AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:30 #1 Del Skrevet torsdag kl 14:30 Jeg skulle starte (bensin)bilen i dag, men hørte bare en DRRRRR-lyd, og ingenting skjedde. Det var tydelig noe strøm på batteriet, og da jeg koblet til C-tek-laderen så gikk den rett til 3, som er lading, og så etter ca en halv time til 4 som er klar til å kjøre..... Jeg har ikke prøvd å starte den enda, for jeg venter på noen som skal høre på lyden som jeg hørte, og så vil jeg ha den på "recond" for å se om jeg får mer ut av det batteriet. Jeg vet at batteriet må være dårlig etter fullstendig utlading på vinteren, da bilen stod i flere måneder, så det er ikke uventet med litt trøbbel med det. Jeg har nytt også i reserve. Men lurer på hva denne lyden er? Og hvorfor det gikk så superkjapt før det er ferdig ladet, om det faktisk er dårlig? Noen som vet? Anonymkode: df152...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet torsdag kl 14:39 #2 Del Skrevet torsdag kl 14:39 Starteren som ikke klarer dra rundt motoren. Stikk innom et verksted eller kjøp en batteritester og test batteriet. (Noen smartladere har det innebygd men smart ladere er noe dritt å lade/fikse utladede batterier med. Da bør man ha lader med boost funksjon) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet torsdag kl 14:41 #3 Del Skrevet torsdag kl 14:41 (endret) Den lyden er bare at det er bittelitt strøm på batteriet, men ikke nok til at starteren vil slå inn. På laderen min så må den helt opp i 7 og lyse grønt for at batteriet er ferdig oppladet. Går din bare til 4? Om batteriet hadde vært fullstendig utladet, så hadde det ikke tatt lading i det hele tatt. Siden din har begynt å lade, så er det greit å bruke. Husk bare å lade det litt ekstra innimellom. Om bilen ikke skal brukes på lenge/flere måneder, så bør man koble ifra minus-polen slik at ikke bilen bruker strøm. Endret torsdag kl 14:43 av Hanne67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:11 #4 Del Skrevet torsdag kl 15:11 Hanne67 skrev (25 minutter siden): Den lyden er bare at det er bittelitt strøm på batteriet, men ikke nok til at starteren vil slå inn. På laderen min så må den helt opp i 7 og lyse grønt for at batteriet er ferdig oppladet. Går din bare til 4? Om batteriet hadde vært fullstendig utladet, så hadde det ikke tatt lading i det hele tatt. Siden din har begynt å lade, så er det greit å bruke. Husk bare å lade det litt ekstra innimellom. Om bilen ikke skal brukes på lenge/flere måneder, så bør man koble ifra minus-polen slik at ikke bilen bruker strøm. Aha....tenkte nesten det med lyden. Takk for forklaring. På min er den klar til å kjøre ved 4, da er batteriet 80% oppladet. 7 er fulladet på min også, og den går til 8, men det er egentlig ikke nødvendig for å starte bilen. Tenkte ikke over det i det hele tatt når bilen stod, så takk for tips om det også Anonymkode: df152...004 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet torsdag kl 15:21 #5 Del Skrevet torsdag kl 15:21 (endret) rent teknisk er det innslagsreleet som slår inn som får startetmotoren til å trekke strøm, som gjør at spenningen dropper under det innslagsreleet trenger for å lukke. når innslagsreleet åpner seg forsvinner lasten og spenningen på batteriet stiger som fører til at det hele gjentar seg. Endret torsdag kl 15:24 av Handerrefyren retter feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:23 #6 Del Skrevet torsdag kl 15:23 Bilen min oppførte seg sånn jevnlig. Batteriet ladet opp på bare et par timer. Jeg byttet batteri og problemet var vekk. Det nye batteriet ladet seg ut en gang i vinter, det brukte over 12 timer på å lade seg opp. Anonymkode: 34dd0...d37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå