Gå til innhold

Får utekatten sove i sengen din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Usj nei, katta får ikke være inne på natta, den har hus ute med varme og mat, den får komme inn på ettermiddagen, får litt kos og mat og blir kasta ut på kvelden, de er natt dyr, vi mennesker tror vi må gi de omsorg på dagen, så legge ut videoer om katter som bråker på natta, de som gjør det er nok mindre glad i dyret enn de som lar katten følge sin rytme, lopper blir ikke drept av flåttkur, å katter knasker mus å fugler så nei det vil jeg ikke ha i senga eller møblene mine.. ja kattene får ikke ligge i møblene, de ligger på gulvet eller så ryker de ut

Anonymkode: 743ce...7ef

Hvordan får du kattene dine til å ikke legge seg møblene, men kun på gulvet? Stakkars katter

Anonymkode: 66912...8f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I teorien var både inne-og utekatten bannlyst fra sengen/soverommet.

I praksis sov de begge to i sengen. Eksmannen ble derfor sur og måtte legge seg på gjesterommet, stakkar. Hvem kan vel si nei til en søt pus? 😺

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada:) han går ut inn på soverommet vårt som han vil, men barna sine rom er forbudt område. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han får ikke sove i senga mi. Hadde spilt noe rolle om han var innekatt. Katt i senga forstyrrer min søvn så det er uaktuelt. Han har tilgang på resten av huset. 

Anonymkode: 85d2e...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei får aldri være i senga eller på soverommet. Flere grunner til det.

1. Mulige bugs og bøss utenfra

2. Langhåret katt, blir en del pels jeg ikke vil ha i senga

3. Nattaktiv katt som vekker oss hvis i rommet

4. han legger seg på/inntil oss når vi sover (på sofaen f.eks) og jeg blir kokvarm av det, mer varme enn jeg makter

5. Kjæreste som både er litt allergisk og sover dårlig/våkner lett. Påvirker punkt 2 og 3.

Han kan gå løs i huset. Hvis han bråker mye lukkes han inne på katterommet. Men dette er ikke et «strafferom», det er et rom han uansett oppsøker mye selv, og som er fristedet hans fra barn og støy.

Anonymkode: 134de...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får sove i senga ja. Litt plagsomt til tider når den ene kommer gående oppå meg og maser hull i hodet på meg mens jeg prøver å sove, men som regel er det veldig koslig 🥰

Anonymkode: 6ce77...386

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun har en egen liten plass ved hodeputen min. Elsker når hun kommer luskende og hopper opp i senga og slenger seg på siden for litt kos, et av livets store hverdagsgleder 🥰 Hun vasker seg mye og er så ren og fin. Om det skulle komme noen bakterier tenker jeg uansett at det er mye verre med skitne mannfolk. 

Anonymkode: db82e...323

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Min innekatt sover i sengen min. 

Anonymkode: b97d1...f2e

Nå spurte jeg om utekatt

Ts

Anonymkode: 66912...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja- hun får sove akkurat der hun vil.

Alle har soveromsdørene på gløtt slik ar hun kan velge hvor huk vil sove. 

Anonymkode: d0899...df3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart. Men hun er ikke så mye ute, liker seg best inne. Hun ønsker kun å sove i fotenden, sover der hver natt. Ligger fint, angriper ikke tær lenger (som hun gjorde som kattunge).

Anonymkode: b958f...42d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjør det når jeg er alene hjemme. Min kjære har en fiks ide om at det er ekkelt med katt i senga, så jeg gjør det sånn i smug. Pusen min er en elendig jeger, så har bare sett ham med fugl en eneste gang, og det var mange år sida.

Litt sand og jord og mose og pels ligger igjen etter ham, men det er verd det, det er ikke farlig. Og fryktelig koselig m pus da, båndet mellom mennesket og katt.

Anonymkode: 0fd55...010

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi bare en sphynx og den sover sammen med tenåringen i hennes king size seng.

Da vi hadde utekatter var de ute på jakt hele natta. De hadde tilgang til oppvarmet skur (katteluke) og kom inn om morgenen. De hadde IKKE tilgang til soverom, men hadde opptil flere myke "huler" rundt omkring i huset😊

Anonymkode: 1a179...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 katter og 1 fosterkatt som har vært klar for adopsjon i flere måneder. De har alle tre tilgang til katteluke. Selvfølgelig får de ligge i senga mi, og det velger de å gjøre også når de er inne og jeg er der. De følger meg rundt i huset. De vil være der jeg er. De har lært at jeg sover urolig, så det funker dårlig å prøve å sove oppå meg. Men med en gang jeg våkner, så krabber de oppå meg og vil kose. ❤️

Anonymkode: bc812...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kattene tilgang til soverommene men de sover ikke i sengene, har flere kattesenger strategisk plassert på kommoder og det er der de ønsker å sove.

Heldigvis så liker kattene mine å være inne om natta og de liker rutiner, de sover stort sett rolig hele natten og de kommer alltid inn like etter at det har blitt mørkt.

Anonymkode: ca829...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Usj nei! Han får være i resten av huset om natta! Han er skitten etter en dag ute. Annerledes om han var innekatt

Anonymkode: 365e9...e56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...