Gå til innhold

Jeg stakk Mounjaro på feil stikksted?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det krise? Tok første dose og ville ta i armen, men stakk der hvor vaksinene stikkes. Kan det ha kommet i muskelen eller går det fint? Det gjør litt vondt. Har lært nå og tar den i magen fremover☺️

Anonymkode: 7b60f...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo ta kontakt med legen din om dette! Du ANER ikke om svarene du får på KG er riktige! 

Dette blir jeg faktisk ganske sjokkert av!

Anonymkode: 239df...d85

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det krise? Tok første dose og ville ta i armen, men stakk der hvor vaksinene stikkes. Kan det ha kommet i muskelen eller går det fint? Det gjør litt vondt. Har lært nå og tar den i magen fremover☺️

Jeg regner med at du fikk instruksjoner av legen som skrev ut resepten, hvorfor gjorde du ikke som du har fått beskjed om?.

Anonymkode: 5d155...67a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

https://www.helseresepten.no/artikkel/video-slik-bruker-du-mounjaro

Du satte vel i overarmen? Det er riktig.

Anonymkode: a29f8...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det var dumt av meg, men har lært. Traff nok en muskel, ringer legevakta og hører :) Takk for svar dere.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lege/legevakt er stedet du retter denne typen henvendelser til. 
Du er tydeligvis ikke kompetent til å få denne medisinen til privat bruk. 

Anonymkode: c3d4f...6be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan fint sette den i overarmen, den skal subcutant (under huden). Og som den over sier er nålen så kort og liten at du ikke klarer å sette den feil. 

Anonymkode: d2e3a...fc3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mange mm er nåla? 4-5? Da treffer du ikke muskel nei, helt normalt å bli øm og/eller få blåmerke på stikksted. Kanskje truffet ei blodåre. Antar du ikke er veldig mager hvis du er ny på Mounjaro. 

Anonymkode: 80be7...581

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg signert av helsepersonell.

veronica<3, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det skal gå fint jeg. Å sette i muskel er visstnok svært smertefullt, så da hadde du nok kjent det ganske så tydelig. Hvis du bare kjente et normalt lite stikk og litt lett ømhet i tiden etterpå - så har du nok truffet riktig. Skal mye til å treffe en muskel også har jeg blitt fortalt. Håper du oppdaterer på hvordan det gikk med det hele☺️☺️

Anonymkode: 0e984...ab2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror det skal gå fint jeg. Å sette i muskel er visstnok svært smertefullt, så da hadde du nok kjent det ganske så tydelig. Hvis du bare kjente et normalt lite stikk og litt lett ømhet i tiden etterpå - så har du nok truffet riktig. Skal mye til å treffe en muskel også har jeg blitt fortalt. Håper du oppdaterer på hvordan det gikk med det hele☺️☺️

Anonymkode: 0e984...ab2

Å sette i muskel er vel ikke smertefullt. Det er jo helt normalt å sette injeksjoner i muskel og det er som regel mindre smertefullt enn subkutane 

Anonymkode: 0a230...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uansett er nålen alt for kort til å treffe en muskel. Man skal vøre svært svært mager, ha tynn hud uten fett under for å i det hele tatt la nålen nærme seg muskelen. Det gjelder neppe de som starter på mounjaro.

Anonymkode: a1f41...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 20.13):

Vet det var dumt av meg, men har lært. Traff nok en muskel, ringer legevakta og hører :) Takk for svar dere.

TS

Dette ringer du ikke legevakten for.

Anonymkode: 7a05d...eae

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...