Gå til innhold

Bonger til baren....

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Brura_*
Skrevet

Er det noen som skal "drikkebonger" som gjestene kan benytte i baren etter middagen? Hva skriver dere i tilfelle på dem? Legg gjerne med bilder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bonger! Kjempe god ide! Hvorfor tenkte ikke jeg på det?

Gjest gjest1
Skrevet

Vi skal ikkje ha bongar, syns det er ein uting. Men dersom de skal ha bryllupet på hotell, har dei ofte bongar de kan få. Det har dei på hotellet her heime i alle fall.

Skrevet

Hvorfor er bonger en uting?

Vi har valg å gifte oss til tross for et stramt budsjett. Synest det var en god måte å ha litt kontroll på utgiftene for alkoholen på. Der vi skal være koster det 60,- per enhet i baren. Blir for dyrt for oss om det skal vær fri bar. Men vil heller ikke ha alkoholfritt bryllup heller. Synest derfor bonger var en god løsning.

Vil forresten legge til at brudgommens familie er spesielt glad i god drikke. Spesielt gratis god drikke. Tenker med skrekk og gru på den regningen vi kunne risikert å få etter bryllupsfesten..

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor er bonger en uting?

Vi har valg å gifte oss til tross for et stramt budsjett. Synest det var en god måte å ha litt kontroll på utgiftene for alkoholen på. Der vi skal være koster det 60,- per enhet i baren. Blir for dyrt for oss om det skal vær fri bar. Men vil heller ikke ha alkoholfritt bryllup heller. Synest derfor bonger var en god løsning.

Vil forresten legge til at brudgommens familie er spesielt glad i god drikke. Spesielt gratis god drikke. Tenker med skrekk og gru på den regningen vi kunne risikert å få etter bryllupsfesten..

Da kunne dere sikkert valgt å stramme inn på andre områder. ;)

Bonger og det at gjester må betale for seg i bryllup, er en uting - uansett hvordan dere snur og vender på det.

Gjest gjest1
Skrevet
Da kunne dere sikkert valgt å stramme inn på andre områder. ;)

Bonger og det at gjester må betale for seg i bryllup, er en uting - uansett hvordan dere snur og vender på det.

Enig. Dessutan går det an å velje andre lokale enn hotell. Men dykk om det.

Skrevet

Går faktisk ikke å stramme inn på andre måter, med mindre vi stikker av og gifter oss alene ;)

Skrevet (endret)

Alternativet for bonger for oss er å spasere hjem etter middagen (tar vel 5 min) og ha vår egen bar og kaker der.. Er kun 10-12 gjester.

Endret av G.A.
Gjest gjest1
Skrevet
Går faktisk ikke å stramme inn på andre måter, med mindre vi stikker av og gifter oss alene  ;)

De kunne ha leid eit lokale der de kunne ståt for drikke sjølv?

Skrevet

Kjempebra tips. Men det blir nok ikke billigere enn det vi har. Skal spise på hotell, 3 retters middag og brudesuiten og leie av lokale blir tilsammen 6000 - 7000,-.

Gjest Gjest_Nuwanda_*
Skrevet

Litt på siden dette her.. men jeg er litt lei av "det blir billigere om man ikke har det på hotell, men leier lokalet der man selv kan stå for drikke og mat".

JA - det kan det fint bli. Men for mange par er det å skulle administrere lokale, mat, drikke etc i leid lokale litt i meste laget. Det handler ikke nødvendigvis om økonomi, men om tid, geografiske avstander, mulighet for hjelp av slekt og venner, etc etc. Det som passer for noen, passer ikke for alle andre. ;) (og vårt bryllup var på hotell med fri bar, bare så det er sagt).

Gjest Gjest
Skrevet
Enig. Dessutan går det an å velje andre lokale enn hotell.
Jepp
Gjest Gjest
Skrevet
Kjempebra tips. Men det blir nok ikke billigere enn det vi har. Skal spise på hotell, 3 retters middag og brudesuiten og leie av lokale blir tilsammen 6000 - 7000,-.

Eller dere kunne droppet brudesuiten. Snakk om sparebluss på gjestenes regning.
Gjest Gjest
Skrevet
Er kun 10-12 gjester.

Er vel grenser for hvor mye så få gjester drikker?
Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Jeg er enig i at både bonger og at gjestene betaler selv er en uting. Etter min mening burde dere definitivt droppet brudesuiten og heller spandert på gjestene deres. Dere bør heller stramme inn på ting til dere selv enn ting til gjestene, spør du meg!

Skrevet

Alt er inkludert i prisen. Vi sparer ikke penger om vi trekker fra brudesuiten. Vi bestilte bryllupsmiddag og ble overrasket da vi fikk bekreftelsen der det stod av vi kunne få leie brudesuiten gratis.

Ja, finnes sikkert andre steder enn hotell å spise på. Kanskje Dolly Dimples?

Har ikke så mange andre 'fine' steder å velge mellom her hvor vi bor dessverre.

Beklager trådstarter, var ikke meningen å stjele tråden din! :ironi:

Gjest Gjest
Skrevet

Bryllupssuiten er da ikke gratis når den er inkludert i prisen. :ler:

Skrevet
Bryllupssuiten er da ikke gratis når den er inkludert i prisen. :ler:

Beklager feil formulert setning. Hotellet 'gir' oss brudesuiten som en gave. Vi betaler for maten, ikke noe annet.

Gjest gjest1
Skrevet
Er vel grenser for hvor mye så få gjester drikker?

Det vil da eg også tru...

Gjest Gjest
Skrevet
Beklager feil formulert setning. Hotellet 'gir' oss brudesuiten som en gave. Vi betaler for maten, ikke noe annet.

Så spør om de heller ikke kan slå av litt på prisen hvis dere dropper suiten da. ;)

Ærlig talt - det er iflg deg snakk om 10-12 gjester.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...