marsvin Skrevet 24. april #1 Skrevet 24. april (endret) Er det bare jeg som synes det er fryktelig harry med folk som er forlovet over mange år? Da skal det feires også. Så en gammel klassevinne la ut på SoMe i dag med bilde av seg selv og kjæresten og et bilde av ringene med en slik lignende tekst: « 13 år som forlovet i dag med verdens beste 🌷!» Og folk gratulerer. Hva er det egentlig å gratulere? at man en gang hadde tenkt til å gifte seg? Forstår at man mtp økonomi osv må kanskje vente et par år med bryllupet hvis man vil ha litt fest, men hvorfor forlove seg i det hele tatt om man aldri har tenkt til å gifte seg? og så «feire» forlovelsen på det 13. året og forvente at alle synes at det er noe å gratulere ? 🙄 jeg tenker jo bare at det må være en litt kjip grunn til at man ikke har gjennomført giftemålet etter såpass lang tid.. hadde aldri i verden proklamert det for hele verden at jeg ble fridd til for nesten 15 år siden men at vi enda ikke hadde giftet oss. Det virker bare som et harry og barnslig innfall hvis man ikke faktisk mener å bli gift Endret 24. april av marsvin 14 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Litt som å si til alle at man skal ha barn, uten å være gravid, men det skal skje en eller annen gang i fremtiden. Anonymkode: dce6b...e4a
AnonymBruker Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april Helt enig med deg ts. Dette må være toppen av idioti. Anonymkode: 72022...1c6 7
Kålrota Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april Harry og idiotisk? Jeg synes vel det verste er dere som bryr dere så mye om det at det må diskuteres. Folk får leve sine liv, jeg hadde nok gratulert fordi det er høflig. 4 8
Stor pike Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april Fjortis forlovelse. Det er sikkert for dem det angår, men jeg tar ikke sånt seriøst. 6 1
Majer Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april Mange sparer vel til bryllup. Kannfort bo i dyrt om man vil ha et "fint" bryllup. Så tenker dette er en løsning for folk som prøver å spare penger, men som også er romantiske? Altså folk feirer jo til og med kjønnet på barn som ikke er født😅 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april Neei, gje dykk. Livet er ein fest. Feirast det som feirast kan. Er berre la være gratulere om ein ikkje føler for det, er ikkje eit krav. Anonymkode: e4294...2d5 2 8
Nutz Skrevet 25. april #8 Skrevet 25. april Nå var jeg riktig nok bare forlovet i 9 mnd før jeg giftet meg, men jeg brukte aldri betegnelsen "forlovet" eller "forloveden min" bortsett fra da vi annonserte det. En forlovelse er liksom ingenting, spesielt ikke etter 10 år, da er dere bare samboere. Hva er poenget med å forlove seg når en aldri skal gifte seg? 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #9 Skrevet 25. april Det fremstår veldig umodent, ja. Ville nok vist mannen, og ledd litt. Men det skader jo ingen, og om det gir glede, så ok. Anonymkode: 8b5db...7b3 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #10 Skrevet 25. april Tja, Harry er nok feil begrep. Men, ja, det fremstår for meg som rart å feire, og jeg kunne nok vært "hun kjipe" som hadde kommentert "Gratulerer, når blir bryllupet!" dersom det var noen jeg ikke måtte omgås med jevnlig. De ser nok på forlovelsen som en symbolsk "Vi har valgt hverandre", og en slags forpliktelse. Mens det det en forlovelse er, er jo at de har inngått en avtale om å gifte seg. Men, altså, de må jo gjerne markere og "feire" på SoMe så mye de vil. (Jeg hadde sett på det som mye mer idiotisk om de faktisk hadde invitert gjester til "forlovet i 10 år fest". Anonymkode: a09f9...282 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #11 Skrevet 25. april Det er dritflaut, spesielt å feire det. Altså, feire hva? Anonymkode: 07d23...6f1 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #12 Skrevet 25. april marsvin skrev (14 timer siden): Er det bare jeg som synes det er fryktelig harry med folk som er forlovet over mange år? Da skal det feires også. Så en gammel klassevinne la ut på SoMe i dag med bilde av seg selv og kjæresten og et bilde av ringene med en slik lignende tekst: « 13 år som forlovet i dag med verdens beste 🌷!» Og folk gratulerer. Hva er det egentlig å gratulere? at man en gang hadde tenkt til å gifte seg? Forstår at man mtp økonomi osv må kanskje vente et par år med bryllupet hvis man vil ha litt fest, men hvorfor forlove seg i det hele tatt om man aldri har tenkt til å gifte seg? og så «feire» forlovelsen på det 13. året og forvente at alle synes at det er noe å gratulere ? 🙄 jeg tenker jo bare at det må være en litt kjip grunn til at man ikke har gjennomført giftemålet etter såpass lang tid.. hadde aldri i verden proklamert det for hele verden at jeg ble fridd til for nesten 15 år siden men at vi enda ikke hadde giftet oss. Det virker bare som et harry og barnslig innfall hvis man ikke faktisk mener å bli gift Synes det er fantastisk at små gleder fortsatt blir feiret! Er folk glade, så plages jeg virkelig ikke av at noen viser det. Det jeg synes er harry, er at noen skriver smålige utredninger om andres lykke, uten å bruke avsnitt. Anonymkode: b1f59...1e5 5 3
AnonymBruker Skrevet 25. april #13 Skrevet 25. april Nutz skrev (1 minutt siden): Nå var jeg riktig nok bare forlovet i 9 mnd før jeg giftet meg, men jeg brukte aldri betegnelsen "forlovet" eller "forloveden min" bortsett fra da vi annonserte det. En forlovelse er liksom ingenting, spesielt ikke etter 10 år, da er dere bare samboere. Hva er poenget med å forlove seg når en aldri skal gifte seg? Ikke sant. Vi forlovet jo oss da vi bestemte oss for å gifte oss, og når. Vi ventet til planene var mer klare før vi informerte familie og venner, så det var samtidig en "save the date" telefon. Ingen annonsering ellers (skaper bare forventninger om invitasjon). Og brukte aldri begrepet "forloveden", da jeg egentlig ikke ser hva som ligger i det i disse dager. Anonymkode: 8b5db...7b3 1
Daria Skrevet 25. april #14 Skrevet 25. april La oss feire at vi enda ikke har giftet oss og alle pengene og all planlegging vi har spart på det... De fleste jeg kjenner annonserer forlovelse og konkrete, relativt tidsfestede bryllupsplaner samtidig, men jeg har også vært borti (voksne) folk som forlover seg og gjør det klart at de ikke har noen planer om å gifte seg - forlovelse er den bekreftelsen de vil ha. Sært i mine øyne, men det er jo ikke noe som egentlig angår eller påvirker andre enn dem selv. Om noen har glede av å være forlovet i årevis, så må de da få lov til det - det finnes mye som er mer verdt å irritere seg over, både på sosiale medier og i verden for øvrig, enn par som har det fint sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #15 Skrevet 25. april Nei. De feirer at de har vært sammen i X antall år, samme for meg hva de kaller det eller seg, kjærester, forlovet, samboere... Har ikke noe å si. Deres valg, de er sikkert fornøyde, fint for dem. Anonymkode: ad82b...ee4 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #16 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det er fantastisk at små gleder fortsatt blir feiret! Er folk glade, så plages jeg virkelig ikke av at noen viser det. Det jeg synes er harry, er at noen skriver smålige utredninger om andres lykke, uten å bruke avsnitt. Anonymkode: b1f59...1e5 Du må jo føle deg truffet når du ender opp med å gå på person? Anonymkode: 07d23...6f1 2
Sirah Skrevet 25. april #17 Skrevet 25. april Skjønner ikke at det er noe å bry seg om? Er det ikke bare å bla forbi om man syntes det er teit? 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. april #18 Skrevet 25. april Hadde det vært en feiring av at de har vært sammen i 13 år hadde det blitt noe annet og jeg er helt med på feiring av det for heller deg enn meg men å faktisk feire at de har vært forlovet i 13 år uten å komme videre er vel det ungdommen kaller cringeworthy. Jeg tenker at når man forlover seg så har man planlagt å gifte seg og hvis man bruker 10 år på å få det til så er det kanskje ikke meningen. Kjenner for øvrig til flere par som har giftet seg etter 10 år og så gått fra hverandre innen 1-2 år. Anonymkode: da5f8...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #19 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må jo føle deg truffet når du ender opp med å gå på person? Anonymkode: 07d23...6f1 Ikke meg du siterer, men personangrep er det jo ikke. Hun beskriver at en handling er harry og det må sees i sammenheng. Hovedinnlegget var jo ganske surt. Null glede på andres vegne, bare negativitet og dømming av noen som er glad og feirer forholdet sitt, liksom. Skal man regne med å ikke få noen tilbakemeldinger på det? Anonymkode: ad82b...ee4 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #20 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Neei, gje dykk. Livet er ein fest. Feirast det som feirast kan. Er berre la være gratulere om ein ikkje føler for det, er ikkje eit krav. Anonymkode: e4294...2d5 Kjempe enig! Vi feirer at vi har vært sammen i 15 år, ber inn til fest! Og det er vel samme greia. Hurra for kjærligheten og hurra for å treffes og kose oss med familie og venner 😀 Anonymkode: e4302...59c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå