AnonymBruker Skrevet fredag kl 03:56 #1 Del Skrevet fredag kl 03:56 Når du har våken nattevakt, sender du meldinger og Snapchat til venner midt på natten? Jeg har alltid telefonen i nærheten på soverommet i tilfelle noen skulle måtte ha tak i meg (har gamle foreldre), men har telefon på lydløs og det har gått fint i all tid. Nå har ei venninne begynt å sende TikTok videoer på messenger og Snapchat kl. 3, halv 4 på natten osv. Våknet to ganger i natt av vibrering på telefon. Jeg skal såklart sette på skjermtid på både Snapchat og messenger så jeg unngår dette i fremtiden, men er det normalt?? Hadde jeg jobbet natt hadde jeg ikke sendt noe til noen, folk sover og skal på jobb 🤷♀️ Anonymkode: e35a3...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:01 #2 Del Skrevet fredag kl 04:01 Jeg gjør det. Jeg får også fra venner som jobber på natten eller er oppe til sent. Jeg har «ikke forstyrr» aktivert fra jeg legger meg til om morgenen. Et knippe mennesker kan ringe meg om det skulle være noe. Dette er jo bare tull å reagere på. Antar at vennen til tenker at du er voksen nok til å ta ansvar for å ikke bli forstyrret av apper midt på natten. De færreste sover med lyd på telefonen fra apper og den slags. Anonymkode: 6eaef...e14 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:11 #3 Del Skrevet fredag kl 04:11 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når du har våken nattevakt, sender du meldinger og Snapchat til venner midt på natten? Jeg har alltid telefonen i nærheten på soverommet i tilfelle noen skulle måtte ha tak i meg (har gamle foreldre), men har telefon på lydløs og det har gått fint i all tid. Nå har ei venninne begynt å sende TikTok videoer på messenger og Snapchat kl. 3, halv 4 på natten osv. Våknet to ganger i natt av vibrering på telefon. Jeg skal såklart sette på skjermtid på både Snapchat og messenger så jeg unngår dette i fremtiden, men er det normalt?? Hadde jeg jobbet natt hadde jeg ikke sendt noe til noen, folk sover og skal på jobb 🤷♀️ Anonymkode: e35a3...051 De fleste har nok en forståelse av at det skal være ro på natten, men det kan jo glippe når de er på ulik døgnsyklus. Men du har altså opplevd dette en gang nå, og ut fra den erfaringen så lurer du på om det er normalt? Anonymkode: 39fe8...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:19 #4 Del Skrevet fredag kl 04:19 Sender snaps og insta når jeg er våken. Får snap og insta når folk er våken. Har telefonen på ikke forstyrr, og åpnet så nærmeste familie, kjæresten og nærmeste venner kommer igjennom uansett om de ringer. I perioder hvor det har vært sykdom i familien, eller annet hvor flere har hatt behov for å kunne kontakte meg, så har jeg satt egen møtemodus, hvor alle apper utenom telefon, sms og jobbmail er blokkert. Anonymkode: 91d96...8e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:22 #5 Del Skrevet fredag kl 04:22 Tror dere overreagerer litt og tror jeg er sur 😅 Jeg bare lurer på om det er normalt å sende meldinger og snapper midt på natten når man vet folk sover. Og jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde gjort det. Skriver også at jeg har den på lydløs, men jeg pleier ikke å våkne av meldinger osv. på natten, men hvis det er normalt så skal jeg jo, som jeg også skrev, sette på skjermtid så jeg unngår dette Anonymkode: e35a3...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:34 #6 Del Skrevet fredag kl 04:34 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror dere overreagerer litt og tror jeg er sur 😅 Jeg bare lurer på om det er normalt å sende meldinger og snapper midt på natten når man vet folk sover. Og jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde gjort det. Skriver også at jeg har den på lydløs, men jeg pleier ikke å våkne av meldinger osv. på natten, men hvis det er normalt så skal jeg jo, som jeg også skrev, sette på skjermtid så jeg unngår dette Anonymkode: e35a3...051 Har aldri tenkt over det. Men så setter jeg alltid telefonen på Ikke forstyrr-modus. Så det at det ramler inn meldinger og snapchats når jeg står opp fordi de er sendt når jeg er i drømmeland har jeg aldri tenkt over som normalt eller unormalt. Folk er oppe når jeg sover og jeg er oppe når andre sover. Jeg har en venninne som jeg vet ikke står opp før i 10-11tiden om dagene. Jeg unngår ikke å sende henne meldinger/svare henne når jeg står opp i 6-tiden av den grunn. Anonymkode: e76ac...dcd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:37 #7 Del Skrevet fredag kl 04:37 Sender tiktoks til samboer, men han har jo ikke forstyrr på alt annet enn sms telefon fra meg. Anonymkode: 16b85...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:44 #8 Del Skrevet fredag kl 04:44 Ja det er normalt 😊 I min vennegjeng sender vi alle når det passer oss og vi ser/leser når det passer oss. Har ett par venninner jeg "aldri" hadde fått svar hos om vi begge skulle være sikker på den andre var våken😅 Men, det er ingen av oss som ringer/sender sms midt på natten så virker som en usagt forståelse hos alle at vi forventer folk skrur av nettet men ikke lyden. Anonymkode: 4f3c5...d05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:53 #9 Del Skrevet fredag kl 04:53 Har telefonen på ikke forstyrr, men hvor gitt enkelte personer på min kontaktliste muligheten til å kunne forstyrre. Så da kan folk snappe og sende meldinger uten at jeg våkner. Anonymkode: ce17c...733 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:00 #10 Del Skrevet fredag kl 05:00 Har aldri lyd eller vibrering på noe som helst, bortsett fra om noen ringer. Ikke på dagtid heller Jeg er A-menneske, og legger meg tidlig, så det hadde sikkert blitt litt lyd om jeg hadde hatt det på. Så hva folk sender meg på kveld/natt spiller ingen rolle for meg/legger ikke merke til når ting er sendt. Har aldri skjønt helt hvorfor folk har lyd/varsler/vibrering på på fritiden. Om noen må ha tak i deg, så ringer de vel. Anonymkode: eeb9a...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:14 #11 Del Skrevet fredag kl 05:14 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja det er normalt 😊 I min vennegjeng sender vi alle når det passer oss og vi ser/leser når det passer oss. Har ett par venninner jeg "aldri" hadde fått svar hos om vi begge skulle være sikker på den andre var våken😅 Men, det er ingen av oss som ringer/sender sms midt på natten så virker som en usagt forståelse hos alle at vi forventer folk skrur av nettet men ikke lyden. Anonymkode: 4f3c5...d05 Dette! Helt likt med meg og mine. De fleste jeg kjenner har alltid nettet av når de sover, eller sleep mode. Men flere og flere har tatt notifications helt av apper, annet enn sms og telefon - og det sender vi aldri på slike tidspunkt. Men ja, tiktok, whatsapp, snapchat, det sender vi hverandre når som helst. Anonymkode: 10fcc...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:18 #12 Del Skrevet fredag kl 05:18 Det gjør jeg, like mye som folk sender til meg når jeg sover etter nattevakt. Folk har forskjellig døgnrytme, og jeg regner med at man i 2025 vet hvordan man skal innstille telefonen slik man ikke blir forstyrret når man sover. Anonymkode: 2b561...33a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:31 #13 Del Skrevet fredag kl 05:31 Har forbud mot å bruke privat telefon i arbeidstida, og slik har det vært alle steder jeg har jobbet både på dag og natt. Hvis noen må ha tak i meg må de ringe nummeret til jobben. Når jeg sover er lyden av på telefonen hjemme, men innstilt slik at hvis noen ringer to ganger etter hverandre i løpet av 15 minutter kommer de gjennom på andre forsøk. Anonymkode: f12f5...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:37 #14 Del Skrevet fredag kl 05:37 Tenk at det finnes mennesker som forventer at resten av verden skal vite når de selv sover, er våken, jobber, har fri eller ellers er "mottakelig" for varsler på telefonen. Jeg tenker at det er opp til enhver person å regulerer når ens egen telefon lager lyd eller ikke… Anonymkode: fb6dd...296 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:42 #15 Del Skrevet fredag kl 05:42 Ja. Tenker at folk må ta ansvar for egne innstillinger på tlf. Kommer jeg på noe jeg må sende midt på natta så gjør jeg det. Så svarer de gjerne når jeg sover, men jeg har selvsagt ikke lyd på. Hender de sender meg tiktoks og lignende når de vet jeg sover etter nattevakt og, og jeg synes ikke det er merkelig. Anonymkode: 7463a...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:09 #16 Del Skrevet fredag kl 06:09 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tenk at det finnes mennesker som forventer at resten av verden skal vite når de selv sover, er våken, jobber, har fri eller ellers er "mottakelig" for varsler på telefonen. Jeg tenker at det er opp til enhver person å regulerer når ens egen telefon lager lyd eller ikke… Anonymkode: fb6dd...296 Dette er faktisk en fin metafor for følelsesregulering også! Ekstremt mange mennesker, voksne som unge, har manglende følelsesregulering, og forventer at det er omverdenen som skal tilpasse seg for å regulere dem. At andre er ansvarlige for at de ikke skal føle på negative følelser, i stedet for at de skal ta ansvar og lære seg de nødvrndige verktøy for følelsesregulering. Så fort man lærer seg å ta ansvar for egen lykke gjennom utvikling av ens emosjonelle modenhet og følelesregulering, vil man oppleve en hverdagslykke HELT ut av en annen verden. Anonymkode: 10fcc...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:53 #17 Del Skrevet fredag kl 06:53 Forventer at folk ivaretar sin egen søvn. Noen ganger kan jeg sende noe info jeg kom på at noen skulle hatt uten at det er superviktig. Det er ikke veldig vanlig at jeg sender fjas midt på natta. Men har forekommet at jeg ikke har tenkt meg om. Vi er f.eks en gjeng som deler morsomme reels etc når vi ser på dem, og noen ganger tenker jeg ikke over at det er natta og fyrer avgående. Mailer sender jeg når som helst. SoMe vil jeg si over 90% av aktiviteten foregår mellom 07 og 00. Meldinger er jeg mer forsiktig med, det slipper mange gjennom selv om man har på sleep mode. Anonymkode: 443fc...d86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
late_argument Skrevet fredag kl 07:01 #18 Del Skrevet fredag kl 07:01 Sender en del dickpicks. Tenker ikke at folk ser det med en gang, men da ligger det jo klart om morgenen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:40 #19 Del Skrevet fredag kl 07:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenk at det finnes mennesker som forventer at resten av verden skal vite når de selv sover, er våken, jobber, har fri eller ellers er "mottakelig" for varsler på telefonen. Jeg tenker at det er opp til enhver person å regulerer når ens egen telefon lager lyd eller ikke… Anonymkode: fb6dd...296 Ja,tenk at det er folk som sover på natta! Heeeelt utrolig uvanlig! Jeg sender mails men aldri noe annet på natta og jeg selv har lyder på for å være tilgjengelig for mine nærmeste. Heldigvis er det ingen som sender noe til meg om natta men kl 0730 på morgenen er altfor tidlig! To timer før jeg står opp det! Anonymkode: 0d4b4...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:46 #20 Del Skrevet fredag kl 07:46 kun til de som er våken, ikke andre. Anonymkode: 4d470...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå