Floja Felíz Skrevet 14. mars 2006 #21 Skrevet 14. mars 2006 Herregud, så lei jeg er av at folk klager på at man vil ha bonger eller at gjestene betaler drikke selv i bryllup!! Slutt å klage, svar på spørsmålet til trådstarter dersom dere har et konstruktivt svar, eller finn dere en annen tråd! Hadde dere likt det om dere hele tiden ble møtt med kritikk av planleggingen deres uten at dere har bedt om det? Henger meg på kommentaren til Nuwanda. Det er ikke alle som har de mulighetene dere har eller tenker som dere. Det betyr ikke at de ikke kan få et fantastisk bryllup der alle gjestene er fornøyde og har det storslagent!! Så til trådstarter: Jeg er ikke sikker på hva som er vanlig å skrive på bonger, men jeg vil tro at du kan gjøre det veldig enkelt og bare lage dem selv. Kanskje kjøpe litt fin kartong og klippe dem utmed mønstersaks?
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #22 Skrevet 14. mars 2006 Herregud, så lei jeg er av at folk klager på at man vil ha bonger eller at gjestene betaler drikke selv i bryllup!! Slutt å klage, svar på spørsmålet til trådstarter dersom dere har et konstruktivt svar, eller finn dere en annen tråd! Hadde dere likt det om dere hele tiden ble møtt med kritikk av planleggingen deres uten at dere har bedt om det?← Eg svarte på spørsmålet til trådstartar eg..
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #23 Skrevet 14. mars 2006 Herregud, så lei jeg er av at folk klager på at man vil ha bonger eller at gjestene betaler drikke selv i bryllup!! Slutt å klage, svar på spørsmålet til trådstarter dersom dere har et konstruktivt svar, eller finn dere en annen tråd! Hadde dere likt det om dere hele tiden ble møtt med kritikk av planleggingen deres uten at dere har bedt om det?Herregud så lei jeg er av bruder som ikke ser lenger enn sin egen nese. Slutt å klage på hva andre svarer her inne hvis du ikke har noe konstruktivt å si.
Floja Felíz Skrevet 14. mars 2006 #24 Skrevet 14. mars 2006 Og til dere som mener at det ikke burde være noe problem å spandere på 12 gjester; Dersom 12 gjester drikker 5 drinker hver, som ikke er utenkelig, blir det jo 3600kr. Er det så rart at dette er et stort beløp for G.A. med tanke på det hun betaler for hele resten av sulamitten? Kan nesten ha to fester da... Enig med deg jeg G.A. Bonger er helt greit!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #25 Skrevet 14. mars 2006 Enig med deg jeg G.A. Bonger er helt greit! ← Vi vet fra før at du mener gjestene skal betale for seg. En sånn praksis blir ikke ok av den grunn. Betalende gjester er og blir simpelt - uansett hvordan dere klarer å vrenge og vri på unnskyldningene deres.
Gjest Maddy Skrevet 14. mars 2006 #26 Skrevet 14. mars 2006 Vi hadde festen på hotell og hver bryllupsgjest fikk 3 bonger hver som de løste ut i baren De fikk også servet drikke i 2 omganger til maten.
Floja Felíz Skrevet 14. mars 2006 #27 Skrevet 14. mars 2006 Eg svarte på spørsmålet til trådstartar eg.. ← Jeg så det, veslo. Var ikke deg jeg siktet til. Herregud så lei jeg er av bruder som ikke ser lenger enn sin egen nese. Slutt å klage på hva andre svarer her inne hvis du ikke har noe konstruktivt å si. ← Hvordan mener du at jeg ikke ser lenger enn min egen nese? Jeg har i alle fall logget meg inn, og i motsetning til mange av de andre som har skrevet inn her så svarte jeg på trådstarters spørsmål! Er ikke det konstruktivt?
Floja Felíz Skrevet 14. mars 2006 #28 Skrevet 14. mars 2006 Vi vet fra før at du mener gjestene skal betale for seg. En sånn praksis blir ikke ok av den grunn. Betalende gjester er og blir simpelt - uansett hvordan dere klarer å vrenge og vri på unnskyldningene deres. ← Det var din mening gjest, hvem nå enn du er. Og JA, jeg synes det er helt greit å betale alkoholen min selv når jeg er i bryllup. Det er ikke drinkene jeg kommer for.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #29 Skrevet 14. mars 2006 Jeg så det, veslo. Var ikke deg jeg siktet til. Hvordan mener du at jeg ikke ser lenger enn min egen nese? Jeg har i alle fall logget meg inn, og i motsetning til mange av de andre som har skrevet inn her så svarte jeg på trådstarters spørsmål! Er ikke det konstruktivt? ←
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #30 Skrevet 14. mars 2006 Her kommer du med et utbrudd ovenfor andre i tråden. Slutt å klage, svar på spørsmålet til trådstarter dersom dere har et konstruktivt svar, eller finn dere en annen tråd! ← Bør du da ikke følge egen oppfordring - eller gjelder ikke den for deg? Jeg så det, veslo. Var ikke deg jeg siktet til. Hvordan mener du at jeg ikke ser lenger enn min egen nese? Jeg har i alle fall logget meg inn, og i motsetning til mange av de andre som har skrevet inn her så svarte jeg på trådstarters spørsmål! Er ikke det konstruktivt? ← Det var din mening gjest, hvem nå enn du er. Og JA, jeg synes det er helt greit å betale alkoholen min selv når jeg er i bryllup. Det er ikke drinkene jeg kommer for. ←
Gjest nevèsta Skrevet 14. mars 2006 #31 Skrevet 14. mars 2006 Der vi skal være, er de behjelpelige med bonger, og anbefalte to til hver. Pleier visst ikke å gå mye mer enn det - gjestene får jo både champagne når de kommer, vin til maten og kaffe avec. Trenger det stå så mye på bongene? Hva de gjelder for, evt, og kanskje ikke så mye mer enn det?
monikabrx Skrevet 15. mars 2006 #32 Skrevet 15. mars 2006 (endret) Jeg kunne ihvertfall ikke drømme om å be gjestene batale for drikkevarene selv....... Ok det koster mye å holde et bryllup, men man må jo holde bryllupet ut ifra lommeboka. Det koster faktisk en del å vere gjest i et bryllup også..... Gave,kort,taxi,evt nye sko ol.. utdrikkningslag... Om en i tillegg skal betale for drinkene... Endret 15. mars 2006 av monikabrx
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #33 Skrevet 15. mars 2006 Jeg kunne ihvertfall ikke drømme om å be gjestene batale for drikkevarene selv....... Ok det koster mye å holde et bryllup, men man må jo holde bryllupet ut ifra lommeboka. Det koster faktisk en del å vere gjest i et bryllup også..... Gave,kort,taxi,evt nye sko ol.. utdrikkningslag... Om en i tillegg skal betale for drinkene... ← Helt enig. Bryllup skal ikke være spleisefest.
G.A. Skrevet 15. mars 2006 #34 Skrevet 15. mars 2006 Hvorfor overdriver dere? Det er ikke snakk om å ha spleisefest, det er heller ikke snakk om å la gjestene betale for drikken selv. Det er snakk om at de som ikke synest det er nok med 3 glass vin til maten pluss 3 bonger etterpå kan betale resten selv. Bryllupet skal ikke vær en fyllefest!
the Sun Skrevet 15. mars 2006 #35 Skrevet 15. mars 2006 Om du har tenkt å gi gjestene 3 bonger tviler jeg på at det blir noe billigere enn å ha fri bar. Min er faring er at gjestene føler at de *må' bruke opp bongene de har fått, mens de ved fri bar bare drikker akkurat det de har lyst på. De færreste gjestene drikker 3 drinker etter middagen, og de som er skikkelig tørste kommer likevel til å få byttet til seg ubrukte bonger fra gamle tanter etc.
Gjest Gjest_Brura_* Skrevet 15. mars 2006 #36 Skrevet 15. mars 2006 Denne tråden tok visst helt av... og tydeligvis et tema som engasjerer! Min erfaring fra andre bryllup jeg har vært i, er at det er helt ok med drikkebonger. Som flere her sier, så har man tross alt fårr en hel del drikke både før og under maten. med fri bar har jeg inntrykk av at folk blir litt mer slepphendte, og henter flere drinker i slengen og henter en ny hvis de ikke var fornoyde med den de har. Jeg synes på ingen måte det er simpelt å ha drikkebonger i bryllup. De aller fleste vil få nok å drikke på, og de som er ekstra tørste får betale det selv. Jeg vil heller ikke ha noen fyllefest i bryllupet mitt! Men uanett, det er interessant å høre hva dere andre mener om temaet.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #37 Skrevet 15. mars 2006 Denne tråden tok visst helt av... og tydeligvis et tema som engasjerer! Min erfaring fra andre bryllup jeg har vært i, er at det er helt ok med drikkebonger. Som flere her sier, så har man tross alt fårr en hel del drikke både før og under maten. med fri bar har jeg inntrykk av at folk blir litt mer slepphendte, og henter flere drinker i slengen og henter en ny hvis de ikke var fornoyde med den de har. Jeg synes på ingen måte det er simpelt å ha drikkebonger i bryllup. De aller fleste vil få nok å drikke på, og de som er ekstra tørste får betale det selv. Jeg vil heller ikke ha noen fyllefest i bryllupet mitt! Men uanett, det er interessant å høre hva dere andre mener om temaet. ← For et syn du har på hvordan andre menensker oppfører seg. Drikkebonger i bryllup er og blir simpelt.
Gjest Fruktfat Skrevet 15. mars 2006 #38 Skrevet 15. mars 2006 jeg synes det er helt greit med bonger. i forrige bryllup jeg var i drakk jeg vel tre drinker etter middag, tror ikke det var mange som drakk noe særlig mer. så tre bonger er helt sikkert bra nok.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #39 Skrevet 15. mars 2006 Som flere her sier, så har man tross alt fårr en hel del drikke både før og under maten. med fri bar har jeg inntrykk av at folk blir litt mer slepphendte, og henter flere drinker i slengen og henter en ny hvis de ikke var fornoyde med den de har. ← Vi fikk også fortalt av de som driver restauranten der vi skal ha bryllupet at dette var deres erfaringer ved fri bar. De anbefalte oss å bruke bonger, og det skal vi gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #40 Skrevet 15. mars 2006 jeg synes det er helt greit med bonger. i forrige bryllup jeg var i drakk jeg vel tre drinker etter middag, tror ikke det var mange som drakk noe særlig mer. så tre bonger er helt sikkert bra nok. ← Hvorfor da ha bonger hvis normen er at de færreste drikker mer enn tre drinker?
Fremhevede innlegg