Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som i overskriften. I hvilke situasjoner bruker du det isåfall 

Anonymkode: 0cb5f...4f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i hele mitt liv. Jeg er over 40. Vet ikke helt hva det er engang. Jeg er ikke utspekulert på noen måte. 

Eller. En gang når en tidligere partner sa han hadde sovnet på rygg og våknet av at en kvinne satt oppå han og hadde sex med han, så forstod jeg selvfølgelig at det var løgn. Og så sa jeg "nei, huff, du har blitt utsatt for en voldtekt. Stakkars deg, dette er veldig alvorlig. Vi må kontakte politiet, dette må du anmeldte. Altså dette er voldtekt." Da så han forvirret ut litt og så sa han at nei, det skjedde visst ikke sånn likevel. For en idiot.

Anonymkode: 3e37a...89d

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Jeg kunne ikke respektert en mann jeg ikke kunne snakka rett fram til som en likeverdig person.

Anonymkode: c7407...69f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi får ikke kvinner til innrømme slikt.
Dette er ubevisst innbygget mekanisme. De er programmert til å ikke se det selv. 

Anonymkode: 88829...0fc

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Vi får ikke kvinner til innrømme slikt.
Dette er ubevisst innbygget mekanisme. De er programmert til å ikke se det selv. 

🙄 Og du har en ubevisst innebygget mekanisme som gjør deg til ignorant drittsekk.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Hva menes med kvinnelist? (Jeg forstår hva ordet netyr, hva mener du ts med bruken av ordet?) Manipulere? 

Jeg må være så ærlig å si at jeg ikke engang vet helt hvordan jeg skulle gjort noe slikt med min mann. Det kunne ikke falt meg inn.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

🙄 Og du har en ubevisst innebygget mekanisme som gjør deg til ignorant drittsekk.

Er i alle fall bevisst ignorant drittsekk. 😎

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke det jeg antar at menes med kvinnelist, men jeg kjenner han jo såpass godt at jeg "håndterer" han slik han trenger å "håndtetes". Men jeg er hekt åpen med han om det. 

Han sliter tungt med beslutningsvegring, og alle avgjørelser, stort og smått, må han gnage og lide over. Så jeg pleier å gi han frister. "Nå som vi skal male huset, så går i på malebutikken og velger oss ut noen prøver. Så får du to uker til å se på bilder av andre hus, kjøre rundt hele byen og se på hus i de samme type farger og gnage og lide med analyser av type hus, lys og andre ting som påvirker. Så tar vi avgjørelsen og sier oss ferdig med det. Så må du stå i at du tror du har valgt feil og angrer som en hund til huset er ferdigmalt og i en måneds tid, og deretter vil du begynne å like fargen".

Så går han med på det. Og det blir som jeg forutså på alle måter. Så kommer jeg til å beklage at jeg har vært hard mot ham og presset på en avgjørelse, men han setter alltid pris på det i etterkant og er enig i at dette er en helt nødvendig metodikk. Han ville aldri fått noenting gjort uten dette.

Anonymkode: 0c579...bcc

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker ikke det jeg antar at menes med kvinnelist, men jeg kjenner han jo såpass godt at jeg "håndterer" han slik han trenger å "håndtetes". Men jeg er hekt åpen med han om det. 

Han sliter tungt med beslutningsvegring, og alle avgjørelser, stort og smått, må han gnage og lide over. Så jeg pleier å gi han frister. "Nå som vi skal male huset, så går i på malebutikken og velger oss ut noen prøver. Så får du to uker til å se på bilder av andre hus, kjøre rundt hele byen og se på hus i de samme type farger og gnage og lide med analyser av type hus, lys og andre ting som påvirker. Så tar vi avgjørelsen og sier oss ferdig med det. Så må du stå i at du tror du har valgt feil og angrer som en hund til huset er ferdigmalt og i en måneds tid, og deretter vil du begynne å like fargen".

Så går han med på det. Og det blir som jeg forutså på alle måter. Så kommer jeg til å beklage at jeg har vært hard mot ham og presset på en avgjørelse, men han setter alltid pris på det i etterkant og er enig i at dette er en helt nødvendig metodikk. Han ville aldri fått noenting gjort uten dette.

Anonymkode: 0c579...bcc

Herlig 😂 Fantastisk morsomt 👏👏👏👏

Anonymkode: 5e273...574

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri brukt kvinnelist. Synes det er en feig framgangsmåte. 

Å være forsiktig kan være lurt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er kvinnelist?

Anonymkode: bf2a1...415

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aldri i hele mitt liv. Jeg er over 40. Vet ikke helt hva det er engang. Jeg er ikke utspekulert på noen måte. 

Eller. En gang når en tidligere partner sa han hadde sovnet på rygg og våknet av at en kvinne satt oppå han og hadde sex med han, så forstod jeg selvfølgelig at det var løgn. Og så sa jeg "nei, huff, du har blitt utsatt for en voldtekt. Stakkars deg, dette er veldig alvorlig. Vi må kontakte politiet, dette må du anmeldte. Altså dette er voldtekt." Da så han forvirret ut litt og så sa han at nei, det skjedde visst ikke sånn likevel. For en idiot.

Så "kvinnelist" er å bagatelisere voldtekt når mannen er offeret? Gotcha.

Anonymkode: 532ed...17d

• Liker 3
Skrevet

Spørs hva som menes med kvinnelist. Jeg bruker selvfølgelig mine erfaringer og kunnskaper om ham til å takle ham når han blir tverr. For eksempel å ikke sette i gang en stor diskusjon når han er i dårlig humør, eller la ham finne ut av ting selv når han er veldig påståelig, selv om jeg kunne gitt ham løsningen der og da. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er kvinnelist?

Anonymkode: bf2a1...415

Det er kvinner som manipulerer mannen for å oppnå fordeler i forholdet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så "kvinnelist" er å bagatelisere voldtekt når mannen er offeret? Gotcha.

Hun bagateliserte det ikke, hun tok ham på ordet og på alvor. Han bagatelliserte det. Er det ok å beskylde andre for voldtekt når det ikke er sant, hvis det er mann som lyver om det? Skal man ikke tro ham, hjelpe og støtte ham i å anmelde voldtekten? 

Anonymkode: ba210...142

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor opppfatter så mange kvinnelist som bare negativt . . ?

Jeg synes det av og til kan være ganske sjarmerende. ☺️

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mine metoder med ham. Men det er ikke veldig hemmelig og listig.

Han mener selv at han er litt umoden og at jeg må styre ham i rett retning 😄

Han har sine måter med meg også. 

Anonymkode: 990c8...7c1

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hun bagateliserte det ikke, hun tok ham på ordet og på alvor. Han bagatelliserte det. Er det ok å beskylde andre for voldtekt når det ikke er sant, hvis det er mann som lyver om det? Skal man ikke tro ham, hjelpe og støtte ham i å anmelde voldtekten? 

Anonymkode: ba210...142

Neste gang en kvinne forteller meg at hun er voldtatt skal jeg le det bort og si hun bagateliserer det.

Leser dere engang hva dere skriver? Dette er sjokkerende greier.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er bare et fåtall som vil anmelde en voldtekt. Blant menn er denne andelen langt langt lavere enn det er for kvinner.

Grunnen er mest sannsynlig skam over at å bli voldtatt er lite kompatibelt med maskuline verdier og forventninger i samfunnet.

Er det denne statistikken og skammen som gjør ham til en idiot?

• Liker 2
Skrevet

«Kvinnelist» er tullete. For meg antyder ordet at kvinner har null makt og må bruke smutthull eller manipulasjon for å oppnå det hun ønsker. Nei, seriøst! Alle mennesker har sine sosiale metoder/strategi for å oppnå det de håper på. Noen er bedre i det enn andre. Selvfølgelig får ikke alle det de håper på.

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...