frisklivsgruppe krever henvisning fra fastlegen. Anonymkode: 05971...cec Det varierer fra kommune til kommune samt hvor gammel du er. I min kommune trenger man ikke henvisning om man er under 25 år. Anonymkode: aaf1a...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:48 #29 Del Skrevet fredag kl 17:48 Etter å ha møtt flere av brukerne så må jeg innrømme at jeg har fått dårlig inntrykk av stedet. Det er det siste stedet jeg ville ha søkt etter venner.. Anonymkode: 2b091...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:29 #30 Del Skrevet fredag kl 23:29 Kanskje de sliter med noe av det samme som du gjør? Er jo fint å finne et fellesskap, du har ingenting å tape på å prøve. Anonymkode: 3b34b...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:12 #31 Del Skrevet søndag kl 17:12 TS her: Jeg var på omvisning(?) uka her. Fikk en dårlig følelse etter kort tid. Det var snakk om husarbeid, så da var det uaktuelt. Anonymkode: 05971...cec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:50 #32 Del Skrevet søndag kl 18:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her: Jeg var på omvisning(?) uka her. Fikk en dårlig følelse etter kort tid. Det var snakk om husarbeid, så da var det uaktuelt. Anonymkode: 05971...cec Ja, det er et jobbfellesskap der alle har oppgaver. Anonymkode: b6565...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:06 #33 Del Skrevet i går, 07:06 AnonymBruker skrev (13 timer siden): TS her: Jeg var på omvisning(?) uka her. Fikk en dårlig følelse etter kort tid. Det var snakk om husarbeid, så da var det uaktuelt. Anonymkode: 05971...cec Ja, det er en form for utnyttelse. Der møter du også mye rart av mennesker....så hold deg unna. Bli heller frivillig et annet sted. Anonymkode: 3858d...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå