AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Hei. Jeg er veldig fortvilet. Har søkt boliglån og får det. Men jeg var lite forberedt på at jeg må ut med 22.000kr i mnd på kun boutgifter (renter,avdrag og felleskostnader.) Jeg er alenemor og barnet er 11år. Synes det er veldig vanskelig å ta valget om å flytte langt vekk og fjerne han fra vennene sine og jeg vil da også måtte bytte jobb. Trives veldig i jobben min. Men, hvis jeg flytter langt vekk vil jeg ha mindre i boliglån fordi jeg vil få ett billigere plass å bo. Skal jeg bo her i området må jeg ut med 22.000 kr i mnd i boutgifter og sitter igjen med 1500kr etter at alt er betalt. Og det er jo greit. Jeg har ingen behov for å sløse osv… det som er problemet derimot med de 1500kr jeg har igjen er at det stresser meg. Jeg føler at det da er så lite som skal til for at det skal vippe over, at jeg synes det blir utrygt å eie. Samtidig så har jeg ikke lyst til å leie resten av livet. Kanskje jeg må finne meg en ekstra jobb eller noe. Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden, er bare fortvilet. Er det noen her i samme situasjon ? Anonymkode: 94dc6...718 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Har du kjøpt bolig, eller bare fått finansieringsbevis? Du var ikke forberedt på hvor mye boligen (du har kjøpt?) kostet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Høres utrolig merkelig ut av du ikke viste hva det kostet? Regnet du ikke på det selv eller når du søkte om lån? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden AlternativX skrev (Akkurat nå): Høres utrolig merkelig ut av du ikke viste hva det kostet? Regnet du ikke på det selv eller når du søkte om lån? Jeg regnet ikke ut på det selv. Jeg vet jo at renten har gått opp. Men tror nok det er mer det at jeg er alene og en inntekt i husstanden som gjorde at jeg faktisk havnet litt ned i kjelleren da jeg fikk høre at det faktisk blir så dyrt å eie. Jeg var forberedt på 18.000kr over det synes jeg blir altfor dyrt at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre 😕 Anonymkode: 94dc6...718 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden nordlending skrev (7 minutter siden): Har du kjøpt bolig, eller bare fått finansieringsbevis? Du var ikke forberedt på hvor mye boligen (du har kjøpt?) kostet? Bare finansieringsbevis. Ikke kjøpt enda. Anonymkode: 94dc6...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Jeg er i lignende situasjon, betaler mindre enn optimalt i måneden (har rammelån). Tenker det likevel er mer lønnsomt enn å leie, selv om jeg åpenbart bruker mer på renter enn jeg kunne ha gjort. Anonymkode: 35c43...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er i lignende situasjon, betaler mindre enn optimalt i måneden (har rammelån). Tenker det likevel er mer lønnsomt enn å leie, selv om jeg åpenbart bruker mer på renter enn jeg kunne ha gjort. Anonymkode: 35c43...98f Ja det tenker jeg å. Altså er jo mer lønnsomt i lengden. Blir bare stresset over at jeg ikke kan gi sønnen min det han trenger når det blir så trangt. Men jeg må vel bare få det til 🤪 Anonymkode: 94dc6...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Hvor fikk du så høyt lån at du sitter igjen med bare 1500,- i mnd etter alle utgifter er betalt? Høres ut som en dårlig plan.. har du da regnet med ALT av utgifter. Legetimer, medisiner man kan få bruk for, frisørtime, penger til klær og utstyr for deg og barnet, aktiviteter, ny mobil, nytt kjøleskap osv når det ryker ?🫣 Anonymkode: 76a91...b9c 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Å bo seg ihjel kan da umulig være veldig attraktivt.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Er det ikke muligheter for å jobbe ekstra der du jobber nå? Kanskje en jobb til er det som skal til som du nevner. Synes det er rart du har fått et lån som gjør at du kommer i en så presset situasjon. Er det ingen utgifter du kan kutte? Anonymkode: 0b8ef...fae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Bare finansieringsbevis. Ikke kjøpt enda. Anonymkode: 94dc6...718 Hvor mye av summen utgjør felleskostnadene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden Det hørtes skummelt trangt ut. Tror jeg ville vurdert mindre leilighet/ hus for å kunne sitte igjen med litt mer hver måned. Anonymkode: 50142...400 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Fra en som har valgt å bo seg i hjel for å gire investeringen: dagens økonomiske klima fører til altfor stor risiko pr i dag. 1500 kr er alt for lite slingringsmonn i tilfelle renteheving. hvordan ser det ut dersom du velger fastrente? Og hva er egentlig de 1500 kr? Etter alle faste utgifter er betalt? Inkluderer det klær og andre sporadiske utgifter? Anonymkode: 2cdf2...54e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden Selg huset og lei. Mange bor seg ihjel for tiden. Hvorfor lar vi rike menn bli rikere? Bo billig og bruk pengene på oss selv. Anonymkode: be00e...85f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden Hvis du ikke har heftig lønnsøkning i sikte så ville jeg ikke tatt den sjansen. Anonymkode: 0fc19...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden har du søkt i husbanken? da kan du få rimeligere rente og 50års nedbet. 1500,- i mnd er altfor liten sikkerhet.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden Hvordan skal du få råd til mat da? Jeg kan ikke fatte at du har fått så mye i lån. Hvordan mener de at du skal greie deg? På 1000 kr i mat og regninger per mnd? Da får u jo ikke råd til å handle mat. Du kan ikke ta så mye i lån. Du må ha 10 000 til overs å leve for. Du kan betale 10 000 i lån i mnd. Ikke hele lønna!!! Anonymkode: 1ca79...bb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 8 timer siden #18 Del Skrevet 8 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan skal du få råd til mat da? Jeg kan ikke fatte at du har fått så mye i lån. Hvordan mener de at du skal greie deg? På 1000 kr i mat og regninger per mnd? Da får u jo ikke råd til å handle mat. Du kan ikke ta så mye i lån. Du må ha 10 000 til overs å leve for. Du kan betale 10 000 i lån i mnd. Ikke hele lønna!!! Anonymkode: 1ca79...bb3 Hun sitter igjen med ca 1500 når ALT er betalt, altså også mat. Likevel er 1500 lite å kunne sette av til sparing og uforutsette utgifter, så ts bør prøve å ta et litt mindre lån, eller få det over flere år. Event. finne en leilighet med mindre fellesutgifter enn det hun har budsjettert med. Endret 8 timer siden av Tartufo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Del Skrevet 8 timer siden Har vært der for flere år siden. Alene med unge. Det er tøft og tungt å leve slik. Måtte snu på hver krone, tok ekstra vakter på nærbutikken . En slitsom tid. Anonymkode: 79408...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden Du vil ikke klare å betjene det lånet over tid. Uforutsette utgifter kommer, enten man vil eller ikke. Vi kjøpte nylig en leilighet til 1.8. Den koster oss over 20.000 kr i måneden. Det er dyrt å eie. En har en tendens til å glemme alt som er inkludert når man leier. Dersom du ikke ønsker å flytte, ville jeg nok leid i noen år til, om jeg var deg Anonymkode: b2c28...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå