AnonymBruker Skrevet 24. april #1 Skrevet 24. april Jeg kan lage mat, men jeg er ikke noe gourmet kokk. Jeg har lyst til å imponere med en matrett som er enkel og god, altså en matrett som ikke tar for lang tid på kjøkkenet etter jobb i morgen. Jeg er litt lei av at vi spiser hjemmelaget pizza, taco, burger og gryterett. Jeg vil imponere med noe nytt og smakfullt. OBS: Mannen er ikke glad i asiatisk/japansk. Forslag? ☺️ Anonymkode: f2ab7...092
AnonymBruker Skrevet 24. april #2 Skrevet 24. april Biff. Severes med potetbåter og bearnaise eller estragonmajones eller kryddersmør. Eller en skive blåmuggost som får smelte ned i biffen. Jeg liker aspargesbønner til. Kjemperask mat. Anonymkode: 9e315...279 6 2
Veggdyret Skrevet 24. april #3 Skrevet 24. april Mine "spesialiteter" er vårruller (stekt i ovn istedenfor olje), lasagne og lapskaus. 1
Flintis Skrevet 24. april #4 Skrevet 24. april Fisk med sandefjordsmør potet gulerot. Eller torsk gulerot potet og bacon med smeltet smør. Dette er så gameldags at det bør være nytt. 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #5 Skrevet 24. april Flesk og duppe med rikelig flesk eller kjøttkakemiddag. Han innså da han ble samboer med meg at god hjemmelaget husmannskost er veldig godt og ikke alltid så lett å få tak i ute. Han innså ikke at han var lei eksotisk mat og klassisk "junk". Han er selvsagt glad i biffmiddager og hjemmelaget lasagne også, men den nyoppdagede husmannskosten troner høyest. Anonymkode: 1e70b...e1d 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #6 Skrevet 24. april Flintis skrev (11 minutter siden): Fisk med sandefjordsmør potet gulerot. Eller torsk gulerot potet og bacon med smeltet smør. Dette er så gameldags at det bør være nytt. Gulrot Anonymkode: d3bfa...eea 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #7 Skrevet 24. april Jeg lurer på hva slags priveligerte liv folk har som driver og duller med mannens favorittretter? Aldri i livet om jeg hadde giddet å bruke tre timer av livet for å fore på en mann, eller omvendt også, for den saks skyld. Anonymkode: 146b7...206 2
AnonymBruker Skrevet 24. april #8 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg lurer på hva slags priveligerte liv folk har som driver og duller med mannens favorittretter? Aldri i livet om jeg hadde giddet å bruke tre timer av livet for å fore på en mann, eller omvendt også, for den saks skyld. Anonymkode: 146b7...206 De fleste lever i forhold der man liker å glede hverandre. At du og din mann velger å ikke gjøre slikt står dere fritt til. Men det faktum at du irriterer deg over oss andre som liker å vise omsorg for den andre avslører vel heller misunnelse fra din side. Anonymkode: 1e70b...e1d 12 3 19
monican94 Skrevet 24. april #9 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg lurer på hva slags priveligerte liv folk har som driver og duller med mannens favorittretter? Aldri i livet om jeg hadde giddet å bruke tre timer av livet for å fore på en mann, eller omvendt også, for den saks skyld. Anonymkode: 146b7...206 ja man må for all del ikke glede partneren sin... 6
Flintis Skrevet 24. april #10 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Gulrot Anonymkode: d3bfa...eea Uffda, gammeldags også ser jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #11 Skrevet 24. april Burger med dressing jeg lager fra bunnen og kokt løk. Ser jo her at jeg kunne spart meg jobben og bare skrelt ei gulrot 😂 Anonymkode: cac48...f54 3 1
17.11 Skrevet 25. april #12 Skrevet 25. april Her er det egentlig mannen som lager mat. En enkelt rett som alltid slår an hos meg er pasta carbonara, han lager den beste jeg har smakt. Da kjøper vi helst guanciale og pecorino som virkelig hever smaken til et nytt nivå. Dessuten går det kjempefort å lage. Blir sulten bare jeg tenker på det. 1
Daisy-love Skrevet 25. april #13 Skrevet 25. april Suppe! Må bare si det med en gang, at her blir vi ikke mette til et større måltid av kun en tynn suppe. Jeg bruker ofte enkle supper som base til å fylle på med masse jeg har preppet før, så det blir litt hold i. Alle supper har nesten samme utgangspunkt. Ulike grønnsaker, potet for å gjøre mer kremet og fyldig, og ofte soppsoyasaus og næringsgjær, og selvsagt nykvernet pepper, for å smaksette. Her brukes ikke buljong til vanlig. Soppsuppe, maissuppe, og blomkålsuppe (evt med brokkoli i) går igjen med samme teknikk. De ulike grønnsakene, sammen med potet kokes (soppen er gjerne preppet på forhånd, men går fint uten også), med de ulike krydderne. Ellers er gulrotsuppe med ingefær en slager, med eller uten litt sitrus i (både appelsin og litt lime er godt i, og en kan koke suppe med appelsinjuice også om en ønsker). Gresskarsuppe er godt på høsten. På de tre første er det alle godt med røkt tofu, edamamebønner, hvite bønner, eller bacon på toppen for protein, og gulrotsuppen er kikerter, og seitan godt, men edamamebønner er nok det som brukes mest for det er alltid preppet og klart i kjøleskapet. Ellers har vi oppi det vi har som: aspargesbønner, brokkoli, fryste erter, nykål nå på denne tiden, potetbiter, biter av det suppen er laget på, og jeg mikser gjerne og tar litt blomkål i soppsuppen, og litt sopp i blomkålsuppen. Spirer er godt på toppen, og gjerne gresskarkjerner eller hakkede nøtter for de som kan ha det, og godt brød til. Det må være en suppe med litt hold i når det er middag, så det blir mer en gryterett, men så godt. Hadde maissuppe igår, og det var enkelt og fantastisk godt 😋🌽🍲
AnonymBruker Skrevet 25. april #14 Skrevet 25. april Det svaret de fleste menn vil gi deg er: BIFF Anonymkode: 59752...1fa 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #15 Skrevet 25. april Min elsker kylling og gnocchi. Gnocchi fås kjøpt god, ferdig på coop xtra/ obs eller meny. Det er pasta laget stort sett av potet hvos du ikke har smakt. Vi lager det med strimlet kyllinglårfilet som vi steker med paprika, squash, rødløk og gulrot også rører vi inn en stor ss rød pesto fra eldorado (kiwi, spar, meny) med chili i. Toppes med parmesan når du har tatt det på fat og serveres med hvitløksbrød Anonymkode: 09c1c...699 3
AnonymBruker Skrevet 25. april #16 Skrevet 25. april Mannen min elsker alle pastaretter jeg lager, men denne var en ny vri https://www.godt.no/oppskrifter/middag/13163/salsiccia-pasta. Anonymkode: bb33d...09f
AnonymBruker Skrevet 25. april #18 Skrevet 25. april Min mann elsker denne, pasta med bacon og appelsin (!) Anonymkode: 63504...f0a
AnonymBruker Skrevet 25. april #19 Skrevet 25. april Min er nok typisk mann i matveien. Han elsker kjøttmiddager med saus og poteter. For eksempel har jeg laget baconsurret svinefilet. Da har jeg potetbåter, salat og saus til. Veldig enkelt å lage. Eventuelt så er hjemmelaget lasagne noe han liker godt. Anonymkode: e839c...066 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #20 Skrevet 25. april hjemmelaget kjøttsuppe, tar litt tid å forberede men ordner seg selv på ovnen i grunnen og er best dagen etterpå.. Jeg starter alltid med en knoke saltkjøtt sammen med en stor neve makaroni og en halv hodelål og to poteter i biter som får koke med pepper i en god time, mens det står og surrer skreller og kutter jeg opp poteter, gulrot og kålrot som får stå i vann til det skal i gryta, om du vil kan du kutte opp noen kjøttpølser også (de går i helt til skutt når du tar ut knoken for å skjære rent for kjøtt og ha det tilbake i suppa) er du ekstra fancy kan du også ha i litt melboller Anonymkode: 053e0...b6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå