Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #61 Skrevet 15. mars 2006 Hvis de får tre bonger og ikke drikker mer, betaler gjestene heller ikke for seg.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #62 Skrevet 15. mars 2006 Hmm.. Jeg som trodde det var frivillig å bestille seg seg drinker ← Hva mener du med dette?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #63 Skrevet 15. mars 2006 Hvis de får tre bonger og ikke drikker mer, betaler gjestene heller ikke for seg. ← Skjønner da det, men mener like fullt at det er simpelt å ha bonger - det ligger en grad av skjult spleiselag der.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #64 Skrevet 15. mars 2006 Hmm.. Jeg som trodde det var frivillig å bestille seg seg drinker.. Gjesten er ikke nødt til å betale for seg da.. ← Snakk om å være gjerrriglus.
Gjest Binna Skrevet 15. mars 2006 #65 Skrevet 15. mars 2006 (endret) Hva mener du med dette? ← Hvis du leser hva jeg siterte til så skjønner du det, kanskje? Endret 15. mars 2006 av hæxa
Netten Skrevet 15. mars 2006 #66 Skrevet 15. mars 2006 Bonger høres helt greit ut. Hvor mye drikker egentlig bong-kritikerne??? ← Haha! Det lurer jeg også på!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #67 Skrevet 15. mars 2006 Hvis du leser hva jeg siterte til så skjønner du det, kanskje? ← Nei, jeg forstår ikke hva det har å gjøre med kritikk mot bongene å gjøre. Invitasjon: hvis du dropper alkohol så er det gratis for deg som gjest, hvis du drikker så må du vær så god punge ut samme om du er gjest, har kjøpt gave og ellers hatt andre utgifter i forbindelse med vårt bryllup. Vi tar det for en selvfølge at alle våre betalende gjester forstår at vi heller har valgt å bruke penger på dyr frisering og sminke, dyr kjole, lekker bil til transport og en bryllupsreise vi har råd til fordi gjestene må betale for seg. Det er simpelt og det er gnient.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #68 Skrevet 15. mars 2006 Haha! Det lurer jeg også på! ← Det har jeg allerede svart på. Jeg drikker selv lite alkohol og ville nok fått med meg bryllupet "gratis", men det har da ingenting med saken å gjøre. Saken er den gjerrigheten bongene signaliserer i forhold til gjestene.
Gjest Binna Skrevet 15. mars 2006 #69 Skrevet 15. mars 2006 Nei, jeg forstår ikke hva det har å gjøre med kritikk mot bongene å gjøre. Invitasjon: hvis du dropper alkohol så er det gratis for deg som gjest, hvis du drikker så må du vær så god punge ut samme om du er gjest, har kjøpt gave og ellers hatt andre utgifter i forbindelse med vårt bryllup. Vi tar det for en selvfølge at alle våre betalende gjester forstår at vi heller har valgt å bruke penger på dyr frisering og sminke, dyr kjole, lekker bil til transport og en bryllupsreise vi har råd til fordi gjestene må betale for seg. Det er simpelt og det er gnient. ← Et tatt eksempel: En bryllupsgjest som får drikke under hele matserveringen og 3 bonger til senere. I tillegg er det gratis alkoholfri drikke resten av kvelden. hvis gjesten er tørst kan han drikke hva han vil. Hvis gjesten er alkohol- tørst kan han drikke de 3 bongene, er han mer alkohol- tørst kan han betale for seg. Hvorfor MÅ gjesten da betale før seg? Det er et FRIVILLIG valg.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #70 Skrevet 15. mars 2006 Det er et FRIVILLIG valg. ← Og gnient. Har du ennå ikke fått med deg at jeg synes det er übergnient å antyde betaling fra sine gjester?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #71 Skrevet 15. mars 2006 Som hæxa sier, er det da et frivillig valg og man har allerede fått så mye innabords at det holder for de aller fleste. At noen ikke kan begrense seg, er deres problem. Et spørsmål til dere som bruker eller ønsker å ha bonger; hvordan gjør dere det med alkoholfr drikke utover kvelden?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #72 Skrevet 15. mars 2006 Det har jeg allerede svart på. Jeg drikker selv lite alkohol og ville nok fått med meg bryllupet "gratis", men det har da ingenting med saken å gjøre. Saken er den gjerrigheten bongene signaliserer i forhold til gjestene. ← Du er vel ikke den eneste som er bong-kritiker. Hadde vært interessant å vite hvor mye de andre drikker...?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #73 Skrevet 15. mars 2006 Et spørsmål til dere som bruker eller ønsker å ha bonger; hvordan gjør dere det med alkoholfr drikke utover kvelden? ← Ta betaling for alkoholfritt også, så vil brykllupet gå med skikkelig overskudd til slutt. Hva med vann? Er det ok med 5 kroner pr glass? Snakk om gniere.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #74 Skrevet 15. mars 2006 Du er vel ikke den eneste som er bong-kritiker. Hadde vært interessant å vite hvor mye de andre drikker...? ← Så lag en tråd om det da. Hvor mye drikker en bongkritiker kan være et forslag til tittel.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #75 Skrevet 15. mars 2006 Jeg synes det er rart at mange mener at fri bar er ensbetydende med fyll. Folk som går amokk fordi det er gratis og drikker seg drita har antakeligvis et alkoholproblem. De som har et normalt forhold til alkohol vil ikke bli drita. Skal man da kutte ut fri bar pga den ene tørste tanta? Hvis man har mange alkiser blant venner og familie forstår jeg skepsisen, ikke ellers. I det forrige bryllupet jeg var i var det flere som ble godt på en snurr utpå natta, men det er sånn de pleier å bli på fest, så brudeparet ble ikke direkte sjokkert! Ikke såret og lei seg heller, for at det ikke var "stilig" nok! Nei, er man redd for at bryllupet skal utarte seg til et fylleslag, får man revurdere gjestene. Hvis det står at det er bonger på invitasjonen, vil nok de tørste ta med medbragt og klare å bli drita uansett.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #76 Skrevet 15. mars 2006 Jeg synes det er rart at mange mener at fri bar er ensbetydende med fyll. Folk som går amokk fordi det er gratis og drikker seg drita har antakeligvis et alkoholproblem. De som har et normalt forhold til alkohol vil ikke bli drita. Skal man da kutte ut fri bar pga den ene tørste tanta? Hvis man har mange alkiser blant venner og familie forstår jeg skepsisen, ikke ellers. I det forrige bryllupet jeg var i var det flere som ble godt på en snurr utpå natta, men det er sånn de pleier å bli på fest, så brudeparet ble ikke direkte sjokkert! Ikke såret og lei seg heller, for at det ikke var "stilig" nok! Nei, er man redd for at bryllupet skal utarte seg til et fylleslag, får man revurdere gjestene. Hvis det står at det er bonger på invitasjonen, vil nok de tørste ta med medbragt og klare å bli drita uansett. ← Dette er jeg helt enig med deg i. Blir for simpelt å skylde på gjesters imaginære alkoholproblemer fordi man er gnien. Hilsen den måteholdne bongkritiker'n
Netten Skrevet 15. mars 2006 #77 Skrevet 15. mars 2006 Det har jeg allerede svart på. Jeg drikker selv lite alkohol og ville nok fått med meg bryllupet "gratis", men det har da ingenting med saken å gjøre. Saken er den gjerrigheten bongene signaliserer i forhold til gjestene. ← Hører du hva du selv sier eller? "gjerrighet"?? Går ut ifra at du vet at det koster en del å gifte seg, og å kalle folk gjerrig fordi de kanskje ikke har råd til å la alkoholen flyte fritt er jo helt latterlig!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #78 Skrevet 15. mars 2006 Hører du hva du selv sier eller? "gjerrighet"?? Går ut ifra at du vet at det koster en del å gifte seg, og å kalle folk gjerrig fordi de kanskje ikke har råd til å la alkoholen flyte fritt er jo helt latterlig! ← Hva det koster avgjør man selv. Klart det er gjerrighet når man på en skjult måte forsøker å få gjestene til å være med å betale gildet. Da får man helelr si det som det er - kall det spleiselag.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #79 Skrevet 15. mars 2006 Hører du hva du selv sier eller? "gjerrighet"?? Går ut ifra at du vet at det koster en del å gifte seg, og å kalle folk gjerrig fordi de kanskje ikke har råd til å la alkoholen flyte fritt er jo helt latterlig! ← Jo, det er smålig å ikke sørge for gjestene sine! Man skal ikke behøve å betale for noe når man er bedt i selskap! Hvorfor ikke simpelthen spare lenge nok så man får råd til alt, evt kjøpe en litt billigere brudekjole? Ærlig talt, dette er mangel på folkeskikk og ren egoisme. Bruder, altså! Skamme dere, skulle dere!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #80 Skrevet 15. mars 2006 Jo, det er smålig å ikke sørge for gjestene sine! Man skal ikke behøve å betale for noe når man er bedt i selskap! Hvorfor ikke simpelthen spare lenge nok så man får råd til alt, evt kjøpe en litt billigere brudekjole? Ærlig talt, dette er mangel på folkeskikk og ren egoisme. Bruder, altså! Skamme dere, skulle dere! ← Er jo akkurat dette det er snakk om, men de forstår det ikke. Gjestene skal betale for at bruden får det akkurat som hun vil.
Fremhevede innlegg