Gå til innhold

Bli med tenåring til fysioterapeut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en stesønn som går 1 året på vgs. Han har smerter i kneet og hæler. Far har bestilt time til fysioterapeut. Far er på jobb da, så han vil at jeg skal bli med. Men er det ikke vanlig at de drar selv?  

Far mener at det er viktig at vi blir med på 1 timen for å høre fra fysioterapeut sier. 

Anonymkode: 153f6...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

VIL DU BLI MED? da blir du med.

Han vil jo ha deg med? Skjønner ikke problemet.... 

Du må jo ikke være med hver gang 

Anonymkode: e24ac...6f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Behøver ikke akkurat bli med inn til fysioterapeuten, men du kan få en orientering i etterkant.

Anonymkode: 91543...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Far mener at det er viktig at vi blir med på 1 timen for å høre fra fysioterapeut sier. 

Bli med så dere får hørt fra kilden hva planen er. 

Anonymkode: d2f44...372

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring med tenåringsgutter er at de glemmer hva som ble sagt, minuttet de går ut døren. Kan være lurt å være tilstede ved første behandlingstime, eller kanskje be om å få et kort sammendrag av fysio, på papir? 

Anonymkode: b272b...9fe

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel far som ønsker å bli med, det står ingen steder at sønnen vil ha med en forelder/foresatt. 

TS - vil sønnen ha med en voksen, så blir du med. Hvis ikke - la være. 

At dette er noe å diskutere en gang skjønner jeg ikke 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 8b1a4...acc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

VIL DU BLI MED? da blir du med.

Han vil jo ha deg med? Skjønner ikke problemet.... 

Du må jo ikke være med hver gang 

Anonymkode: e24ac...6f6

Det står ikke noe om hva gutten selv ønsker? Jeg forsto det sånn at det er far som ønsker at ts skal være med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil stesønnen ha deg med? Jeg var ganske mye yngre første gang jeg var hos fysioterapeut og var alene da også.

Far får instruere sønnen til å be om utskrift av øvelsene, hvis det er så viktig for han.

Hvis det er kronglete med kollektivtransport kan du eventuelt tilby å kjøre.

Anonymkode: 3dab6...1c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min erfaring med tenåringsgutter er at de glemmer hva som ble sagt, minuttet de går ut døren. Kan være lurt å være tilstede ved første behandlingstime, eller kanskje be om å få et kort sammendrag av fysio, på papir? 

Anonymkode: b272b...9fe

Min erfaring er at tenåringer husker meget godt det som blir sagt når de har ansvaret for å ta imot informasjonen alene. Det er lettere å «skru av» når en voksen er med.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville blitt med.

Anonymkode: ea123...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring er at tenåringer husker meget godt det som blir sagt når de har ansvaret for å ta imot informasjonen alene

Tror det blir selektiv hørsel hvis for eksempel budskapet er noe de ikke helt er enige i.

Anonymkode: d2f44...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har en stesønn som går 1 året på vgs. Han har smerter i kneet og hæler. Far har bestilt time til fysioterapeut. Far er på jobb da, så han vil at jeg skal bli med. Men er det ikke vanlig at de drar selv?  

Hva ønsker stesønnen din da? 

Anonymkode: 63bc2...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva ønsker stesønnen din da? 

Anonymkode: 63bc2...44f

Er samme for han sier han 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da hadde jeg tolket det som et nei, og så hadde jeg brukt tiden min på noe annet. 

Vil han ha deg med - bli med. 

Anonymkode: 8b1a4...acc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hør med gutten.

Her ønsket sønnen at jeg ble med første time hos fysioterapeut da han skulle starte opptrening på kneet etter en kne operasjon. Årsak var all info han fikk etter oppvåkning etter operasjon husket han ikke, så var redd han ikke skulle få med seg viktig info . Om belastning, bevegelser osv

Anonymkode: 49a5e...bd3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hør med gutten.

Her ønsket sønnen at jeg ble med første time hos fysioterapeut da han skulle starte opptrening på kneet etter en kne operasjon. Årsak var all info han fikk etter oppvåkning etter operasjon husket han ikke, så var redd han ikke skulle få med seg viktig info . Om belastning, bevegelser osv

Anonymkode: 49a5e...bd3

Snakket med han nå og han vil at jeg skal bli med. Han er litt distre noen ganger og får ikke med seg alt 🤣

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg var med min 16 åring til fysio 😊 hadde faktisk ikke tenkt tanken om at jeg ikke skulle være med. Greit å få info direkte sånn at man kan være med å støtte tenåringen.

Anonymkode: 2f5e9...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg høres det veldig spesielt ut at en elev på videregående skole skulle ta med seg stemor til fysioterapeuten.

Håper han ikke møter kjente der i alle fall, gus så flaut, skal de aldri blir ansvarlig voksne disse som vokser opp nå?

Hvordan får de med seg noe som helst på skolen når mamma ikke er med?

Anonymkode: 0b352...7b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt det som en selvfølge at jeg skulle vært med så lenge tenåringen ikke selv sa at jeg ikke fikk å bli med. Men nå jeg litt hønemor og. Hadde nok ikke vært med mer enn første gang så lenge det ikke var ønsket men noen ganger så er det greit å ha med noen som kan være med å prate og forklare. Herlighet til og med voksne har med seg venner for støtte rundt omkring.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hadde jeg tolket som at han vil ha deg med. Ser noen hadde tolket annerledes men min erfaring er at når man ikke gir et klart svar så vil man som regel ha en med en vil bare ikke spør selv.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg høres det veldig spesielt ut at en elev på videregående skole skulle ta med seg stemor til fysioterapeuten.

Håper han ikke møter kjente der i alle fall, gus så flaut, skal de aldri blir ansvarlig voksne disse som vokser opp nå?

Hvordan får de med seg noe som helst på skolen når mamma ikke er med?

Anonymkode: 0b352...7b4

Barn og unge er jo forskjellige. Jeg hadde ikke hatt  behov for å ha med meg noen på noe, men jeg har klart meg selv fra ung alder. Ei jeg traff når jeg gikk på vgs klarte jo ikke å gå i banken å skaffe seg bank id selv eller ringe å bestille time hos lege og hun var jo 18 år.

En annen ting er at når man skal til lege og den slags så kan det være greit å ha noen med seg slik at de kan være med å huske infoen og forklare problemstillingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...