AnonymBruker Skrevet 24. april #1 Skrevet 24. april Jeg hadde en gang blondt hår, men som nå er "rottefarget" eller kommunegrått. Det er i utgangspunktet sunt hår som vokser fort, men fargen er trist og det blir fort seende fett ut ut heller enn vakkert og glansfullt. Jeg har pleid å ta lyse striper i en gang i blant, men lurer på å heller gå litt mørkere, eller kanskje mer rødlig neste gang jeg skal til frisøren. Jeg er redd for at jeg da får en stygg ettervekst å måtte styre med. Har noen god erfaring med å farge/stripe mørkere, eller andre gode tips å komme med til oss med musete hår? Jeg har aldri farget hele håret skikkelig, bare hatt striper, balayage, eller midlertidig farge som går ut. Jeg er ikke interessert i å måtte gå til til frisøren oftere enn en gang i året eller måtte farge hjemme ofte. (Jeg har ironisk nok helt gjennomsiktig lyseblonde vipper og øyenbryn fremdeles, syntes godt øyenbryn og hår kunne byttet plass 😆 ) Anonymkode: 32ed0...282 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #2 Skrevet 24. april Bryn farger jeg enkelt selv (med depend brynsfarge). Håret mitt striper en venn av meg lyst ca 1 gang i halvåret, med farge kjøpt på vanlig butikk. Er veldig glad for at han orker det. Hvis jeg vil slutte å stripe det så går jeg over til færre og færre striper over en periode, så blir det ingen ekstrem ettervekst. Frisør er alt for dyrt for meg og det blir like pent. Anonymkode: 0b636...9f9 2
AnonymBruker Skrevet 24. april #3 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bryn farger jeg enkelt selv (med depend brynsfarge). Håret mitt striper en venn av meg lyst ca 1 gang i halvåret, med farge kjøpt på vanlig butikk. Er veldig glad for at han orker det. Hvis jeg vil slutte å stripe det så går jeg over til færre og færre striper over en periode, så blir det ingen ekstrem ettervekst. Frisør er alt for dyrt for meg og det blir like pent. Anonymkode: 0b636...9f9 Jeg farger også bryna selv, men hadde helst sluppet, for det varer ca 1 uke og er fryktelig kjedelig 😂 Det er lyse striper jeg også har tydd til siden jeg var 16, men er ganske lei av det og håper på erfaringer med andre ting 😊 - Trådstarter Anonymkode: 32ed0...282 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #4 Skrevet 24. april Jeg lar det være som det er, og venter på å finne grå hår. Har bestemt meg, etter tiår med hårfarge etc, å bare være. La det gro som det gror. Jeg klipper og friserer, styler, vasker det. Men ikke mer farge. Anonymkode: 5c09f...c7f 5
AnonymBruker Skrevet 24. april #5 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg lar det være som det er, og venter på å finne grå hår. Har bestemt meg, etter tiår med hårfarge etc, å bare være. La det gro som det gror. Jeg klipper og friserer, styler, vasker det. Men ikke mer farge. Anonymkode: 5c09f...c7f Burde skrevet det, men jeg har gjort det likt som deg i alle år. Jeg var lysblond som liten, og har gått saktere og saktere mot kommunegrått. Stripet blondere i alle år, men det er dyrt og krevende. Nå har jeg ikke rørt farge siden sommeren 2022, og etterveksten er nå passert ørene og vel så det - det ser bare naturlig solbleket ut i bunnen. Håret mitt er så mye sunnere nå, mye enklere å gre, lettere å vaske etc. har mye tykt hår. Anonymkode: 5c09f...c7f 3
AnonymBruker Skrevet 24. april #6 Skrevet 24. april Jeg farger selv og synes det funker. Eller funket. Under cellegiftbehandling tar det ikke, så da farger jeg hos frisøren. Da sitter det. Jeg stoler hundre prosent på frisør og fargevalg. Anonymkode: 5ac47...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #7 Skrevet 24. april Jeg farger håret i en nyanse som er aningen varmere enn min naturlige farger. Den er like mørk som jeg er naturlig, altså den har samme tall i frisørens fargekart, men den er bittelitt varmere. Jeg har bare farget hele håret en gang, deretter har vi latt lengdene bli solbleket. De har blitt en fin gyllen blond. Etterveksten blir ikke veldig tydelig siden det er minimal forskjell. Ser man det i veldig skarpt lys så ser etterveksten litt mørkere ut, nettopp fordi den er kaldere. Men det er ikke noe problem å gå 8-10 uker mellom hver farging. For meg som tidligere farget håret i en helt annen farge enn min naturlige er det en lettelse å slippe å tenke på ettervekst etter en uke eller to. Anonymkode: e7b69...a5f 2
AnonymBruker Skrevet 24. april #8 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg lar det være som det er, og venter på å finne grå hår. Har bestemt meg, etter tiår med hårfarge etc, å bare være. La det gro som det gror. Jeg klipper og friserer, styler, vasker det. Men ikke mer farge. Anonymkode: 5c09f...c7f Jeg håper jeg blir grå snart, grått hår er ihvertfall kjempefint 😆 Jeg er 40, men dessverre grånes vi sent i familien, så ingen tegn enda. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Burde skrevet det, men jeg har gjort det likt som deg i alle år. Jeg var lysblond som liten, og har gått saktere og saktere mot kommunegrått. Stripet blondere i alle år, men det er dyrt og krevende. Nå har jeg ikke rørt farge siden sommeren 2022, og etterveksten er nå passert ørene og vel så det - det ser bare naturlig solbleket ut i bunnen. Håret mitt er så mye sunnere nå, mye enklere å gre, lettere å vaske etc. har mye tykt hår. Anonymkode: 5c09f...c7f Jeg har heldigvis aldri slitt noe med kvaliteten på håret, det er tykt og fint, vokser fort, har alltid vært lett å gre og vaske. Så har ikke noen problemer der, og vil heller ikke måtte bruke mye tid på hår fremover. Jeg er i utgangspunktet enig med deg om at jeg helst bare vil ha det naturlig, men jeg angrer litt hver gang jeg ser bilder av meg. Jeg syntes det ser fett og skittent ut pga fargen, selv om det er rent og fint. Heter vel dirty blonde av en grunn 🫣 Føler jeg ser ut som en sånn: 😂 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg farger håret i en nyanse som er aningen varmere enn min naturlige farger. Den er like mørk som jeg er naturlig, altså den har samme tall i frisørens fargekart, men den er bittelitt varmere. Jeg har bare farget hele håret en gang, deretter har vi latt lengdene bli solbleket. De har blitt en fin gyllen blond. Etterveksten blir ikke veldig tydelig siden det er minimal forskjell. Ser man det i veldig skarpt lys så ser etterveksten litt mørkere ut, nettopp fordi den er kaldere. Men det er ikke noe problem å gå 8-10 uker mellom hver farging. For meg som tidligere farget håret i en helt annen farge enn min naturlige er det en lettelse å slippe å tenke på ettervekst etter en uke eller to. Anonymkode: e7b69...a5f Høres i utgangspunktet perfekt ut, men 8-10 uker er altfor ofte for min del, jeg har pleid å legge i nye lyse striper/balayage en gang hvert 3-4. år 😬 Men kanskje sånn type mørkere men i striper (frihånds) hadde vært noe? Lowlights? Noen som har prøvd det i mørk blondt hår? Helfarging vil nok aldri være aktuelt for meg som ikke orker ta ettervekst, men mørkere glossing eller/og balayage kan jo funke! -Ts Anonymkode: 32ed0...282
Amossa Skrevet 24. april #9 Skrevet 24. april Jeg striper håret hver 7-8.uke. Som barn og ungdom var jeg mellomblond med lysere om sommeren. Som voksen ble det mørkere, mot brunt kanskje. Begynte å stripe håret i 40-årsalderen, og husker faren min sa at han endelig kjente meg igjen. Jeg følte meg også penere. Nå er jeg over 70, og striper fortsatt håret. Håret, spesielt langs tinningen og ved ørene, er blitt grått. Min frisør legger inn brede striper og lar noen mørkere striper være. Da blir det sjatteringer, og skillet i hodebunnen blir ikke "utvokst". Langs tinningen legger hun i blant inn mørkere striper oppå det grå. Eller, hun lar noe grått være og legger inn mørkt også. Når jeg synes det er blitt for grått langs tinningen og det enda er en stund før frisørtime, så bruker jeg en spray med brun farge. Min frisør striper også håret bak. Det er fordi jeg har langt hår som jeg ofte setter opp eller jeg bruker hestehale, knute på. Grå hår og alder har aldri bekymret meg. Men jeg kler virkelig ikke det lyse, grå håret mot ansiktet mitt. Rammen rundt må være litt mørkere siden jeg fortsatt har mørke øyne og øyenbryn. Jeg er over 70 år, men kommer til å fortsette å stripe håret mitt. Håret får en bedre struktur av det og er lettere og luftigere. Jeg kommer heller ikke til å klippe håret mitt kort. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #10 Skrevet 24. april Jeg har farget håret mitt siden jeg var 13, jeg er i dag 40. Og jeg går litt omvendt av mine medsøstre: nå skal jeg ha min normale hårfarge. Den er kommunebrun. Kjedelig! Så utrolig kjedelig... Men jeg skal få grått hår og jeg gleder meg til det kommer. Jeg har hatt de fleste farger: rødt, kobber, lilla, brunt, blond, svart, rosa. Og dessverre har mye med det å gjøre at jeg opplevde overgrep i mine barndomsår og det ble enklere for meg å tenke på at det var hun med det kommunebrune kjedelige håret som opplevde overgrep og ikke hun med det knall røde håret. Og dermed ble jeg også litt redd for å møte min egen hårfarge, møte meg selv. I januar gjekk jeg til frisøren og sa at jeg ønsket meg min naturlige hårfarge tilbake, hvordan vi kunne løse det best mulig. (da hadde jeg knall lilla hår). Jeg tok to runder med avfarging og det ble litt blondere enn hva jeg har i etterveksten nå. Jeg fikk også med en kobber balsam som gjør overgangen finere og varmere. Avfarge og klipp kostet 10 000 så det er ikke penger jeg har til å gjøre den prosedyren igjen😳 Jeg skal igjen til frisøren når skattepengene kommer og farge det litt brunere slik at det går bedre overens med etterveksten. Jeg har ganske tynt hår og det ser helt forferdelig ut med langt hår så jeg har til skuldrene (en oppklippet bob) men ser frem til jeg får hele lengden med bare min farge igjen. Det er uvant å se min naturlige ettervekst etter 27 år med konstant hjemmefarge. Det er en kjedelig farge, jeg vet ikke om det er meg, men jeg har så lyst på å bli grå naturlig så da må jeg nesten starte en plass, starte nå. Jeg vet ikke hvordan min egen prosess kommer til å bli, om jeg kommer til å klø etter noe mer spennende enn det kommunebrune, om jeg kommer til å stripe det eller om jeg kommer til å ta en fargebalsam (som sitter i ca 3 uker) når alt mitt naturlige kommer frem men det får jeg se. Jeg savner alt min knall røde og lilla farge men vet at nå er dn tiden over. De selger mange type farge balsam om du ønsker en varmere tone, det er mer skånsomt, og ikke så dyrt. Anonymkode: 13815...2a0 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #11 Skrevet 24. april Prøv sånn fargepalett filter på TikTok, det gav meg en liten aha-opplevelse på hvilke blond, rød og brunfarge som kan kle mitt hår. for øvrig heter det old money blond nå, ikke «rottefarget»😂 Anonymkode: b75f8...72d 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #12 Skrevet 24. april Jeg stiper det selv hjemme med Depend og en heklenål. Bruker fint de 3-4000kr det koster hos på noe annet Anonymkode: d1cc0...66f 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #13 Skrevet 24. april Amossa skrev (5 minutter siden): Jeg striper håret hver 7-8.uke. Som barn og ungdom var jeg mellomblond med lysere om sommeren. Som voksen ble det mørkere, mot brunt kanskje. Begynte å stripe håret i 40-årsalderen, og husker faren min sa at han endelig kjente meg igjen. Jeg følte meg også penere. Nå er jeg over 70, og striper fortsatt håret. Håret, spesielt langs tinningen og ved ørene, er blitt grått. Min frisør legger inn brede striper og lar noen mørkere striper være. Da blir det sjatteringer, og skillet i hodebunnen blir ikke "utvokst". Langs tinningen legger hun i blant inn mørkere striper oppå det grå. Eller, hun lar noe grått være og legger inn mørkt også. Når jeg synes det er blitt for grått langs tinningen og det enda er en stund før frisørtime, så bruker jeg en spray med brun farge. Min frisør striper også håret bak. Det er fordi jeg har langt hår som jeg ofte setter opp eller jeg bruker hestehale, knute på. Grå hår og alder har aldri bekymret meg. Men jeg kler virkelig ikke det lyse, grå håret mot ansiktet mitt. Rammen rundt må være litt mørkere siden jeg fortsatt har mørke øyne og øyenbryn. Jeg er over 70 år, men kommer til å fortsette å stripe håret mitt. Håret får en bedre struktur av det og er lettere og luftigere. Jeg kommer heller ikke til å klippe håret mitt kort. Så bra du har funnet det som funker for deg! Langt hår er fint hele livet! 😊 Jeg får stadig kommentarer fra mine foreldre om at jeg er blitt så mørk i håret, var lys blond hele barndommen. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har farget håret mitt siden jeg var 13, jeg er i dag 40. Og jeg går litt omvendt av mine medsøstre: nå skal jeg ha min normale hårfarge. Den er kommunebrun. Kjedelig! Så utrolig kjedelig... Men jeg skal få grått hår og jeg gleder meg til det kommer. Jeg har hatt de fleste farger: rødt, kobber, lilla, brunt, blond, svart, rosa. Og dessverre har mye med det å gjøre at jeg opplevde overgrep i mine barndomsår og det ble enklere for meg å tenke på at det var hun med det kommunebrune kjedelige håret som opplevde overgrep og ikke hun med det knall røde håret. Og dermed ble jeg også litt redd for å møte min egen hårfarge, møte meg selv. I januar gjekk jeg til frisøren og sa at jeg ønsket meg min naturlige hårfarge tilbake, hvordan vi kunne løse det best mulig. (da hadde jeg knall lilla hår). Jeg tok to runder med avfarging og det ble litt blondere enn hva jeg har i etterveksten nå. Jeg fikk også med en kobber balsam som gjør overgangen finere og varmere. Avfarge og klipp kostet 10 000 så det er ikke penger jeg har til å gjøre den prosedyren igjen😳 Jeg skal igjen til frisøren når skattepengene kommer og farge det litt brunere slik at det går bedre overens med etterveksten. Jeg har ganske tynt hår og det ser helt forferdelig ut med langt hår så jeg har til skuldrene (en oppklippet bob) men ser frem til jeg får hele lengden med bare min farge igjen. Det er uvant å se min naturlige ettervekst etter 27 år med konstant hjemmefarge. Det er en kjedelig farge, jeg vet ikke om det er meg, men jeg har så lyst på å bli grå naturlig så da må jeg nesten starte en plass, starte nå. Jeg vet ikke hvordan min egen prosess kommer til å bli, om jeg kommer til å klø etter noe mer spennende enn det kommunebrune, om jeg kommer til å stripe det eller om jeg kommer til å ta en fargebalsam (som sitter i ca 3 uker) når alt mitt naturlige kommer frem men det får jeg se. Jeg savner alt min knall røde og lilla farge men vet at nå er dn tiden over. De selger mange type farge balsam om du ønsker en varmere tone, det er mer skånsomt, og ikke så dyrt. Anonymkode: 13815...2a0 Jeg gleder meg også til grått hår, det blir fint! Ja, tror fargebalsam er det de kaller glossing hos frisøren, mulig omtrent det samme som det som het glansvask før? Kanskje bare det kan være en fin løsning å prøve noe mørkere. Tror jeg må prøve meg litt frem. Til nå er det bare lyse, kalde striper jeg har tatt, og jeg har aldri farget hele håret. Så føler jeg har tid igjen å eksperimentere litt 😀 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøv sånn fargepalett filter på TikTok, det gav meg en liten aha-opplevelse på hvilke blond, rød og brunfarge som kan kle mitt hår. for øvrig heter det old money blond nå, ikke «rottefarget»😂 Anonymkode: b75f8...72d Haha, ja, "old money blond" høres veldig mye finere ut 😁😁 Jeg får prøve meg på et sånt filter, det var lurt! Anonymkode: 32ed0...282 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #14 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg farger selv og synes det funker. Eller funket. Under cellegiftbehandling tar det ikke, så da farger jeg hos frisøren. Da sitter det. Jeg stoler hundre prosent på frisør og fargevalg. Anonymkode: 5ac47...8ee Hvilken farge farger du med? Er det stor forskjell fra naturlig? Og lykke till med behandlingen! Ts Anonymkode: 32ed0...282
AnonymBruker Skrevet 24. april #15 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg lar det være som det er, og venter på å finne grå hår. Har bestemt meg, etter tiår med hårfarge etc, å bare være. La det gro som det gror. Jeg klipper og friserer, styler, vasker det. Men ikke mer farge. Anonymkode: 5c09f...c7f Samme her. Jeg ble såååå lei av å måtte farge og ta etterveksten at jeg bestemte meg for å gi blaffen. Håret mitt er sterkere og sunnere enn noensinne. Og rotter er fine dyr. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men jeg skal få grått hår og jeg gleder meg til det kommer. Anonymkode: 13815...2a0 Jeg har begynt å få noen grå hår, og jeg synes det er så fint. Blir spennende å se hvordan det utvikler seg. Jeg kjenner ingen godt voksne kvinner som har blitt grå helt naturlig, de fleste farger til de innser at det er på tide å avslutte kampen. Deretter klipper de alt av, og blir med ett helt grå- eller hvithåret. Anonymkode: 5830d...0eb
AnonymBruker Skrevet 24. april #16 Skrevet 24. april Jeg lar det være som det er, men bruker lilla sjampo noen ganger i måneden. Har heldigvis mørke øyenbryn fra før, så de slipper jeg å gjøre noe med. Anonymkode: de253...435 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå