AnonymBruker Skrevet 26. april #21 Skrevet 26. april Nei, jeg gjør ikke det. Det finnes ytre ting som er pluss, alt styret har ansvaret for f.eks. men å kjenne på mangelen av frihet til å være seg selv, som en vil, når en vil og så mye en kjenner for, det savner jeg veldig. Har bodd i flere landlige eneboliger i livet og vet forskjellen. Fritt og godt var det, selv om det var litt trekkfullt og kaldt om vinteren, grunnet dårlig isolering og hull i taket noen steder. Friheten, fred og ro til å gjøre som en vil, eller la det være om en vil det, betyr mye for meg. En trenger to gode inntekter for å kjøpe et bra hus, så jeg blir nok her. Jeg klager ikke, for det er et liv dette også. En må innordne seg. Jeg gjør det. Anonymkode: 0cc48...da3 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #22 Skrevet 26. april Trives bedre nå etter at kvinnfolket under meg har sluttet å røyke. Hun pleide å stå under soveromsvinduet og røyke minst en gang i timen, den fyllebøtta. Tipper hun sprekker, men nyter det så lenge jeg kan. Anonymkode: 71fe4...98a 1
Million Skrevet 26. april #23 Skrevet 26. april De siste par årene har vært fine og jeg trives generelt i blokk, så lenge naboene tar hensyn. Avhengig av naboene egentlig. Har hatt mye rart som naboer, men nå for tiden er det veldig fint, stille og rolig og ikke noe trøbbel. Vært sånn de siste halvannet årene, etter at siste bråkebøtte av en unge flyttet med familien sin. Håper naboene jeg har nå blir boende lenge. Nå er det triveligere. Jeg liker å bo i blokk, over bakken. Liker ikke når forbipasserende kan kikke inn vinduene som når man bor på bakkenivå. Vi bor i tredje etg, og det er fint. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #24 Skrevet 26. april Bodde i blokk før, da barna var små. 3 soverom, store grøntareal, lekeplasser, sandvolleyball-bane, fotballbane... veldig idyllisk. Venner på alle kanter. Men ettersom de vokste til ville vi ha større plass. Deilig det også! Og jeg savner ikke den bråkete naboen som flyttet inn i blokka et før vi flyttet videre. Bor i en tomannsbolig nå og hører ikke naboen. Hagene er også helt adskilt uten innsyn. Anonymkode: d0ee5...63e 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #25 Skrevet 26. april Bodd i mange leiligheter. Er du uheldig med nabo over og under er det ikke noe særlig. Trives best med leilighet på vinter. Da andre tar snømåking osv. sommeren savner jeg huset jeg hadde. Anonymkode: eb75b...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #26 Skrevet 26. april Ja trives veldig godt! Hører og treffer på naboer uten at det er plagsomt, synes det bare er hyggelig å høre folk leve rundt meg nå som jeg bor alene. Men har ingen plagsomme eller veldig bråkete naboer. Bodde i enebolig med hage flere år som gift med barn, og hatet det! Joda fint med hage og eget hus, men også endel styr. Ikke mindre bråk fra naboer fordi vi bodde i et relativt tett boligområde. Det var mer støy grunnet lekende barn i flere hager, motordur fra gressklippere og større verktøy pluss endel bikkjer på avveie. Synes også jeg måtte ha mer å gjøre med naboene for å ivareta gode naboforhold. Her i blokka så lever folk litt mer uinteressert i andre, så sant man ter seg normalt. Selvom jeg hører at folk bor rundt meg her, så føles det ikke like invaderende. Anonymkode: 81c1d...0f2 1
AprilLudgate Skrevet 26. april #27 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 1.16): Det er jo vanskelig å si uten å ha bodd der, men jeg har ikke flyttet i blokk nettopp fordi det ikke frister. Har venninner som bor i blokk og kjenner når jeg er hos de at sånn her vil jeg ikke bo. Jeg liker egen hage og ha bestemmelsesrett over mine umiddelbare omgivelser. Kan strekke meg til en tomannsbolig. Anonymkode: e26bb...9a5 Jo, men til gjengjeld: I blokk har man felles regler, og kan klage innenfor dette. Jeg har aldri bodd i enebolig, kun rekkehus og div blokker. Den ene minimalt lytt. Drømte om hus når ungen var liten - helt inntil jeg tuslet rundt i eneboligområder endel kvelder på sommerferie hos foreldre. Da hørte jeg jo høylytt konstant GNÅL fra gneldrende bikkjer i ene hage, så saging og kapping av busker. Generelt mye gressklipping, enkelte hadde full party HVER kveld i sin hage. Noen var bortreist på ferie, men jeg skjønte støytegninga når de tydeligvis hadde en hobby som innebar sag, snekring osv. Og så selvsagt alle de som drev med nødvendig og fornuftig - men likevel støyende vedlikehold. Ja, så har man varmluftpumpene som durer og ene nabo vil ha basketballkurv på garasjen 🫥 Og mengden trampoliner 🙈 Akk og ve. Selvsagt er mange nabolag normalt rolige, men enebolig medfører og endel gnål og potensielt veldig gnålete greier man ikke kan klage på. Ikke minst må man jo vedlikeholde alt selv. Grunn nok for meg til å ikke ønske enebolig. Bor i mer lytt blokk nå enn før, og det er mer irriterende per se. Men forrige var plassert slik at næringsbygg like ved hadde gigantiske vifter som bråkte noe satan om en åpnet vinduene. Dette tenkte en ikke på ved visning. Og mye hundegneldring fordi rett ved park. Like irriterende med naboen som «koser seg i hagen sin» som naboen over. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå