AnonymBruker Skrevet 25. april 2025 #1 Skrevet 25. april 2025 Hei jeg har nylig begynt med Wegowy etter anbefaling av lege da jeg spurte om muligheten til å få noe medisin som ville hjelpe meg med vekten. Jeg hadde startvekt på nesten 87 kg og er 168 cm lang, jeg er forsåvidt ganske aktiv - men sikkert ikke nok, pga helseplager- jeg klarer ikke trene høyintensivt, men går turer, sykler, styrketrening osv. Føler jeg eg ikke spiser så mye, men sikkert for mye småspising- den lysten på noe søtt er helt borte etter oppstart av Wegowy, det er nå 12 dager siden. Og det føles utrolig godt ut! Medisiner har også gitt meg ekstra kg + overgangsalder tror jeg.. Jeg har gått ned nå 1.3 kg, er det normalt? Hva kan man forvente? Bør jeg øke etter 4 uker? Bruker nå 0.25mg Merker foreløpig ingen bivirkninger, vil de sannsynligvis ikke komme nå? Også lurer jeg på; er dette nærmest «livsvarig» medisin? Legen sa jeg burde være innstilt på å bruke dette.. Jeg har ikke med på blå resept, men har høyt blodtrykk som tilleggslidelse. Anonymkode: a2d74...f45 1
Imposta Skrevet 25. april 2025 #2 Skrevet 25. april 2025 Her kommer det litt jo an på deg og hvor mye kroppen din trenger for å få ønsket effekt. Jo sterkere dose man går på, jo større sjanse er det for bivirkninger. Jeg selv går på 1 mg og har gått på det i 6 mnd uten å øke mer da det gir meg nok i hverdagen for å stoppe crawings og begrense matinntak. Selv syns jeg bivirkningene først kom skikkelig når jeg økte fra 0,5 til 1 mg, men disse forsvant vel etter en 3-4 ukers tid gradvis. Jeg tror det er vanlig å få litt mer bivirkninger når man øker i dose, så blir det bedre med tiden for kroppen blir vandt til det. Jeg tenker, hold det til lavest dose som funker for deg. Da er det gjerne lettere å slutte på det siden også om man ønsker det. Så er det like viktig å tenke på trening og kosthold med wegovy som uten med slanking. Endrer man ikke vaner i hverdagen på kosthold eller fysisk aktivitet så vil man ikke ha ønsket effekt gjerne og om du velger å slutte så er det lett at vekten går opp igjen om vanene ikke er annerledes. Det er viktig å spise riktig, spesielt få i seg nok proteiner på wegovy og gjerne trene styrke ved siden av så man ikke mister for mye muskelmasse :) Det er mange som går på vedlikeholdsdose typ 0,25 resten av livet for å holde vekten nede, men mange klarer også å slutte på det så lenge vanene og trening er endret på lang sikt. Weogvy er jo ingen vidunderkur, men det er en god hjelp for å havne på riktig kjør.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2025 #3 Skrevet 26. april 2025 AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 7.59): Hei jeg har nylig begynt med Wegowy etter anbefaling av lege da jeg spurte om muligheten til å få noe medisin som ville hjelpe meg med vekten. Jeg hadde startvekt på nesten 87 kg og er 168 cm lang, jeg er forsåvidt ganske aktiv - men sikkert ikke nok, pga helseplager- jeg klarer ikke trene høyintensivt, men går turer, sykler, styrketrening osv. Føler jeg eg ikke spiser så mye, men sikkert for mye småspising- den lysten på noe søtt er helt borte etter oppstart av Wegowy, det er nå 12 dager siden. Og det føles utrolig godt ut! Medisiner har også gitt meg ekstra kg + overgangsalder tror jeg.. Jeg har gått ned nå 1.3 kg, er det normalt? Hva kan man forvente? Bør jeg øke etter 4 uker? Bruker nå 0.25mg Merker foreløpig ingen bivirkninger, vil de sannsynligvis ikke komme nå? Også lurer jeg på; er dette nærmest «livsvarig» medisin? Legen sa jeg burde være innstilt på å bruke dette.. Jeg har ikke med på blå resept, men har høyt blodtrykk som tilleggslidelse. Anonymkode: a2d74...f45 Jeg begynte for 10 uker siden. Gått ned ca en kg i uka, men jeg har vært streng med kostholdet. Fortsatt 20 kg til mål. Merket at effekten av 0,25 mg gikk ned etter tre uker. Gikk over til til 0,5 mg etter fire uker. Litt småkvalm innimellom og redusert matlyst, ellers ingen plager. En vidundermedisin. Anonymkode: e2f8c...51a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå