Gå til innhold

Normalt å føle på den sorgfølelsen så lenge etter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For ganske nøyaktig 1 år siden gravla vi svigerfar. Han var ganske ung (starten av 60-årene) og alt skjedde litt brått.

Igår skulle jeg bestille en bårekrans for jobben og når jeg skulle velge tekst for minnebåndet så jeg teksten vi hadde på de to dekorasjonene vi hadde for svigerfar (en fra oss alle og en fra barnebarnet). Da kjente jeg den sorgen flomme over meg igjen og jeg knakk sammen. Har ikke grått over dette siden april i fjor.

Er det normalt? Ikke opplevd en slik sorgreaksjon før

Anonymkode: 14b50...df9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingenting som er normalt eller urnormalt i en slik situasjon. Din reaksjon er helt normal for deg. Det er ingen fasit på sorg og sorgreaksjoner, da alle mennesker reagerer forskjellig. Du har lov å kjenne på sorgen, selv om det er gått lang tid. Mange kommer ikke over det, men lærer seg å leve med det.

Anonymkode: ac8af...bd3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt normalt. 

Jeg har slitt med å gråte etter tapet av min far. Jeg er knust innvendig, men jeg har mistet fullstendig kontakt med egen følelser. Er apatisk til alt.

Jeg vedder på at jeg vil få en tilsvarende reaksjon når som helst. Jeg venter på det.

Anonymkode: 79c7d...689

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet moren min for 24 år siden, og kan fortsatt gråte over ting ang. henne. Hun døde også tidlig, og det gjør sorgen ekstra tung, - alt hun ikke fikk oppleve.

Anonymkode: af5ae...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...