isakmann Skrevet fredag kl 06:11 #1 Del Skrevet fredag kl 06:11 Jeg var veldig skeptisk på forhånd, hvordan møte med fascisten Trump skulle gå. Men de gjorde det eneste riktige. Det går ikke an å belære Trump noe som helst, spesielt ikke som fiende. Derimot går det an å påvirke han som venn. Og det har våre smarte diplomater sørget for nå. En verden styrt av Putin og Trump er skremmende, derfor litt betryggende å se seansen i går. Kritikken for at Støre smisket og ryggsleiket er faktisk fullstendig meningsløs. De som påstår dette, skjønner ingenting om hvordan diplomati fungerer. Trump er lovlig folkevalgt president, han er vert, og da oppfører gjester seg deretter. Dessuten fikk både Støre og Stoltenberg fram noe av det som skiller Norge og USA. Og vi kan regne med at mye mer ble diskutert da pressen ikke var til stede. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet fredag kl 06:17 #2 Del Skrevet fredag kl 06:17 isakmann skrev (Akkurat nå): Jeg var veldig skeptisk på forhånd, hvordan møte med fascisten Trump skulle gå. Men de gjorde det eneste riktige. Det går ikke an å belære Trump noe som helst, spesielt ikke som fiende. Derimot går det an å påvirke han som venn. Og det har våre smarte diplomater sørget for nå. En verden styrt av Putin og Trump er skremmende, derfor litt betryggende å se seansen i går. Kritikken for at Støre smisket og ryggsleiket er faktisk fullstendig meningsløs. De som påstår dette, skjønner ingenting om hvordan diplomati fungerer. Trump er lovlig folkevalgt president, han er vert, og da oppfører gjester seg deretter. Dessuten fikk både Støre og Stoltenberg fram noe av det som skiller Norge og USA. Og vi kan regne med at mye mer ble diskutert da pressen ikke var til stede. De oppførte seg egentlig som om de var partileder og finansminister for Fremskrittspartiet - så jeg er veldig fornøyd med de nye FrP'erne våre Så ser jeg at Venstre-eliten klager på at de var for underdanige - jeg så bare at Støre egentlig fikk sansen for Trumpen - de hadde jo tross alt private samtaler bak lukkede dører 😉 Jensus har jo snakket med Trumpen før - så han visste jo egentlig at Trumpen kan være hyggelig - men Støre så ut som han hadde fått månen i hodet og omsider hadde sett lyset Tipper det kommer lite kritikk av Trumpen fra Judas nå fremover....han skal jo forberede en kongelig galla for Trumpen og så skal Trumpen jo få Nobels fredspris også om en stund 😉 Så kan det jo være en bitteliten sannsynlighet for at de mest venstreradikale her i landet omsider forstår at vi har det mye bedre uten EU 😉 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isakmann Skrevet fredag kl 06:28 Forfatter #3 Del Skrevet fredag kl 06:28 Sportydame skrev (6 minutter siden): De oppførte seg egentlig som om de var partileder og finansminister for Fremskrittspartiet - så jeg er veldig fornøyd med de nye FrP'erne våre Så ser jeg at Venstre-eliten klager på at de var for underdanige - jeg så bare at Støre egentlig fikk sansen for Trumpen - de hadde jo tross alt private samtaler bak lukkede dører 😉 Jensus har jo snakket med Trumpen før - så han visste jo egentlig at Trumpen kan være hyggelig - men Støre så ut som han hadde fått månen i hodet og omsider hadde sett lyset Tipper det kommer lite kritikk av Trumpen fra Judas nå fremover....han skal jo forberede en kongelig galla for Trumpen og så skal Trumpen jo få Nobels fredspris også om en stund 😉 Så kan det jo være en bitteliten sannsynlighet for at de mest venstreradikale her i landet omsider forstår at vi har det mye bedre uten EU 😉 Vær glad ingen fra Frp var der i stedet. Ser ingen derfra med diplomatiske evner. Desuten, de venstreradikale i Norge er allerede imot EU. Opplyste mennesker derimot, skjønner at Norge faktisk er tjent med EU samarbeid, og medlemskap er et godt alternativ. 11 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet fredag kl 06:31 #4 Del Skrevet fredag kl 06:31 (endret) isakmann skrev (44 minutter siden): Vær glad ingen fra Frp var der i stedet. Ser ingen derfra med diplomatiske evner. Desuten, de venstreradikale i Norge er allerede imot EU. Opplyste mennesker derimot, skjønner at Norge faktisk er tjent med EU samarbeid, og medlemskap er et godt alternativ. "Opplyste mennesker derimot" LOL Jeg tror nok Sylvi hadde oppnådd null toll om hun hadde møtt Trump - hun kunne bare tatt med seg bilder av amerikanerne sine - hun har jo bildilla på amerikanske biler. Hun hadde nok også fortalt Trumpen at hun ville fjernet "biltollen" vår - dersom hun hadde fått bestemme 😉 Endret fredag kl 07:13 av Sportydame 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isakmann Skrevet fredag kl 06:51 Forfatter #5 Del Skrevet fredag kl 06:51 Sportydame skrev (16 minutter siden): "Opplyste mennesker derimot" LOL Jeg tror nok Sylvi hadde oppnådd null toll om hun hadde møtt Trump - hun kunne bare tatt med seg bilder av amerikanerne sine - hun har jo bildilla på amerikanske biler. Hun hadde nok også fortalt Trumpen at hun ville fjernet biltollen vår - dersom hun hadde fått bestemme 😉 Seriøst? Norge har kjøpt Teslaer i bøtter og spann. Uten at det hjelper det minste på tollen. Skulle Norge, pga Listhaugs private amerikanske biler, slippe en toll samtlige andre land USA handler med får. Og hva med litt faktasjekk før du skriver her. Norge har ikke toll på bilimport. Så hvordan fjerne noe som ikke eksisterer. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet fredag kl 07:05 #6 Del Skrevet fredag kl 07:05 isakmann skrev (13 minutter siden): Seriøst? Norge har kjøpt Teslaer i bøtter og spann. Uten at det hjelper det minste på tollen. Skulle Norge, pga Listhaugs private amerikanske biler, slippe en toll samtlige andre land USA handler med får. Og hva med litt faktasjekk før du skriver her. Norge har ikke toll på bilimport. Så hvordan fjerne noe som ikke eksisterer. Toll/Moms - samme ulla.... 😉 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet fredag kl 08:42 #7 Del Skrevet fredag kl 08:42 På et tidspunkt så det nesten ut som Støre ville sitte på fanget til Trump haha. Jeg er glad møtet gikk positivt. Det er viktig at Norge har en god relasjon til USA. Støre gjorde en god jobb der. 8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet fredag kl 08:47 #8 Del Skrevet fredag kl 08:47 Støre og Stoltenberg er uten tvil landets beste ambassadører! Støre hadde selvsagt en viktigere posisjon under møtet, og han var akkkurat passe imøtekommende og sosial. Jeg var redd de skulle være for smiskende, men de klarte å balansere. Husker da Erna og Søreide var der i 2018. Gikk helt fint da også, men situasjonen var helt annerledes da. Enda godt at det ikke var Listhaug som var der som statsminister. Tror ikke hun egner seg. FrP mangler jo fullstendig utenrikspolitisk kompetanse. Hva som ble sagt i lukket møte, vet vi ikke. Tror de norske ble lyttet til, men i hvor stor grad, gjenstår å se. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isakmann Skrevet fredag kl 18:49 Forfatter #9 Del Skrevet fredag kl 18:49 Trump har klart fascistiske trekk. Nå sist ser vi det i forbindelse med universitetene. Hitler nazifiserte tyske universitetet, nå ser vi at Trump "Trumpifiserer" amerikanske universitetet. Felles er, som er typisk fascisme, at de tåler ikke politiske motstandere, de kriminalisere dem, og kvitter seg med dem. Typisk for dette er Putin også. Bare mennesker og instruksjoner som er lydige mot "føreren" får fortsette. Trump setter ikke amerikanske interesser først, han setter Trumps interesser først. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Socketlicker Skrevet fredag kl 18:50 #10 Del Skrevet fredag kl 18:50 isakmann skrev (Akkurat nå): Trump har klart fascistiske trekk. Nå sist ser vi det i forbindelse med universitetene. Hitler nazifiserte tyske universitetet, nå ser vi at Trump "Trumpifiserer" amerikanske universitetet. Felles er, som er typisk fascisme, at de tåler ikke politiske motstandere, de kriminalisere dem, og kvitter seg med dem. Typisk for dette er Putin også. Bare mennesker og instruksjoner som er lydige mot "føreren" får fortsette. Trump setter ikke amerikanske interesser først, han setter Trumps interesser først. Han gjør ikke det, han krever kun at de følger lovene som gjelder, noe alle presidenter gjør. Å dra inn fascisme er kunnskapsløst og kun et dårlig forsøk på å sverte Trump fordi dere mangler legitime argumenter mot politikken hans. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet fredag kl 19:59 #11 Del Skrevet fredag kl 19:59 (endret) Støre og Stoltenberg gjorde en veldig god jobb. De var godt forberedt og leverte bedre enn forventet. I en farlig verden må vi ha et godt forhold til USA og EU. Det skjønner Støre og på det punktet leverer han. Støre og Stoltenberg viste at Arbeiderpartiet er et styringsparti. Småpartiene kan ha mange gode enkeltsaker, men mangler politiske talenter. Støre og Stoltenberg fikk fremhevet Norges sterke bånd til USA. Samtidig poengterte de at Norge støtter Ukraina økonomisk og politisk. De var balanserte og respektfulle. Det skal bli tøft å slå Arbeiderpartiet til høsten. Det er kjipt. Arbeiderpartiet har økt skattene, ført en rævva energipolitikk og stått for en vanvittig klimapolitikk, noe jeg håper velgerne ikke glemmer i høstens valg. Høyre og FRP gjør også mye dumt, så gudene må vite hvordan dette går. Endret fredag kl 19:59 av Cartman 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet lørdag kl 16:44 #12 Del Skrevet lørdag kl 16:44 Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Sciurus, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet lørdag kl 22:48 #13 Del Skrevet lørdag kl 22:48 Sportydame skrev (På 25.4.2025 den 9.05): Toll/Moms - samme ulla.... 😉 Nei, og det vet jeg at du vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet søndag kl 00:09 #14 Del Skrevet søndag kl 00:09 Sportydame skrev (På 25.4.2025 den 9.05): Toll/Moms - samme ulla.... 😉 Fortell meg at du ikke kan forskjellen på toll og moms uten å fortelle meg at du ikke kan forskjellen på det. Like god innsikt i det som Trump, virker det til. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 21 timer siden #15 Del Skrevet 21 timer siden Støre og Stoltenberg gjorde et godt møte i noe som kunne gått galt flere veier siden Trump er en tikkende bombe som liker å lage show. Personlig er jeg veldig tilfreds med at Stoltenberg var der, for jeg er usikker på om Støre alene ville gjort det særlig godt. Nå er jeg ingen ekspert på kroppsspråk, men jeg synes Støre satt feil på stolen. Mens Trump og Stoltenberg satt bredbeint så satt Støre med beina samlet og tidvis krokete, nesten som om at han satt på et toalett og ikke i et møte med Trump. 🤭 Han så ukomfortabel ut. Var også redd for at Støre kom til å avbryte Trump, men det holdt han seg for god til. Heldigvis siden Trump hater å bli avbrutt. Likevel var usikkerhet min ovenfor Støre der. Utover det tror jeg Trump har "glemt" møtet allerede, annet enn at han ble påminnet om at Norge og USA har et godt forhold. Det ville Trump gjort uansett, så det er ikke vits i at lille Norge med Støre og Stoltenberg prøver for mye å påvirke han politisk. Er bare glad for at det ikke var Erna og Sylvi som var på det møtet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 18 timer siden #16 Del Skrevet 18 timer siden (endret) Bombasi skrev (3 timer siden): Støre og Stoltenberg gjorde et godt møte i noe som kunne gått galt flere veier siden Trump er en tikkende bombe som liker å lage show. Personlig er jeg veldig tilfreds med at Stoltenberg var der, for jeg er usikker på om Støre alene ville gjort det særlig godt. Nå er jeg ingen ekspert på kroppsspråk, men jeg synes Støre satt feil på stolen. Mens Trump og Stoltenberg satt bredbeint så satt Støre med beina samlet og tidvis krokete, nesten som om at han satt på et toalett og ikke i et møte med Trump. 🤭 Han så ukomfortabel ut. Var også redd for at Støre kom til å avbryte Trump, men det holdt han seg for god til. Heldigvis siden Trump hater å bli avbrutt. Likevel var usikkerhet min ovenfor Støre der. Utover det tror jeg Trump har "glemt" møtet allerede, annet enn at han ble påminnet om at Norge og USA har et godt forhold. Det ville Trump gjort uansett, så det er ikke vits i at lille Norge med Støre og Stoltenberg prøver for mye å påvirke han politisk. Er bare glad for at det ikke var Erna og Sylvi som var på det møtet. Synes Støre og Stoltenberg så så små og fortapte ut der de satt jeg. Ser på det som kun nok et påskudd fra Støre på å forsøke og komme seg ut i den store verden. Og smisker så det holder med utenlandske ledere mens han snur ryggen til det norske folk. Å bli større i utlandet er jo alt han har vist at han har som mål i løpet av hans periode. Har sikkert fått noen gode tips og råd fra Stoltenberg også. Dette møtet er helt sikkert glemt fra Trump sin side nå ja, og har ingenting nyttig ved seg i lengden. Vi er som smuler for han, og det hele var egentlig litt småflaut. Endret 18 timer siden av Tutte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 7 timer siden #17 Del Skrevet 7 timer siden Katten.2.0 skrev (På 27.4.2025 den 2.09): Fortell meg at du ikke kan forskjellen på toll og moms uten å fortelle meg at du ikke kan forskjellen på det. Like god innsikt i det som Trump, virker det til. Der var hersketeknikker i bruk igjen ja - av mangel på argumenter 😉 Venstre siden blir mer og mer desperate - de eneste her som ikke evner å diskutere.......😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet 7 timer siden #18 Del Skrevet 7 timer siden Bombasi skrev (14 timer siden): Støre og Stoltenberg gjorde et godt møte i noe som kunne gått galt flere veier siden Trump er en tikkende bombe som liker å lage show. Personlig er jeg veldig tilfreds med at Stoltenberg var der, for jeg er usikker på om Støre alene ville gjort det særlig godt. Nå er jeg ingen ekspert på kroppsspråk, men jeg synes Støre satt feil på stolen. Mens Trump og Stoltenberg satt bredbeint så satt Støre med beina samlet og tidvis krokete, nesten som om at han satt på et toalett og ikke i et møte med Trump. 🤭 Han så ukomfortabel ut. Var også redd for at Støre kom til å avbryte Trump, men det holdt han seg for god til. Heldigvis siden Trump hater å bli avbrutt. Likevel var usikkerhet min ovenfor Støre der. Utover det tror jeg Trump har "glemt" møtet allerede, annet enn at han ble påminnet om at Norge og USA har et godt forhold. Det ville Trump gjort uansett, så det er ikke vits i at lille Norge med Støre og Stoltenberg prøver for mye å påvirke han politisk. Er bare glad for at det ikke var Erna og Sylvi som var på det møtet. Det tror jeg og. Sånn påtatt "Jeg elsker Norge" og "Den fantastiske kongen som gjør en god jobb". Han håper sikkert på en invitasjon fra kong Harald eller nominasjon til fredsprisen. Bortsett fra det og oljefondet så bryr han seg ikke om Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden Socketlicker skrev (På 25.4.2025 den 20.50): Han gjør ikke det, han krever kun at de følger lovene som gjelder, noe alle presidenter gjør. Å dra inn fascisme er kunnskapsløst og kun et dårlig forsøk på å sverte Trump fordi dere mangler legitime argumenter mot politikken hans. Trump bryter loven fortløpende, utfordrer konstitusjonen og respektere ikke domstolene. Dette er velkjent og veldokumentert. Trump fronter en god del politiske saker som er fundementalt facistiske. Jeg liker ikke kalle han facist, fordi jeg anser ikke at han har en tanke eller forståelse for ideologi i sin politikk : han er grunnleggende populistisk. Og facisme har høy resonans i de fleste samfunn. Det er vanskeligere å finne legitime argumenter for Trumps politikk, det drukner stort sett i kritikk, så all sverting kommer primært fra Trump selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Sportydame skrev (3 timer siden): Der var hersketeknikker i bruk igjen ja - av mangel på argumenter 😉 Venstre siden blir mer og mer desperate - de eneste her som ikke evner å diskutere.......😉 Hersketeknikk? Jeg påpeker at du ikke har kunnskap om et spesifikt tema, som du åpenbart ikke har siden du mener at toll og moms er det samme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå