Gå til innhold

Naboen roper ting og trakasserer meg uten at jeg kjenner han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere anledninger så har en eldre mann i borettslaget ropt ting ut av det blå til meg.

Rullet ned vinduet da jeg var ute med barna og ropte hore. 

Ga beskjed til han at han burde skaffe seg folkeskikk, da svarte han "dere ungdommer er ufordragelige", jeg er 32 - så vet ikke hva han mente? Flere ganger  vært ufin mot meg i heisen.

Gått flere måneder nå, før det skjedde igjen i dag. Jeg var ute med ungene, han kjører forbi, stopper, ruller ned vinduet og skriker noe to ganger til meg, uten at jeg fikk med meg hva han sa.

Kjenner jeg er drittlei! 6 åringen hadde mange spørsmål, jeg svarte at han sikkert er syk. Jeg kjenner han jo ikke?

Burde jeg ringe på til han? Ta kontakt? Jeg vet han bor i borettslaget, usikker hvilken dør.

Anonymkode: 7456c...908

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med naboer, spør om de opplever ubehagelige ting med mannen.

Anonymkode: d18f3...7c5

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Flere anledninger så har en eldre mann i borettslaget ropt ting ut av det blå til meg.

Ga beskjed til han at han burde skaffe seg folkeskikk, da svarte han "dere ungdommer er ufordragelige", jeg er 32 - så vet ikke hva han mente? Flere ganger  vært ufin mot meg i heisen.

Gått flere måneder nå, før det skjedde igjen i dag. Jeg var ute med ungene, han kjører forbi, stopper, ruller ned vinduet og skriker noe to ganger til meg, uten at jeg fikk med meg hva han sa.

Kjenner jeg er drittlei! 6 åringen hadde mange spørsmål, jeg svarte at han sikkert er syk. Jeg kjenner han jo ikke?

Burde jeg ringe på til han? Ta kontakt? Jeg vet han bor i borettslaget, usikker hvilken dør.

Sikkert på at han ikke er dement?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
lille_fiol skrev (4 timer siden):

Sikkert på at han ikke er dement?

Nei det vet jeg ikke. Vet ingenting om han, annet enn at han har parkeringsplass og bor ovenfor oss.

Skikkelig ubehagelig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvordan går du kledd? Miniskjørt? Fan av leopardmønster? Mye sminke? Flørter du med ukjente menn på gaten?
Trenger info for å hjelpe deg. 

Anonymkode: 8ca2b...7fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan går du kledd? Miniskjørt? Fan av leopardmønster? Mye sminke? Flørter du med ukjente menn på gaten?

Hvilke av de tingene legitimerer oppførselen til mannen mener du?

Hans handlinger er hans og hans alene. Ts kunne hatt skilt med «sex til salgs» uten at det dermed gjorde det greit å rulle ned bilvinduet å rope ting eller være ufin overhode. Det er fullt lovlig å selge sex så sexarbeiderne er uansett ikke de som gjør noe gæærnt

Anonymkode: 34cbb...e8b

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kalenderen viser altså 25.04.2025. Ikke 1950.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hør med noen naboer om de opplever det samme? ta med deg en du kjenner (mannen din?), ring på hvis du finner ut hvor han bor og spør hva som plager han, si at du anmelder han om han ikke gir seg. Skjønner godt at du syns det er ubehagelig.

Anonymkode: d0798...fe2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Trolleritrollera. Finner det meget merkverdig at dere tar heis sammen. Og at barna da ikke er med..  men som vanlig tar jo kg brukerne alt for god fisk 😕

Anonymkode: 52eb3...347

AnonymBruker
Skrevet

Klag til styret. Garantert ikke den første hvis fyren har for vane å oppføre seg slik. Konkrete episoder og tidspunkter.

Anonymkode: 943c4...262

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei..

Går med joggebukser, turklær, jeans... jakker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trolleritrollera. Finner det meget merkverdig at dere tar heis sammen. Og at barna da ikke er med..  men som vanlig tar jo kg brukerne alt for god fisk 😕

Anonymkode: 52eb3...347

Det er ikke tull.. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres vel ut som han ikke har alle hester hjemme. For en tulling.

Anonymkode: 3e299...9e1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

ring politiet. De får kansje tid til å ringe og få en liten prat med ham, av og til det er mer er nok :)  Oppgi navnet hans slik at han er "registrert" hos ham.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 13.58):

Hva har dette med saken å gjøre? Du mener hun må ha gjort noe for å fortjene det og at mannen er i sin fulle rett? 

Anonymkode: f4170...03e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Snakke med styreformannen eller klage han inn til styret. Han plager sikkert andre også.

Anonymkode: f4170...03e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ofte jeg gidder å le av forsøk på trolling, men "en eldre mann på 32" var morsomt.

Anonymkode: 58bc3...517

AnonymBruker
Skrevet

Er du av utenlandsk opprinnelse? Mulig han er en rasistisk jævel.

Anonymkode: b203a...59a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke ofte jeg gidder å le av forsøk på trolling, men "en eldre mann på 32" var morsomt.

Anonymkode: 58bc3...517

Hæ?

Jeg er 32

Han er sikkert 70-80

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du av utenlandsk opprinnelse? Mulig han er en rasistisk jævel.

Anonymkode: b203a...59a

Nei. 100 prosent norsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...