Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #121 Skrevet 15. mars 2006 Og hva er vitsen med bonger da? Da er det vel bede å gi de som står i baren beskjed om å servere x antall drinker og så stenge baren. Bonger er så firmafest-aktig, passer ikke i et bryllup i det hele tatt. ← Det er en helt annen side av saken som ikke har noe som helst med gjerrighet å gjøre. Det handler vel helst om stilen på bryllupet, noe som andre igjen har kritisert brudepar for å bruke for mye penger på (for fin kjole, for fint lokale osv). Jeg tippet at dem som var opptatt av å ha fri bar også ville være opptatt av fint lokale når alt kom til alt. Hadde brudeparet heller valgt å ha festen i et billigere lokale så hadde nok det også vært gjerrig og for dårlig for dem.
Gjest Ester Skrevet 15. mars 2006 #122 Skrevet 15. mars 2006 Det er en helt annen side av saken som ikke har noe som helst med gjerrighet å gjøre. Det handler vel helst om stilen på bryllupet, noe som andre igjen har kritisert brudepar for å bruke for mye penger på (for fin kjole, for fint lokale osv). Jeg tippet at dem som var opptatt av å ha fri bar også ville være opptatt av fint lokale når alt kom til alt. Hadde brudeparet heller valgt å ha festen i et billigere lokale så hadde nok det også vært gjerrig og for dårlig for dem. ← Jeg er overhodet ikke opptatt av lokalene når jeg er i selskap, men synes man kan vente med festen til man har råd til å betale den. Er alle som ikke kan spandere hele laget virkelig så redde for at festen skal bli ødelagt av fyll? Er det paranoia eller folk med dårlige venner?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #123 Skrevet 15. mars 2006 Jeg er overhodet ikke opptatt av lokalene når jeg er i selskap, men synes man kan vente med festen til man har råd til å betale den. Er alle som ikke kan spandere hele laget virkelig så redde for at festen skal bli ødelagt av fyll? Er det paranoia eller folk med dårlige venner? ← Mener du at dersom man ikke har fri bar så har man ikke råd til å ha bryllupsfest? Hva er et helt lag for deg?
Laini Skrevet 15. mars 2006 #124 Skrevet 15. mars 2006 Nå har jeg ikke lest alle de andre svarene her, det er sikkert like mange meninger om det som om alt annet;-) Hos oss blir det ingen bonger ( la oss si du har 50 personer i bryllupet ditt da og de skal få to bonger hver, det er 6000 bare der så kommer drikken til mat og avec i tillegg). Vi har litt stivere priser i baren enn dere men ikke mye vi hadde kommet på over 8000kr kun på bongene og det gjør jeg ikke bare for at noen skal få for mye innabords! Vi har selvsagt vin til maten, til sammen blir det 3 glass med vin. Og vi har likør og cognac til kaffen. Tror mange "tanter og onkler" har mer enn nok med det. Og for ikke å glemme velkommst drink 1-2 serveringer ( der har vi medbragt). Det blir 6 forskjellige "alkohol" drinker det og det skulle vel rekke for mange håper jeg. Så er det selvsagt bar der, men da er gjestene "on their one"... Føler meg overhode ikke ussel for det, syns det blir rikelig i de fleste bryllup;-) Fri bar tror jeg er litt "oppskrytt" for kanskje det ikke går så sinnsykt mye alkohol som man tror. Folk har spist og drukket vin i timesvis når baren åpner så da er det vel snakk om magemål nesten.
Gjest Ester Skrevet 15. mars 2006 #125 Skrevet 15. mars 2006 Mener du at dersom man ikke har fri bar så har man ikke råd til å ha bryllupsfest? Hva er et helt lag for deg? ← Ja, det mener jeg. Og med hele laget mener jeg at jeg ikke skal behøve å betale for noe.
Laini Skrevet 15. mars 2006 #126 Skrevet 15. mars 2006 Jeg er overhodet ikke opptatt av lokalene når jeg er i selskap, men synes man kan vente med festen til man har råd til å betale den. Er alle som ikke kan spandere hele laget virkelig så redde for at festen skal bli ødelagt av fyll? Er det paranoia eller folk med dårlige venner? ← Mener du at du forventer å få servert gratis alkohol så lenge du har lyst på feks på et hotell hvis det er der det feires?? Hva med de som drikker dobbelt så fort og så mye som deg? Hva med de som ikke drikker alkohol? Er det ikke bedre at alle får en viss mengde alkohol som i de fleste tilfeller er mer enn nok. Og så betaler folk selv den ekstra rusen? Her er jo ikke snakk om paranoia eller ikke, men hvorfor akkurat i bryllup skal alkohol være så enormt viktig og mer at den er gratis??? Vin til mat og avec er vanlig. Åpen bar er vel kun vanlig der det feires på samfunnshus el hvor det ikke er annen servering. Man skal vel ikke bli ruinert av alkohol utgiftene i et bryllup vel, såååå viktig er det ikke alkoholen!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #127 Skrevet 15. mars 2006 Ja, det mener jeg. Og med hele laget mener jeg at jeg ikke skal behøve å betale for noe. ← Mener du at du behøver å betale for noe dersom du får; en velkomstdrink, et glass vin til forretten, opptil fire glass vin til hovedretten(som noen her har foreslått, synes dette er mye), et glass vin til desserten, konjakk eller annet til kaffen og deretter 3 drinker til? Hvor mye pleier du å drikke i et bryllup?
Gjest Ester Skrevet 15. mars 2006 #128 Skrevet 15. mars 2006 Mener du at du behøver å betale for noe dersom du får; en velkomstdrink, et glass vin til forretten, opptil fire glass vin til hovedretten(som noen her har foreslått, synes dette er mye), et glass vin til desserten, konjakk eller annet til kaffen og deretter 3 drinker til? Hvor mye pleier du å drikke i et bryllup? ← Tre drinker? Det er da ikke alle som har det, mange her inne har betaling i baren fra første drink. Hvis man har tre gratis drinker skjønner jeg ikke vitsen med bonger. Tror neppe det blir servert 90 drinker i et bryllup med 30 gjester.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #129 Skrevet 15. mars 2006 Tre drinker? Det er da ikke alle som har det, mange her inne har betaling i baren fra første drink. Hvis man har tre gratis drinker skjønner jeg ikke vitsen med bonger. Tror neppe det blir servert 90 drinker i et bryllup med 30 gjester. ← Det var tre drinker det var snakk om i denne tråden. Dersom man må betale fra første drink så er det vel ingen som deler ut bonger! Mulig det ikke er noen vits i å ha bonger, men jeg skjønner ikke at det skal være et problem for gjestene dersom brudeparet velger å gjøre det slik. Hvor mye drikker du i et bryllup?
Gjest Ester Skrevet 15. mars 2006 #130 Skrevet 15. mars 2006 Hvor mye drikker du i et bryllup? ← Det husker jeg aldri. Men jeg drikker mer når jeg må betale for drinkene, bare for å irritere brudeparet.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #131 Skrevet 15. mars 2006 Fri bar tror jeg er litt "oppskrytt" for kanskje det ikke går så sinnsykt mye alkohol som man tror. Folk har spist og drukket vin i timesvis når baren åpner så da er det vel snakk om magemål nesten. ← Nettopp, så hva er da problemet med å ha fri bar? Ps. du burde forresten lese hele tråden før du svarer.
monikabrx Skrevet 15. mars 2006 #132 Skrevet 15. mars 2006 Slutt å skylde på at dere er redd for fyll! Om det er det att du ikke vil spandere mer en 3 drinker på gjesten, så innrøm ihvertfall att det er pengene det står på!! Om du ber folk som drikker seg sanseløse dritings, kommer de til å gjøre det uansett. Hvorfor tror du lommelerka ble oppfunnet?? Så ikke skyld på ar du vil ha kontroll over gjestenes alkoholinntak... Ehh.... bedre att de drikker seg drita på dårlig hjemmebrendt...
Gjest Binna Skrevet 15. mars 2006 #133 Skrevet 15. mars 2006 Slutt å skylde på at dere er redd for fyll! Om det er det att du ikke vil spandere mer en 3 drinker på gjesten, så innrøm ihvertfall att det er pengene det står på!! Om du ber folk som drikker seg sanseløse dritings, kommer de til å gjøre det uansett. Hvorfor tror du lommelerka ble oppfunnet?? Så ikke skyld på ar du vil ha kontroll over gjestenes alkoholinntak... Ehh.... bedre att de drikker seg drita på dårlig hjemmebrendt... ← Fyll KAN være en god nok grunn, hvis det er det en er redd for.En del folk drikker mer når det er gratis. For noen kan den egentlige grunnen være at de er gjerrige, det har jeg aldri nektet på. Noen mennesker er og blir gjerrige. Men jeg vet om flere som både er gavmilde og gjestfrie, men som ikke har råd til å betale ubegrenset mengder med alkohol.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #134 Skrevet 15. mars 2006 Slutt å skylde på at dere er redd for fyll! Om det er det att du ikke vil spandere mer en 3 drinker på gjesten, så innrøm ihvertfall att det er pengene det står på!! Om du ber folk som drikker seg sanseløse dritings, kommer de til å gjøre det uansett. Hvorfor tror du lommelerka ble oppfunnet?? Så ikke skyld på ar du vil ha kontroll over gjestenes alkoholinntak... Ehh.... bedre att de drikker seg drita på dårlig hjemmebrendt... ← Spørsmålet er vel egentlig om det er vertskapets plikt å servere så mye alkohol at gjestene blir dritings og om de ikke tar godt nok vare på gjestene om de ikke har fri bar. Jeg vil anta at selv kongen setter opp budsjetter og ser ikke på det som en grunn til ikke å holde fest! De som ikke gjør det vil jeg tro har dårlig oversikt over økonomien sin. Det å ha litt kontroll med pengebruken tror jeg er veldig lurt. Kansje finnes det mennesker her som ikke har like god økonomi som deg! Synes egentlig det er ganske frekt å påstå at dem ikke tar seg godt nok av gjestene sine ene og alene på grunn av at det ikke er fri bar! Er alkohol og penger alt du har å glede deg over i livet ditt?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #135 Skrevet 15. mars 2006 Men jeg vet om flere som både er gavmilde og gjestfrie, men som ikke har råd til å betale ubegrenset mengder med alkohol. ← Kanskje de hadde hatt råd til det hvie hadde prioritert det, fremfor tusenvis av kroner til frisør, undertøy, jåletransport o.l.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #136 Skrevet 15. mars 2006 Er alkohol og penger alt du har å glede deg over i livet ditt? ← Hvis du leser innleggene hennes, så ser du kanskje at en av gledene hennes er å behandle sine gjester på en skikkelig måte.
Gjest Binna Skrevet 15. mars 2006 #137 Skrevet 15. mars 2006 Kanskje de hadde hatt råd til det hvie hadde prioritert det, fremfor tusenvis av kroner til frisør, undertøy, jåletransport o.l. ← Jeg vet om flere som både er gavmilde og gjestfrie men som ikke har råd til å betale ubegrenset mengder med alkohol. De har heller ikke råd til å bruke tusenvis av kroner til frisør, undertøy, jåletransport osv. Man er ikke nødt til å sløse for å ikke ha råd til alt mulig rart, selv om NOEN gjør det..
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #138 Skrevet 15. mars 2006 Hvordan folk omgås dere som mener omtrent samtlige gjester drikker seg dritings i bryllup?
Netten Skrevet 15. mars 2006 #139 Skrevet 15. mars 2006 Hvis du leser innleggene hennes, så ser du kanskje at en av gledene hennes er å behandle sine gjester på en skikkelig måte. ← Åja.....Selvfølgelig! Å behandle sine gjester på en skikkelig måte er jo ensbetydende med å servere dem ubegrensede mengder alkohol! For all del; jeg er ikke imot fri bar (det skal vi ha selv), men når det er her fokuset ligger på hvorvidt et bryllup er flott eller ikke, så blir det bare for dumt! Hvor viktig er egentlig alkoholen i et bryllup? HVA er viktigst for gjestene i et bryllup egentlig?
Netten Skrevet 15. mars 2006 #140 Skrevet 15. mars 2006 Hvordan folk omgås dere som mener omtrent samtlige gjester drikker seg dritings i bryllup? ← Hvem er det som mener det da?
Fremhevede innlegg