AnonymBruker Skrevet 24. april #1 Skrevet 24. april En lytt blokk hvor du hører naboer hver dag? Anonymkode: 55ed6...aed
Traktor Skrevet 24. april #2 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En lytt blokk hvor du hører naboer hver dag? Anonymkode: 55ed6...aed Nei 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #3 Skrevet 24. april Ja, jeg trives i blokk. Hører naboer daglig, men ikke i problematisk grad. De over høres best, men er ganske stille. Femåringen over gangen er et troll og hyler i trappeoppgangen daglig. Hun under meg tror jeg jobber med å bli både usynlig og uhørbar. Noen i nabooppgangen har av og til fest med veldig rar musikk, men aldri sent. ... det er rett og slett ikke veldig merkbart, selv om lydene er der. Anonymkode: 9930a...77e 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #4 Skrevet 24. april Det er jo vanskelig å si uten å ha bodd der, men jeg har ikke flyttet i blokk nettopp fordi det ikke frister. Har venninner som bor i blokk og kjenner når jeg er hos de at sånn her vil jeg ikke bo. Jeg liker egen hage og ha bestemmelsesrett over mine umiddelbare omgivelser. Kan strekke meg til en tomannsbolig. Anonymkode: e26bb...9a5
AnonymBruker Skrevet 24. april #5 Skrevet 24. april Jeg bor i en liten leilighet i blokk i Oslo, fordi det var det jeg hadde råd til når jeg skulle kjøpe. Jeg hører i blant naboene, men det går helt fint. Hører dem ikke godt. Nå har boligprisene økt mye, og jeg vil kunne kjøpe meg hus utenfor Oslo og bli mer eller minre gjeldsfri. Så det er verdt å høre litt til naboene for. Anonymkode: 07356...26a
AnonymBruker Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ja, jeg trives i blokk. Hører naboer daglig, men ikke i problematisk grad. De over høres best, men er ganske stille. Femåringen over gangen er et troll og hyler i trappeoppgangen daglig. Hun under meg tror jeg jobber med å bli både usynlig og uhørbar. Noen i nabooppgangen har av og til fest med veldig rar musikk, men aldri sent. ... det er rett og slett ikke veldig merkbart, selv om lydene er der. Anonymkode: 9930a...77e "Rar musikk" - hva slags musikk er det? Ble nysgjerrig, her. Kanskje det er meg. Hører på mye klubbmusikk, f.eks. house, r'n'b, d'n'b, elektronika m.m. Anonymkode: a8ca8...bbe
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Rar musikk" - hva slags musikk er det? Ble nysgjerrig, her. Kanskje det er meg. Hører på mye klubbmusikk, f.eks. house, r'n'b, d'n'b, elektronika m.m. Anonymkode: a8ca8...bbe Musikken i seg selv er ikke så spesiell, men sjangerkombinasjonene og at de skifter låt midt i og bytter hele tiden. Kan fint være innom balkanpop, opera, danseband og rap på et kvarter. Foreløpig er jeg mer fascinert enn irritert. Anonymkode: 9930a...77e 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #8 Skrevet 25. april Bor i blokk. Hører 2 av naboene, ellers ingen. Ene naboen er mye oppe om natta og høres ut som de har mye sosial omgang nattestid, med mye latter og høyrøsta samtaler. Den andre naboen er ei dritkjip alenemor med ei minst like kjip unge som tydeligvis skriker for alt mulig. Første ungen jeg ikke tåler trynet på. De har i tillegg en gneldrebikkje som bjeffer i tide og utide. Anonymkode: a8ca8...bbe
AnonymBruker Skrevet 25. april #9 Skrevet 25. april Vi bodde i blokk når jeg var mindre, elsket den sosiale delen, du møter nabo når du går ut, mange barn å leke med, felles dugnader, men hatet delen med at man ikke kan feste eller arrangere ting når man måtte ønske. Anonymkode: 9ba7a...d64
Daria Skrevet 25. april #10 Skrevet 25. april Jeg trives i blokk. Naboene kan irritere meg (mer eller mindre uforskyldt) fra tid til annen, men alle boformer har fordeler og ulemper. Jeg er dessuten oppvokst i blokk og er vant til å ha folk og lyder rundt meg, det er trygghet i det også. 1
micromaya Skrevet 25. april #11 Skrevet 25. april Yes! Jeg stortrives i blokk! Født og oppvokst i blokk, har hatt rekkehus, enebolig og delt tomannsbolig før jeg er tilbake i én. Denne er riktig nok nybygd og godt lydisolert (hører ikke naboene) – men jeg digger å slippe ansvaret for hage, snømåking og hus generelt :). 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #12 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Musikken i seg selv er ikke så spesiell, men sjangerkombinasjonene og at de skifter låt midt i og bytter hele tiden. Kan fint være innom balkanpop, opera, danseband og rap på et kvarter. Foreløpig er jeg mer fascinert enn irritert. Anonymkode: 9930a...77e Er de flere som deler høyttaler blir det vel sånn . Men Balkanpop, da..... Et sted får grensa gå Anonymkode: a8ca8...bbe
AnonymBruker Skrevet 25. april #13 Skrevet 25. april Daria skrev (1 minutt siden): Jeg trives i blokk. Naboene kan irritere meg (mer eller mindre uforskyldt) fra tid til annen, men alle boformer har fordeler og ulemper. Jeg er dessuten oppvokst i blokk og er vant til å ha folk og lyder rundt meg, det er trygghet i det også. Enig! Liker ikke når naboene er borte. Blir så stille! Liker liv og røre rundt meg. Anonymkode: a8ca8...bbe
AnonymBruker Skrevet 25. april #14 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi bodde i blokk når jeg var mindre, elsket den sosiale delen, du møter nabo når du går ut, mange barn å leke med, felles dugnader, men hatet delen med at man ikke kan feste eller arrangere ting når man måtte ønske. Anonymkode: 9ba7a...d64 Er så enig i at det er den kjipeste begrensningen. Anonymkode: a8ca8...bbe
AnonymBruker Skrevet 25. april #15 Skrevet 25. april Jeg vokste opp i hus langt ute på landet, men trives bra i blokk nå. Vi hører at det fins naboer men ikke sånn at det blir forstyrrende. Jeg har fine naboer i oppgangen som stort sett tar hensyn. Vi har også veldig fine fellesarealer ute, det gjør at jeg ikke savner hage. Og jeg elsker at ungene kan springe ut og leke med hverandre og ikke trenger å kjøres mange kilometer som når jeg var liten. Anonymkode: bf5ca...dae
AnonymBruker Skrevet 25. april #16 Skrevet 25. april Føler meg trygg i blokk, med folk rundt på flere kanter. Hører lyder fra naboer, men ingen direkte bråk her. Oppvokst på bygda, stor familie i stort hus, da hører man også andre rundt seg selv om det er en halv km til nabohus. Anonymkode: b95b6...d4c
AnonymBruker Skrevet 25. april #17 Skrevet 25. april Nei. Jeg liker ikke mennesker og spesielt ikke lyden av mennesker. Anonymkode: 228ad...22d 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #18 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Musikken i seg selv er ikke så spesiell, men sjangerkombinasjonene og at de skifter låt midt i og bytter hele tiden. Kan fint være innom balkanpop, opera, danseband og rap på et kvarter. Foreløpig er jeg mer fascinert enn irritert. Anonymkode: 9930a...77e Det kan være meg. Mannen min holder på bli gal . Bytter alltid , hører aldri ferdig ei låt. Anonymkode: d6f19...0ea
AnonymBruker Skrevet 26. april #19 Skrevet 26. april Å bo i blokk har sine fordeler og ulemper. Ulempen er nabolyder og at man selv er mindre fri til å bråke, og man må forholde seg til et styre som ikke gjør jobben sin osv. Men fordelene er at det er lite vedlikehold å bekymre seg for, og har man greie naboer så er det utrolig hyggelig. Jeg kan bare smette ned til de under meg å låne verktøy eller få hjelp til å bære opp ting fra bilen hvis jeg skulle trenge det. Eller handle hvis jeg blir syk. Jeg setter veldig pris på sånt. Man er veldig prisgittt gode og rolige naboer når man bor sånn. Hadde jeg kunnet velge, så hadde jeg bodd i enebolig uten tvil. Men jeg gidder ikke flytte 1-2 timer i huttiheiti bare for å bo i hus. Anonymkode: cffee...f51 1
enkefru Skrevet 26. april #20 Skrevet 26. april Nei, ikke spesielt. Gjør det fordi det passer meg og livet mitt nå. Det blir i 2-3 år til, så flytter jeg nok til huset mitt heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå