mereo Skrevet 25. april #21 Skrevet 25. april Jeg har aldri forstått forlovelse over så mange år, noen år ja - så man kan spare opp til bryllup. Men 10+ år! Det fremstår mest som det aldri blir noe ekteskap og da er poenget borte med en forlovelse, noen unntak er det selvfølgelig - men likevel.
AnonymBruker Skrevet 25. april #22 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjempe enig! Vi feirer at vi har vært sammen i 15 år, ber inn til fest! Og det er vel samme greia. Hurra for kjærligheten og hurra for å treffes og kose oss med familie og venner 😀 Anonymkode: e4302...59c Nei, jeg vil ikke si det er det samme å feire at man har vært sammen i 15 år, og å være forlovet i 15 år. Å feire kjærligheten er aldri feil, og feire 15 år sammen er jo bare fint, men å feire at man har vært forlovet i 15 år er jo bare flaut. For hva feirer man egentlig om man feirer 15 års forlovelse? Anonymkode: 07d23...6f1 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #23 Skrevet 25. april Nå synes jeg forlovelse er harry i utgangspunktet - så jeg hadde ikke gratulert dem i det hele tatt Anonymkode: 969d9...3fe
Uanonym bruker Skrevet 25. april #24 Skrevet 25. april Jeg synes vel det er litt rart å være forlovet så lenge, og enda rarere å proklamere det i sosiale medier. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk absolutt skal ha så store og dyre brylluper heller, jeg da. Er ikke det viktigste å bli gift med den man elsker? Har man ikke råd til stor fest, kan man ta en liten fest (eller ingen fest), og så heller en større fest når man feirer x antall års bryllupsdag eller noe sånt?
AnonymBruker Skrevet 25. april #25 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Litt som å si til alle at man skal ha barn, uten å være gravid, men det skal skje en eller annen gang i fremtiden. Anonymkode: dce6b...e4a Hadde noen lagt ut "13 år som prøvere 🌹" så tviler jeg på at folk hadde gratulert, men det fremstår jo litt likt 🙈 Anonymkode: a2478...28f 1
Seff Skrevet 25. april #26 Skrevet 25. april Jeg tror kanskje at ikke alle er klar over hva forlovelse betyr. Får inntrykk av at denne tidligere klassevenninnen til TS kanskje anser det som et slags "ekteskap light" og egentlig bare vil feire at de har vært sammen i 13 år.
AnonymBruker Skrevet 25. april #27 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei, jeg vil ikke si det er det samme å feire at man har vært sammen i 15 år, og å være forlovet i 15 år. Å feire kjærligheten er aldri feil, og feire 15 år sammen er jo bare fint, men å feire at man har vært forlovet i 15 år er jo bare flaut. For hva feirer man egentlig om man feirer 15 års forlovelse? Anonymkode: 07d23...6f1 Enig. Det hadde vært mye mer naturlig å feiret 15 år som kjærester, eller 15 år som samboere. Det er jo konkrete ting. Å feire 15 år som forlovet, er å gå ut og si at "For 15 år siden ble vi enige om å gifte oss, men vi har ikke gjort det ennå. Hurra for oss!" Det er jo litt som å komme med "Nå er det 15 år siden vi ble enige om å kjøpe hus sammen! Men vi bor fortsatt der vi bodde." eller "Nå er det 15 år siden vi ble enige om å flytte sammen, men vi bor fortsatt hver for oss. Hurra for oss!" Hvor mange år er det liksom greit å "feire" noen som har blitt enige om noe de ikke har gjennomført ennå? Og hvorfor mener noen at det er noe å feire? Anonymkode: a09f9...282 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. april #28 Skrevet 25. april marsvin skrev (15 timer siden): Er det bare jeg som synes det er fryktelig harry med folk som er forlovet over mange år? Da skal det feires også. Så en gammel klassevinne la ut på SoMe i dag med bilde av seg selv og kjæresten og et bilde av ringene med en slik lignende tekst: « 13 år som forlovet i dag med verdens beste 🌷!» Og folk gratulerer. Hva er det egentlig å gratulere? at man en gang hadde tenkt til å gifte seg? Forstår at man mtp økonomi osv må kanskje vente et par år med bryllupet hvis man vil ha litt fest, men hvorfor forlove seg i det hele tatt om man aldri har tenkt til å gifte seg? og så «feire» forlovelsen på det 13. året og forvente at alle synes at det er noe å gratulere ? 🙄 jeg tenker jo bare at det må være en litt kjip grunn til at man ikke har gjennomført giftemålet etter såpass lang tid.. hadde aldri i verden proklamert det for hele verden at jeg ble fridd til for nesten 15 år siden men at vi enda ikke hadde giftet oss. Det virker bare som et harry og barnslig innfall hvis man ikke faktisk mener å bli gift Jepp, det er harry og litt patetisk. "Se, mannen min har enda ikke fått ut fingeren for å gifte seg, men mater meg med lovnader om at vi kanskje en dag blir fullt forpliktet til hverandre". Anonymkode: 3bd0b...775
AnonymBruker Skrevet 25. april #29 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hadde noen lagt ut "13 år som prøvere 🌹" så tviler jeg på at folk hadde gratulert, men det fremstår jo litt likt 🙈 Anonymkode: a2478...28f Verre, egentlig. 13 år siden vi bestemte oss for å få barn en dag. (Men vi har enda ikke planlagt når) Anonymkode: 8b5db...7b3
AnonymBruker Skrevet 25. april #30 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nei, jeg vil ikke si det er det samme å feire at man har vært sammen i 15 år, og å være forlovet i 15 år. Å feire kjærligheten er aldri feil, og feire 15 år sammen er jo bare fint, men å feire at man har vært forlovet i 15 år er jo bare flaut. For hva feirer man egentlig om man feirer 15 års forlovelse? Anonymkode: 07d23...6f1 Fremdeles feirer man kjærligheten! Ikke vær så sær og krass tenker jeg,hvis folk vil feire så la dem det uten å få dem til å føle seg som idioter. La mangfoldet få gro! Anonymkode: e4302...59c 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #31 Skrevet 25. april Personlig følte jeg meg gift når vi ble forlovet. Da var det liksom oss to for alltid. Følte ikke behovet for å faktisk gifte oss, men endte opp med å bare gjøre det på rådhuset et par år senere for å ikke havne i en sånn evig-forlovet-situasjon, og for å slippe maset fra familien. Så jeg tenker at en forlovelse må da vel kunne feires på samme måte som et giftemål: feire at det har gått x antall år siden man sverget seg til hverandre. Anonymkode: 9b2b1...25b
exictence Skrevet 25. april #32 Skrevet 25. april Sirah skrev (41 minutter siden): Skjønner ikke at det er noe å bry seg om? Er det ikke bare å bla forbi om man syntes det er teit? Enig. Hadde nok ikke gjort det selv. Men om folk vil feire det og kose seg over det, så er det bare hyggelig, tenker jeg. 2
Sirah Skrevet 25. april #33 Skrevet 25. april (endret) exictence skrev (1 minutt siden): Enig. Hadde nok ikke gjort det selv. Men om folk vil feire det og kose seg over det, så er det bare hyggelig, tenker jeg. Nei jeg hadde ikke gjort det selv jeg heller og helt ærlig er jeg enig med TS i at det er spesielt. Men om de koser seg med det så betyr jo det ingenting negativt for meg. Er det ikke bare koselig at de har det fint da? Endret 25. april av Sirah
AnonymBruker Skrevet 25. april #34 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Personlig følte jeg meg gift når vi ble forlovet. Da var det liksom oss to for alltid. Følte ikke behovet for å faktisk gifte oss, men endte opp med å bare gjøre det på rådhuset et par år senere for å ikke havne i en sånn evig-forlovet-situasjon, og for å slippe maset fra familien. Så jeg tenker at en forlovelse må da vel kunne feires på samme måte som et giftemål: feire at det har gått x antall år siden man sverget seg til hverandre. Anonymkode: 9b2b1...25b En forlovelse er per definisjon en lovnad om snarlig giftemål. Som en "intensjonsavtale". Anonymkode: 3bd0b...775
AnonymBruker Skrevet 25. april #35 Skrevet 25. april Jeg skjønner virkelig ikke at det er noe å bry seg om. De feirer 10 år med noe som for de har en eller annen betydning av positiv art, da gratulerer jeg gjerne. Folk må feire mer, glede seg mer og leve mer. Jeg og mannen ble enige om å gifte oss og gjorde det tre mnd senere. Vi annonserte aldri noen forlovelse og noen fant feil med det også. Anonymkode: bdf5f...6f6 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #36 Skrevet 25. april en forlovlese er et løfte om å gifte seg ikke noe mer.. men det finnes de som ser på det som like bindende som ekteskap, dem om det - jeg er på "team TS" og syns det er teit å feire at man er ringforlovet.. min oldemor hadde ett begrep hun brukte "bukseforlovet" kalte hun det og det var ikke positivt siden hun mente underbukser.. Anonymkode: 1c583...f31
AnonymBruker Skrevet 25. april #37 Skrevet 25. april Å være forlovet så lenge er jo bare en norsk type "promise ring", inneholder 0 forpliktelser utover det å være kjærester. Anonymkode: 038dc...eb7 1
BobbySocks Skrevet 25. april #38 Skrevet 25. april (endret) Mange skiter i giftermål men synes det er fint å være ringforlovet. Mer Harry og kalle andres kjærlighet Harry. Endret 25. april av BobbySocks 3
AnonymBruker Skrevet 25. april #39 Skrevet 25. april Det ser er harry er å legge det ut på SoMe. Men en slik feiring i seg selv er det vell ikke noe i veien med. Jeg vet om et par som har vært forlovet i snart 40 år. Anonymkode: 7cdf2...9a7
MarianneE Skrevet 25. april #40 Skrevet 25. april Synes egentlig det er mest rart å bry seg om dette jeg da. La dem få ha den gleden og kose seg med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå